Sziasztok mit régebben írtam van egy 60/5F M hengerem és már lassan 200km belepakoltam és nemvolt semmi gond 15ős lánckerékkel 3. 40-50 gurultam vele benzinhez több olajat is raktam,ma megyek szintén hasonló tempóval és egyszer csak kicsit elkezd lassulni behúztam egyből kuplungot
és utána egyből meg is ragadt a dugó (keystone) meg állás után szép lassan lenyomtam 1-2 szer a berúgó kart és nem érzettem semmi furát
betoltam mert a házunk előtt történt a probléma és vártam vele 10 percet majd utána simán beindult mentem is 1 kört és nem érzetem semmi gondot. ilyentől károsodhat a henger ill a dugó ? szétszedjem azért megnézni ? válaszaitokat előre is köszi, bocs az estleges helyesírási hibákért !
Tehát fúrsz hengert, amennyi az annyi? Posta nekem oda vissza 2 ezer. Keystone gyűrű az öntött gyűrű? Az a gond a kipufogó nyílástól jobbra bele is húzott a hengerbe egyet, de azóta használom, mert kell használnom. Gyűrű csere nem hiszem hogy ilyenkor túl egészséges lenne, a motorban "már" 500 km felett van.
VAn még egy jelenség, ami ö9ntött gyűrűknél előfordul.
Ha ygszer megütöd a gépet, utána nem megy.
Friss hengerben iylakor ha kicserled a gyűrű, megint megy.
(gyűrűcserét ugye csak friss hengerben lehet eredményesn eljátszani.
A leírt dolog nem feltétlenül magyarázat a bajodra, de akár lehet is.
Zoli dugattyút mikor tudjuk intézni? Hidegen nagyon megy a motorom, viszont melegen már nem is húz a "rezósávban", csak elforog a végéig, de sokkal gyengébben, és erőteljesen csörög (gyűrűhang). Sajnos a bejáratást hamar befejeztem, de addig melegen is húzott, majd elgyengült, majd mondom kihűl és visszajön az erő, erre másnap sem lett sokkal jobb a hideg henger ellenére. Tehát jó volt a cucc, nem hiszem hogy elmelegedés gondja lenne. Szerintem inkább a henger meg a dugattyú rosszul kopott be a terhelésim miatt, mások a tágulások és ezért gyengül el.
Még valami. Derékszögelést néztem, jót mutatott, mégis véleményem szerint ferde valamennyire. Jobb oldalon a tűzgát kaparja a persely tetején lévő elszíneződött gyűrűt.
Arra gondoltam megfúratom ahhoz a dugattyúhoz és télen hétvégenként megpróbálom járatgatni a hidegben, valamint előtte a hajtókaron kicsit feszítek.
Majd szétkapom aztán kiderül hogy kopott-e. Már egyre rosszabb hangja van a szimónak. Tűgörgőt milyet vegyek? Amilyet adnak a motorosboltban, vagy vegyek inkább csapágyboltban?
és utána egyből meg is ragadt a dugó (keystone) meg állás után szép lassan lenyomtam 1-2 szer a berúgó kart és nem érzettem semmi furát
betoltam mert a házunk előtt történt a probléma és vártam vele 10 percet majd utána simán beindult mentem is 1 kört és nem érzetem semmi gondot. ilyentől károsodhat a henger ill a dugó ? szétszedjem azért megnézni ? válaszaitokat előre is köszi, bocs az estleges helyesírási hibákért !