Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Annak ellenére is ennyire befolyásolja a gyújtást, hogy nem függőleges, nem kilengő irányú ez az 1 mm-es elmozdulás?
A váltó felőli oldalon ez az 1 mm-es elmozdulás a két fogaskerék csatlakozásánál a nagyobb fogaskerék két széléig csúszik el "csak"...
Üdv!
Köszi a segítséget!

violino
Igen, mert ha azt veszed alapul hogy a megszakító hézaga 0,4mm akkor gondolhatod hogy elég egy nagyobb kottyanás és volt hézag nincs hézag.
Nem azt mondom most rögtön ki kell cserélni a csapágyat, de jó lenne
Ha benne hagyod, akkor majd úgyis mutatja hogy nagyon beteg már, mert ki fog hagyogatni, elmegy a gyújtás stb. stb. problémák lépnek fel. Lehet hogy csak 5000km után, de lehet hogy az első 5km-en megmakacsolja magát. Sajnos ezt előre megmondani lehetetlen!
Üdv, Bence
ha a főci lötyög , megszakítós gyújtásánál nincs is miről bezsálni.
Ahányszor körbefordul, annyiror lesz más a megszakítóhzag és a gyújtásidőpont
Hello wency!
Ahhoz hogy a keverék dúsuljon a súbertűt lejjebb kell tenni, a szegényítéshez pedig feljebb.
Írtál egy ilyet " levegő-olaj csavaron "
Nem leszek bunkó, elmagyarázom, Te az alapjárati levegő csavarra gondolsz. Ez mint a nevében is benne van, csak az alapjárati részre érvényes, ennek sok "köze" nincs akkor amikor full gázon téped a motornak. Ezzel az tudod beállítani hogy a motornak szép alapjárata legyen és a hirtelen gázadásokra is reagáljon és ne csak "hörögjön". Érdemes lenne ezt a csavart vagy a gyári 1,5 fordulatra kitekerni, vagypedig a régi beállításokat meghagyni.

Továbbra is azt javasolom, ellenőrizd a benzin szintet az úszóházban (van az úszóházban egy pici oszlop, annak a tetejéig kell érnie a benzinnek, akkor ha vízszintesen tartod az úszóházat), és a fúvókák mértét. Ha ezek rendben vannak, akkor lehet játszani a súberrel a levegő csavarral és minden egyéb mással.
Egy ház építésénél sem a tetővel kezdünk, hanem az alapok legyenek meg, és utána lehet szépen mást finomítani!

Üdv, Bence
Köszi a gyors választ!

Akkor "beruházunk" egy szimeringre .

Ez a hosszanti tengelyirányú elmozdulás a csapágy miatt lehet?
És ez a megszakítónál ekkora ingadozást idézhet elő?

violino
Az alapjárati problémádra szinte 99% hogy a gyújtás felőli szimering csere lesz a megoldás. Ugyanis, ha falsot szív a motor akkor szokott csak úgy egyik percről a másikra felpörögni (olyan mintha full gázt adnál neki) és leállni.

A csapágy kotyogása sem túl jó, mert az forgás közben szétverheti az alumínium csapágy fészket, ami blokkcseréhez vezethet.
Gyújtásban is okozhat gondokat, mert ha kottyan a csapágy, akkor a megszakítón elmehet a hézag, ami azt eredményezi hogy leáll a motor. De az is előfordulhat hogy akadozva fog gyújtani, mert lehet hogy amikor a megszakító nyitna akkor kottyan egyet és máris zár a megszakító, vagy rosszabb esetben ki se nyit. Ez sem túl szerencsés. Szerintem nem ártana szétszedni a motort, és rendes csapágyakat tenni bele, és megint bírni fog 30 évet ha normálisan van használva
Üdv Bence
a gyújtás érdekelne. hogy gondoltad? működőképes?
én is.
visszaírtam emailen:)
dugót nézted már? gyűrűk nincsenek eltörve az 1.ik sem? mi is pont így szzoptunk megnéztük a dugót és nem volt felső gyűrű
Üdv!

Elnézést, hogy megint belinkelem az előzőleg már leírt problémát, de még valami felkeltette a figyelmemet és ezzel szeretném kiegészíteni.


Az alapprobléma:

A jó öreg Simson 50 N típusú 33 éves, -még nem volt a henger felfúrva ,ezt a kort / 30km/h sebesség alatti sebességgel érte meg/:) - megkímélt járgányába beleállt a ménkő.
Alapjárat csak jelentősen megemelt fordulatszámon van, de az is ingadozik és van amikor magától elkezd felpörögni vagy ha úgy gondolja szép lassan a fordulatszám fokozatos csökkenésével leáll. Viszonylag könnyen indul be a motor- természetesen a gázadással...
Karburátor kitisztítva a kipufogó szintén.
Vajon mi lehet a gond?

Az erre kapott segítséget a gyújtómágnes felőli szimering cseréjét azért nem találtam valószínűnek mert egy csepp olajszivárgást sem lehetett látni.
No itt jön az újabb felfedezés, amit most hozzá szeretnék fűzni:
A főtengelynek 1 mm axiális elmozdulása van, amit a forgó gyújtómágnesen észleltem először. Ez megengedett vagy ez lehet az oka a leírt problémának?

violino
Sajna nem tudom megmondani mi csörömpölhet, több alkatrész is felelős lehet...
Szevasz Zoli!

Írtam E-mailt, nem tudom megkaptad-e, vagy csak hülye volt a kérdés? A hengered nagyon erős, sajnos a csörgése nem ment el, szerintem már nem is fog. Gyárilag rossz lenne a fúrás? A kinyomópálcák köszönik nagyon jól vannak!
Sziasztok!
Komplett Nissin elsőfékrendszert cserélnék simson s51es blokkra. Nem gond ha fúrni kell de működőképes legyen.
A tárcsa kopott de még bőven használható! Tokico fékbetétek 2dugattyús nyereg+munkahenger müködik!+fékcső.
yamaha yz 125-ről lett leszedve. 225mm-es a tárcsa.

email:sparxx@tvn.hu
Magyarul:

VAgy szopatod magad találgatással napokig, vagy rásámod az időt, és szizstematikusan végigveszed az Üa rendszert, kmososd a tankot, szétszeded kimososd a karbit, leellenőrzöd , beálíltod, kimosod a bcsapot.
Ezzel az üa ellátás működőképesnek mondható, ha a hib atovábbra is fennál, akkor vellanyos hiba.

A konkatokat a vázon a takmosáskor meg leeht javítani, satöbii.
Rendszerint az iylen móon rendbetett motor, egy csomó bújtatott hibája "magátó" elműlik
Ilyen tüneteket gayakrlatilag bármelyik gyújtás vagy karburtot alkatrész produkálhat.

Lehet, zöldségeket találgatni, hitelesen távgyúgyítani nem nagyon.

Csak néhány szempont a hiba kereséshez:

HA alapból sokat kap, akkor jól indul hidegen, de melegen egynegévé válik, leálílás utánnehezen indul.

Viszont sajnos a gyújtás szinte bármely része képes uygan iylen melegennem menős-nm indulós tönetet okozni, de főleg, a kondi, gyulatek, félhaltt trafó tud bemelegedés után rakoncátlanul műkszeni.

A karbit be kel álíltani, elelnőrizni nem ereszt e át a szivató, ufószint, satöbbi.
A gyújtás alkatrészeit egyenkét meg lehet mérni folytonos melegítés mellett.
Az az alkatrész a hibás, amelyik melegedés közben hirtelen ellenállás/kapacitás érték változást produkál.

a gyakorlatban, az iylet úgy célszegű leszűkíteni gyújtás vagy karbi témakkörre, hogy egy garantáltan jó cserederabot kell feserelni a motorra. (mondjuk egy tuti jó gyujtást)Ha a hiba megvan továbbra is, akkor a másik egység a hibás, a hibát ott kell keresni.

A probléma viszotnaz szokott lenni, hogy az iylen öreg és rendszerint meglehetősen elhanyagolt motorok belét egyszerre 4-5 halálos kór emészti, hiába javítasz meg egyet, megmarad a máisk három...
küldtem emailt :)
kondi szerintem vagy ha nem akkor gyertya
üdv simson váz alkatrészek eladóak S51N es gép ból, de eladó idd gyúgjtás is karbi is simóba üllés teleszkóp meg ilyenek. ha érdekel írj ide vagy e-mailt a bekeske@citromail.hu ra olcsón adndám mert meg akarok tőlük válni.lendkerék is van:D
szerintem 16n1-es, 79es simson s50n, minden gyári alkatrésszel.
meglesem akkor ezeket a dolgokat, hátha tudok vele valamit tenni :D bár mondjuk ...tegnap kiszedtem, koppra kitakaritottam a karbit, majd a súbert középre állitottam, és ugysem indult el, illetve 10perc után elindult, pöfögött szépen 5-10 percig, majd leállitottam vártam fél órát, és megint nem indult, csak marha sok rugdosás után :D
Javítok: a tűn felülről a másodikba szokták gyárilag rakni és ha attól lejebb rakod akkor kap több naftát. pl 3-4 vájatba.
Kicsit érthetetlenül írtam le
Az alap beállítás ha jól emlékszek a tűszelepen felülről a második. De ha több anyagot akarsz adni neki akkor lejjebb rakod, így értelemszerűen jobban kiemeli a tűt és több naftát kap. Mint ahogy valaki írta előttem, állítsd be az úszóházban a benzin szintjét! A kis pöcök vonaláig kell legyen a benzin az úszóházban! A szintet az úszó hátulján lévő kis pöcökkel tudod szabályozni. (fel és le hajlítás)
16N3-as karbid van? Mert azt kicsit problémásabb beállítani. Gondolom ezzel nem csak én vagyok így.
hali Bence!
Szétkaptam tegnap a karbit,kitakaritottam,kifujattam, szinte mindent megtettem, akkor vettem észre,hogy a tűszelepem nem zár rendesen, illetve két,három próbálkozásból fenn maradt,monjduk a 15ből. de megmozgattam, megfujtam,jónak tituláltam igy vissza tettem. a szivató kábelét is meglestem, alul a gumi pöcök rajta van, nem akad fenn a kábel sem. viszont....a karbi súber tújének az állitása jelenleg középen van. hova tegyem szerintetek,hogy több benzint kapjon hidegen a moci,illetve a levegő-olaj csavaron nem kell állitanom? illetve arra gondolok,nem lehet,hogy ha azon állitok is több benzint tudok az égéstérbe vitetni hidegen?
Hidegen minden motornak szívatóval kell indulnia. Ha az nélkül indul akkor túl sok benzint kap.
Nálad viszont pont megfordul ez a dolog, mert szívatóval sem akar elindulni. Érdemes lenne megnézned hogy amikor a szivatót behúzod akkor a kis szelep ténylegesen kinyit-e. Benzinszintre és érdemes lenne egy két pillantást vetni, mert szerintem az is alacsony.
A sűrűre kevert keverék nem okoz ilyen problémát, attól csak a gyertyád köpődhet be.
Fúvókák méretét sem ártana megnézni, megegyezik-e a gyári értékekkel (szívatóét különösen ajánlom hogy nézd meg !) , ezt persze csak akkor ha széria 50ccm-es géped van.
Ha a karbit szétszeded minden pici járatot tisztíts meg, sűrített levegővel és féktisztítóval, mert dugulás is lehet.
Üdv, Bence