Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem az való bele akkor nem fölösleges? Ha pl egy tizenezreket forgó pályasimson lenne, akkor megfontolandó lenne. Így értettem.
Bár én nem Simsonból, hanem MZ dobokból vettem ki, de az mind sima volt, biztos ami raktáron volt... :)
köszi!
Szinte semmi különbség a csapágyak élettartama és gyártója között.
Ipari körülmények között többféle gyártmányt kipróbáltunk, és érdemi üzemóra különbség nem mutatkozott. Kínait ne vegyél. Az SKF drága mint az állat , a többi meg egykutya.
én skf csapágyakat akartam, mert arról tuning mániás ismerősök is azt mondták hogy jó :D
a 450 ft-os csapágyak csak addig voltak a fejemben amíg ide leírtam :D

a szétszedés összerakás itthon is megy, már volt is szétszedve párszor, csak eddig a csapágyak nem voltak érdekeltek a témában :)
Gyárilag C3 van benne az tuti, télen lett elsőként megbontva a kerék és akkor szedtem ki a gyári DKF csapágyakat. Az már más kérdés hogy szerintem is hülyeség, szóval én is normált vettem hozzá.
Most néztem meg a reparauranleitnungban.
nekme is az volna logikus, de a könyvben nem ez van.

De vélhetően igazad van.
Kerékbe normál kell, pont az előző HSZ-edben is megírtad, mert a tengely nem túlfedéses. Gyárilag is sima van benne.
Én NSK-val raktam össze a simsonomat.. Ismeritek?
Érdemes hozzá egy 19-es karbi és egy tervezett rezó. A hengert a régi hengeredből kb 12e körül készítik el, a rezó szintén hasonló árban fut a karbi (amal19) vaterán szintén 14e.
ehh, ez a hátsó fogasba való:)

kerékbe 6201 kell, dettó zárt és c3
Hello!

Látom kissé össze vagy zavarodva a témában, elsőként itt egy táblázat hogy milyen csapágyak kellenek a motorodba:
http://www.mofaker.hu/pix/csap...

A 450Ft-os "jó" minőségű, több mint valószínű hogy kínai f*s csapágyat verd is ki a fejedből ha nem akarsz megint blokkot húzni 2 hónapom belül! Én Koyo-t vettem az enyémhez, 1 kicsit olcsóbb volt mint a Fag meg az SKF, de még így is több mint 9e Ft-ba állt meg a dolog szimeringek nélkül. Szóval ha minőségi csapágyakat szeretnél akkor zsebbe kell, nyúlnod, nincs mese!

Jah és szerintem bízd inkább olyanra a blokkfelújítást, aki többnyire ért is hozzá...
6203 műanyag porvédős, és nem c3as hanem normál ilesztásű, mert belül a kis tengely húzósr van illesztve nem túlfedésssel.
A motorosboltban az az érdeke az eladónak, hogy ami neki raktáron van, azt eladja, gondolom abból a 400Ft-os gagyi cuccból van neki sok.

Ahogy mondani szokták, cipőt a cipő boltból. Szóval csapágyat is csapágyboltban keress, FAG, SKF, KOYO ezek bevált márkák, és igen 7-10000Ft-ba bele fog kerülni az egész csapágyszett, beletörődsz, vagy veszel valami gagyi kínait.
Mi az hogy fölösleges? Nem fölösleges, csak nem az való bele, tudod egyáltalán mit jelölnek ezek a számok?
Sziasztok.
Kérdéses hogy megmarad-e a simsonom, de ha igen akkor a nyár folyamán szeretnék adni neki egy 60/4-es hengert. Minden maradna rajta gyári. Vagy 4 felömlősnél már érdemesebb nagyobb karbi, kipufogó?
Minőségi cuccból szeretném csináltatni. Szerelési díjjal, és az alkatrész díjakkal együtt mennyire jönnék ki kb?
Előre is köszönöm.
Ja C3-mat vegyél. C4 szerintem Sámsonba fölösleges.
na amit akartam lemaradt
milyen számozású csapágy kell az s51 simson kerekébe?
énc3-as fag csapágyakkal raktam össze a szimót, kb egy éve, azóta még megy

bár a fag csapágy az xr4 kerekében csak 500km bírt szóval már nem is vagyok biztos benne hogy jó-e a fag
pár éve még űberfaca volt a fag, az 500forintos csapágy a fűnyíróban 2-3 hónapot bírt a fag meg vagy 3 éve benne van
Ha közlöd vele, hogy nem értesz hozzá, ne várj túl sokat. :D SZERINTEM csapágyboltban vedd. Én Koyot használok. Ismerős vett motoros boltban "mindenki ezt használja" csapágyat, szét is hullott. Mérlegelj, utcai mottorrbba nemkell műanyagkosaras szerintem.
Alsó tűgörgőt otthon nem tudsz szakszerűen cserélni. Ha lóg a hajtókar radiális irányban, vidd el felújíttatni!
Tanulnod kellene még sokat, mert összezavarni csak azt lehet, aki nem biztos a dolgában.
Műanyagkosaras csapágyat a sebességváltóba simán bele lehet tenni.
De szerény véleményem szerint, egy Simsonba való csapágy ára ma 1500-2500 Ft körül van.
Milyen veszteségre gondolsz? Tudod, Ohm meg Amper, és négyzetmilliméter.
Nembaj, hogy a veszteségek miatt, kb 1/4-del nagyobb generátorteljesítmény kell, ha egyenáramról meg a világítás, mint ha váltóról?
emberek!
engem ma teljesen összezavartak az alkatrészboltban. már régóta érik az S51-ben egy teljes csapágycsere és ma mikor bementem tájékozódni hogy mi mennyibe kerül és hogy hol olyat mondott az eladó, hogy majdnem lefostam a bokámat.

mondta hogy háromféle csapágyat tud hozatni: van az első amit úgy hívott hogy a jó minőségű 450ft-os, a második: az SKF és a harmadik: a Fág.
mondtam neki hogy én úgy tudom hogy skf-ből kétfajta van: made in france és made in italy, meghogy hallottam valami műanyag kosarasról is, de fogalmam sincs hogy melyik a jobb és hogy miért, erre hevesen elkezdi csóválni a fejét és azt mondja: KÍNAIAK!
:O
ezt hogy? vagy miből? azt mondta hogy a 450ft-os az német és hogy az is jó, ja és hogy a szerelők is azt viszik és meg vannak vele elégedve.
de ha akarok akkor elmehetek az skf-be vagy a fág-ba és megkérdezhetem hogy mennyibe kerülnek ott a csapágyak és akkor az egész csere egyből 10000 ft felett van.

valaki igazítson már el, hogy ez hogy van?
ja meg egy fontos kérdés: hány darab csapágyat kell vennem és milyen méretűeket ahhoz hogy mindet ki tudjam cserélni?

ja és hogy a főtengelyen a tűgörgőt hogy lehet cserélni? állítólag attól csörög...

eszembe jutott még egy kérdés:
a hátsó lánckerékben is ki lehet cserélni a csapágyat? csak mert az is lóg... konkrétan az a kérdés hogy ki lehet-e sértetlenül szedni azt a féltengelyt?

a véleményeket és a válaszokat előre is köszi :D
Szerintem az akksi a legjobb megoldás,azok a tekercsek kb arra jók hogy éppen bírja tölteni,így a fényerő is állandó lesz havernak csináltam tökéletes.