Hali!
Lenne egy kérdésem!
Van nekem egy S51 blokkom, ami négy sebességes, és a váltójának van valami baja. Szóval van a váltó csőtengely, és a húzóék tengely, amiknek nincs baja, mert végig tudom ujjal kattogtatni a sebességeket oda-vissza. Mivel a forgatókart, és a váltódobot nem szedtem le, így ezek is jók, és a akkor most jön a váltókar a berúgótengelyre. Így már viszont ha raknám sebességbe, így már szorul, vagy csak nagyon sokadikra veszi be a sebességeket. Ami még feltűnt, hogy váltás után fentmarad a váltókar, szóval nem áll vissza középre. Ez mitől lehet?
Én vagy arra gondolok hogy a váltódobon vannak elkopva azok a kis "fogak", amikbe bele kellene akadni váltásnál a karnak, vagy a karnál nem jó valami. Szerintetek mi lehet, vagy mit nézzek meg?
Előre is köszi.
Megnézted az ufószintet?
Megmérted mennyi idő alatt telik meg az úszóház?
Kipróbáltad, hogy szív e egyálalán a motor?
Megnézted hogy benzines e a váltóolaj?
ellenőrizted nem cserálted e el a fuvikat?
CSeréltél pipát-kábelt, ygertyát?
Próbáltál másik trafót?
Megcsiszoltad a megszakítót?
megnézted nem szikrázik e nagyon?
Megmérted mekkora fesz jön le a gyulatekről ha rárugsz?
Sziasztok. megpróbáltam beállítani a karbit. a süllyesztett csavart becsavartam teljesen, aztán 1.5-nél egy picit többet kicsavartam. kész. megpróbáltam berúgni, de nagyon nehezen sikerült... aztán arra lettem figyelmes, hogy iszonyatosan magas az alapjárat. gondoltam azért mert biztos nagyon be van csavarva a súber ütközője, tehát kicsavartam, de nem reagált rá. megpróbáltam menni vele egy kört, de amikor el akartam vele indulni fulladozott, nem ment, behúztam a kuplungot, és jó lett az alapjárata. kivettem sebességből, elengedtem a kuplungot és megint nagyon magas lett az alapjárat . ja és valami elkezdett csörögni a blokkban. azt elfelejtettem írni, hogy amikor beindítom, akkor magas az alapjárat, és le veszem a szivatót, akkor nagyon felpörög, és leáll, nem reagál a gázadásra... mielőtt nem piszkáltam, legalább ment, csak nagyon alacsony volt az alapjárat és akkor sem reagált a súber ütközőjére, azért nyúltam hozzá... most olyan hülyének érzem magamat, hogy elrontottam...
Szimering kivételével mindent átnéztem már.Kicsit olajosabb keveréket raktam bele mivel frissen van furva de eléggé füstölt így öntöttem még bele tiszta benzint de továbbra is eléggé füstöl lehet eszi a váltóolajat mivel minden mást átnéztem és jó így már csak azmarad.
Még egy kérdés,ha óvatosan jobbra-balra forgatom a lendkereket csak egy picit pár milit akkor olyan hangja van mintha kotyogna valami...hogy is fogalmazzam mintha a dugó egyhelyben állna a hengerben de a hajtókar tudna egy kicsit mozogni és ez nemtudom mitől lehet az alsó tűgörgő jóvolt egy kicsit se mozgott fel-le a fölső vadi új.Vagy ennek szabad is picit kotyogni?
Már mindent átnéztem,próbáltam másik gyertyával de ugyanúgy semmi.Benzint kap az tuti,gyújtás jóhelyen van először arra tippeltem a durrogás miatt ezért beállítottam vagyis nemkellett semmit mert jó helyen volt mint eddig 1,7mm holtpont előtt.Viszont néha ha kiveszem a gyertyát és nézem a szikrát sokkal kisebb és kékes szinű aztán újra jó ez mitől lehet? trafó lehet rossz? amugy szinte új a megszakító és a kiskondi is,régebben már sz*patott ilyen hibával de akkor egyszercsak jólett nemtudni mitől vagy hogy mitől volt rossz egyáltalán...De röviden benzin van,szikra van és jó helyen és mégse indul és úgy hogy előtte ugyanezekkel a beállításokkal egy rúgásra indult aztán egyik nap már nemindult.
Első körben el kellene dönteni-behatárolni- hogy mechanikai, gyújtás, vagy Üa elátási problémáról va e szó.
Alapból ne zárjl ki semmit mert "tegnap csináltam"
(egy rendesebb visszadurrogás kinyomja a kuplungoldli szimmernget például)
Az iylen tipusu hibakeresést (is) kíntről befelé kell csinálni, az egyszerűtől a bonyiig, kintről befelé haladva sisztematikusn.
Leg először kiveszed a gyertyát, kicseréled a régit megvizslatod, abból már sok minden szokott látszani.
Utána pipacsere.
Utána lehúzod a benzincsövet és emgnézed lefolyik e a benzin, és így tovább, szisztematikusan befelé.
Nekem ez volt, amikor elnyalta az éket. Egy nagyon apró deformációrol van szó de arra épp elég, hogy a gyújtás pár fokkal elállítódjon. Lehet, hogy nálad is ez van.
Sziasztok!
Most lett kész a motor 60as 4f,új karbi,tervezett kipu a gyújtás egyenlőre gyári.Olyan problémám lenne hogy eddig ment igaz nem túl jól de az beállítás kérdése nemsoká jön a kisebb fúvóka bele stb.nah most nemakar beindulni se már.a gyertya új és eddig jóvolt vele.szikra van,gyújtás jó helyen van,benzin van minden jó de mégse megy ha nehezen be is indul akkoris durrog meg minden baja van előtte meg jóvolt első rúgásra indult.Ötlet hogy mit nézzek át mert már nemtudom.Előre is köszi.
De amúgy, az a koma jó úton jár, mert ha megmérte most a motort, hidegen és melegen is (hihi) akkor annak tényleg lesz értelme, jó lesz összehasonlítási alapnak.
Én attól szoktam agyfaszt kapni, amikor egy másik motor sűrítési csúcsnyomását próbálják egy teljesen idegen motor nyomásáshoz hasonlítani, vagy ha nincs is meg a referencia érték, ami által értelmezhető volna a mért akárhány bar-os nyomás.
Ha nem érdekel nem kell elolvasni te buzi mert volt a ki normálisan is tudott rá válaszolni és nem érdekel a te véleményed annyiszor íromki a hányszor szeretném nem te fogod nekem megmondani.
Pedig eszembe volt. No ha valami nem lesz jó, még jövök jól segítséget kérni. Azért köszi.