Van most egy eredeti, tuning mentes S51- Simsonom, de a kipufogója nem igazán tetszik. A gyári kipufogóval nagyon jó megy a motor, de a gyári kipufogó esztétikailag nekem nem tetszik. Viszont a tuning, rezonátor kipufogó már sokkal esztétikusabb, sportosabb, vagányabb. De a tapasztalatom alapján a motor teljesítményén inkább ront mint tuningol, itt most a gagyi 8000- ft rezonátora gondolok. (márkás rezót még nem próbáltam)
Azt szeretném most kérdezni, hogyan lehetne megoldani azt, hogy egy rezonátor kipufogóval ugyan olyan jól menjen a motor mint az eredeti gyári kipufogójával?
Vettem egy után gyártott gagyi rezó kipufogót és nem megy tőle a motorom, gyengének tűnik, nem húz, és a nyomaték elveszett. Viszont a gyári simson kipufogómmal minden fordulatszámon marha jól megy a motorom. Kicsi fordulaton nyomatékos, nagyobb fordulaton húz mint a barom, és kiforog üveghangig.
Nem értek a kipufogó készítéshez, méretezéshez, de a tapasztalataim alapján a simsonoknak a kipufogója nagyon kényes találmány. Gondolom a tuning 70- es simsonokra, más méretezésű kipufogó kell. Próbáltam már több simson kipufogót, többek között házi készítésű rezókat is, és próbáltam átalakítani a gagyi rezó kipufogómat is. De egyik sem olyan jó mint amit gyárilag tettek fel annó a simsonokra. Az lenne a jó, vagyis arra lenne szükségem, hogy a gyári simson kipufogóm úgy nézzek ki mint egy rezonátor kipufogó, de a gyári kipufogómból a benne lévő tudás (hatásfok) megmaradjon.
Kerék újrafűzés estén, ha vettem új küllőket, és azokat fűztem be, akkor előfordultat hogy nem ül be teljesen a kerékdobban kialakított süllyesztett furatba? Tudom, ez most így kicsit érhetetlen, de a lényeg, hogy a gyári küllőfejek, amelyek a dob részen vannak, szépen beültek a süllyesztett részbe, és így egy síkba voltak egymással. Az új küllőket, amelyek teljesen azonos méretű MZA-sak, ugyan úgy fűztem be mint a régieket, mégis össze-vissza kilógnak a süllyesztésből, egyáltalán nem egy síkban vannak.
Tud valaki erre megoldást? Vagy majd centír után beigazodnak a helyükre? Esetleg későbbi használat után veszik fel a végleges alakjukat?
Ha minden más lehetőséget megvizsgáltál, ás nem utángányolt szemétből van a váltó, akkor szedd le a kuplungoldali deklit, és bányássz le mindent ami a váltóhoz tartozik.
Utűna egy M8-as 130 mm hosszú csavarra told ki a lánckerék felöl a vonóéket úgy, hogy a vonóéket közben a másik kezeddel ellentartod.
HA kibányásztad, és a vonóék jónka bizonyul, a csőtengel beléből mossad ki az olajat mondjuk benzinnel vagy féktisztívóal, és mágneses csavarhúzóval piszkáld ki a nagy golyókat.
Eséylesen törött valamelyik.
Vigyázz, az m8as csavart ne húzzad, hanem kifelé tekerjed, mert ha kirántod behullanak a 4es golók is, azt meg elég szar viszarakni.
Persze, mindez csak akkor játszik, ha kívül minden oké.
Helló segitséget szeretnék kérni.A motorom sebeséget dobálja hirtelen gázadásra de csak a 2 és 3-mat dobja ki a 1 és 4 az jó.
A finom álitó csavarján álitottam már de az se segit kérem segitsen valaki
.
Egy autószerelő ismerőstől vettük.Elég jó műhelye van.Ilyeneket használnak fel ott,mondta,hogy ilyennek kell lennie.A simsonba most magyar RADAX csapágyak voltak,az nem c-s de oldalirányba ugyan úgy van lógása mint ennek,igaz,hogy kisebb,de van.Akkor azt még lehet,hogy nem is kéne cserélni?
eddig 2 szimót raktam össze c3-as fag csapágyakkal mindkettő kivállóan és csendesen üzemel
szóval merem ajánlani
ellenben a vélhetőleg hamis skf csapágyakkal ami eléggé fütyülős első indításkor is
de a fűnyíróba is amióta a fag van azóta nem kell évente 2x cserélni elég 3 évente
nekem pont van 1 kabala cr 250es vízpumpa csapágyam NTN és bele van gravírozva h Japan. szal a tied vagy hamis vagy átvették volna a véget nem tudni :S
Ez kétszeres.