Oké. Köszönöm Mofakerről vannak. Mindet n1 hez rendeltük de ha azt mondod szar akkor nem tudod honnan szedjünk jobbat.
Esetleg tudsz valakit aki bír normálisat alkotni?
Ezek amúgy mind más méretűek mert direkt mind 3 fajtából kértünk tehát az lenne a meglepő ha hasonlítanának :)
Persze, hoyg ne lehet a kapcsolókart levenni.
Ezért mondtam, hogy a váltóhengerrel együtt, az állítószerkezettel együtt, vedd le egyben, akkor simán össze lehet(ett volna:) rakni.
Értettem hogy mit mondtál a javítással kapcsolatban csak a mellékelt fotó alapján akkor tudtam volna a helyére tenni a váltó villát ha a kapcsoló kart leveszem a piros körrel jelölt kis tengelyről is. Azt meg nem lehet levenni, legalábbis nekem nem sikerült mert nincs elég hely a blokk csapágyfészke miatt. Ráadásul belülről van rögzítve a csavar az anyával, amit nem is igazán értek hogy miért így van megoldva.
Ma ha lesz időm kiszedem a blokkot és meglátom sikerül-e a golyók visszajátszása, de akkor még mindig nem tudtam visszaügyeskedni a kapcsoló villát. Most láttam élőben először a motornak ezt az oldalát, eddig csak a gyújtás beállításával mertem foglalkozni, így nézd el ha néha mellényúlok. A segítséget pedig nem győzöm megköszönni.
Azt még megkérdezném hogy az nem gond ha az a kis tengely lötyög a pirossal bejelölt helyen?
BAkker, mondtm, hogy akasszad ki a kapcsolóókart, meg szereld le a váltódobot...
a golyókat vissza lehetügyeskedni kívülről is egy célszerszám segítségével, bér nem egyszerű a 4-es reteszelőgolyók visszaszenvedése.
Egy egyoldalon leferdített M8-as csavar kell hozzzá, meg egy mágneses kis csavarhúzó.
Oldalra fordítod a blokkot, elulról a lánckerék felől bedugod a csavart, hogy szintben legyen a reteszelő golyók furatával.
Befprgatod a csavar leferdített részét az egyik golyónyíláshoz.
Ebben a pozícióban a leferdítés az egyik reteszelőgolyó-furatot kinyitja, míg a csavar másik fele a szemben lévőt zárva tartja.
Beleejtesz a csőtengellybe egy 4-es golyót, azt a csavarhúzóval bepiszkálod a helyére.
A másil golyót felveszed a mgneses csavarházóval, és a célszerszám segítségével beerőszakolod uygan abba a furatba, ha bent van, elforgatod a célszerszámot, hogy kitakarja az imént betett golyókat.
A szemben lévő uygan így.
ha ezek bentvennak, akor a csavar szintig tolásával, jöhetnek a nagy golyók.
Mindíg egy szinttel feljebb tolod a csavart.
HA monden bentvan, a célszerszám-csavar ellentartása meleltt a vonoékkel egyszerűen kitolod a csavart.
Ilyenkor a csavarnak oylan pozícióban kell lennie, hogy a reteszelőhöz érve a leferdítés egyik reteszelőre se nézzen, másképp kiugrik a vinólk vége elé.
Éreztem hogy nem lesz egyszerű a javítás. Bár kaptam alkatrészt helyben, a cseréje nem sikerült. A lengőkarra nem tudtam rátenni a kapcsoló villát mert nem volt hely. Egy hegesztett csavar fogja a szerkezetet és az meg belülről van anyával rögzítve. Azért próbálkoztam de sikeresen kirántottam a húzóék tengelyt a helyéről, természetesen a golyók beestek. Itt nálam megállt a tudomány. Azt remélem hogy nem fognak nagyon megorrolni a kontárkodásomért a szakemberek, amikor odaviszem a blokkot hogy rakják rendbe.
Mivel minden méretarányos, mérés után megrajzolt 3d izében asszem úgy másfél év volt a komplett blokk.
Németek meg akarták venni, csk uyge nem legálisan szerzett volt a szoftver amivel készült...
Ezer köszönet a belinkelt videóért is. Előbbre jutottam, sikerült leszerelnem a kuplungot és megtaláltam a másik letört darabot is. Most már csak kell vennem helyette egy másikat, pluszban a kuplungot rögzítő anya alá egy új biztosító lemezt mert az is gallyra ment, nem is tudom hogyan töltötte be a szerepét mert az egész közepe ki volt szakadva. Annyit még kérdeznék hogy miután visszaraktam az új alkatrészt, a váltóval nem kell semmit babrálni?
Na akkor nekilátok, max. majd ha nem megy eltolom valami szakemberhez. Bár szerszámokat is be kell szereznem mert pár villáskulcson és csavarhúzón kívül nem igen van semmim.
Igen, ez a kapcsolókarra van feltéve egy kis zégerrel és ez hucigálja a vonóéket.
HA fordítva van betéve, akkor meg tud szorulni, és akkor esetleg tud törni.
Ki kell sakkozni, hogy fejjel lefelé, vagy fordítva akad e.
Én gyári maradékot hazsnálok etalonnak és az után alakítom azt emit kapni lehet.
Esetleg tudsz valakit aki bír normálisat alkotni?
Ezek amúgy mind más méretűek mert direkt mind 3 fajtából kértünk tehát az lenne a meglepő ha hasonlítanának :)
Kb minden lötyög benne.
A vonóék a csőtengelyben azért, hogy ne melegedjen, és ne feszüljön meg, mert akkor törik.
Ezért mondtam, hogy a váltóhengerrel együtt, az állítószerkezettel együtt, vedd le egyben, akkor simán össze lehet(ett volna:) rakni.
Értettem hogy mit mondtál a javítással kapcsolatban csak a mellékelt fotó alapján akkor tudtam volna a helyére tenni a váltó villát ha a kapcsoló kart leveszem a piros körrel jelölt kis tengelyről is. Azt meg nem lehet levenni, legalábbis nekem nem sikerült mert nincs elég hely a blokk csapágyfészke miatt. Ráadásul belülről van rögzítve a csavar az anyával, amit nem is igazán értek hogy miért így van megoldva.
Ma ha lesz időm kiszedem a blokkot és meglátom sikerül-e a golyók visszajátszása, de akkor még mindig nem tudtam visszaügyeskedni a kapcsoló villát. Most láttam élőben először a motornak ezt az oldalát, eddig csak a gyújtás beállításával mertem foglalkozni, így nézd el ha néha mellényúlok. A segítséget pedig nem győzöm megköszönni.
Azt még megkérdezném hogy az nem gond ha az a kis tengely lötyög a pirossal bejelölt helyen?
hanem az a 3d cucc nagyon príma, megnéztem mégegyszer
régebben próbálkoztam az autocad-al de kb olyan szintem műveltem mint az ms paint-et
Nem nagyon van közük a gyári méretekhez.
A lapított N1 hez, az eszetergált beszúrásos az N3 hoz való.
Ne csodálkozz, hogy nem találsz két egyformát, kb szemre készülnek
a golyókat vissza lehetügyeskedni kívülről is egy célszerszám segítségével, bér nem egyszerű a 4-es reteszelőgolyók visszaszenvedése.
Egy egyoldalon leferdített M8-as csavar kell hozzzá, meg egy mágneses kis csavarhúzó.
Oldalra fordítod a blokkot, elulról a lánckerék felől bedugod a csavart, hogy szintben legyen a reteszelő golyók furatával.
Befprgatod a csavar leferdített részét az egyik golyónyíláshoz.
Ebben a pozícióban a leferdítés az egyik reteszelőgolyó-furatot kinyitja, míg a csavar másik fele a szemben lévőt zárva tartja.
Beleejtesz a csőtengellybe egy 4-es golyót, azt a csavarhúzóval bepiszkálod a helyére.
A másil golyót felveszed a mgneses csavarházóval, és a célszerszám segítségével beerőszakolod uygan abba a furatba, ha bent van, elforgatod a célszerszámot, hogy kitakarja az imént betett golyókat.
A szemben lévő uygan így.
ha ezek bentvennak, akor a csavar szintig tolásával, jöhetnek a nagy golyók.
Mindíg egy szinttel feljebb tolod a csavart.
HA monden bentvan, a célszerszám-csavar ellentartása meleltt a vonoékkel egyszerűen kitolod a csavart.
Ilyenkor a csavarnak oylan pozícióban kell lennie, hogy a reteszelőhöz érve a leferdítés egyik reteszelőre se nézzen, másképp kiugrik a vinólk vége elé.
Pár óra alatt be is lehet játszani
Németek meg akarták venni, csk uyge nem legálisan szerzett volt a szoftver amivel készült...
amúgy nagyon faca, vajon mennyi idő volt mire megcsinálta?
Horváth Miki méretarányos animációján láthatod miért kell leszedni a http://youtu.be/TVXysDlJrMY
mert én nem tettem aztán bontás után "sír" a cucc
szerencsére nem én járok vele
kuplung csavart meg légkulcsal a leg stresszmentesebb letekerni
Ki kell akasztani a kapcsolókart a váltódobból, ahhoz meg az álíltót kell kiszedni(és megjegyezni hogy állt:)
Szóval kb amit látsz kívülről a primerfogasonkívül azt le kell bntani.
ez igen igen ritkán szokott eltörni.
Igen, ez a kapcsolókarra van feltéve egy kis zégerrel és ez hucigálja a vonóéket.
HA fordítva van betéve, akkor meg tud szorulni, és akkor esetleg tud törni.
Ki kell sakkozni, hogy fejjel lefelé, vagy fordítva akad e.
Igen, valószínű ez lesz az ami eltört. Ezt hogyan lehet kicserélni?