Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az az 100 már nekem is vékonynak tűnik, de sokáig jártam 1/70-el, a hengerben még mindíg látszik a hónolás.

Az meg hogy 1/33ban nem kap több olajat, ez tény. Egyszerűen nincs annyi felület ahova letapadjon az olaj, és bizonyos vastagságnál sem tud nagyobb lenni a filmréteg. Szóval széria motort tök felesleges annyira keverni, főleg hogy a gyári előírás 1/50, ami ráadásul még a sokkal rosszabb kenőképességű olajak idejében született.
Azzal próbáltam, vagy fél óráig szenvedtem vele, kicsiket állítottam, figyeltem a motor reakcióját, fordulaton jó volt, de alapjárathoz közel elkeveselt és leállt mindig. Alapjárati fuvi lenne? Azt néztem többször is és tiszta...vagy valamelyik kicserélte egy lehetetlenül kicsire?
Az 1:100-as keverési arányhoz annyit tennék hozzá, hogy a mitom 5-8 litert eszik és 1 liter olajjal 7-800 km-t megy. Szóval kb 1:50 et ken magának, ugyhogy én maradok simsonnál is annál, lehet nem olyan forgós, de akkoris.
Csak azért kérdeztem, mert van itthol 2 liter utána castrol power1 =)
1:100 Ember abban nincs is olaj és hidd el ha 1:33 ra kevered a motorodba a benzint sokkal hosszabb lesz az élettartalma lehet hogy a hengerfal annyira nem érzi(Bár ha frissen fúrt honolt akkor igen) de a csapágyakban tűgörgőkben biztos jobban megmarad belőle az olaj.
Szép állapotú 16" cagiva felni hibátlan 300mm-s féktárcsával eladó. gumit nem kell nézni, az undoritó:D
ár: 9000
atta916@freemail.hu
06 30 938 5629
Konkrétan még a tanksapkába is ez volt belenyomva.

Ha megtalálom beteszem.
Mind1, én maradok az 1:50-nél, abból baja senkinek sem lehet!:) Amúgy ezt az 1:100-s keverési arányt hol olvastad? Vagy tudnál nekem linkelni olyan oldalt vagy gyári Simson szervízkönyvet, ahol ez le van írva? Mert ez még egy mai modern, sokat forgó, vízhűtéses géphez is kevésnek tűnik!
Járatósnak is elég az 1-40.

Hiába teszel több olajat, nem tud mind feltapadni a dugóra, hengerfalra stb.

Egyébként a kései simsonoknak már gyárilag 1-100 volt az előírt keverési arányuk.
Amint írtam is, még járatós motorom van, és ezért kevertem ilyen sűrűbe! Amúgy 1:50-be szoktam keverni, az nekem pont ideális, mert nem füstöl, nem kokszol, nem folyik belőle órán-száján az olaj, mégis van benne annyi tartalék, hogy a legmelegebb napokon, hegyen-völgyön keresztül is megfelelő kenése van a motornak! Lehet csak én vagyok maradi, de nekem ez az 1:60 meg 1:70-s keverési arány már túl extrém egy léghűtéses motorhoz!
A favoritot nem ismerem, bár ennyi pénzért ha full szinti akkor nem lehet túl szar.

Amit írni akarok, a jó olajat (meg a rosszat is, de a jót meg pláne) tök felesleges ilyen 1-25be meg 1-30ba keverni, attól nem lesz jobb a kenési tulajdonsága, csak pazarlod az olajat, és a motorban több kokx tud lerakódni.

Én pl szériaközeli minituningos motorral simán jártam 1-70, 1-80ba.
Nagyon forgós versenyhengerbe raktam 1-30at, a biztonság kedvéért.
3 rugóból már majdnem 2 doboz elf kijün ami alkalmasabb is.
Én most vettem Favorit full szintetikus olajat 1900Ft-ért! Még így is, hogy járatós gépem van és elég sűrűre keverem (1:25), nem füstöl annyira, mint az előző olajam, amit ha pl. már 1:40-re vagy annál sűrűbbre kevertem, elég jól füstölt meg folyt a kipufogó végéből az olaj!
Ahogy azt már előttem is írták, Husqvarna és Stihl olaj 10000 és afeletti folyamatos fordulatra van tervezve, ott "fejti ki" a legjobb kenési tulajdonságait! Ettől függetlenül használható Simsonhoz, csak értelmetlen érte közel 3000Ft-ot kiadni, mikor jóval olcsóbban a motorodnak megfelelő olajat is tudsz venni!
Azért mert azt nem motorba találták ki.

Teljesen más kenésigénye van egy folyamatosan 10000-n pörgő láncfűrésznek, mint egy állandóan változó körülmények, és fordulaton dolgozó motornak.

3000ftb-ból meg már igen igen minőségi fullszint keverékolajat lehet kapni. (konkrétan én annyit nem adok érte, legdrágább olajam is 1800ft volt, elf, fullszint)
és miért nem? mégis jobb mint az arol 2t gondolom.. na meg 3e ft.
A retesznek mi köze ehhez? Az nem tart, csak pozícionál...
Az ötlet jó de mármeg kise tudom próbálni hogy így van-e szikra mert eltört az ékem venni nemtok csinálni meg nincs kedvem!
Majd hétfőn meglátom hogy jó lessz-e!
am köszi
Húzz egy testkábelt az alaplaptól a vázig. (fel a dobozba a közös testponthoz)
A leplombált csvarhoz nem is szabad hozzányúlni.
SOkan elkezdik tekergetni, aztán csodálkoznak hogy szar a karbi.

A súber melletti csavarral tudsz az alapjáraton állítani.
Üdv mindenkinek,
Segítségeteket szeretném kérni!
Simson motoromon a gyujtást leszedtem újravezetékelés miatt meg megtakarítgatás miatt!
Összerakás után nemvolt szikra!
De ami létezik minden jó:
-a gyujtótekercs tuti jó, jó az óhm értéke új vezeték jön fel belőle!
-megszakító gyári jónak tűník!
-kondenzátor van 2 darab az eggyik gyári a másik új MZA-s eggyikkel se müxik
-a trafó, a gyertyakábel is tuti jó mert elemmel szikrázik!

Innentől kezdve fogalmam sincs mi baja lehet a motor már a felgyujtás határán van én meg a felrobbanás határán!
Szerintetek mi baja lehet? Lécci válaszoljatok!
Na igen, ahhoz nem akarok nyúlni. Gyári még, le van dugózva,a dugón semmi szerelési nyom, ezért nem akarom bántani.
Van a szívócsonkján egy besüllyesztett csavar azon fordíts ki 2 teljes fordulatot majd valami tömítővel dugózd le a levegő csavaron meg 2 vagy 2 és fél fordulatnyit kifele és elvileg kell lenni valamiféle alapjáratnak én így csináltam az enyémre.
Ha már N3. Azon hol lehet alapjáratot állítani? Mert csinálok most egy ilyen motort, amin ez a karbi van, jól indul, nem kevesel, nem sokall, csak éppen alapjárat nincs.
Nem.
Egy gyors kérdés: ti tennétek husqvarna stihl olajat a simsonba?