Értelek énenekem nem volt jó a tiris elég fos volt az a gyújtás de azé mert maga a gyújtás volt szar nem a konstukció.
Ezért használok Robesz gyulát. És oyen a világításom hogy az a utósog villogtatnak hogy vegyen lejebb.
Egy gyors kérdés: Az első telóba mindenképp villaolajat rakjak? Ha úgysem olaj csillapítású nem jó bele mondjuk fél-fél deci motorolaj? Már 130 ezerbe van a motor, ott próbálok spórolni ahol tudok
üdv mindenkinek, tehát a történet, a simson motoromon gyári gyujtás van még hozzá se volt nyulva( szinte.....) aztán egyszercsak nemment a világítás szétkaptam újravezetékeltem de a szétszedés és az összerakás között kb 1 hónap telt el, majd újravezetékeltem ugyanazokkal a vezetékekkel szépen elrendezve újraforrasztottam az alaplapot!
Miután felraktam a mocira nemvolt szikra, előtte a gyujtás tökéletes volt csak világítás nem volt!
Kondit már cseréltem de tekercset nemszeretnék, mert sokan szoptak már a zsír új gyujtótekercsel közöttük énis!
Szerintetek?
Egy olyat tudna-e valaki hogy egy gyári jó gyujtótekercs óhm értéke a test és a rézszál vége között mennyi?
Ha valaki tudja az legyen szives ide leirni
A babszit én sem szeretem, bár nekem is az van az egyiken. De meg is akarok szabadulni tőle. Bár jól működik, egyelőre, de nem akarom megvárni míg elkezd szarakodni, szoptunk vele így is egy csomót, mire jó lett.
Viszont azt cáfolnám hogy a tiris bírja a fordulatot. Tényleg jó gyújtás, széria motorra, meg olyanra ami nem forog többet 7-8 ezernél. Nálam két lendkerék is szétszállt, pedig nem ütött, se a főtengely, se a lendkerék. Mint ahogy a melegedés, ez a túl nagy fordulat sem normális üzemállapot, tervezési szempontból.
nem tetszik-nemtetszik kérdés ez, hanem tapasztalat, mindenki szív vele vagy így vagy úgy, mert egy hulladék.
Utcára a simson saját tiris cuccát hazsnálom, majd 60 ezer kilométert elment a gyári, most halt el a jeladója 23 év után...
Most cseréltem, a többi része még gyári, porblémamantes.
Szereltem már sok sok utiyárti tirist, mindegyik igen megbízhatónak bizonyult, megbízhatóbbnak mint a babszi...
Egyetlen dolgot nem bírnak, ha a generátor túlmelegszik valamiylen okból, akkor sorra döglik a jeledó meg a gyújtótekercs,ez viszont akkor van, h a motor nincs beálíltva, vagy a lendkerák surlódik, egyiket sem nevezném normális üzemállapotnak, ezt nem is kell kibírnia.
Szóval én utcára a tirist preferálom, reszelt motorba 9-10 ezerig teljesen jó. (ne, ne, repül szét a lendkerék, aszegecsei sem jönnek le:) persze,ha üt a főci, mert nem ellenőrizék szrelés után az más tészta, azt nembírja, de ezt más sem.
Erősebb, forgósabb, melegedősebb motorba meg lehet keresni valami modernebb robi pit vagy más gyújtást.
Üdv,van egy "sport" kormányom simora ilyen lenne: http://www.google.hu/imgres?q=...
hibátlan sehol sincs megütve akit esetleg érdekel tudok képet is küldeni róla,2500-ért viheti is ! :)
Üdv kedves fórumozók !
Vasárnap nagyon hebegett habogott a simom gyújtása (babetta)
Azóta nem is nyúltam hozzá.Ma be akartam indítani semmi szikra,elmentem a szomszéd városba venni egy gyújtó tekercset továbbra se volt szikra lehúztam a pipát a gyújtáskábelt a hengerhez tartottam csak úgy verte a szikrát,na mondom potyán vettem tekercset,vettem egy pipát ezután de nem vettem potyán a tekercset mert vissza forrasztottam a régit és azzal nem volt szikra,vissza be az új teki,fasza erős szikra jó pattogó hanggal,gyertya be rugom 5-ször 6-szor semmi csak épp egy két tüsszenés szerű valami,gyertya ki anyagot kap mert már kezd nedvesedni,gyújtás a helyén,sehol sem testel semmi kábel,anyag van szikra van mégsem gyúl miért van ez kérem segítsen valaki aki ért a babszi gyújtáshoz ma már az ideg megevett vele !
Ezért használok Robesz gyulát. És oyen a világításom hogy az a utósog villogtatnak hogy vegyen lejebb.