Volt nekem egy s50b-m, igaz szarul ment és fékje alig fogott, de első dolgom volt felfuratni...lámpája csak tompított magyarul kb 5 méterre láttam magam elé...szóval felfurattam, egész jól ment utána aztán jött egy esti sötétség erős kanyar, gyönge fény kombó és kiegyenesítettem egy 90 fokost, a lábfejem csak azért nem szakadt le mert a lábtartó felfogta az ütést, amugy a beton virágtartó és a blokk között eldarálódott volna...csak azért írom hogy figyelj oda mindenre aztán tuningold.... ;)
Hali! Na van egy Simson S51N ami olyan,hogy megy de életébe ha 1-2szer le volt mosva és gondolhatjátok milyen állapotú.. A terv az,hogy 70/4-es tuning hengerszett,VRezo kipufogó,Amal 21-es karbi,70-es sportfőtengely,hosszú 5-ös váltó,70-es kuplung,tuning légszűrő meg hagyjuk a gyári gyújtást vagy babeta gyújtás legyen? Aki esetleg tud olcsón ilyen terméket meg valamit,hogy mit kéne még az légyszi jelezze ...:)
van egy babetta, meg egy simson lendkerék. Mindkettő azonos tömegű, (a valóságban nem, de nem sok az eltérés) viszont a babetta lendkerék jóval kisebb átmérőjű, ugyanaz a tömeg a forgástengelyhez közelebb helyezkedik el, ezért könnyebb is megmozdítani, tehát könyebben pörög fel a motor.
Viszont ez okozza azt is, hogy kevesebb energiát tárol a mozgásával, és elinduláskor ezért kell nagyobb gázt adni, mert ahogy ráengedjük a kupplungot, könnyebben meg is áll.
Erre szokták azt mondani hogy "kisebb lesz a nyomatéka a motornak". Ami nem igaz, csak úgy érezzük.
Inricia? Ezt elmagyaráznád mi? Sajnálom ,hogy értetlenkedek az ilyen szakkifejezéseknél csak én az ilyeneket nem ismerem és ha már hallom szeretném megtanulni. :)
Én inkább valami robogó gyújtást csinálnék rá nem nagyobb fáradtság mint a babetta gyújtást megcsinálni és marad nyomaték is nem csak halálba pörgés és annyiból ki is jön itt is árul valaki a fórumon egy jó kis robesz gyulát nem i drágán és elég keveset kell vele bíbelődni...
De ha csak az a két lehetőség áll fent amit írtál akkor inkább babszi.
Iylen alattomos hibákat vlamivéle bizonytalan kontaktus okoz, aminek melegen felugrik az ellenállása.
Tirisnél ezt produkálhatja mind a jeladó, mind a gyújtó(konditöltő) tekercs.
Mérni nem feltétlenül lehet, de érdemes megpróbálni.
Meg kell mérni a tiriről lehúzott töltőtekercs és jeladó ellenállását tök hidegen, és akkor is, amikor megállt.
Mindkettő tud oylat, hogy hidegen teljesen jónak mutatkozik, melegen viszont megszakad.
A töltőtekercs tovább ellenőrizhető oly módon, hogy az üzemi terhelésnek kell kitennni, közben mérni a rajta folyó áramot.
Erre egy pár wattos izzó és egy pár voltos adaper alkalmas.
Közben melegíteni kell hőlégfúvóval vagy hajszárítóval a tekercset.
Ha nem szép lassan megy feleflé a melegedés hatására az ellenállása, hanem hirteln megugrik egy nagyságrenddel nagyobbra, akkor a tekercs rossz.
A kiszerelt jeladót hasonlóan melegaítéssel leht vizsgálni.
ismerősnek meg olyan a szimója (enduro kivitel) hogy megy-megy egyszercsak megtorpan, ekkor maxigázon majd leáll, (olyan folytott alapjáratot produkál) majd így döcörög 20-40 másodpercet és felpörög
ha visszaengedi a gázt egyből leáll
ha leállt akkor utána 15 perc pihi mert nem indul
ha túlvan ezen a torpanásos dolgon van hogy ismét elmegy 1-2 km van hogy 200m van hogy 20km
szikra van benzin van(szintet néztük nem egyszer)
néha 5 km után ilyen néha 15 szóval fene sem tudja
trafót, gyertyát tirisztort cseréltünk, másra nem volt erő
hengert leszedtük nézegettük elméletileg jó, szimmeringet is cseréltünk
hidegen pöccre indul, meg ha nem szarol akkor is pöccre indul
szóval itt megakadt a tudomány...... mondjuk már nem is érdekli mert vett egy drz-t
Én nem azt mondtam hogy elmegy a hézag hanem ,hogy lehet hogy nagy a hézag. :) De igazad van ,hogy melegen megmelegszik valami és azért nem jó. Amúgy meg tuti a tekercs ,hogy ezt szóba hoztátok haveromnak dettó ez volt. Ráraktuk az én mexám és már ment is ugyan ez a belsőtrafós S50 kicseréltük a tekercset megcsináltuk külső trafósra meg a kondit is kiraktam neki trafóra és hibátlan a gép. Csak egy baj van vele hogy ott tátong a lyuk a blokkon.
Igen igazad van a gyújtás lesz a ludas.
Nagyon valószínű, hogy a teker a szar.
Ezek a tekercsek máskép működnek mit a trafósak és sokkal érzékenyebbek.
És nem feltétlen a tömegtől függ.
Hogy értsd:
van egy babetta, meg egy simson lendkerék. Mindkettő azonos tömegű, (a valóságban nem, de nem sok az eltérés) viszont a babetta lendkerék jóval kisebb átmérőjű, ugyanaz a tömeg a forgástengelyhez közelebb helyezkedik el, ezért könnyebb is megmozdítani, tehát könyebben pörög fel a motor.
Viszont ez okozza azt is, hogy kevesebb energiát tárol a mozgásával, és elinduláskor ezért kell nagyobb gázt adni, mert ahogy ráengedjük a kupplungot, könnyebben meg is áll.
Erre szokták azt mondani hogy "kisebb lesz a nyomatéka a motornak". Ami nem igaz, csak úgy érezzük.
De ha csak az a két lehetőség áll fent amit írtál akkor inkább babszi.
Nálam volt egy simo azon pl az üzemanyagtakarékos karbi miatt csinált ilyet,lecseréltem 1 régebbire és jó lett
Tirisnél ezt produkálhatja mind a jeladó, mind a gyújtó(konditöltő) tekercs.
Mérni nem feltétlenül lehet, de érdemes megpróbálni.
Meg kell mérni a tiriről lehúzott töltőtekercs és jeladó ellenállását tök hidegen, és akkor is, amikor megállt.
Mindkettő tud oylat, hogy hidegen teljesen jónak mutatkozik, melegen viszont megszakad.
A töltőtekercs tovább ellenőrizhető oly módon, hogy az üzemi terhelésnek kell kitennni, közben mérni a rajta folyó áramot.
Erre egy pár wattos izzó és egy pár voltos adaper alkalmas.
Közben melegíteni kell hőlégfúvóval vagy hajszárítóval a tekercset.
Ha nem szép lassan megy feleflé a melegedés hatására az ellenállása, hanem hirteln megugrik egy nagyságrenddel nagyobbra, akkor a tekercs rossz.
A kiszerelt jeladót hasonlóan melegaítéssel leht vizsgálni.
ha visszaengedi a gázt egyből leáll
ha leállt akkor utána 15 perc pihi mert nem indul
ha túlvan ezen a torpanásos dolgon van hogy ismét elmegy 1-2 km van hogy 200m van hogy 20km
szikra van benzin van(szintet néztük nem egyszer)
néha 5 km után ilyen néha 15 szóval fene sem tudja
trafót, gyertyát tirisztort cseréltünk, másra nem volt erő
hengert leszedtük nézegettük elméletileg jó, szimmeringet is cseréltünk
hidegen pöccre indul, meg ha nem szarol akkor is pöccre indul
szóval itt megakadt a tudomány...... mondjuk már nem is érdekli mert vett egy drz-t
Akkor némileg egszerűsödik a képlet mert csak a jaladó, a kondi töltőtekercse, az elektronika, és a trafó tud iylet:)
Nagyon valószínű, hogy a teker a szar.
Ezek a tekercsek máskép működnek mit a trafósak és sokkal érzékenyebbek.
VAlamely alkatrész felmelegedve nem műkszik.