Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az n3 az "öko" karbi.

Bár a füst leginkább olajfüggő. Nekem egyik motorom se füstöl. :)
Értem. Egyébként érdekes hogy ezzel a n3 karbival nem okádja úgy a füstöt mint az n1 esekkel.
Ez megint egy olyan dolog hogy látni kéne.

De az ilyen gagyirezó és társai nem tesznek jót a beállíthatóságnak, teljesítménynek.
Oké egyértelmű azt használom de az se az igazi jól húz jól megy de 3\4 gáz után hiába húzom nem megy. Na mindegy ez csak egy vésztartalék karbi(n3).
Az a lényeg a másiknak mi lehet a baja? Ez itt a kérdés.
Hát ha azzal jó, akkor használd azt. :)
De érdekes az n3 massal tökéletes a színe. Ezért gondolom hogy a karbik lehetnek rosszak. Pedíg mindenből amiből tudtam MZA-t vagy BVF et vettem.
Ja most olvasom hogy új a karbik bele. Hát a bolti fúvókák azok minden, csak nem pontosak. Kalibrált fúvókákkal kellene próbálkozni, no meg valami értelmes kiput rátenni.

75-nél nem igen kellene nagyobb fuvit kérjen. Egyébként meg ha a gyertya színe jó, de mégis kormos, az utalhat gyújtáskimaradásra is.
70\2 almot és 70 almot fej. Gagyirezóból átalakított belső rezós kipu. És egy Suzuki 3vp robogó gyújtás gyári légszűrő.
Óóha, ezt az írást honnan szedted?
Jó lenne tudni pár dolgot.

Milyen henger/fej, milyen kipu, milyen légszűrő?
Gyertya?
Oké és a másikkal mi a baj?
az dettó ezt csinálja. Ha a felmartnak az a baja hogy felmart akkor a 16 osnak mi?
Azt a felmart vackot azt jobbkéz balváll módon javítsd.
"hogy ne kopogjon, de jól pörögjön(tudtommal minél nagyobb fordulathoz minél nagyobb előgyújtás kell). "



Gyakran olvashatunk ilyesmit motoros fórumokon, de ez tévedés, bár elég elterjedt tévedés, illetve a a valóságnak csak egy része.



Azt kell megérteni, hogy az előgyújtás elve csak azért szükséges, mert az égés nem végtelenül gyors!

Ha sarkítani akarom, akkor annál jobb egy motor, minél kisebb előgyújtással megy a legjobban, magyarán az előgyújtás, a működésből fakadó SZÜKSÉGES ROSSZ!



Ha a hengerbe jutott gáznak,a munkavégzés előtt nem volna égési késedelme, akkor előgyújtás egyáltalán nem kellene!

Na,most, mivel a lángnak még is csak van valamiféle terjedési sebessége(20-50 m/sec) ami egy bizonyos fordulat felett, már megközelíti a dugattyú mozgásának sebességét, ezért, hogy a gáz terjeszkedése által létrejövő munkavégzés ne a kipufogóban jöjjön létre, ezért kell az előgyújtás.



E szerit a logika szerint, valóban a fordulatszámmal arányosan kellene növelni az előgyújtást, hiszen az égés sebessége állandó, a dugattyú, viszont magasabb fordulaton gyorsabban közelíti meg a hengerfejet.

CSAKHOGY KÉTÜTEMŰ MOTORNÁL EZ NEM ÍGY VAN!



A hengerben az égés sebessége, A FORDULATSZÁM EMELKEDÉSE KÖZBEN, KÖZEL SEM ÁLLANDÓ!



Most külön nem részletezendő okokból(mert hosszú) elégedj meg csak annyival, hogy például a fordulatszám emelkedésével a benzin-levegő keveredése, tehát a karburálás tökéletesebb lesz, a henger töltése a vezérlés és a kipufógó áltaql meghatzározott fordulatszám sávban javul.



Ezért(és többmás okból is)2t motorokban nagyjából 6-8 ezres fordulatig emelkednie kell az előgyújtásnak, e felett, viszont CSÖKKENNIE KELL!

(idézet egy tuningolással foglalkozó cikkből)

" például 10 ezres fordulathoz 1,6mm előgyújtás tartozik, de 12 ezerhez, már csak 1mm!"

(itt egy 56mmes löketű motorról beszélnek, ez simsonra fordítva, kb 1,2, és 0,9 mm lenne, mivel az előgyújtást mindig a löket % ában kell értelmezni)



Fix előgyújtású motorokban úgy határozzák meg az előgyújtás mértékét, hogy kb középen legyen jó,(mert itt használják a legtöbbet) ebből az következik, hogy alul sok az előgyújtás, középen kb jó, és magas fordulaton megint kicsit sok.(mivel ugye vissza kellene hajlania a gyújtásgörbének)



Konkrétan a simsonra fordítva, ez nem teljesen így van, mivel a gyári tuningolatlan simson az utolsó fokozatban nemigen pörög 6500 nál többet, vagyis kb addig forog, ahol el kellene kezdenie visszahajlani a gyújtásgörbének, ezért sincs sok értelme gyári Simsonra változó előgyújtást reparálni.



Egészen más a helyzet a tuningolt gépekkel, amik 8-9 ezerig forognak,, ezeknél már jól érezhető, hogy egy kissé rövidebb előgyújtással tovább forognak, de alul kissé gyengébbek(ilyenkor a magas fordulathoz van igazítva az előgyújtás) nagyobb előgyújtással nem forognak el addig mint kisebbel, cserébe viszont alul erősebbek.(ilyenkor az alacsonyabb fordulatoknak megfelelő a hosszabb előgyújtás.
Nem is ajánlom.
így van felmart de van egy ami nincs marva és az eredmény dettó barna de elég sötétbarna feketés gyertya
a 19 esben 80 as fuvi a msáikban 70 es fuvi
Épp ehhez akartam írni. :P

Mi ez? Felmart bvf?
[16999] ma 20:09 esetleg ehhez a kérdésemhez hozzátudnál szagolni?
Igen olyan fojtott van haveromnak. Szóval hát köszi akkor a felvillanyosítást:)
Alapvetően a simson karbik típuson belül (n1-n3) ugyan azok. Csak a fúvókázásban térnek el, meg mondjuk abban, hogy a benzincsőcsonk hogy áll, (ez ugye schwalbenál fontos) meg az n1eseknél pl van amelyik a féklevegőt a légszűrőtő, van amelyik a légkörből szívja. De alapvetően a házak ugyan azok, tehát bármelyik rátehető bármire, csak a megfelelő fúvókákat kell beletenni.
Egy kivétel van, volt aszem az n3-11 vagy 12 már nem tudom, az fojtott volt, rövidebb volt a súberház, hogy ne lehessen teligázt húzni.
Ezt inkább nem kommentálnám....
Nem lehet a karburátorokat kedv szerint cserélgetni. Gondosan megvan tervezve ahhoz a levegőáramláshoz ami az ideális.
Vágom mire gondolt ő is meg te is.
Jah vágom mire gondoltál :)
Bocsánat lassan esik le!
Köszönöm próbáltam de dettó. Kicsit világosabb talán. Van itthol 8as NGK meg 10 es is mindegyik szinte ugyan úgy néz ki használat után. Meg raktam bele már 175 ös isolatort meg 260 ast is. De mondom 19 és 16 os n1 es is ugyan az. De 16 n3 mal gyönyörű barna.
Te ezt hol olvastad? Az előgyújtás csak, is és kizárólag a benzin oktánszámától és az előírt mértéktől függ. Nagyjából 41 éve így tudom!