Sziasztok!
Elment az indexem. Hol működik, hol nem. Valamikor erősen villog, valamikor csak pislákol. Ha megbirizgálom a vezetékeket, akkor normálisan működik általlában... de van amikor nem. Ez csak egy egyszerű érentkezési hiba lehet, vagy valami más is?
Nekem a kuplungom nem elkopott, hanem a lamellák megdagadtak! Majdnem 4mm volt a vastagsága, így állandóan fogott, elég kellemetlen így motorozni vele.
Én sem mondtam, hogy jók. Sőt, a legtöbb egy kicsi után igazítást követel. De azért helyesen szerelve úgy ahogy használhatóak.
Amúgy a papucsos betét mindig szar :D Ráadásul amióta nincs aszbeszt a betétanyagba, sokkal kevésbé fog. Én hülye a patkolt (tehát a felfekvő felületen vastagított) pannónia betétet ferodoloztattam... A fék nem lett jobb :D PEdig tényleg puha anyagot használtak.
Egébként bevallom, sosem hallottam, hogy valakinek elkopott a Simson kuplung- VAn egy haverom. Az édesapja valaha kupás simsonokat is készített, neki van egy 70-es robesz, reszelve persze. Azt mondta, egyszer volt csak baj a kuplunggal, mikor gyorsultak, és végig csúsztatta. Persze az más, ha kinyílik, mint a rózsa :D
És igen, az utángyártott úszó sokkal vékonyabb, mint a gyári, De működi. Bár a régit is meg lehet forrasztani, ha kijukad. Nekem a gyári van benn. Nem is lukas. 21 év, 43 e km körül. A henger már utángyártott, a főtengely is. Ment a régi, csak volt egy kicsi válla. Hogy milyen az utángyártott? Persze, a hengercsatornákat illett picit lekerekíteni, meg nyers az öntvény, de megy. Normál használatra megfelel. És nem vagyonokért mérik.
ÉS ha rám hallgattok, SImsont sose adtok el. :D Hiába lesz nagyobb, gyorsabb, erősebb, szebb, a Simsonnál jobb sosem lesz. Több tízezer nagyobb motoron eltöltött km után is szuper dolog visszülni rá, és csettegni vele a környéken. Meg ha az ember ráér, egész messze is :)
Én nem utálok egy utángyártott alkatrészt sem kifejezetten. Sok cuccot vettem már, ebből azért természetesen volt selejt is. Ez a kihajtás valahogy nem jön be. Ideig óráig bírja és elnyalódik :(
Van S51-be az a váltóvilla, ami a dobba kapcsolódik bele. Na ez átmérőre akkora, hogy a dekni nem megy fel a kuplung felől. (ezt orvosoltuk finom csiszolópapírral) (bár elég szopás volt)
Kuplung kinyomó rudakkal volt hatalmas problémám. Én hülye kicseréltem. Szerelőhöz elvittem, talán ki tudja venni. (ez megfúrta oldalról, majd jobbra kitolta). Ezt én nem akartam így megoldani, az meg megcsinálta nekem ezt 5000-ért. Jó új olajat is tett bele, de az sem került neki 500ft-ba.
A papucsos fékbetétet ne vedd meg, mert a fékkulcs "fellazítja" és lafog rajta. (félő, hogy le is eshet)
Kondenzátort cseréltem havernak, utángyártott. Többezer kilométer és semmi baja (kb. 4000) Sokan meg 10km-t magyaráznak (hülyeség)
Cluth Disc nevezetű kuplunglamella gagyi. (1.6-os rugóval elcsavarta az alap 70-esem) Beállítani betudom nem vagyok hülye. Nem volt jó, kész!
Kuplungbóvdenem 1,5 év alatt a 4. Lehet az 1.6-os rugó miatt nem tudom. Könnyen jár, majd egyszer csak szakad.
Gyárilag lyukas úszót is vettem már :S
Különben nekem sincs akkora gondom ezekkel az alkatrészekkel!
Nem tudom, miért van ez az általános útálat minden utángyártott alkatrésszel szemben. Az a kondenzátor is simán jó több tízezer km-re, amit a boltban adnak hozzá, és szerinted annyira rossz. Már a Simsonomba, Pannóniámban is az van, az első utángyártott, azóta nem cseréltem. Ha rendszeresen tönkremegy, ott valami más baj is van.
Egyébként azért kíváncsi lennék, ha lehetne kapni minden alkatrészből az úgy vágyott minőséget, de olyan áron, mint a nyugati motorokhoz a minőségi alkatrész, vajon úgy is fogyna? Tudom van pár megszállott, akinek igen. De van egy tippem, hogy a boltosnak nem kéne nagy készletet fenntartani.
Nekem egész jól bírja az utángyártott. Igaz nem lehet benn több, mint 5 e km, meg az is, hogy a gyári sorjás fogakat reszelővel kicsit megigazítottam. Meg az is, hogy a menetes csatlakozója elég szoros, de működik.
A gyárinak sajnos elkopott a 4 szögrésze. Bár ha belegondolok, tudnék hozzá új 4 szögcsövet szerkeszteni. De eddig nem tettem.
Ha valakinek vannak felesleges hosszúszárú turbó marófejei hengerfaragáshoz az írjon egy mailt és megegyezünk. Elsősorban a képen levő "lángnyelv" formájú érdekelne :)
HA nem lógnak a csapágyak, meg a hajtókar a főtengelyen, akkor nyugodtan rá lehet tenni. A simsonnak a legtöbb alkatrésze jelentősen túl van méretezve. Persze ez csak az eredeti alkatrészekre igaz, utángyártottra már kevésbé.
Szerintem ne tedd! Az a motor egy igen jó gép! Gondos kezeléssel nem széthajtva, nyugodtan körbemotorozhatod vele Európát! A blokk, a lánc, az erőátvitel, a váz nem arra a teljesítményre lett méretezve. Nem biztos, hogy nyerő, ha erőlteted! Inkább egyéb dolgokat korszerűsíts rajta! Pl: tirisztoros gyújtás.
Hát figyelj! Utángyártottban csak műanyaggal találkoztam. Ha nem tévedsz és van fém fogaskereked, arra vevő lennék. De arra gondolok amibe a spirált dugod bele!
Érdekes, olyanból én még nem találkoztam müanyaggal, de ezek szerint van.
Többen is használnak bicó órát az ismerőseim közül, nekem is van.
A Velo 5 jó választás, alapesetben nem zavarja a gyújtás.
A mágnest nem szabad túl messze tenni a vevőtől, mert abban egy reed relé van, amit a mágnes kapcsol, és kb 2-3mm-nél távolabbról már nem elég erős hozzá a mágnes hogy kapcsolja.
Persze a bicós óra is csak akkor pontos, ha jól mérjük le a kerék kerületét, és jól állítjuk be az órát.
Ami a dekniben van az a fém kellene. Az gyárilag fém! Utángyártottba pedig műanyag és lenyalódik róla a fog. Egy ideig mér majd vége. Vagy vegyek rá bringa órát? Cataye Velo 5-öt nézem. Ha valaki használ ilyet megmondhatná, hogy a küllőn lévő jeladó és a villaszáron lévő vevő távolságát lehet e variálni, vagy simán veszi a jelet gyári állapotban is? Mi a véleményetek a bicikli órákról?
Sziasztok! Akinek van gyári fém kilométeróra kihajtása, arra vevő lennék, reális áron. Sajnos már a 3. garnitúra utángyártott megy tönkre, nem vagyok hajlandó még egy szettet venni. Akinek van, ne tartsa magában!
Elment az indexem. Hol működik, hol nem. Valamikor erősen villog, valamikor csak pislákol. Ha megbirizgálom a vezetékeket, akkor normálisan működik általlában... de van amikor nem. Ez csak egy egyszerű érentkezési hiba lehet, vagy valami más is?
Meg ha nem használja az ember, nem kér enni, beteszed a sarokba és kész. :)
Amúgy a papucsos betét mindig szar :D Ráadásul amióta nincs aszbeszt a betétanyagba, sokkal kevésbé fog. Én hülye a patkolt (tehát a felfekvő felületen vastagított) pannónia betétet ferodoloztattam... A fék nem lett jobb :D PEdig tényleg puha anyagot használtak.
Egébként bevallom, sosem hallottam, hogy valakinek elkopott a Simson kuplung- VAn egy haverom. Az édesapja valaha kupás simsonokat is készített, neki van egy 70-es robesz, reszelve persze. Azt mondta, egyszer volt csak baj a kuplunggal, mikor gyorsultak, és végig csúsztatta. Persze az más, ha kinyílik, mint a rózsa :D
És igen, az utángyártott úszó sokkal vékonyabb, mint a gyári, De működi. Bár a régit is meg lehet forrasztani, ha kijukad. Nekem a gyári van benn. Nem is lukas. 21 év, 43 e km körül. A henger már utángyártott, a főtengely is. Ment a régi, csak volt egy kicsi válla. Hogy milyen az utángyártott? Persze, a hengercsatornákat illett picit lekerekíteni, meg nyers az öntvény, de megy. Normál használatra megfelel. És nem vagyonokért mérik.
ÉS ha rám hallgattok, SImsont sose adtok el. :D Hiába lesz nagyobb, gyorsabb, erősebb, szebb, a Simsonnál jobb sosem lesz. Több tízezer nagyobb motoron eltöltött km után is szuper dolog visszülni rá, és csettegni vele a környéken. Meg ha az ember ráér, egész messze is :)
Fogyasztói társadalomban élünk, nem célja a gyártóknak hogy bizonyos dolgok sokáig működjenek....
Van S51-be az a váltóvilla, ami a dobba kapcsolódik bele. Na ez átmérőre akkora, hogy a dekni nem megy fel a kuplung felől. (ezt orvosoltuk finom csiszolópapírral) (bár elég szopás volt)
Kuplung kinyomó rudakkal volt hatalmas problémám. Én hülye kicseréltem. Szerelőhöz elvittem, talán ki tudja venni. (ez megfúrta oldalról, majd jobbra kitolta). Ezt én nem akartam így megoldani, az meg megcsinálta nekem ezt 5000-ért. Jó új olajat is tett bele, de az sem került neki 500ft-ba.
A papucsos fékbetétet ne vedd meg, mert a fékkulcs "fellazítja" és lafog rajta. (félő, hogy le is eshet)
Kondenzátort cseréltem havernak, utángyártott. Többezer kilométer és semmi baja (kb. 4000) Sokan meg 10km-t magyaráznak (hülyeség)
Cluth Disc nevezetű kuplunglamella gagyi. (1.6-os rugóval elcsavarta az alap 70-esem) Beállítani betudom nem vagyok hülye. Nem volt jó, kész!
Kuplungbóvdenem 1,5 év alatt a 4. Lehet az 1.6-os rugó miatt nem tudom. Könnyen jár, majd egyszer csak szakad.
Gyárilag lyukas úszót is vettem már :S
Különben nekem sincs akkora gondom ezekkel az alkatrészekkel!
Remélem nem baj, a regény.
Egyébként azért kíváncsi lennék, ha lehetne kapni minden alkatrészből az úgy vágyott minőséget, de olyan áron, mint a nyugati motorokhoz a minőségi alkatrész, vajon úgy is fogyna? Tudom van pár megszállott, akinek igen. De van egy tippem, hogy a boltosnak nem kéne nagy készletet fenntartani.
A gyárinak sajnos elkopott a 4 szögrésze. Bár ha belegondolok, tudnék hozzá új 4 szögcsövet szerkeszteni. De eddig nem tettem.
17-es lánckerék
60ccm-es henger lesz rajta :D
gyári főtengely van benne és nem tudom hogy birná-e.
Többen is használnak bicó órát az ismerőseim közül, nekem is van.
A Velo 5 jó választás, alapesetben nem zavarja a gyújtás.
A mágnest nem szabad túl messze tenni a vevőtől, mert abban egy reed relé van, amit a mágnes kapcsol, és kb 2-3mm-nél távolabbról már nem elég erős hozzá a mágnes hogy kapcsolja.
Persze a bicós óra is csak akkor pontos, ha jól mérjük le a kerék kerületét, és jól állítjuk be az órát.
Ami meg a lánckerékre megy, az a gyári is müanyagból van, csak nem olyan fos mint a bolti.
Nekem speciel sokáig lada trafóval ment a motor.
Most meg letoltam párezret egy eredetileg babettához készült házi elektronikával, egy simson tiris gyújtással.