A 8000-es csúcsfordulat mg elég alacsony ahhoz, hogy a motor a pincéből is menjen.
Persze, egy szar rezóval el lehet érni, hogy csak 6-8 között menjen, és 5 alatt konkrétan lassuljon.
A 8ezer az annyi, hogy agy kissé széthúzott karakterzstikáju kipuval már 4 ezerrel leht utazni.
Példa:
Az én hetvenesem, amivel utcán járok, 5ben elmegy akár 3 ezerrel is, (mondjuk azt már nem szereti) mindemellett elforog 9környékére.
A valóban hazsnálható tartomány 4-8 ezer közözz van.
Vélhetően a nyomatékgörbe 3000 valahányszázig laposan emelkedik, utána kissé meredekebbé válik, úgy gondolom a csúcs valahol 7000 valahányszázon van, de onnan még túlforog.
Ez utcára már teljesen jó, agyalágyultan alacsony fordulaton nem erős, de az nem is kell, nem dizel ez, 5 ben szépen elgurul 50-nel, onnan ha akarom már gyorsul is, ha cibálom, akkor sietni is lehet vele.
Nyilváűn uygan erre a szettre egy hegyesebb rezó amivel nemigen menne 5 ezer alatt, a tetején jüval erősebb lenne, de azzal meg kellemetlen közlekedni, én meg ezzel azt csinálom.
Ha uygan ezt pályáravinném, oda nyilván egy hegyesebb rezó jobb lenne.
Szóval kb ugyan abban a tzartományban lehet laposabb meg meredekebb karakterisztikáju kiput csinálni.
A cucc mindezt gyári 16os karbival, gyáriból rövidített csővel, és 17-es lénckerékkel tudja.
Általában a nagy kúpszögű rezók élesebbek, a kisebb szögű, kis köbtartalamúak meg laposabb karektert adnak, e a csúcsteljesítmény kisebb.
A gyári cső egy széthúzott karekterű csökkentett ellenállású és csökkentetett visszeverődésű rezó.
EZ mind gyakorlat, de én nem űzöm olyan nagy iparban a simsonozást, ha a motorozásban nem gátol a szikra nem mindig pontos helyen adása, és ha a lendkerék bírja, nem cserélném le a gyújtást.
Múltkor írtad, hogy ott megy a motor a legjobban, ahova egy rezó tervezve van (persze a hengerhez). Nos ez gyakorlatban ha egy 8000-re tervezett kipufogónál honnan kezd rezóhatás lenni? Általánosságban kérdezem. pl. 7500-tól vagy mondjuk jóval alatta 5500-tól? Sacc/kb-ra kérdezem!
Ha megnézed stroboszkóppal, vagy fél centi széles képet ad, magyarul össze vissza gyújt a beállítothoz képest 1 és 2mm között.
(eből persze nem következik, hogy a beályíltás hatástalan, csak éppen nem kel azt hinni, hogy ottan fo ygújtani:)
A fordulat emelkedésével a problémák csak növekednek, és az eleve szar rendszer, csakmégszarabb lesz:)
Viszont, egy rendesen össezrakott megszakítós simán elemegy jóval 7 ezer felett is.
Az eslő race szezonban én megszakítóssal mentem, a motor egyszer sem állt meg.
Máshol írják nekem, hogy a megszakítós gyújtással lesznek gondjaim, ha 6-7ezren menne néha néha a motor. Nem a töréssel, hanem a működésére írták. Milyen jelenségeket tapasztalhatok?
Oké köszönöm. Gyertyával mind el ugyan ez 260 as isolatortól a 8 as NGK ig meg a Championnal is. Farsolás kizárva zsír új a két szimering a főtengelynél. Keveset kap is kizárva elég sötétbarna a gyertya szép barna de nem az a halványbarna fajta. Marad a gyújtás! Most gyári gyújtás alatt van a jel kicsivel.
haveromnak most van felújításon az mz
a csapágy már elfordul a blokkfelekbe, ezért esztergályossal csináltattak bele perselyt de nemjó méretet csinált és összenyomta a csapágyat mikor összerakták
ugyhogy most kezdik előröl
bár mondtam neki hogy inkább rakjon bele egy uj blokkot de nem akar
És hogyan szüntessem azt meg? 70 almot a henger és vettem hozzá hengerfejet is! Mert azt hallottam az jó rá. 19 es bfv de ha rakok rá olyat ami alap azzal is ezt csinálja. De nem tudom ez olyan fémesen hangzik inkább. Minthogyha a váltóba a golyók zörögnének vagy nem is tudom... De azok újak. Nem értem. A gyertya szép barna a dugó tetején egyenletes a korom és gyönyörű állapotban is még csak kb 200 km van a hengerben meg a hengerfejben. A hengerfej alig kormos. És ha detonál mit csináljak? Vagy ezt honnan látom. a hengerfejben nincsenek "ütés" nyomok se a dugótetőn.
Helló. Érdekes dolog jelentkezett a motoromon illetve volt régebben is csak ennyire nem volt erőteljes. Volt egy 60\4 es hengerem mikor mér pörgött mind állat akkor jött egy furcsa csörgő hang és nem ment jobban de ez akkor jelentkezett mikor már végsebességnél volt először azt hittem a gyűrűk vettem újakat akkor is jött a csörgés majd összetört a dugó. Kaptam egy 70\2 almotot semmi reszelés nem volt és ennél is volt a csörgés mikor már jócskán pörgött de amikor becsörög akkor mintha kicsit nyomnám a féket majd elmúlik kicsit jobban felpörög majd megint előjön és így tovább 10 másodpercenként ismétlődik. De ez csak akkor van ha nagyon húzom neki. Nem a hengerekkel van volt a baj most már kifigyeltem mintha a váltóból jönne amikor 3 sebességes volt akkor is csináltam és most ,hogy 4 sebességes most is csinálja. Kérlek titeket valaki segítsen! Karbit is cseréltem hátha az miatt mondom ki tudhatja de nem az! A gyújtás is jó helyen szép barna a gyertya!
Van a csapágynak egy üzemi hézaga.
ez kell neki, hogy a gördülőtest ne csússzon, henm gördüljön.
HA ez a héázag nincsc meg, a csapágyban a gördülőtest megcsúszik, és igen gyorsan berágódik.
Túlfedéses illesztésnél, a csapágy gördölési házaga akkor áll be, amikor a külső ygűrű összemgy, mert bekerült a heylére (a nálánál ksiebb likba) a belsőgyűrű emg kitágult mert a tengő amire rátették az meg nagyobb.
ennek következtében a tágfutó csapágy beszereltelen állapotban egyszerűen "lötyög"
Namost, ha te beszerelsz egy oylan csapágyat, ami nem tágfutó, egy oylan helyre, ahol az még összemegy, meg kitágul, akkor teljesen elmegy a hézag, és a gördülőtest megcsúszik, és a csapágy kampó.
A normál, tehát szűkfutó csapgyak nem túlfedéshez valók.
Az már csak hab a tortán, hogy ha nagy a fordulat, akkor e melegedés miatt még nagyobb hézagú csapágy kell.
ezért van a sportmotorok főcijén általában c4
Sziasztok! Szerintetek ha felújítanám a motoromat, ami maximum kb. 8500-at forogna, és a főtengelyhez C3-as FAG csapágyat tennék, a kuplunghoz és a váltóhoz pedig simát (ez is FAG), akkor mi lenne? Meg lehetne így oldani? Bírná? Ha a főtengelyt felújítanám, alulra milyen tűgörgős kosarat tegyek? Előre is köszi.
Persze, egy szar rezóval el lehet érni, hogy csak 6-8 között menjen, és 5 alatt konkrétan lassuljon.
A 8ezer az annyi, hogy agy kissé széthúzott karakterzstikáju kipuval már 4 ezerrel leht utazni.
Példa:
Az én hetvenesem, amivel utcán járok, 5ben elmegy akár 3 ezerrel is, (mondjuk azt már nem szereti) mindemellett elforog 9környékére.
A valóban hazsnálható tartomány 4-8 ezer közözz van.
Vélhetően a nyomatékgörbe 3000 valahányszázig laposan emelkedik, utána kissé meredekebbé válik, úgy gondolom a csúcs valahol 7000 valahányszázon van, de onnan még túlforog.
Ez utcára már teljesen jó, agyalágyultan alacsony fordulaton nem erős, de az nem is kell, nem dizel ez, 5 ben szépen elgurul 50-nel, onnan ha akarom már gyorsul is, ha cibálom, akkor sietni is lehet vele.
Nyilváűn uygan erre a szettre egy hegyesebb rezó amivel nemigen menne 5 ezer alatt, a tetején jüval erősebb lenne, de azzal meg kellemetlen közlekedni, én meg ezzel azt csinálom.
Ha uygan ezt pályáravinném, oda nyilván egy hegyesebb rezó jobb lenne.
Szóval kb ugyan abban a tzartományban lehet laposabb meg meredekebb karakterisztikáju kiput csinálni.
A cucc mindezt gyári 16os karbival, gyáriból rövidített csővel, és 17-es lénckerékkel tudja.
Általában a nagy kúpszögű rezók élesebbek, a kisebb szögű, kis köbtartalamúak meg laposabb karektert adnak, e a csúcsteljesítmény kisebb.
A gyári cső egy széthúzott karekterű csökkentett ellenállású és csökkentetett visszeverődésű rezó.