Üdv, s 51 elektromos gyújtással beindul de nem pörög fel csak dadog. Mi lehet a gond? másik motorból már átszereltem szinte mindent az alsó jeladó kivételével. De az meg állítólag új. annyira rossz volt a főtengely csapágy, hogy hozzáért a lendkerék a jeladóhoz. Tönkre tehette a jeladót? Előre is kösz az infókat!
Igazad van, szar módszer a slag! Sokkal jobb magasnyomású mosóval elintézni a motort. Agyas haverom Goldwingjén csak két hétig tartott mire minden kiszáradt.
Köszönjük a fejtágítást hasznos volt,főleg az a rész hogy értelmes ember nem mos telibe vizsugárral,de jó hogy mindenki olyan okos,úgy látom itt se nagyon kell többet kérdezni semmit,mert csak a beszólogatás megy itt is.
A tiris gyula hibái rendkívül egyszerűen, ellenállás és feszültségméréssl felderíthetők.
(sokkal könynebben mint a megszakítós)
Nem cserélgetni kell értelmetlenül találomra a dolgokat, hanem mérni kell.
Trafó: primer 6-1 ohm között (gyártmányfüggő, de nem lehet zárlat vagy 10 nél több)
Szekunder: 3kohm fölött, 10 alatt
Jeladó:
12-32 ohmig bármi lehet(gyártmányfüggő) alatta felette nem jó, de a két oldalának 0,5 ohmon belül egyformának kell lennie.
(a két fele a kivezetésen, és a jeladó teteje-oldalán található kilógó kis darab nyáklemezen mérhető.
ebben a cuccban tulajdonképpen két tök egyforma tekecs van, ha elmegy a szinkronjuk, nincs gyújtás.
Vizsgálni kell melegen és hidegen is.
Gerjesztő:
540-620 ohm hidedegen.
Melegítve, némileg felmegy az ellenállása, a differencia nem lehet 90-100 ohmnál több.
Kimenőfesz ferheletlen (lekötött) gerjesztőnél:
Rugásra minimum 60-90 volt.
(Szarabb műszer 90votlra is 60 körül fog mutatni)
Viszont, ha elindult, a fesz akkor sem mehet 200 volt fölé teljes fordulaton sem, mert az azonnal kinyírja a tirit
A tiriegységen a potméterrel a jeladó küszöbfeszültségét lehet beállítani, ha túl kicsire van álítva, se kép se hang, pedigminden működőképes.
Sziasztok !
Tudna e valaki segíteni ? Van egy Simson Starom teljesen fel lett újítva , új heger ,főtengely stb tehát ami csak lehetett rajta .
Olyan problémám van , hogy 1-2-ben kipörög bár az erejével nem vagyok megelégedve ha berakom 3-ba akkor megy egy darabig utána mintha vissza venném a gázt le lassul és vissza kel kapcsolnom 2-be hogy kipörgessem és újra 3-ba rakjam de nagyon erőtlen esetleg valami javaslat ? Válaszokat előre is köszönöm
Sziasztok,az egyik haveromnak van egy tirisztoros gyújtása,és a múlthéten mikor jöttek a jó idők megmosta,de slaggal verette le,és utána beindította még vizesen,majd kb 1 perc után leállt,gondoltuk beázott majd ha megszárad indul,de nem indult szárazon se csak épp 1-et 1-et pöffent,illetve puffogott,utána már azt se,nézegettük tirisztor büdös égett szagu volt,kicseréltük egy potisra azzal is ugyan az a helyzet csak 1-1 pöffenés,utána kapott új gyújtó tekit,azzal is ugyan ez,kapott másik trafót,azt is ami hozzá való a kis rövidebb méretüt szóval mindenből azt ami hozzá való,és most se indul,szikra erőss kék,szinte hangja van mikor a szikrát nézzük,de egyszerüen nem indul,mi lehet a gond szerintetek,végül is a jeladós alaplapon kivük mindent kicseréltünk,lassan már egy másik gyújtás árát ráköltött,de nem akar indulni.
Szerintetek mi lehet a gond ?
Köszönjük a segítséget !
én tekercset mondanék erre,de lehet a gyertya is rossz ...
én a fürészgép gyertyáját raktam bele,nekem csak azzal megy,más nem ég ki,vagy mással be se indul ...
A szikra megfelelő kipróbáltunk több nagyságot is! Raktam bele izolatort, aka-t, NGK-t és még sok fajtát! Van amikor beindul de akkor csak addig megy ameddig fel nem melegszik és utánna se kép se hang!
simsonba milyen hőértékű gyertyát ajánlotok?
válaszokat előre is köszönöm!