Adósod vagyok tegnapról, az n3 alapjárati rendszerének magyarázatával.
Naszóval!
A nosmál karbik úgy műkszenek, hogy az alapjárti rendszer, a fő rendszertől egy teljesen független porlasztó rendszert képez.
Ennek következtében, az iylen karbi alapjárati rendszere a teljes tartományban dolgozik.
Az N3 viszont nem iylen!
Az n3 első ránézésre kissé nyakatekert logikával működik, viszont ennek előnye, hogy az alapjárati rendszer kb 1/3 gázállás felett már ténylegesen nem szállít (szinte) semmit sem.
(ennek kibocsájtés érteék, és fogyasztás előnye van)
Már karbiknál az alapjáratot úgy éred el, hogy a suberhengert kissé felemeled, ennél a karbinál viszont TÖKRE BE KELL AZT CSUKNI, mert másképpen az alapjárti rendszer nem működik!
(parasztéknál, nem tudják beállítani, és mivel nincsen suberemelő csavar, a bovdent feszítik meg,hogy a suber felmelkedjen:)
Natehát:
Az N3 ban az alapjárati üzemanyag útja az ufóházból nem úgy vezet, mint egy normál karbinál, hogy alapjárati fuvi-alapjárati csatorna-elporlasztó -jóccakát, hanem:
Tehát, itt az alapjárati benzin KERESZTÜL MEGY ELŐSZÖR A FŐFUVIN!
Ennek aza következménye, hogy ha a fúfuvi eldugult, akor alapjárat is nyista!
(más karbin ilyenkor van alapjárat, de más se)
ennek a dolognak, hogy az alapjárati benzint a főfuvi utánról, a tuajdonkáppeni tűsfúvókából veszik, az volna az értelme, hogy amikor a fő rendszer elkezd dolgozni, akkor az alapjárati automatikusan megszünjün dolgozni.
És ezt is csinálja.
Ha kitekered az alapjárati fuvókát, látszik, hogy egy kis lik(furat) van a fő rendszer felől.
(ez is el tud dugulni iylenkkor sincs alapjárat)
A másik specialitása ennek a karbinak az alapjárati levegő csatorna
(mása sincsen csak specialitása:)
Ha megnézed, azalapjárati levegőt nem a karbi légzűrő felöli részén egy nagyobbacska furaton veszi,(mint a többi karbi) hanem a fő levegő rendszerből közvetlenül a suber előttről megy egy furat az alapjárati levegőmennyiség szablyozó csavarhoz(, ami a suberház mellett van függőlegesen.)
ez a levegőfurat a szabályozó csavar után,perverz módon a szivató cstornájába néz, az alapjárati levegő, és a szivató csatornája iylmódon egy szakaszon közös.
perverz egy megoldás, de ha minden oké, biztonságosan működik.
(persze, azért hátránya is van,mert ha a szivató gumidugója kicsit is ereszti a benzint, akkor nem lehet alapjáratot előidézni, mert nyilván belefullad a motor a benzinbe)
Tehát, ebből a közös csatornából kerül az alapjárati levegő, a a keverék MINŐSÉGSZABÁLYOZÓ csavarjához (dugó alatt fűggőlegesen.
Minden korábbi elmondtottból az következik, hogy ha:
-eldugult a főfuvi
-eldugult az összekötö furata
-eldugult a levegőfurat
-ereszt a szivató
Akkor biza nyista alapjárat.
További érdekesség, hogy az alapjárati lveegő -mennyiségszabályozó csavar- nem befelé tekerve, hanem KIFELÉ növeli az alapjáratot, ráadásul, mivel a szivató jóval nagyiobb furatába nyit bele, nem a teljes betekerés után kezdi el nyitni az összekötő kis csatornácskát, hanem onnan jóval kintebb, vagy 3 firdulatnyival.
Az a csavar, egy kb 1mm-es lik nagyságát szablyozza, de sokat lehet csavargatni, nyilván, ha még nem nyitotta ki a likat,mert mg alatta van, vay ha már túl ment rajta, és a lik tökre nyitva van, akkor nem szabáyloz semmit sem.
Az alapjárati keverékcsavar nagyjából a szokásos módon működik.
Összegezve:
Ellenőrizni kell, hogy az alapjárati rendszer minden csatornája átjárható legyen, szabad legyen mind a benzin, mind a levegő útja, alapjáraton zárva legyen a suber és a szivató, és a keverékcsavar se legyen tökig betekerve, továbbá a mennyiség csavar is a szabályozási tartományon bell legyen.
tegnap megvettem a kárbulátort (16n3) azt mondja az öreg mielött állitom a levegőt vegyem ki belöle azt a müanyag dugót mert ha nem így csinálom akkor tönkremegy ......de lehet h kise kell belöle venni:D:D
a súber meg úgy bele volt téve h ki sem akart jönni:D
Sziasztok!
Valaki segítsen rajtam egy rajzzal, vagy valamivel. Kr 51/1es váltójába vettem ollórugót, de nem néztem meg, hogy az előző hol volt, és nem tudom sehova rakni, nem találok neki helyet, valaki linkeljen egy képet, amin egyértelműen látszik, vagy magyarázza el. Köszi.
üdv mindenki egy kis segitség elkelne..Simson s51b a haverom mocija megmakacsolta magát..a jelenség szép indulás kis melegedés után leáll ujrainditáskor égtelen durranás a kipuba (egyszer szét is szabta )gyertya nem lehet mert cseréltük akkor is ezt csinálta..karbiba új uszó és tű,tavaj kapott új megszakitót,és kondit..eddig birta..?irjatok milehet vele...
Az n3 egy nagyon jó karbi, csal kissé nyakatekert logikával működik, teljesen más rendszerű mint bármelyik másik motoron lévő cucc.
(azért sem szoktak ezzel sem, akárcsak a tiris gyulával boldogulni mucsán:)
Ha nem reagál semmyilen szabályozásra, akkor ha megan a gyári, szépen borítsad szét, és nézd meg, honnan, és hogy szívja az alapjárati levegőt, azt hogyan szabályozza a függőleges MENNYISÉG csavar.
Ravasz egy megoldás, de csak egyszer kell megérteni, utána pofon egyszerű.
Ha gondolod, este részletesen leírom, hogy műkszik az a karbi.
Apiros jeladó asszem lengyel, sokat beszereltem, teljesen jó.
Csak ellenőrizni kell, hogy meglegyen a 0,3 légrés mert ha súról annyi neki.
A másik sem jobb szerintem.
(ami technológiai hiba benne volt már az eredetiben is, az benne van mindben:)
A megszakítósat rendszeresen ápolni és utánállítani kell.
A megszakítós beállításához hézagmérő és indikátoróra kell.
A maegszakítós egy elavult meghaladott technológia, el kell felejteni.
A tiris gyakorlatilag gondozásmentes, viszont két dolgot nem bír, ha a motor tartósan tólmelegszik, vagy ha súrlódik a lendkerék.
(mert mondjuk kipurcant a főci csapágy)
Parasztéknál, ilyenkor kicserélik egy hulladék megszakítósra, mert nem értik hogy működik a tiris.
A tiris beálíltásához storbszkóp, javításához normális multiméter kell.
Viszont a tiris nem állítódik el magától, mert nem kopik, a megszíkítós meg mást sem csinál mint elállítódik
Nyugaton a megszíkítós gyújtást több mint 30 éve végleg elfelejtették.
Naszóval!
A nosmál karbik úgy műkszenek, hogy az alapjárti rendszer, a fő rendszertől egy teljesen független porlasztó rendszert képez.
Ennek következtében, az iylen karbi alapjárati rendszere a teljes tartományban dolgozik.
Az N3 viszont nem iylen!
Az n3 első ránézésre kissé nyakatekert logikával működik, viszont ennek előnye, hogy az alapjárati rendszer kb 1/3 gázállás felett már ténylegesen nem szállít (szinte) semmit sem.
(ennek kibocsájtés érteék, és fogyasztás előnye van)
Már karbiknál az alapjáratot úgy éred el, hogy a suberhengert kissé felemeled, ennél a karbinál viszont TÖKRE BE KELL AZT CSUKNI, mert másképpen az alapjárti rendszer nem működik!
(parasztéknál, nem tudják beállítani, és mivel nincsen suberemelő csavar, a bovdent feszítik meg,hogy a suber felmelkedjen:)
Natehát:
Az N3 ban az alapjárati üzemanyag útja az ufóházból nem úgy vezet, mint egy normál karbinál, hogy alapjárati fuvi-alapjárati csatorna-elporlasztó -jóccakát, hanem:
Főfuvi-alapjárati fuvi, alapjárati benzin csatorna-alapjárati keverékszabályozó csvar(a hengernél ledugózva) -elporlasztó.
Tehát, itt az alapjárati benzin KERESZTÜL MEGY ELŐSZÖR A FŐFUVIN!
Ennek aza következménye, hogy ha a fúfuvi eldugult, akor alapjárat is nyista!
(más karbin ilyenkor van alapjárat, de más se)
ennek a dolognak, hogy az alapjárati benzint a főfuvi utánról, a tuajdonkáppeni tűsfúvókából veszik, az volna az értelme, hogy amikor a fő rendszer elkezd dolgozni, akkor az alapjárati automatikusan megszünjün dolgozni.
És ezt is csinálja.
Ha kitekered az alapjárati fuvókát, látszik, hogy egy kis lik(furat) van a fő rendszer felől.
(ez is el tud dugulni iylenkkor sincs alapjárat)
A másik specialitása ennek a karbinak az alapjárati levegő csatorna
(mása sincsen csak specialitása:)
Ha megnézed, azalapjárati levegőt nem a karbi légzűrő felöli részén egy nagyobbacska furaton veszi,(mint a többi karbi) hanem a fő levegő rendszerből közvetlenül a suber előttről megy egy furat az alapjárati levegőmennyiség szablyozó csavarhoz(, ami a suberház mellett van függőlegesen.)
ez a levegőfurat a szabályozó csavar után,perverz módon a szivató cstornájába néz, az alapjárati levegő, és a szivató csatornája iylmódon egy szakaszon közös.
perverz egy megoldás, de ha minden oké, biztonságosan működik.
(persze, azért hátránya is van,mert ha a szivató gumidugója kicsit is ereszti a benzint, akkor nem lehet alapjáratot előidézni, mert nyilván belefullad a motor a benzinbe)
Tehát, ebből a közös csatornából kerül az alapjárati levegő, a a keverék MINŐSÉGSZABÁLYOZÓ csavarjához (dugó alatt fűggőlegesen.
Minden korábbi elmondtottból az következik, hogy ha:
-eldugult a főfuvi
-eldugult az összekötö furata
-eldugult a levegőfurat
-ereszt a szivató
Akkor biza nyista alapjárat.
További érdekesség, hogy az alapjárati lveegő -mennyiségszabályozó csavar- nem befelé tekerve, hanem KIFELÉ növeli az alapjáratot, ráadásul, mivel a szivató jóval nagyiobb furatába nyit bele, nem a teljes betekerés után kezdi el nyitni az összekötő kis csatornácskát, hanem onnan jóval kintebb, vagy 3 firdulatnyival.
Az a csavar, egy kb 1mm-es lik nagyságát szablyozza, de sokat lehet csavargatni, nyilván, ha még nem nyitotta ki a likat,mert mg alatta van, vay ha már túl ment rajta, és a lik tökre nyitva van, akkor nem szabáyloz semmit sem.
Az alapjárati keverékcsavar nagyjából a szokásos módon működik.
Összegezve:
Ellenőrizni kell, hogy az alapjárati rendszer minden csatornája átjárható legyen, szabad legyen mind a benzin, mind a levegő útja, alapjáraton zárva legyen a suber és a szivató, és a keverékcsavar se legyen tökig betekerve, továbbá a mennyiség csavar is a szabályozási tartományon bell legyen.
Ha ez mind oké, akor a cuccnak működnie kell.
a súber meg úgy bele volt téve h ki sem akart jönni:D
A magszakítós két heylen van jó helyen:
-polc
-Adok veszek
:)
Bármi megoldható...
Valaki segítsen rajtam egy rajzzal, vagy valamivel. Kr 51/1es váltójába vettem ollórugót, de nem néztem meg, hogy az előző hol volt, és nem tudom sehova rakni, nem találok neki helyet, valaki linkeljen egy képet, amin egyértelműen látszik, vagy magyarázza el. Köszi.
(azért sem szoktak ezzel sem, akárcsak a tiris gyulával boldogulni mucsán:)
Ha nem reagál semmyilen szabályozásra, akkor ha megan a gyári, szépen borítsad szét, és nézd meg, honnan, és hogy szívja az alapjárati levegőt, azt hogyan szabályozza a függőleges MENNYISÉG csavar.
Ravasz egy megoldás, de csak egyszer kell megérteni, utána pofon egyszerű.
Ha gondolod, este részletesen leírom, hogy műkszik az a karbi.
szacsomotor@freemail.hu,06706447899
Apiros jeladó asszem lengyel, sokat beszereltem, teljesen jó.
Csak ellenőrizni kell, hogy meglegyen a 0,3 légrés mert ha súról annyi neki.
A másik sem jobb szerintem.
(ami technológiai hiba benne volt már az eredetiben is, az benne van mindben:)
Mi baja a gyáridnak, hogy újat szeretnél?
A megszakítósat rendszeresen ápolni és utánállítani kell.
A megszakítós beállításához hézagmérő és indikátoróra kell.
A maegszakítós egy elavult meghaladott technológia, el kell felejteni.
A tiris gyakorlatilag gondozásmentes, viszont két dolgot nem bír, ha a motor tartósan tólmelegszik, vagy ha súrlódik a lendkerék.
(mert mondjuk kipurcant a főci csapágy)
Parasztéknál, ilyenkor kicserélik egy hulladék megszakítósra, mert nem értik hogy működik a tiris.
A tiris beálíltásához storbszkóp, javításához normális multiméter kell.
Viszont a tiris nem állítódik el magától, mert nem kopik, a megszíkítós meg mást sem csinál mint elállítódik
Nyugaton a megszíkítós gyújtást több mint 30 éve végleg elfelejtették.
(köszmá Tesókám)