Jó, ezt persze nyilván ilyen kezdő tuningosokra értem, akik ilyenbe gondolkoznak hogy majd ettől a könnyített kuplungtól majd 90et megy a gép, leesztergált hengerfejtől 9 ezret forog, stb.
Jah, és igen, sehol semmi fékük, és még elindulni is alig tudnak 1 ilyen géppel :D
NAmost, akkor elmondanám, hogy nekem a második sorból kb a hatodik helyről sikerült már oylat rajtonli, hogy másodiknak fordultam el az első kanyarban...
Mindezt egy selettrával, aminek még kisebb a tömege.
Ráadásul, kettesből indított váltóval:)
Szóval el lehet azzal indulni, bár kétség kívül gyakoroslni kell.
HA kisebb tömeg forog a váltóban (is) az vlamelyest tényleg javítja a váltást.
Biztosan voltál már úgy, hogy iparkodtál, és valamelyeik sebességet "nem húztad a helyére" rendesen, és pár pillanat múlva kidobta.
Kisebb forgó tömeggel ezt nem, vagy kevésbé csinálja, mivel kisebb a giroszkóp hatása is.
Ilyen váltónálmint a simsoné, meg ennyit tud, hogy váltáskor kissé gyosrsabban eseik vissza a fordulat, ezért könyebb a váltás némileg.
Ha azt akarod hogy jobban fogjon,akkor tekerd befele,de vigyázz mert ha túl sokat tekersz,csúszni fog a kuplungod,illetve az anya legfeljebb síkba legyen a menetes száron,mert képes lelazulni,ha már azon bentebb van,illetve fent is tudsz rajta spanolni a karnál
Sziasztok,én eddig úgy tudtam hogy az s50-es blokkba nem lehet 4.fokozatot rakni,de pont most olvastam hogy akár több fokozatot is lehet,konkrétan én 6. fokozatról is olvastam nincs 5 perce
Valaki nem tudja hogy hogyan lehet a 4. fokozatot belerakni,illetve mi kell hozzá és mi pénz az ?
Szóval nem hat semmit mert a gyorsulást befolyásolja, viszont elindulni is nehezebb a kis lendítő tömeg miatt, egyedüli haszna talán az hogy ezáltal kivan centírozva így nem üt, jah meg kisebb mértékbe terheli a csapágyakat.....
Váltáshoz megint úgy szinte semmi köze, de hát sok tévhit terjeng.
Szal max csapágyvédelmi célja van, azért meg felesleges megcsinálni.
"A kuplung könnyítése jótékonyan hat a váltásra és ahogy a lendkerék könnyítése, ez is jótékonyan hat a gyorsulásra. Kisebb a rendszer inerciája."
GPracing
lehet hogy a váltódobot ami lefogja zéger neked az ugrott le,nekem egyszer volt ilyen,és ugyanez volt a helyzet.
meg egyszer szét akartam szedni a blokkot,és szétszedéskor kijött a berugókar a berugótengellyel együtt ... -.-
cső. lenne egy kérdésem. Ma mentem egy kört a motorommal most egy 3 sebis s51 es blokk van benne és egy elágazásban lassítottam,
meg is kellet állnom raktam neki egy 1 et elindultam és mikor a kettőt akartam volna rakni nem vette be a hármat meg egyáltalán nem de be sikerült raknom 2dikba felhúztam a váltót majd egy nagyon kicsit visszaraktam és akkor bevette de a 3. sebességet kb 10. próbálkozásra vette be ezzel a módszerrel. A kérdés ,hogy mi esett szét a váltóban? Holnap szétszedem végül is kiderül de mire figyeljek kényesen hogy ezt többet ne játssza el velem.
ugy h leméred a kerék kerületét pl ha 195cm akk azt irod be h 1950
(legegyszerübb ha rajzolsz egy vonalat a földbe mikor a szelep meröleges éselkezded forgatni és amikor meginn a szelephez ér huzol egy vonalat...azt leméred)
helló mindenkinek, nekem vannak eladó simson alkatrészeim, motorikus alkatrészek nincsenek, ha valakinek kell valami írjon egy emailt, k.dan@freemail.hu
Jah, és igen, sehol semmi fékük, és még elindulni is alig tudnak 1 ilyen géppel :D
Mindezt egy selettrával, aminek még kisebb a tömege.
Ráadásul, kettesből indított váltóval:)
Szóval el lehet azzal indulni, bár kétség kívül gyakoroslni kell.
Egyedüli értelme tán az hogy ilyenkor kivan centírozva, és nem üt.
Biztosan voltál már úgy, hogy iparkodtál, és valamelyeik sebességet "nem húztad a helyére" rendesen, és pár pillanat múlva kidobta.
Kisebb forgó tömeggel ezt nem, vagy kevésbé csinálja, mivel kisebb a giroszkóp hatása is.
Ilyen váltónálmint a simsoné, meg ennyit tud, hogy váltáskor kissé gyosrsabban eseik vissza a fordulat, ezért könyebb a váltás némileg.
Aki ilyet szeretne, az meg tudja miért kell neki.
Abban kérnék segítséget, hogy a lamella állító csavar ami a lamellák összezáródását állítja, befelé vagy kifelé kell tekerni, hogy jobban zárjanak?
Ha kifele tekerem a kuplung bowden lazább, ha befelé feszesebb, viszont úgy érzem mindhe a kifele tekerésnél zárna jobban.
Köszi a választ!
Andrew :)
Valaki nem tudja hogy hogyan lehet a 4. fokozatot belerakni,illetve mi kell hozzá és mi pénz az ?
Váltáshoz megint úgy szinte semmi köze, de hát sok tévhit terjeng.
Szal max csapágyvédelmi célja van, azért meg felesleges megcsinálni.
GPracing
Én ilyet tudok csinálni.
Ha érdekel keress meg e-mailben
epj@freemail.hu
meg egyszer szét akartam szedni a blokkot,és szétszedéskor kijött a berugókar a berugótengellyel együtt ... -.-
meg is kellet állnom raktam neki egy 1 et elindultam és mikor a kettőt akartam volna rakni nem vette be a hármat meg egyáltalán nem de be sikerült raknom 2dikba felhúztam a váltót majd egy nagyon kicsit visszaraktam és akkor bevette de a 3. sebességet kb 10. próbálkozásra vette be ezzel a módszerrel. A kérdés ,hogy mi esett szét a váltóban? Holnap szétszedem végül is kiderül de mire figyeljek kényesen hogy ezt többet ne játssza el velem.
(legegyszerübb ha rajzolsz egy vonalat a földbe mikor a szelep meröleges éselkezded forgatni és amikor meginn a szelephez ér huzol egy vonalat...azt leméred)
Van egy haveromnak egy "tuningolt" Simsonja, Babetta gyújtással és egyenletlen az alapjárat ez lehet a gyújtástól? Vagy valami más?
Előre is köszönöm.
Üdv:Joci
ha valakit érdekel van eladó chróm sportkormányom ha valakit érdekel küldök vagy rakok fel képet