Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem legenda.
Viszont, hogy ne legyen egyszerű az életed, némyelik lendkerék univerzális, tehát a mágneseknél lévő V alakú kivágás, ami a tirishez kell(itten gyújt) az is rajta van, meg a kürhagyó is)

Rásadásul az ugy lendkerék mind fekete:)

Gyárilag a tiris rendszernt rózsíszínű, de van amikor nem:)

A nem univerzális(gyári) lendkerekek nem felcserélhetőek
úgy, hogy nincs leszedve és a jeladó nem látszik. a meghatározást olyan állapotra értettem :D
a lendkerekeknél a szín és a küllők száma alapján lehet meghatározni, hogy kalapácsos vagy tirisztotos vagy ez is csak egy legenda? :)
0.4mm

De az emberek nagytöbbsége nem tud hézagmérővel hézagot állítani és kb a 0.2-essel szoktak 0.4-et állítani, a 0.4-es lemezzel meg kb 1mm-t. Így az a végkövetkeztetésük, hogy 0.2-vel megy jól és a 0.4 a hülyeség.

Előgyújtást vele együtt ellenőrizni, el-vissza.
Az 1.8mm
Gyertyahézag 0.4mm
A megszakitó hézagot nem mértem, mennyinek kellene lennie vagyis mennyi a jó érték? Sajnos régen volt ilyen kalapácsos gépem és az ember ugye felejt?! A lendkerék persze hogy rávaló vagyis remélem! Azt például honnan tudom meg hogy rávaló e! Minden segitséget nagyon szépen köszönök!
Belevaló a lendkerék? Jó helyre van rakva a gyújtó tekercs?
Megszakító hézag mennyi?
Hello! Srácok a szituáció a következő a simsonnál! Mint az előzőekben irtam, mindent beállitottam, de a gyujtásom kihagyogat, még álapjáraton is. Bizonyos fordulatnál lehorkol, a kalapácsnál hiányzik belőle az a filc anyag és ha jelre állitom az alaplapot és a kalapácsot is /kalapácsos gyujtása van/ akkor nincs szikra a gyertyánál. Ha állitok a kalapácson akkor van szikra, de nem jól pöfög! Valkinek valami spéci gyujtás beállitási procedurája van esetleg, vagy cseréljem a kalpácsot és rakjak jelre mindent? Bármilyen tanácsot szivesen fogadok! Akksi nincs a motorban!
Én műgyanta tank belsejét kilakkoztattam. Fényezőm öblögette el vele. Na viszont rendes lakk az tutira benzinálló. Bár rendes lakk+edző nem két forint. Annak decije kerül annyiba, mint mezei festékek literje.
Húzod a gázt és nem történik semmi?
Kinyomta a szimmeringet a váltó felé.
Köszi...Áttúrkáltam a fúvókákat. A gáz bowdennek nincs baja.

Misztikus eset...Egyenlőre nem találok megoldást. A karbi javító szett után többet tudok majd mondani.
nem hinném, hogy a tűszelep- és fúvókacsere segítene. Lehet, hogy a bowden van kiszálkásodva, esetleg nem emeli ki a súbertűt. (bár akkor a többletlevegő ugyanúgy lefullasztaná) . 6-8 bar levegővel ki szoktam fújni mindent, az megoldás mindenre . Érdekes eset. Fúvókákat meg fölösleges cserélned, elég kitisztítani. Ha nincs kompresszor, akkor egy kábelt leblankolsz és a rézszálakkal kidzsuvázod.
Eddig nem volt baja.

Közben azt tanácsolták, hogy egy karbi javító szettet próbáljak bele aztán majd kiderül.
Bakker...a te géped tényleg tejjel megy.

Ekkora balszerencsét...Bízzunk benne, hogy nem tett tönkre mindent ami az útjába került!
...
energiatakarékos ;) a súbernél minden oké?
Hello mindenki!

Furcsa problémába ütköztem. A motorom könnyen indul hidegen is és szép az alapjárat. De nem reagál a gázadásra!
Bármilyen állásba húzom a gázt, alapjáraton pöfög a gép és csak a hangja változik. Full gázzal szívatót ráhúzva sem emelkedik fel alapjáratról. Nagyon furcsa, ilyet még nem tapasztaltam.

Gyújtása tirisztoros, 16 N1-es a karbi és a fúvókákat átnéztem, elvileg jónak tűnnek.
Szinte már már rejtélyes mi lehet a géppel.

Van valakinek valami ötlete, vagy találkoztatok már ilyennel?
Köszi :D Anno elolvastam a cikket, utánaolvastam ott a fórumon, mindenki istenítette. Most rákerestem, találtam egyből ellenérveket :) na majd remélem a chromofag leszedi a maradékot. Ha érdekelnek a karburátor belsejéről készült kép, akkor fényképezek szerelés közben... Már nagyon kiváncsi vagyok
Benzinszintet a jelzésre állitottam és afőfuvóka 72-es benne, stabil alapjáratom van! A subert tű középállásba raktam, legfelső állásból, de sajnos rosszabb lett! Most már 1-2ben is visszahorkol nagyobb gázadásra! Holnap visszarakom legfelsőbe, továbbra is várom hozzáértők válaszát! Gyujtás nem lehet? Igaz a horkoláson kivül más tümete nincs! Tehát nem durrog és indul is szépen! Nah jóccakát!
Nem akarlak végleg elkesíríteni, de a festékek egy részében a szinező anyag, a szintest, valamileyn fémoxidból készül...
Nekm személyesen sok vitám volt a tank kifestése miatt, mert szrintem is ökörség, egykomponensú festékkel pláne.

Még egy festékvegyészt is megkeresetem, az is egyértelműen mondta, hogy NINCS egykomponensű, ami a benzinbemártást kibírná hosszasan.

Ennek ellenére az a remek cikk,a mai napig elérhető....

Részvétem.
Tank... 1 napig ráztam benne a csavarokat, hogy leszedje a rozsdát. Mikor már fémtiszta volt, kifújtam belőle a vizet + hagytam száradni jóideig. Jött a Miranol, amire mindenki esküdött, hogy az kell a tankba festékként. Mindent a leírás szerint csináltam. 1 hónapig száradt, mert közben minden egyéb munkát megcsináltam a motoron. Ma tankoltam bele, jött a tesztkör, 30 perc motorozás után megálltam, véletlen észrevettem, hogy fehér a benzincső. Sikerült egy hibrid simsont csinálni, ami tejjel üzemel. A benzin lemarta a miranolt, amit "az Isten nem kapar le". Hazajöttem vele, rákerestem neten, látom, hogy már mások is jártak így. Hihetetlen. Kiváncsi vagyok, hogy a karburátor, forgattyúsház, dugó, csapágyak, hüvelyfal hogy néz ki, de még nem mertem szétszedni, nem akartam elsírni magam. Ötletek, hogy kiszedjem a maradék festéket a tankból? Jah, a helyszínen feláldozva a tükörpolírozott blokkot, ráengedtem ezt a tejet, hogy megnézzem mit mutat, ha elpárolog a benzin. apró darabkák maradtak utána, ami remélem szana-szét karcolta a gyári alapméretes hengert és remélem újra generálozhatok, mert a csapágyak is kaptak belőle. Nem hiszem el, komolyan mondom . Tippek, tanácsok?
Frissen vásárolt simsonnál célszerű megnézni:
-VAn e olaj a váltóban?
(4deci kell bele, és nem valami 80-90es izé, hanem annál vékoynabb)
-Az össezs beálíltást.
Lelkes amatőrők összecserélik a szivató fuvókát a főfuvival, és egyáltalán elállítgatnak mindent.
-Légszűrődoboz légszűrő oldalából az oda nem való szerszmámkészlet, egér satöbbi eltávolítása.
-Cálszerű szétszedni a kiput, legalább belenézni mennyire töműdött el.
Inkább keveset kap.
A benzinszintet ne találomra álíltgassad, az ufóházban lévő felöntésssel legyen szintben a benzinszint.
(az erős "horkolás" meg rendszerint orrsövényferdülés miatt van:)
Hello! Sikerült szert tennem egy nagyon jó és szép állapotu simsonra, ami 4 sebességes. Van vele egy kis gond, mégpedig a következő. 11bar kompresszió van benne, indul is szépen, de ha kihuzatom 1-2-ben és 3-ba felrakom és kicsit huzok a gázon akkor szépen gyorsul, de ha lecsutkázom akkor nemhogy elkezd gyorsulni hanem kis idő elteltével inkább lassul és horkol a vas! Karbit kipucoltam és most fogom beállitani az uszót mert kicsit magas a benzinszint! Én olyanra gondolok, hogy sokat kap. Lehet ez a jelenség a magas uszószinttől? Vagy benzin-levegőn kéne kicsit finomitani? Bárkinek-bármi használható ötlete van azt szivesen fogadom!