Nem legenda.
Viszont, hogy ne legyen egyszerű az életed, némyelik lendkerék univerzális, tehát a mágneseknél lévő V alakú kivágás, ami a tirishez kell(itten gyújt) az is rajta van, meg a kürhagyó is)
Rásadásul az ugy lendkerék mind fekete:)
Gyárilag a tiris rendszernt rózsíszínű, de van amikor nem:)
A nem univerzális(gyári) lendkerekek nem felcserélhetőek
De az emberek nagytöbbsége nem tud hézagmérővel hézagot állítani és kb a 0.2-essel szoktak 0.4-et állítani, a 0.4-es lemezzel meg kb 1mm-t. Így az a végkövetkeztetésük, hogy 0.2-vel megy jól és a 0.4 a hülyeség.
Előgyújtást vele együtt ellenőrizni, el-vissza.
Az 1.8mm
Gyertyahézag 0.4mm
A megszakitó hézagot nem mértem, mennyinek kellene lennie vagyis mennyi a jó érték? Sajnos régen volt ilyen kalapácsos gépem és az ember ugye felejt?! A lendkerék persze hogy rávaló vagyis remélem! Azt például honnan tudom meg hogy rávaló e! Minden segitséget nagyon szépen köszönök!
Hello! Srácok a szituáció a következő a simsonnál! Mint az előzőekben irtam, mindent beállitottam, de a gyujtásom kihagyogat, még álapjáraton is. Bizonyos fordulatnál lehorkol, a kalapácsnál hiányzik belőle az a filc anyag és ha jelre állitom az alaplapot és a kalapácsot is /kalapácsos gyujtása van/ akkor nincs szikra a gyertyánál. Ha állitok a kalapácson akkor van szikra, de nem jól pöfög! Valkinek valami spéci gyujtás beállitási procedurája van esetleg, vagy cseréljem a kalpácsot és rakjak jelre mindent? Bármilyen tanácsot szivesen fogadok! Akksi nincs a motorban!
Én műgyanta tank belsejét kilakkoztattam. Fényezőm öblögette el vele. Na viszont rendes lakk az tutira benzinálló. Bár rendes lakk+edző nem két forint. Annak decije kerül annyiba, mint mezei festékek literje.
nem hinném, hogy a tűszelep- és fúvókacsere segítene. Lehet, hogy a bowden van kiszálkásodva, esetleg nem emeli ki a súbertűt. (bár akkor a többletlevegő ugyanúgy lefullasztaná) . 6-8 bar levegővel ki szoktam fújni mindent, az megoldás mindenre . Érdekes eset. Fúvókákat meg fölösleges cserélned, elég kitisztítani. Ha nincs kompresszor, akkor egy kábelt leblankolsz és a rézszálakkal kidzsuvázod.
Furcsa problémába ütköztem. A motorom könnyen indul hidegen is és szép az alapjárat. De nem reagál a gázadásra!
Bármilyen állásba húzom a gázt, alapjáraton pöfög a gép és csak a hangja változik. Full gázzal szívatót ráhúzva sem emelkedik fel alapjáratról. Nagyon furcsa, ilyet még nem tapasztaltam.
Gyújtása tirisztoros, 16 N1-es a karbi és a fúvókákat átnéztem, elvileg jónak tűnnek.
Szinte már már rejtélyes mi lehet a géppel.
Van valakinek valami ötlete, vagy találkoztatok már ilyennel?
Köszi :D Anno elolvastam a cikket, utánaolvastam ott a fórumon, mindenki istenítette. Most rákerestem, találtam egyből ellenérveket :) na majd remélem a chromofag leszedi a maradékot. Ha érdekelnek a karburátor belsejéről készült kép, akkor fényképezek szerelés közben... Már nagyon kiváncsi vagyok
Benzinszintet a jelzésre állitottam és afőfuvóka 72-es benne, stabil alapjáratom van! A subert tű középállásba raktam, legfelső állásból, de sajnos rosszabb lett! Most már 1-2ben is visszahorkol nagyobb gázadásra! Holnap visszarakom legfelsőbe, továbbra is várom hozzáértők válaszát! Gyujtás nem lehet? Igaz a horkoláson kivül más tümete nincs! Tehát nem durrog és indul is szépen! Nah jóccakát!
Tank... 1 napig ráztam benne a csavarokat, hogy leszedje a rozsdát. Mikor már fémtiszta volt, kifújtam belőle a vizet + hagytam száradni jóideig. Jött a Miranol, amire mindenki esküdött, hogy az kell a tankba festékként. Mindent a leírás szerint csináltam. 1 hónapig száradt, mert közben minden egyéb munkát megcsináltam a motoron. Ma tankoltam bele, jött a tesztkör, 30 perc motorozás után megálltam, véletlen észrevettem, hogy fehér a benzincső. Sikerült egy hibrid simsont csinálni, ami tejjel üzemel. A benzin lemarta a miranolt, amit "az Isten nem kapar le". Hazajöttem vele, rákerestem neten, látom, hogy már mások is jártak így. Hihetetlen. Kiváncsi vagyok, hogy a karburátor, forgattyúsház, dugó, csapágyak, hüvelyfal hogy néz ki, de még nem mertem szétszedni, nem akartam elsírni magam. Ötletek, hogy kiszedjem a maradék festéket a tankból? Jah, a helyszínen feláldozva a tükörpolírozott blokkot, ráengedtem ezt a tejet, hogy megnézzem mit mutat, ha elpárolog a benzin. apró darabkák maradtak utána, ami remélem szana-szét karcolta a gyári alapméretes hengert és remélem újra generálozhatok, mert a csapágyak is kaptak belőle. Nem hiszem el, komolyan mondom . Tippek, tanácsok?
Frissen vásárolt simsonnál célszerű megnézni:
-VAn e olaj a váltóban?
(4deci kell bele, és nem valami 80-90es izé, hanem annál vékoynabb)
-Az össezs beálíltást.
Lelkes amatőrők összecserélik a szivató fuvókát a főfuvival, és egyáltalán elállítgatnak mindent.
-Légszűrődoboz légszűrő oldalából az oda nem való szerszmámkészlet, egér satöbbi eltávolítása.
-Cálszerű szétszedni a kiput, legalább belenézni mennyire töműdött el.
Inkább keveset kap.
A benzinszintet ne találomra álíltgassad, az ufóházban lévő felöntésssel legyen szintben a benzinszint.
(az erős "horkolás" meg rendszerint orrsövényferdülés miatt van:)
Hello! Sikerült szert tennem egy nagyon jó és szép állapotu simsonra, ami 4 sebességes. Van vele egy kis gond, mégpedig a következő. 11bar kompresszió van benne, indul is szépen, de ha kihuzatom 1-2-ben és 3-ba felrakom és kicsit huzok a gázon akkor szépen gyorsul, de ha lecsutkázom akkor nemhogy elkezd gyorsulni hanem kis idő elteltével inkább lassul és horkol a vas! Karbit kipucoltam és most fogom beállitani az uszót mert kicsit magas a benzinszint! Én olyanra gondolok, hogy sokat kap. Lehet ez a jelenség a magas uszószinttől? Vagy benzin-levegőn kéne kicsit finomitani? Bárkinek-bármi használható ötlete van azt szivesen fogadom!
Viszont, hogy ne legyen egyszerű az életed, némyelik lendkerék univerzális, tehát a mágneseknél lévő V alakú kivágás, ami a tirishez kell(itten gyújt) az is rajta van, meg a kürhagyó is)
Rásadásul az ugy lendkerék mind fekete:)
Gyárilag a tiris rendszernt rózsíszínű, de van amikor nem:)
A nem univerzális(gyári) lendkerekek nem felcserélhetőek