Az eredeti felömlőcsatorna vagy 25-30 fokot felfelé irányít, sokkal kisebbre em is lehet leszedni, ezért szoktam izélni, hogy elégé értelmetlen a perselynél pár fokon vergődni.
A belső kanyar 70-esnél már szinte nincs is, meg eredetielg sincs túlerőltetve.
valaki tudna segíteni hogy a felömlőt meg a beömlőt simson star hengeren meg s50-es hengere menyire bővítsem meg ilyesmi nagyon hálás lennék érte ha valaki számokkal tudna segítenimert neten csak s51-es hez vannak fent ilyenek :S meg a 4 felömlős henger jobb mint a reszelt 2 felömlős?
A több felömlős cuccnál egyértelműen a segédek kialakításán vérzünk el. Csaba hengere szerintem jó példa erre.
Egyszerűen az egyenes fal, majd a végén kanyarintod kevés szerintem...
na az lessza leg egyszerübb, ha teszek rá egy bicó km/h-át és ugy mérem meg melyik mennyit megy,az meg nem létezik hogy gyári simson csak 65 öt mennyen, babetát megbasztatom és megy anyitt xD
már ne is haragudjatok, én el is hiszem hogy sok ember jobban othon van benne, nem is vizázok ezen mert ez tény:D
de aztsem hiszem hogy 65 legyen egy simson vége, majd ráteszek agy km. órát és meglátjuk , ha annyi lesz elnézést kérek, ha 65 nél több, ak nevetek, és nem kell berágnia soraimért,
Mondjuk azért egy kétfelömlősnél a gáz jobban is meg van irányítva mint a két segédnél amit a hengerbe tudsz nyomorítani. (ha a hasított hüvelyest, és a Fő-k ből indítottat nézzük meg pláne)
Mondjuk ezt ahogy így levezetted... eléggé következetes.
Talán a megoldás azt lehetne ha 3 felömlőset faragunk, vagy mégsem?
A boostot csak nem lehet elrontani, és még talán egész jól kivitelezhető is, pontosan stb.
Tehát ahogy a szavaidból kiveszem a mota jó (mondjuk én sem ezt állapítottam meg, csak azt ,hogy lehet nem tudunk vele egész pontos adatokat kapni a teljesítményt és fordulatot illetően.)
Csak a kivitelezésen nagyon sokat bukunk, bár ezekre a komolyabb hibákra kíváncsi lennék ,hogy mégis miért csinálja amit. Azért nem tudom elképzelni ,hogy ennyire el lennének csellózva a hengerek.
Én legalábbis úgy látom szerény információim birtokában ,hogy ha sikerülne is tök szimmetrikusra és azonosra csinálni a dolgokat sem lenne olyan sok pozitív változás. (persze ezzel nem a tervezőket akarom lefitymálni.. egyáltalán nem... csak valahogy úgy érzem talán máshol is szar kerülhetett a palacsintába.)
Az a gyanús a felömlőkkel kapcsolatban, hogy a 2felömlős radikálisabb cuccok valahogy aránytalanul jól mennek, pedig nem szabadna nekik...
Murai DAnié, Pedrózáé a 60-as és a 70-es is jól ment.
Vélhetően minél több lik, annál pontosabban kellene dolgozni, annál nagyobb a hibazázalék, és annál jobban elmarad az elméletitől.
Teháthogy kiteervelsz egy soklukasat, de mire megcsinálod, tök aszimmetrikus lesz, 4-5-6 liknál a hibák összeadódnak.
Kettőnél mék égéskép után kiigízítani is könynebb.
Ami szintén feltűnő, hogy a kiigízított henger nem szokott jobban menni, mint a rútul félreégő.
Teháthogy sokkal komoylabb hibák vannak, mintsem, hoyg fél fokokon meg tized milimétereken kellene rugózni.
Annak majd 20 pacal felett lesz éártelme, csak oylat(még hasonlót sem) reszelt ki senki kézzel mostanában.
Mondjuk a dété egy picit korszerűbb cuccokkal van ellátva, ill azért nem ugyan azon a fordulaton adja le azt a kb 6 lóerőt mint a simson a 3,5 et. Mondjuk a DT-ben nem vagyok otthon...
Virbó motorját hány lovasnak titulálta a mota? Nekem valami 13 rémlik....
Csak mert akkor sajnos relatíve elég sok lóerő eltűnik az éterben a tervezés és a kivitelezés közötti úton. :S
Kíváncsi vagyok ,hogy lehetnek elérni azt ,hogy azt teljesítsem a motor mint amit a mota ad ki. (a lehető legmegközelítő értékkel)
Mintha Mihu emlegette volna ,hogy szerinte a felömlőkön múlik rengeteg... ezt mondjuk nem egészen értem, ennyire rossz lenne a kialakítása a simsonénak? vagy pusztán olyan alakú ami nem megfelelő, nem lehet kifaragni belőle jót?
Hát pont olyan lehetett mint ami a kézfejeden van. :) hosszúkás, henger alakú 2 ponton (a kézfejhez kapcsolódást leszámítva) elforgatható a felső forgató pont 90° az alsó az 100°-ban forgatható (A tenyérrel a kifelé mutatás esetén csak előre képes hajolni! A hátra történő mozgatás súlyos következményekkel járhat) :)
Rajtad kívül a hozzáértőbbek, a tényleges szakik 99,99% a állítja, tapasztalatból is ,hogy az a szerény ~3 LE körül teljesítmény egy kb 150-160 kg-os tárgyat (Te meg a motor) nem képes 80 al röpíteni, tekintve azt ,hogy nincs benne elegendő kakaó, és ,hogy 80nál már van légellenállás is.
Illetve továbbá, elég kicsi rá az esély ,hogy Te egyedüliként vagy olyan ember akinek a gyári motorja ment a rajtad kívül lévő (nem nagyot lódító, autóval mérő, meg robogóval belőtt) simsonos kollégáidon kívül 80 at, úgy ,hogy nekik csak jobb esetben is 65 jött ki. :) (ami tegyük hozzá a gyári adatnak tökéletesen megfelel)
Ill. tovább tudnám sorolni az okokat.. ,hogy pl az égéstér nagyon nem 95 ös benzinhez van tervezve és az ezáltal kisebb kompresszió miatt, és a lassabb égésű benzin miatt, ami ugye még ólmozott is volt, Te ennek ellenére állítod ,hogy ezek hiányába még túl is teszel a mostani sokkal rosszabb körülményekkel ellátott motoroddal egy gyárin.
És ha odaállna melléd egy tuning Simson, ami a tulaja állítása szerint megy 95-100 at akkor meg lenne a csodálkozás.
És akkor ezek szerint a tuning motor 130 at megy? :)
Vagy csak pusztán szerény lenne...
Tehát lehet itt dobálózni a számokkal de mi értelme?
Tudod szerintem nem Te lennél az egyedüli ember aki örülne ha a márka ilyen jól teljesítene, és mindenkinek így menne Simsonja mint ahogy Te azt állítod.
De sajnos ezt több ember tapasztalatából, és most ne is haragudj meg, de nem 20 évesek tapasztalatával megegyező emberek mondják, tudod többen már akkor a Simsont, Pannóniát... és egyéb szoc motor reszelgettek amikor Te vagy Én még mint gondolat fel sem merültünk... és azért hagy ne mondjam ,hogy lényegesen több tapasztalattal rendelkeznek a motorok terén mint Te vagy Én együttvéve.
Tehát lehet mondani a magunkét, és ez odáig oké... de tudod azért egyedüli emberként a többséggel (A ténnyel) nem épp úgy néz ki ,hogy a Te igazságodnak van létjogosultsága.
Az meg ,hogy mindenhol mindenki írogatja, hogy tuningolatlan motorja megy 100 at.. az sajnos egy dolog... de ha megfigyeled, egytől egyik tizenéves tapasztalatlan "megkaptam a motorom és haver robogójával bemértük" típusú gyerek...
Tehát leszögezném, nem ellene vagyok amit mondasz, mert ugyan úgy tudnék örülni neki mint Te.. csak az baj ,hogy erre igen kevés rációt látok, hogy így lenne.
hát te is tudsz ember hülyeséget beszélni, példának olkáért, apám 51 es simsonja alap vadi ujj hengerel (tuningmentes) peugeot 206 al mértük 80 at mértünk, legyek 75 ha csal.
nekem az s50 esem ment tuning nélkül 68 at, tuningall 95 öt mértünk, vann fent vidim meglehet nézni, hogy rezslt hengerel hogy forgott, és 50/2 es henger hozzéteszem
meg lehet nézni, és jöhet a szájkarate:D
Első és legfontosabb: Teljesen makulátlanra tisztítani a karburátort, tökéletesen beállítani a gyújtással együtt. Lehet, hogy már az is segíteni fog. Utána az ügyességedtől és a szerszámkészletedtől függ, hogy te reszeled magadnak a hengert, hengerfejet vagy megcsináltatod. Ha megcsináltatod, akkor a költségvetésed fele elmegy rá kapásból és hozzáhangolt kipufogó nélkül favatkát sem fog érni. Érdemes körülérdeklődni ismerősöknél. Kipufogóhoz is találsz méreteket, meg tudod magadnak csinálni otthonra. Első körben az utcai tuning bőven jó, ha igényesen van megcsinálva. Utána jöhet a karburátor csere nagyobbra, esetleg membrán, babetta gyújtás, stb. Ha lenne rá kb 60-100ezred, akkor a blokkot odaadnád egy mesternek, úgy kapod vissza, hogy azt már csak tankolnod kell, nem kell bíbelődni semmivel. Tavaszig még sok idő van, érdemes utánajárni a dolgoknak. Ja, kezdetleges kipufogó tervező programot meg ingyen is letölthetsz.
köszi. az egész motor kívül-belül olyan, hogy "enni lehetne róla", teljesen tiszta + legutóbb is 6-8bar levegővel átfújtam az egészet, HÁTHA dugulás az oka. A szivatónál a bowden jó, a mechanizmus jó, de amint betekerem a helyére, ott felakad. De az benne az érdekes, hogy, ha fel lenne akadva, akkor melegen nem kéne üzemelnie, csak hidegen, de ellenkezőleg. A szivatófúvóka mögé direkt tettem ezt-azt, amivel lezárom a csatornát, de nem tudja átszívni, ugyanaz volt minden. De, hogy ilyen nehezen induljon valami szivató nélkül... ha bemelegszik, onnantól már pöcc, kézzel indítgatom sokszor. Még a gyújtásra gyanakodtam, de mondom: melegen perfekt...
Rendszerint a félhalottság mellett a nemmenés oka még egy kiváló döglött megszaktós gyula 3mm re állítva 1mmes megszíktóhézaggal, meg tökre elkarburálva, spórlégyszűrő+rozsdástank, satöbbi...
És akkor megy a panaszkodás, hogy nem kapott minőséget a pénzéét...
Úgy lenne értelme, hogy vigye a kádvás mágrándálő a blokkot, és akkor kap egy felújított, rendberakott, feltuningolt motort.
De így lehet hogy a fizetendő összeg 6 számjegyű lenne, és egy összegben ennyit nem sokan költe(né)nek Simsonra.
Azt szeretném kérdezni h szerintetek mi lehet a baj ha állíndóan lehörög a motor?Gyertya és karbi tiszta,kellemes alapjárat van állítva.
Az eredeti felömlőcsatorna vagy 25-30 fokot felfelé irányít, sokkal kisebbre em is lehet leszedni, ezért szoktam izélni, hogy elégé értelmetlen a perselynél pár fokon vergődni.
A belső kanyar 70-esnél már szinte nincs is, meg eredetielg sincs túlerőltetve.
Ha valakinek van egy működőképes s51-es blokkja, működőképes, 4 sebességes, akkor az légyszíves írjon egy árat.
Köszi
Egyszerűen az egyenes fal, majd a végén kanyarintod kevés szerintem...
már ne is haragudjatok, én el is hiszem hogy sok ember jobban othon van benne, nem is vizázok ezen mert ez tény:D
de aztsem hiszem hogy 65 legyen egy simson vége, majd ráteszek agy km. órát és meglátjuk , ha annyi lesz elnézést kérek, ha 65 nél több, ak nevetek, és nem kell berágnia soraimért,
Mondjuk ezt ahogy így levezetted... eléggé következetes.
Talán a megoldás azt lehetne ha 3 felömlőset faragunk, vagy mégsem?
A boostot csak nem lehet elrontani, és még talán egész jól kivitelezhető is, pontosan stb.
Tehát ahogy a szavaidból kiveszem a mota jó (mondjuk én sem ezt állapítottam meg, csak azt ,hogy lehet nem tudunk vele egész pontos adatokat kapni a teljesítményt és fordulatot illetően.)
Csak a kivitelezésen nagyon sokat bukunk, bár ezekre a komolyabb hibákra kíváncsi lennék ,hogy mégis miért csinálja amit. Azért nem tudom elképzelni ,hogy ennyire el lennének csellózva a hengerek.
Én legalábbis úgy látom szerény információim birtokában ,hogy ha sikerülne is tök szimmetrikusra és azonosra csinálni a dolgokat sem lenne olyan sok pozitív változás. (persze ezzel nem a tervezőket akarom lefitymálni.. egyáltalán nem... csak valahogy úgy érzem talán máshol is szar kerülhetett a palacsintába.)
Murai DAnié, Pedrózáé a 60-as és a 70-es is jól ment.
Vélhetően minél több lik, annál pontosabban kellene dolgozni, annál nagyobb a hibazázalék, és annál jobban elmarad az elméletitől.
Teháthogy kiteervelsz egy soklukasat, de mire megcsinálod, tök aszimmetrikus lesz, 4-5-6 liknál a hibák összeadódnak.
Kettőnél mék égéskép után kiigízítani is könynebb.
Ami szintén feltűnő, hogy a kiigízított henger nem szokott jobban menni, mint a rútul félreégő.
Teháthogy sokkal komoylabb hibák vannak, mintsem, hoyg fél fokokon meg tized milimétereken kellene rugózni.
Annak majd 20 pacal felett lesz éártelme, csak oylat(még hasonlót sem) reszelt ki senki kézzel mostanában.
"5 ganggal... szokásos mese habbal" :)
Mondjuk a dété egy picit korszerűbb cuccokkal van ellátva, ill azért nem ugyan azon a fordulaton adja le azt a kb 6 lóerőt mint a simson a 3,5 et. Mondjuk a DT-ben nem vagyok otthon...
Virbó motorját hány lovasnak titulálta a mota? Nekem valami 13 rémlik....
Csak mert akkor sajnos relatíve elég sok lóerő eltűnik az éterben a tervezés és a kivitelezés közötti úton. :S
Kíváncsi vagyok ,hogy lehetnek elérni azt ,hogy azt teljesítsem a motor mint amit a mota ad ki. (a lehető legmegközelítő értékkel)
Mintha Mihu emlegette volna ,hogy szerinte a felömlőkön múlik rengeteg... ezt mondjuk nem egészen értem, ennyire rossz lenne a kialakítása a simsonénak? vagy pusztán olyan alakú ami nem megfelelő, nem lehet kifaragni belőle jót?
(az alany mindíg valami sutyuki, 206, maruti, vagy 30 éves bmw)
Dt 50ek meg egyebek100 at mennek 6 loeővel(se) miközben a végáttételük majdnem azonos a simsonéval:)
Semmi probléma, mi meg tudjuk, hogy a fékpadon x loerős motor mit tud.
(virbó 9,valahány loerőse ha nagyon jó kedve van 100 at.
(5ganggal:)
A többi meg a szokásos mese habbal.
Rajtad kívül a hozzáértőbbek, a tényleges szakik 99,99% a állítja, tapasztalatból is ,hogy az a szerény ~3 LE körül teljesítmény egy kb 150-160 kg-os tárgyat (Te meg a motor) nem képes 80 al röpíteni, tekintve azt ,hogy nincs benne elegendő kakaó, és ,hogy 80nál már van légellenállás is.
Illetve továbbá, elég kicsi rá az esély ,hogy Te egyedüliként vagy olyan ember akinek a gyári motorja ment a rajtad kívül lévő (nem nagyot lódító, autóval mérő, meg robogóval belőtt) simsonos kollégáidon kívül 80 at, úgy ,hogy nekik csak jobb esetben is 65 jött ki. :) (ami tegyük hozzá a gyári adatnak tökéletesen megfelel)
Ill. tovább tudnám sorolni az okokat.. ,hogy pl az égéstér nagyon nem 95 ös benzinhez van tervezve és az ezáltal kisebb kompresszió miatt, és a lassabb égésű benzin miatt, ami ugye még ólmozott is volt, Te ennek ellenére állítod ,hogy ezek hiányába még túl is teszel a mostani sokkal rosszabb körülményekkel ellátott motoroddal egy gyárin.
És ha odaállna melléd egy tuning Simson, ami a tulaja állítása szerint megy 95-100 at akkor meg lenne a csodálkozás.
És akkor ezek szerint a tuning motor 130 at megy? :)
Vagy csak pusztán szerény lenne...
Tehát lehet itt dobálózni a számokkal de mi értelme?
Tudod szerintem nem Te lennél az egyedüli ember aki örülne ha a márka ilyen jól teljesítene, és mindenkinek így menne Simsonja mint ahogy Te azt állítod.
De sajnos ezt több ember tapasztalatából, és most ne is haragudj meg, de nem 20 évesek tapasztalatával megegyező emberek mondják, tudod többen már akkor a Simsont, Pannóniát... és egyéb szoc motor reszelgettek amikor Te vagy Én még mint gondolat fel sem merültünk... és azért hagy ne mondjam ,hogy lényegesen több tapasztalattal rendelkeznek a motorok terén mint Te vagy Én együttvéve.
Tehát lehet mondani a magunkét, és ez odáig oké... de tudod azért egyedüli emberként a többséggel (A ténnyel) nem épp úgy néz ki ,hogy a Te igazságodnak van létjogosultsága.
Az meg ,hogy mindenhol mindenki írogatja, hogy tuningolatlan motorja megy 100 at.. az sajnos egy dolog... de ha megfigyeled, egytől egyik tizenéves tapasztalatlan "megkaptam a motorom és haver robogójával bemértük" típusú gyerek...
Tehát leszögezném, nem ellene vagyok amit mondasz, mert ugyan úgy tudnék örülni neki mint Te.. csak az baj ,hogy erre igen kevés rációt látok, hogy így lenne.
nekem az s50 esem ment tuning nélkül 68 at, tuningall 95 öt mértünk, vann fent vidim meglehet nézni, hogy rezslt hengerel hogy forgott, és 50/2 es henger hozzéteszem
meg lehet nézni, és jöhet a szájkarate:D
És akkor megy a panaszkodás, hogy nem kapott minőséget a pénzéét...
De így lehet hogy a fizetendő összeg 6 számjegyű lenne, és egy összegben ennyit nem sokan költe(né)nek Simsonra.
Felteszik egy félhalott motorra, és panaszkodnak.