A gerjesztő (töltő, ami az elektronikában a kondit töltögeti) tekercs ellenállása 620-680 ohm közé essen valahová.
Ha 700 felett van, vagy 600 alatt, akkor garantáltan szar.
(ez a gyári teki értéke az utánygyártotteké, gyártónként változik.nekem pl a saját gyártású gerjesztőm a fele sem volt és tökéletesen műkszött vele a motor)
Sajna ez egy több ezer menetes sunyi tekercs, simán jónak mutatkozhat mérésre is, miküzben meg xar:)
Iylenkor az a trükk, hogy mérni kell hidegen, és melegen.
Ha szar, akkor rendszerint hirtelen feugrik az llenállása.
Ha melegításre szépen megy felfelé az nem baj, 80 fok körül kb 100 ohmot elmelkedik a tekercs ellenállása.
A jeladó uygan ez.
meg kell mérni hidegen, és melegen si, az sem mehet fel 10% nál többet.
ezeknek az ellenállása is gyártótól függ, a fél tekercseknek 1ohmon belül egyformának kell lenni, ha nem, akkor kuka.
Az elenállásuk gyártótól függően 8-18 ohm (fél tekercs)
A tafó szintén mérhető, de csak a teljes üzemképtelenség.
Amikor dolgozik, akkor sok ezer volt szaladhgél rajta, amikor méred, akkor meg legfelejebb 9.
Sziasztok lenne egy gondom.
Van egy simson s51e típusú motorom(Tirisztoros),és egyszerűen nem lehet beindítani.
gyújtótekercset kicseréltem,pipát,kábelt,gyertyát is,de semmi még tolásra sem.
annyit rúgdosom hogy beinduljon míg a végén már a kipufogóból jön ki a benzin.
megpróbáltuk már a haverom simsonjának a karbijával de csak 1pöffenés volt
az alaplapot is megnéztem próbáltam gyári helyén aztán adtam neki elő vagy utó gyújtást de akkor sem volt semmi.
Mostmár oda fajult a helyzet hogy valamikor van szikra valamikor nincs...
Ha valakinek van ötlete hogy vajon mi lehet a baja az válaszoljon!Előre is Köszi.
Sziasztok! Az a helyzet , hogy nem ad szikrát a Simsonom! Kipróbáltam már több trafóval , több kondival , de semmi.A tekercstől jön áram. Hátha tudtok segíteni!
Sziasztok! Segítsetek felgeneráloztam a Simont anyagot kap, szikra van, megszakítóhézag be lett állítva teljesen vacsi új és baszik indulni szerintetek mi franc a baja?
Előre is köszi
Nem csavar, potméter, a tirisztor billenési feszültségét lehet vele állítani.
(egyik véglet, hogy alapjárat van, könnyen indul, de nem forog ki, másik véglet hogy nem indul be, max tolásra, de kiforog, a kettő közötti optimumot kell megkeresni.)
oké. az megértem de bár faszák rajta a tárcsafék. és mondok egy jó tippet ha mondjuk a ülés egyenes lenne akkor a segédvágat kell csinálni bele hosszabat és az is megemeli. sőt ha mondjuk 25x25-ös 3mmes zártszelvényből csinálsz segédvázat és abbahegeszed középsőre a rugópontotés simán bővem meg lesz szépen emelve. remélem világos voltam?
nem értem hogy mi a jó benne ha ki van seggelve egy ülés? nem egyzserűbb lett volna ha hosszabb rúgót teszel bele? bocs hogy ilyet írok mert sok simóün látom hogy kiseggelik a ülést és nagyon zavar és rontja a öszképet.
Ezekre az adatokra voltam kiváncsi csak még nem kérdeztem:D
Hétvégén rátérek a tárgyra:D