Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi ismét.
Ezekre az adatokra voltam kiváncsi csak még nem kérdeztem:D
Hétvégén rátérek a tárgyra:D
A gerjesztő (töltő, ami az elektronikában a kondit töltögeti) tekercs ellenállása 620-680 ohm közé essen valahová.
Ha 700 felett van, vagy 600 alatt, akkor garantáltan szar.
(ez a gyári teki értéke az utánygyártotteké, gyártónként változik.nekem pl a saját gyártású gerjesztőm a fele sem volt és tökéletesen műkszött vele a motor)

Sajna ez egy több ezer menetes sunyi tekercs, simán jónak mutatkozhat mérésre is, miküzben meg xar:)

Iylenkor az a trükk, hogy mérni kell hidegen, és melegen.
Ha szar, akkor rendszerint hirtelen feugrik az llenállása.
Ha melegításre szépen megy felfelé az nem baj, 80 fok körül kb 100 ohmot elmelkedik a tekercs ellenállása.

A jeladó uygan ez.
meg kell mérni hidegen, és melegen si, az sem mehet fel 10% nál többet.
ezeknek az ellenállása is gyártótól függ, a fél tekercseknek 1ohmon belül egyformának kell lenni, ha nem, akkor kuka.
Az elenállásuk gyártótól függően 8-18 ohm (fél tekercs)

A tafó szintén mérhető, de csak a teljes üzemképtelenség.
Amikor dolgozik, akkor sok ezer volt szaladhgél rajta, amikor méred, akkor meg legfelejebb 9.
Hát egy működőképes simsonról vettem le a karburátort és úgy próbáltuk:D
Köszi Emzoli a segítséget.
Megpróbálom amit mondtál ha nem megy akkor szólok.
A tiris gyújtásról a neten gyakorlatilag minden adat letülthető, keress rá.
tiris gyújtást (meg a megszakítósat sem, de a tiriset méginkáb) nem próbálgatni kell, hanem MÉRNI, ÉS BEÁLLÍTANI.

Másképpennem megy.

Nem lehet szemre tekergetni az alalapot, hogy majd valahol jó lesz, mert nem lesz az!

Mérni kell:
-A jeladón ellenállást
A gyújtás töltőtekijén ellenállást
A trafó primerén-szekunderén ellenállást.

Ezekkel a nagy galibák kiszűrhetőek.

ha ezek jónak bizonyulnak, akor jöhet a tiriegység próbája cserével.

Eszközök nélkül ezt sem lehet rendesen megjavítani és beálíltani sem.
ja meg... jólvan reggel van még:D
karbit megnézted? nálam is ez a baj h alig volt benzin a karbiban.bár ahogy kinézett szerencsétlen nem is csodálom h nem indult:D
Sziasztok lenne egy gondom.
Van egy simson s51e típusú motorom(Tirisztoros),és egyszerűen nem lehet beindítani.
gyújtótekercset kicseréltem,pipát,kábelt,gyertyát is,de semmi még tolásra sem.
annyit rúgdosom hogy beinduljon míg a végén már a kipufogóból jön ki a benzin.
megpróbáltuk már a haverom simsonjának a karbijával de csak 1pöffenés volt
az alaplapot is megnéztem próbáltam gyári helyén aztán adtam neki elő vagy utó gyújtást de akkor sem volt semmi.
Mostmár oda fajult a helyzet hogy valamikor van szikra valamikor nincs...
Ha valakinek van ötlete hogy vajon mi lehet a baja az válaszoljon!Előre is Köszi.
Sziasztok! Az a helyzet , hogy nem ad szikrát a Simsonom! Kipróbáltam már több trafóval , több kondival , de semmi.A tekercstől jön áram. Hátha tudtok segíteni!
13257
Sziasztok! Segítsetek felgeneráloztam a Simont anyagot kap, szikra van, megszakítóhézag be lett állítva teljesen vacsi új és baszik indulni szerintetek mi franc a baja?
Előre is köszi
Köszi:D
Nem csavar, potméter, a tirisztor billenési feszültségét lehet vele állítani.

(egyik véglet, hogy alapjárat van, könnyen indul, de nem forog ki, másik véglet hogy nem indul be, max tolásra, de kiforog, a kettő közötti optimumot kell megkeresni.)
Hello!
Valaki megtudná mondani miez a csavar és hogy mire szolgál?
Köszi a válaszokat:D
neked meg csak kuss.
Ha nem vagyok itte gy pillanatra valaki már rabolja is a szövegem (más tollával ékeskedik)
aha.
Így meg csak egyenesen lessz hátra holtpontig és ott lessz 2 laposvas, egyik lábtartónak, másik koptatósnak. Ennyi :)
oké. az megértem de bár faszák rajta a tárcsafék. és mondok egy jó tippet ha mondjuk a ülés egyenes lenne akkor a segédvágat kell csinálni bele hosszabat és az is megemeli. sőt ha mondjuk 25x25-ös 3mmes zártszelvényből csinálsz segédvázat és abbahegeszed középsőre a rugópontotés simán bővem meg lesz szépen emelve. remélem világos voltam?
Stunt motor lenne, csak még kilépő, azaz úgymond "majrévas" nincs rajta..
nem értem hogy mi a jó benne ha ki van seggelve egy ülés? nem egyzserűbb lett volna ha hosszabb rúgót teszel bele? bocs hogy ilyet írok mert sok simóün látom hogy kiseggelik a ülést és nagyon zavar és rontja a öszképet.
szerinted ez megér simán 40-et? ennek csak fúrni kell a hengert. bár elég ütött kopott de legalább gyárisnak tűnik. mert vannak terveim vele
Csak az ujjaim fagytak le mosás közbe, semmi komoly
széép :D helyes, hogy így vigyázunk rá :D