Ne a lamelát nézegessed (vagy ha igen, tolómérővel a vastagságát, hogy egyforma e) hanem a fém alkatrészek mint mondtad, szerinted ütnek, azokon kellene kopásképet nézni.
Igaz nem írtál még semmit, de felteszem a képeket és meg tudod nézni legalább.
Az első a legkopottabb régi lamellámat mutatja, a második pedig a taiwani lamellát.
Levettem a kuplungot, kivettem a lamellákat és hát el van törve sajnos belőle 1 darab. Amikor megvettem már akkor is próbálgattam a 4 lamellát újan a kezemben összenyomni, meglepően könnyen el tudtam forgatni. Mondom majd összekopik talán, hát nem, most is ugyan úgy elforgatom, valószínűleg gyík a lamella. Meg próbálok holnap venni valami normálisat. Érdekes dolog, hogy van itthon nekem még régi lamella, de szerintem az már nem gyári (boltban mondták, hogy magyar gyártmány), de azt még most is összefogom a kezemben és már ott is "összetapad". Szemmel láthatóan kopott, de írtad múltkor, hogy nem kopik el. Ha csinálok róla képet megmondod, hogy érdemes e visszarakni a régit? 1.6-os rugó van benn, gyári 70-es, 16-os lánckerékkel, még nem is az hogy nyomatékos mint a marha 14-es lánckerékkel, úgyhogy azt állapítottam meg, hogy csáré a lamella. Ja ás a taiwani lamella nincs félrekopva, valószínűleg akkor megcsúszáskor is egyenletesen nyomta a nyomólapot a rugó. na ez kicsit hosszú lett.
Nem feltétlenül szerkezeti hiba van.
A gyári puklung az 5,5 loerős s70-hez van méretezve, ahhoz garantáltan elég is, mindenféle átalakítás nélkül.
Ha nemjó, az vegy beállítás, vagy olaj, vagy szerkezeti (alkatrész) hiba.
Namost, ha neked több van, mint a tervezett5,5 pacal, akkor esetleg hidegen(amíg az olaj hideg, és a motor erősebb) esetleg megcsúszik a kuplung.
HA ez a melegedéssel elmúlik, akkor az vagy olajprobléma, vagy tényleg a határon van a motorerővel a kuplung.
Ilyenkor, egy kissé vékonyabb olaj, vsagy egy + fémlamella beépítése segíthet.
HA ezen már túlvagy, akkor szerezz egy erősebb kuplungrugót.
Mindemellett, természetesen érdmes megvizslatni a puklung szerkezeti elemeit, ha tényleg csálé valami, akor mint mondtam, félrekopik, de ez nem jelllmző.
Igen! Az a baj, én simsonok közül az 51-st próbáltam mindig is szerelgetni, az 50-es motorját majdhogynem egyáltalán nem ismerem, emiatt nem is tudnám valószínű megcsinálni a belét. Ennek úgy gondolom jónak kell lennie valami egyszerű megoldással is, amire nem tudok rá jönni tapasztalathiány miatt.
De az áltlam betett cuccban nem az a pláne, hogy hat lamella van benne, hanem, hogy abele az s50 bele, amiben simán a rugók alá tett hatos alátétekkel lehet emelni a rugóerőt.
Ez a rendszer, kipróbáltan nem csúszik 13 loerőig.
Hogy kinyomva miképpen kovályog, az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy alaphelyzetben(összefeszülve) is.
persze, ha csálé, akkor nem fog a teljes felületén.
Ha zsétszeded és tényleg az a baja, az látszik a kopásképen is.
HA nem látszik, akkor nem az a baja.
Nézegettem, mert nem hagy nyugodni, a téma. Le van véve a denkni, behúzom a kuplungot és nyomom kézzel a berugót, akkor azt látom, hogy a lamelláim jobbra balra mozognak kb.1-1.5mm-t. Az a hiba, hogy a rugó alatt ami van nyomólap, amiben a 4 menetes lyuk van, "nyolc"-as van. Ettől csúszhat? Erre azt értem, hogy talán nem tudja teljes felülettel nyomni a lamellákat. Vagy megpróbálom még új magyar lamellákkal, nem a tajvanival. Az a baj, én ilyen 5 lamellásosításhoz nem értek.
Sziasztok! Szerintetek mi a teendő, ha 70-es motoromon, új lamellák (taiwani), új 1.6-os tányérrugó van és mégis megcsúszik a kuplung hidegen ha 3.-ba illetve 4.-be váltok drasztikusan, illetve ugyan ezekbe a sebességekbe, ha meg jön az "erő". próbáltam 10w40-es és 80w90-es olajjal is. A 80w90-el valamivel jobb! Beállítva be van, rendesen ki is old, valamint meg van az 2-3 mm holtjáték is. Próbáltam 4-5mm-el is ugyan az a helyzet. Mit lehetne vele kezdeni?
Az első a legkopottabb régi lamellámat mutatja, a második pedig a taiwani lamellát.
A gyári puklung az 5,5 loerős s70-hez van méretezve, ahhoz garantáltan elég is, mindenféle átalakítás nélkül.
Ha nemjó, az vegy beállítás, vagy olaj, vagy szerkezeti (alkatrész) hiba.
Namost, ha neked több van, mint a tervezett5,5 pacal, akkor esetleg hidegen(amíg az olaj hideg, és a motor erősebb) esetleg megcsúszik a kuplung.
HA ez a melegedéssel elmúlik, akkor az vagy olajprobléma, vagy tényleg a határon van a motorerővel a kuplung.
Ilyenkor, egy kissé vékonyabb olaj, vsagy egy + fémlamella beépítése segíthet.
HA ezen már túlvagy, akkor szerezz egy erősebb kuplungrugót.
Mindemellett, természetesen érdmes megvizslatni a puklung szerkezeti elemeit, ha tényleg csálé valami, akor mint mondtam, félrekopik, de ez nem jelllmző.
Ez a rendszer, kipróbáltan nem csúszik 13 loerőig.
persze, ha csálé, akkor nem fog a teljes felületén.
Ha zsétszeded és tényleg az a baja, az látszik a kopásképen is.
HA nem látszik, akkor nem az a baja.
De az már 4gyel is műkszik.
abban alátétekkel leeht ákkítani a rugóerőt.
épp várakozok 1 1,6osra
1,8as tányérrugó
mást nemtudok
Ha érdekel írj e-mailt, naponta olvasom.
zsolt.m.05@gmail.com
Mert lehet érdekelne a dolog.