Hali én úgy csináltam hogy kb 1órát azzal töltöttem el hogy beindítottam 15percet ketyegett leállítottam. Elmentem vele utánna túrázgatni 4.-ikbe kb 1/4 gázon megálltam 1-2szer hugyozni :D kb 5percig állt de nemhagytam teljesen kihülni soha 1 nap kb 80km-ert levezettem vele 5 napig járattam saccperkb 460km-ert mentem vel de 1-2szer odakell neki húzni mert az se jó hogyha lerakodik a sok olaj 1:30-asnál kicsit erősebbet szoktam keverni ilyenkor 4literbe egy ampulla stihl adalék.. utánna már lehet vele bátrabban moccolni kb. 25-ször járattam be simsont a tapasztalataim megvannak :)
A puklung kiemelő karját a blokkon, be kell állítani, hgy kb akkor emeljen ki, amikor derékszögben áll a kar a bowdennel.
HA nem így van, jelentősen előrefelé húzod tengelyestül a bowdennel
Iylenkor rendszerint nehezen is jár.
Belül a puklung hernyócsbarján álílts.
Legyne holtjáték a kiemelőkaron, mert másképpen elkopik.
Ha hidegen nagyon sokat kell rugdosni viszont melegen egyből indul az lehet kompresszió hiány. Nem feltétlen a henger és a hengerfal kopása okozhatja! Lehet, hogy elöregedtek a főtengely szimmeringek. Vagy a szívató is meg tud hibásodni és nem dúsítja eléggé a kakaót. Ha a gyújtást jónak vélitek akkor tuti a karbi vagy a főtengely szimmeringek lesznek a gondok.
Szia Zoli!
Ma vettem 1 új kuplung bovdent, de mikor felraktam, azt láttam, hogy a kuplung pálca kinyomó inkább előre fele néz. Úgy áll, mint ahogy kellene, de csak előre fele néz. Funkcióját teljes mértéken elvégzi, lehet baj, ha nem úgy áll ahogy kellene? Valaki járt már így? Vagy az új bovden majd fog annyit nyúlni, hogy visszaáll, ahogy kell? Előre is köszi.
Üdv,lenne egy kérdésem
Haverom 50-es simojáról lenne szó.
Hidegen nem indul csak 30. rugásra de ha melegszik 5 percet akkor melegen,illetve márr közel ugymond üzemi hőfokon minden egyes rugásra beindul neki,egy kattanásnyit engedsz a berugónak akkor is,hidegen meg szana szét kell rugni hogy induljon,ez mitől van?
Kondi új,megszak max féléves,gyújtó trafója,tudjátok ebben olyan ami az alaplaptól jön,bár gondolom tudtátok az is max fél éves,keveset megy vele és nem gyilkolássza jó kis öreges tempóval megy vele :)
Karbesz kis siberes 70-es fő fuvóka van benne,ha ez segít valamit nektek.Benya szint jó.
csoki simsonomba most kell uj dugó+henger mert elcsesztem (saját hiba ostorozom is magam eleget) szal kell új de kérdés mi a járatás legjobb formája tökéletesen szeretném bejáratni magam h mennyen utána...:
Ez a 3. fokozatban süvítős hang (kicsit olyan mint a VFTS-ek egyenes fogazású váltójának "sírása") nálam is jelen van, pedig gyári fogaskerék pár van benne, de szerintem kifejezetten jó hangja van, viszont semmi reszelék nincs a mágnesen.
Hát, el kell kesírítselek, de a zúgást vélhetően a cserélt fogaskerekek valamelyikének a pontatlansága okozza...
A gyári tök pontos volt, az utigyáriak meg nem.
VAn amikor nincs foghézag, leér a fog a másik fogas fögtövére, sőt oylan is van, hogy excentrikus a cucc.
VAn, amikor mindezek egyszerre...
Ha elmondom, úgysem hiszed el:)
Legolcsóbb tuskós olaj, pár racénként cserélve.
A drágát is le kellene.
Az utcaiba(azért az sem teljesen széria) meg kutyi közönséges amiylen éppen van a benzinkúton olcsó olajat.
Botond, túrbódizel, MSE és hasonlók, ami éppen van:)
A tökéletes megoldás a direkt olajos kuplunghóz való olaj lenne.
Még egy kérdés. A gépem a nyár elején teljes felújításon esett át, csapágyak szimmeringek és pár kopott alkatrészt is cseréltünk, valamint hosszabb 4.-et tettem bele. Az elkészülés után egyből egy 400 km-es túrára vittem a hegyekbe, és nem vettük észre, hogy megette a váltó olajat! Kb. 1-1,5 deci olajjal jártam meg a távot és nagy mennyiségű reszelék volt a mágneses olajleengedő csavaron. Valamint 3. fokozatban kb. úgy zúg mint egy 30 éves Ikarus diffije, bár ezt az összerakás óta csinálja. Azóta kicseréltem az olajzabálást okozó bal oldali szimmeringet és az olaj fogyasztás megszűnt, de a sebesség váltó mintha kicsit nehezebben járna és a 4. fokozatot nehézkesen veszi.
Kérdésem a következő: okozhatott e komoly gondod az olajhiány, esetleg szét kell e szednem újra, hogy megnézzem milyen károkat okozott?
Törtem a fejem, a 80w90-es olajon, mert kaptam kölcsönbe és kicsit csúszkált vele a kuplung, most úgy is cserés lesz, mert kiszakadt a gumigyűrűm, és belefojt a víz, akkor azt hiszem veszek 1 liter 10w40-es agip olajat (kb 1200FT). Remélem ezzel nem fog csúszkálni, mert 1.6-os rugó van benn,+ új Taiwani lamella. (Állítólag jobb mint a magyar). Véleményed?
http://www.simson.hu/index.php...