Talán utaltam rá, hogy vastag derótból köll elkövetni.
Ha a fogyasztó ellenállásának az 1/10 részének a közelében van az ellenállása, és ha-mint utaltam rá- a vas nem máfneseződik túl akkor nem fog melegedni.
HA egyes rótból van bifilárisan, akkor az 2 méter drót sincs, annak 0,5 ohm körül lesz az ellenállása, nem fog fogyasztóként viselkedni.
HA a vas keresztmetszete elég nagy(ezért mondtam, hogy minima 100wattso kerekcs vasa kell) akkor az sem fog melegedni.
Amúgy ez spanyolviasz, a hátó izzót egy ugyen iylen induuktív fos védi, ez ugyan az, csak kissé nagyobb kakajó csurog át rajta
Kis fordulaton (alacsony frekin) szakadásként viselkedik, tehát nem fogyaszt, magas frekin átmegy rövidzárba, de ott az a jó hisz így megvédi az izzót.
Érdekes amiket irtál!
Az izzószálak hidegellenállása töredéke a melegellenállásuknak.Ezért amig fel nem melegszenek-nagyobb áram folyik át rajtuk,mint izzó állapotban.Pont ezt az áramot kell ha tudjuk valamilyen módszerrel korlátozni.Például egy 40w230v os égő hidegellenállása tizedrésze a melegnek.Ennek megfelelően az áramlökés a 10 szerese a normálnak!Ezért is égnek ki néha.
A motorégőkre is ki lehet számolni egyszerüen: a teljesitményt tudjuk,hidegellenállást mérjük az égőn.
Meg hát ha átkapcsolunk tompitottról-fényszóróra,akkor vegyük vissza a gázt?
A Simson azért gázos kicsit mert ahogy irtad a fesszabályzó csak akkutöltéshez ad szuflát,a fényszórók a tekercsről mennek.Annak adott teljesitménye van,ha kisebb a leterheltség,nagyobb lesz a feszültség és tönkreteszi az égőket.
De az ujabb fesszabályzók már külön töltik az akkut,valamint külön szabályozott feszültséggel látják el a világitási áramköröket.És e szabályzás mellett is alkalmaznak pld.ellenállásos kapcsolási védelmet az égőkhöz.
Sőt már magukba az égőegységekbe is épitenek előtétellenállásokat.
Egy biztos a Simsonnál az előirt nagyságu égőknek kell lenni minden körben,persze ez nem a jelentősen tulpörgetett motorokra vonatkozik,oda még azok is kevesek lehetnek.
És azt tegyük hozzá, hogy a gyárak azért nem ezt a megoldást alkalmazzák, mert viszonylag drága, és soha a büdös életben nem megy tönkre, ahogy a használata az izzók életét kíméli és az a gyáraknak nem bóóót:)
Mim magunk viszont tök nyugodtan készíhtünk magunknak ilyet egészen olcsón.
kell hozzá egy akkora lemezmag,ami még tutira nem mágneseződik túl, 35wattos villtekhez, ez praktikusan egy 1x1cm es felületű négyzetes lemezmag, hasáb, amire olyan keresztmetszetű drótot köll csavarni, ami még lehetőleg nem befoylásolja a haszns tartományban a világítást(magyarul nem vesz fel teljesítményt)
Ehhez egyesnél vastagabb derót kell, praktikusan két egyes drót párhuzamosan(bifilárisan) tekerve.
(a legjobb volna 4 szál 0,5-ös, de az már perverzió:)
Szóval ebből kellene a lemezmagra, úgy 40-60(ki kellene számolni:) menetet tekerni, ez úgy 4000 fordulat környékén megkaszálná a frekit, és nem emelkedne tovább a fesz(nagyon:)
Erre a célra kiválóan alkalmas például egy subwofer passzív keresztváltójának aluláteresztő tekercse, ha legaláb 100 wattos.
Ilsemiket a somogyi, és a gamma foralmaz például
Az izónak az a tulajdonsága-főleg a nagyobb teljesítményűeknek- hogy nem végtelenül gyorsan izzanak fel nekünk hasznos, mert ahogy felizzanak, szépen beterhelik a generátort.
amúgy meg nem nyélen kell rátenni a világítást:)
Kis fordulaton, meg nincs akkora kraft, ami veszélyesztetné az izzókat.
Amúgy a legjobb megoldás(az ellenállat helyett) egy induktív szabályozóelem, pont olyan, mint ami a hátsó izzó kiégését megakadályozza.
Ez egy fordulat felett, egyszerűen lekaszálja a feszt, gyakorlatilag aluláteresztő szűrőként műkszik.
Az ellenállás azért kell hogy az izzó felkapcsoláskor ne kapjon hirtelen teljes graftot. Nekem nem kellett még bekötnöm ilyen védelmet. Egy időben a hátsó izzóm égett ki állandó jelleggel (sr 50) , hiába cserélgettem rövid idő múlva kiégett utána meg hamarosan vitte magával az első izzót is. Ezt a problémát úgy sikerült kiküszöbölni hogy az autó izzókészletéből tettem bele jó minőségű izzót a hátsó lámpába és azóta nem égett ki. Más nem lett babrálva.
Kell valakinek ez a moci egyben? mert ha nem akkor megbontom utolsó csavarig. DE érdekel 50-es motorra csere is!
A CZ 175-ös pöcc röff megy a moci papírok nélkül restaurálásnak vagy hobbinak.
Ez visszafelé is igaz:
HA 1/40et vagy akármit szeretnél, akkor azt tartod szem előtt, hogy az 1/40 azt jelenti, hogy 40liter benzinben van 1 liter olaj.
Ennek alapján nyilván, ha 1/40et akarsz keverni, akor például 8 liter benzin, az a 40liter egyötöde, tehát az olajból is egyötödnyi mennyiség kell a literhez képest
Veszed a benzined 1/100 ad részét (mondjuk 8 literhez ez 0,8deci olaj) és ezt megszorzod kettővel, és voálá, előállt az 1:50es keverék.
tehát:
8liter: 1,6 deci olaj( 8 liter századrásze az 0,8 x2= 1,6)
6liter: 1,2deci olaj
5Liter: 1deci olaj
3liter: 0,6 deci olaj
igaza van zolinak ha egyszerre világít az első és hátsó lámpád akkor nem szabadna kiégni az égőknek
mijen ellenállást raktál bele ami kibír 3-4 ampert?
Üdv! Mint már irtam egy párnapja a kumplungom csúszik és kezd az agyamra menni .
Az 5 lammelás kuplunghoz hogyan juthatok hozzá,esetleg kell e alakítani a kuplung kosáron,illetve a leglényegesebb mennyi az ára?
Mást már nem tudok kitalálni miért csúszik meg az új lammelákal is.
Kösz előre is a válaszokat.
Ha a fogyasztó ellenállásának az 1/10 részének a közelében van az ellenállása, és ha-mint utaltam rá- a vas nem máfneseződik túl akkor nem fog melegedni.
HA egyes rótból van bifilárisan, akkor az 2 méter drót sincs, annak 0,5 ohm körül lesz az ellenállása, nem fog fogyasztóként viselkedni.
HA a vas keresztmetszete elég nagy(ezért mondtam, hogy minima 100wattso kerekcs vasa kell) akkor az sem fog melegedni.
Amúgy ez spanyolviasz, a hátó izzót egy ugyen iylen induuktív fos védi, ez ugyan az, csak kissé nagyobb kakajó csurog át rajta