De, felengednek, csak esetleg te magad esel pofára a saját olajcseppeiden.
Nem nagy dolog, a túlfolyóra rádugsz egy fél méteres csövet, amit begyógyítasz a gyújtótrafó alá, akkor már kanyarban nem csepegtet.
Ha kimegyek a kecskeméti gokart pályára Simsonnal, akkor is el kell vezetni a karbi túlfolyóját a tank alá, hogy ne hagyjak tócsát, vagy csak a Simsonkupában?
Tudom hülye kérdés, de miket kell még megcsinálni?
Másképp nem engednek fel a pályára?
Az MZA az más. Ott dudorosabb az eleje. A Mofakernél amit kapsz, az szép. És ha a gyáriból kiveszed a kúpos száűkületret, és átoperálod, jó is lesz. Ha nem, akkor is hétköznapi használatra alkalmas. Sima 50-es, munkára használt motorra szeirntem jó.
Vagy csak egyszerűen bemész a legközelebbi motorosboltba és kérsz egy menetjavítót, azt szépen rátekered és vág rajta 1 új menetet, de rajta is kell hagyni, mert így a közvetlenül a hollander nem megy már rá a hengerre.
felénk az ijen problémát maszekba csinálják
a sérült menetet felhegesztik aztán eszterga padon rá vágnak egy uj menetet
persze a gyári méret marad és ojan mint ha vadi uj henger lenne
vagy sokan azt csinálják hogy a hollander elé raknak egy lemezt amire furnak egy nagy lukat hogy rá menjen a csőre meg 2 kis lukat a szélére
aztán menetes szárral a henger bordái között elvezetik a henger másik oldalára ahol fakötésü alátéttel jól meghúzzák
tart rendesen csak nagyon csunyán néz ki
Mik a tapasztalatotok az utángyártott kipufogóról, csonkal együtt? 60-70ccm-re is jó a sima gyári vagy van valami különbség amit nem veszek kívülről észre?
Amúgy nekem is így volt megoldva a gyári hengerrel. Ott is vélhetően apánál meglazult, (nem csoda, sokszor járt az erdőre vele, és a kis SR 50 azért ezt annyira nem szerette) és egyre rosszabb lett. De ez megoldotta. Mostmeg már utángyártott henger van fenn, nyilván arra nem kell. (a gyári kicsit vállas, de működő, nem akartam furatni, beolajozva polcra tettem... )
Ha van még valami rajjta, akkor lehet kapni ilyen menetjavítót. Rátekered a hengerre, és kész. Tulajdonképpen egy hosszabító szorosabb menettel. Ha nincs semmi, akkor le kell venni a hengert, pl Tábori tudtommal javítja ezeket...
Én megvettem... Igaz, több tapasztalatot nem tudok mondani, azért vettem, mert töredék áron dják, mint egy újrakrómozást, és sokkal szebb. ma még olcsón kaható, mert a gyári kipuffom elég horpadozott, előbb-utóbb csilivilire ki kell glancolni a Simsont.
Ellenben azt tudnod kell, hogy a bele ócska a gyárihoz képest. Én úgy is gondoltam, hogy a gyári kúpot visszaépítem bele. (mármint hegesztek egy ilyen kúpot, és beletolom, ha felhasználásra kerül.
Mindkét megszakítós gyújtásnál a megszíkító NYITÁS PILLANATÁBAN keletkezik a szikra, ez alól rendszerint a megszakítóval vezérelt elektronikus gyújtás kivétel, mert annál fordítva.
MAgyrul, neked a simsonon, 1,5-1,7 re kell állítani a felső holtpont elé a megszakítás pillanatát, akkor gyújt megflelő időpontban.
Iylankor a megszakító zárása a felső holtpont utánra esik.
Nagyon köszönöm szerintem sokat segítettél!A lényeg az ,hogy a sima (régi) megszakítós gyújtásnál nekem van igazam "akkor keletkezik szikra ha a megszakító összeér. Köszike!
A mégneses gyújtásnál (és az akkumulátorosnál is) a megszakítü nyitása idézi elő a szikrát.
A difi az, hogy az akkumulátorosnál a a trafóban folyó áram hatására összeomló mágneses mező, a lendkerékmágnesenél meg a gyújtótekercsben folyó áram hatására előálló mágneses mező összeomlásaa/flépülése működteti a gyújtást.
A difi annyi, hogy az akkusnál a trafón foylik áram, a mágnesgyújtásnál meg a gyújtótekercsen.
tehát a két téma lényegileg azonos, a megszakító nyitása működteti a cuccot.
Nem nagy dolog, a túlfolyóra rádugsz egy fél méteres csövet, amit begyógyítasz a gyújtótrafó alá, akkor már kanyarban nem csepegtet.
www.motokrom.hu/galeria.html+/..." title="http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:emNnc01Vq58J:www.motokrom.hu/galeria.html+/..." target="_blank">http://webcache.googleusercont...
de valameik oldalon ugy árulják hogy németországba gyártyák
Tudom hülye kérdés, de miket kell még megcsinálni?
Másképp nem engednek fel a pályára?
Mért akarod kivetetni vele a gyári hátsó kúpot?
Ekkora sületlenséget nem vártam tőled.
Amúgy meg a legtöbb magyarországon forgalmazott kipu táborfalván készül, az MZA sok is:)
a sérült menetet felhegesztik aztán eszterga padon rá vágnak egy uj menetet
persze a gyári méret marad és ojan mint ha vadi uj henger lenne
vagy sokan azt csinálják hogy a hollander elé raknak egy lemezt amire furnak egy nagy lukat hogy rá menjen a csőre meg 2 kis lukat a szélére
aztán menetes szárral a henger bordái között elvezetik a henger másik oldalára ahol fakötésü alátéttel jól meghúzzák
tart rendesen csak nagyon csunyán néz ki
Amúgy nekem is így volt megoldva a gyári hengerrel. Ott is vélhetően apánál meglazult, (nem csoda, sokszor járt az erdőre vele, és a kis SR 50 azért ezt annyira nem szerette) és egyre rosszabb lett. De ez megoldotta. Mostmeg már utángyártott henger van fenn, nyilván arra nem kell. (a gyári kicsit vállas, de működő, nem akartam furatni, beolajozva polcra tettem... )
Ha rendesen meghúzzák, nem veri le a menetet.
Ellenben azt tudnod kell, hogy a bele ócska a gyárihoz képest. Én úgy is gondoltam, hogy a gyári kúpot visszaépítem bele. (mármint hegesztek egy ilyen kúpot, és beletolom, ha felhasználásra kerül.
Mindkét megszakítós gyújtásnál a megszíkító NYITÁS PILLANATÁBAN keletkezik a szikra, ez alól rendszerint a megszakítóval vezérelt elektronikus gyújtás kivétel, mert annál fordítva.
MAgyrul, neked a simsonon, 1,5-1,7 re kell állítani a felső holtpont elé a megszakítás pillanatát, akkor gyújt megflelő időpontban.
Iylankor a megszakító zárása a felső holtpont utánra esik.
A mégneses gyújtásnál (és az akkumulátorosnál is) a megszakítü nyitása idézi elő a szikrát.
A difi az, hogy az akkumulátorosnál a a trafóban folyó áram hatására összeomló mágneses mező, a lendkerékmágnesenél meg a gyújtótekercsben folyó áram hatására előálló mágneses mező összeomlásaa/flépülése működteti a gyújtást.
A difi annyi, hogy az akkusnál a trafón foylik áram, a mágnesgyújtásnál meg a gyújtótekercsen.
tehát a két téma lényegileg azonos, a megszakító nyitása működteti a cuccot.