lenne egy eladó simson s50es vázam am sziasztok!
78as aszem... nincs semmi baja fel akartam ujjítani de eladtam a többi alkatrészt, az első villa és a kormánykifli hiányzik többi váz darabok megvannak + 2 felni egybe és külön sürögő lenne megtudunk egyezni! kép kérésre ha kell!
Heló! még mindig nem sikerült beállítanom a váltót úgy , hogy ne doja ki az egyest néha néha. Nem akarom különösen szétbontani, de a kuplung lammelláim igen kopottak, nem is old teljesen. Lehetséges, hogy ez miat nem tud beakadni 1-be? Valamikor ki akarom cserélni, de nem akarom a vátó kapcsolót szétbontani, ha nem muszáj. Váltódobra, csőtengelyre meg ilyenekre gondolok.
Kérdésem a következő ha valakinek lenne esetleg valami olyan simson amitől megválna s51 müködőképes nekem nem kell hogy 100 al mennyen csak indulkjon el ennyi a lényeg meg a kuplung és váltó jólegyen. a váz lehet bármilyen szakad szar. csak ottis minden meglegyen. meg ugye kerekek is meglegyenek meg valami gumi rajta ami nem lukas és nem repedt. ez édekelne ha van valakinek. köszi
Elnézést de sajnos már nincs meg semmi sem a simsonból minden elkelt. elfelejtettem törölni a hozzászólást.Őszintén szólva már nem is vártam erre kérdést mert ez 2009-ben lett ideírva :D
Motorfüggő, tuningfüggő.
De kb. a vezérlését sem tudod mire csinálod tehát ezért nem értem minek vágtál akkor bele?
Mert a tuning nem azt jelenti ,hogy faragok rá egy-két likat.
A tuning az egy komplett megtervezett rendszer összessége.
persze mert ez a persely is volt már reszelgetve. de ez még jó alapanyagnak tűnt. de a következőnél már okosabb leszek. De kozzeee segíthetnél ebben a fellövés dologban hogy ennek milyen söge van meg ilyenek.
Gondolom én valaki jóhiszemű azt gondolta ,hogy az ott tuning célt szolgál és megrágatta valami egérfélével.
De az biztos ,hogy az ott kb. lóf@szt se csinál.:)
Hát fogjuk rá ,hogy jó.
Talán célravezetőbb lett volna a perselyt készre munkálni mielőtt beteszed.
Így sajnos sok munka kell hozzá ,hogy szépen meg tudd csinálni.
Mert ahogy nézem se fellövése, se hátlövése nincs(van de eléggé számít, nem az ,hogy hány lik van a hengeren) a két szerencsétlen felömlőnek.
Ez így egyenlőre elég csúnya munkának néz ki, javítani kéne rajta.
Na hello sziasztok megvan a henger félig kész még mindig de lassan kész csak eszek és folytatom. Itt a kép nem szakadtam bele a tőcsavar lukjába. Nézzétek meg mondjatokrá valamit. Még köszörű fejjel le kell finomítani. Az új felömlő 10 es fúróval nyomtam ki azzal bővítettem. És még így sem sikerült sehova beszakadnom.
Hát, igen én is pont így voltam/vagyok vele ,hogy mint célszerszám nem megfelelő. Arra ott vannak az eredeti célszerszámok a lendkerék... és amiket felsoroltál megfogatására.
Akkor a továbbiakban nem értem miért árulják ezt "csoda" univerzális szerszámot...
Ebből nekem az szűrődik le ,hogy nem épp foglalkoznak az ilyen és ehhez hasonló problémákkal.
Oppala, én kérek elnézést, nem ilyesmit szerettem volna kiváltani.
A simson reszelés meg oylan, hogy a "versenymotort" gyakorlatilag roncsból faragja mindenki, az értelmesebbjének- még nekem is:) van normális, széria szerű.
A dolog onnan indult, hogy én azt írtam, hogy a 90es simson nem tartós dolog. Tudom, hogy meg lehet építeni igen tartósra, és normálisan összerakva, jó anyagokból, igen tartós (és erős) tud lenni. Nem volt célom lenézni a simsont vagy a simsont használókat, nekem is van kettő közel gyári állapotú, az egyiket nem rég állítottam talpra édesapámmal. Továbbá van itthon egy P10es, szintén jó szerkezeti állapotban, 33ezer km-el. Nagyon is tisztelem a kommunizmus alatt gyártott motorokat, annak ellenére, hogy a kommunizmus teljesen tönkretette ezen országok gazdaságát (és sok embert is, a déd- és nagyszüleimet is elképzelhetetlen mértékben..).
Sok emberrel ellentétben (DT fórum) nem hasonlítgatom a simsont a Yamaha DT-mhez, mindkettőnek megvannak a saját szépségei. Hiába, hogy megvan a DT március óta, a simsont is napi szinten használom, mert szeretem, és mert arra hogy barátnőmhöz leguruljak, teljes mértékben megfelel. A szintén sokak által emlegetett dolgok, hogy a japán motor mennyire tartós, a simson meg 10 km-et nem megy el - ezzel se értek egyet, akármelyik motor lehet tartós, ha úgy van használva, és karban van tartva.
Nem akartam megsérteni senkit, téged főleg nem, mivel idősebb vagy, és valószínű, hogy többet tettél már le az asztalra mint én. Úgy látom, (úgy nevelt apám) hogy mindennek megvan a saját célja, amire kitalálták. A simson a napi közlekedésre - ahogy te is mondod, a DT meg hogy csapassak a határba (bár nincs szívem össze sarazni). Ezért nem kedvelem a simson tuningolást, ezért írtam, hogy ne tegye rá a 160as hengert az RS-re.
Mégegyszer elnézést kérek, remélem nincs harag.
Időről időre előkerül fórumokon, hogy a simson egy fos, és általában minden szoci motor is
az.
Iylen hülyeséget rendszerint azok állítanak, akinek volt egy valaki által már szétbarmolt
szoci mocijuk, nem tudták feltámasztani, vettek egy nyugatit, és ettől kezdve a szoci
számukra fos.
Pedig ez marhára nem így van!
A baj, ott szokott kezdődni, hogy az almát a körtével próbálják összehasonlítani simsont
yamaha Dt-vel vagy Rd vel, Mz-t Aprilia Rs sel satöbbi, és ermészetesen megállapítják:
"azért a simson nem egy kategória például a DT vel".
Valóban nem, de kellene érteni, hogy az egyik alma, a másik körte.
A simson, és rendszerint a szoci mocik KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZNEK gyártódtak, a nyugati gépek egy
része, meg SPECIÁLISAN VALAMILYEN CÉLRA ezért nyilván jobban megbelel sárdagasztáshoz egy
Dt, vagy utcai száguldozásra egy Rd mint a simson.
Az egyik csoport közlekedési eszköz, a másik meg már eleve hobbi célú játékszer.
Ennek a differenciának történelmi oka van, had ne magyarázzam el, hogy mi.
(az egyiket szórakozásra szánták, a másikat meg arra, hogy Jürgen bemenjen vele a gyárba
dolgozni)
Érted, alma, és körte, suzuki swift, és terepjáró.
Azt kellene megérteni, hogy ha egymás mellé teszel KÉT AZONOS CÉLLAL készült motort, akkor
ott már nagyon nem azt fogod látni, hogy a szoci motor szar!
Minden cégnek megvolt a maga járkálós-szaladgálós motorja, csakhogy, nyugaton a 60as években
egyszerűen leszoktak az emberek arról, hogy motorral KÖZLEKEDJENEK, AUTÓBAÜLTEK és a motor
maradt hobbieszköz, miközben keleten a helyzet változatlan volt.
Ezért is nem fejlesztették olyan ütemben a szoci motorokat, munkábajárni megfelelt ahogy
volt.
HA visszacsúszol az időben oda, amikor még nyugaton is tömegesen használtak napi
közlekedésre motorokat, azt fogod találni, hogy a keleti motor, bizony egy fikarcnyival sem
rosszabb, mint a nyugati hasonló célú testvére.
Ekkor szokott jönni az a duma, hogy
"de megbízhatóbb a nyugati".
Nem ,nem megbízhatóbb.
A nyugati, és keleti motorok szervízintervallumai igen hasonlóak, és normális használat
meleltt ténylegesen el is mennek annyit.
Továbbá a keleti motorok szándékolt egyszerűsége magyarázat arra, hogy több évtized után,
miért fut még annyi példány belőlük, eleve úgy készültek, hogy otthon a sufniban egy igen
minimális szerszámkészlettel is meg lehessen javítani őket.
(nem véletlen, hogy a szoci motorokhoz adott szerszámkészlet, nem csak dísznek jó, hanem
ténylegesen meg lehet vele jaítani a motoron szinte bár mit)
Ugyan ezt a nyugati tesóról már nem lehet elmondani, ott a cél eleve az volt, hogy ha
elromlik, vigyék szervízbe.
"a nyugatiak jobb anyagból, jobb technológiával készültek"
Ez meg pláne nem igaz, és ennek szintén tröténelmi oka van.
Nyugaton verseny volt, keleten meg tervgazdálkodás, nyugaton mindennel iygekeztek spórolni,
keleten meg szartak bele a gazdaságosságba, ami egy nyugati motoron a blokkban már 30 éve is
műanyagból volt, az a keletiben edzett acél, jegyzem meg, teljesen feleslegesen.
Nyugaton muzsáj volt spórolni,mert verseny volt, árverseny, kelten meg, ha elhatározták,
hogy a blokkban mindent megedzenek, akkor az úgy is volt, ha tök hülyeség, ha nem.
Így fordulhat elő, hogy egy suzuki rg, vagy honda MBX gyári főtengelyét vígan viszi a
reszelő, a simsonét, emzéét meg megsem karcolja, mert az üveg kemény.
"a keletihez szerelőnek kell lenni, hogy rendesen működjön"
Éppenhogy fordítva!
Egy keletit az útszélén meg lehet generálozni, egy bonyi nyugatit meg nemannyira.
A keletihez minimális műszaki intelligencia elég, a nyugatihoz rendszerrint ténylegesen
érteni kell.
Szóval ez van, AZ AZONOS KATEGÓRIA BELI keleti motorok, cseppet sem rosszabbak mint a
nyugatiak.
Ezt rendszerint nem szokták elhinni, én meg azzal szoktam érvelni, hogy a nyugaton
ÁRVERSENYBEN eladott több millió MZ , Simson, Jawa CZ bizonyíték arra, hogy hasonló
kategóriában nagyon is megállták a helyüket a keleti motorok.
(MZ és Simson például, nyugat európán át, Kanadától afrikáig igen sok helyre került, ha szar
lett volna, nem vesznek például Angliában oylan sok példányt, pedig Anglia aztán tényleg a
motorozás őshazája, ráadásul ott ami kétüteműt nagy példányszámban el lehet adni, az
vélhetően igen jól vizsgázott a motorosok körében)
De mondok mást!
MA is létezik a Simson/MZ 125 kategóriának megfelelő motor, csak ma már négyütemű, Honda CG
125, Yamaha YBR vagy Suzuki GN s még sorolhatnám.
Egyszer nézz emg tüzetesen egy iylet közelről, sallangmentes, egyszerű, már már primitív.
Azért, mert közlekedni, és nem hobbizni gyártották.
Mennyivel jobbak ezek mint egy 125 ös ETz?
Semmivel.
Konkrétan a szerinted szar 90esre térve:
Az 51-es simsont ELEVE úgy fejlesztették, hogy lehessen belőle 70es motort csinálni, ennek
megfelelő a kuplung, főtengely, a hajtórúd erősebb mint némelyik modern 80as kismotoré, a
hajtórúd robosztus, kovácsolt cucc, az alsó csap 18as, a főci csapágy 47mm külső átmérőjű.
(nézde meg a yamahádban lévő minarelli blokkot, és sírni fogsz, az alsócsap 16os(vékonyabb
mint a simsoné) a főci két csapja is miliméterekkel vékonyabb, mint a szerinted gyenge
simsoné, továbbá hurka kis főcicsapágyban forog az egész, továbbá a simson főci kemény mint
a mamutszar, a minarelli meg egy puha fos.
(ennyit arról, hogy a simson gyenge:)
Természetesen, ha valamilyen szakértetlen barom kezébe kerül, akkor nyilván ki tudja nyírni,
mint ahogy bármiylen motort ki lehet nyírni.
Az ismeretségi körömben több 90es motor van, amit rendesen, rendes anyagokból(amik nem
jobbak mint az eredeti NDK) lettek összerakava, mindegyik bírja a strapát, pedig némelyik
gyakran Butbudapest-balatonszárszó távot, egy másik meg Budapest-Kecskemét távot megy
nyélen.
A balatonozót 25 nél generálozta a gazdája, a kecskemétezőt is 20 körül.
Természetesen, ha Kiss Pista karakószörcsögi fakezü kókánymester összelapátol
székletből-vizeletből egy 90est, az vélhetően nem fog menni, és melegedni fog, és igen hamar
Azért mert mikor majd a csavarhúzó befeszül a fogak közé, és lepattan egy darab a fogakból, az szépen ki fogja ám verni a szemed...
De most tényleg, annyira drága egy olajszűrő fogó lendkerékhez, kuplunghoz meg egy darab laposvas+ egy rosz kisfogaskerék...
78as aszem... nincs semmi baja fel akartam ujjítani de eladtam a többi alkatrészt, az első villa és a kormánykifli hiányzik többi váz darabok megvannak + 2 felni egybe és külön sürögő lenne megtudunk egyezni! kép kérésre ha kell!