helo
A simsonomnak nagyon kicsi a szikrája és nem indul csak néha és akkór is kicsi ideig.Aki tudna segiten az kérem írjon.
Segítségeteket elörre is köszönöm!
Az a lényeg, hogy rendbejöttek a dolgok.
Általában robogósokkal szokott lenni a vita, hogy az én órám a szar, mert az 65-öt mér, az övé meg 90-et és az sr márpedig tudja a 90-et. :) Szigeti is volt egyszer így, Sós Anti féle hengerrel, neki akkor talán 90-et karcolgatta. SR meg meg ment Simson óra szerint 65-öt és még az sem volt érv, hogy akkor az Anti féle utcai 60/4 a "hiteles" Sr óra szerint mégis mennyit menne, 120at? :) :)
Másik nagyon "hiteles" dolog az útszéli mérő. Van amelyik a kocsimra (ami 5-10%-ot csal felfele) 50-nél 55-öt mutat. De a legtöbbje annyit, amennyit a kocsim órája (tehát csal).
Aztán a gixeróra, ami "280-300"-at megy, elmérték a gyárban nem is 120Le főtengelyen, mert ehhez a plussz 30-40-hez még vagy 50 Le hiányzik :) A megfúrtfuvókás ladák, amik 180-190-et mennek, de 140-nél lehagyom, de mivel nem mér 180-at ezért ezt már a "hiteles" fordulatszámmérőből számolták. :)
De akár a 210-220km/h-t tudó 100Le-s alsóközepesek is ott vannak ,bizonyára maszekban otthon szélcsatornával hangolták az aerot, hogy a gyári adatot ennyivel túlszárnyalják.
Ezekkel nap mint nap találkozni :)
Mielőtt még elkezdődik, hogy nem jó,mert én 168-cal számoltam:
172 vel 8 ezres fordulat jön ki 80 km/h hoz, 17es lánckeróval.
Ehhez, hogy ennyit forogjon, iylen hosszú áttétellel, több loerő kellene, mint amennyi a gyári 70ccm es motornak van:)
Akkor pár kép...
VAn egy remek excel táblázat, váltóáttételezés, fordulatszám és végsebesség összefüggéseinek a megfigyelésére.
(van egy olyan progi is, ami a teljesítménydiagram függvényében tudja ugyan ezt, ezt most hanyagolom)
Az első két képen 15 ös és 17 es kislánckerékkel a fiktív 7000-es fordulatzon eléghető maximális sebesség.
Hogy miért pont 7 ezer?
Azért, mert a teljesítméyngörbéből adódóan, az 50ccm es motor nemigen forog 15 lánckeróval 7 ezer fölé, mert ott már erősen esik a teljesítménye.
Az első ábrából szépen látszik, hogy a motor pontosan azt hozza, amit tudniaKELL a gyári adatok szerint...
(17essel nyilván még eddig sem forog, ezért ez fiktív)
A második két képen, meg az volna, hogy MEKKORA FORDUALTSZÁM KELLENE a 80km/h eléréséhez.
Látható, hogy 15 ös klóislánckeróval ez 9000 :):):)
Ennyit hétszentség hogy nem forog, még szakadékban hátszéllel sem.
17essel meg 8000 de nyilvánvaló, hogy ennyit sem foroghat, mivel a teljesítmény görbe alapján, a teljesítmény itt már csak a MAXIMÁLIS kétharmada.
Magyarul teljes képtelenség az állítás.
keystone dugókat hol lehet kapni? vagy valami más rendesebb dugót?
mert ezek a moped 91es dugók igen ócskák....
haver akarna egy simson generált
főtengelyen kívül érdemes drágább csapágyakat tenni bele?
főtengelyre mindenképp c3as fag-ot gondoltunk
Mondom, már tök korrektül beírtam TÖBBSZÖR hogy mekkora sebességhez, mekkora lánckerékkel, mekkora motorfordulatszám kellene,15 és 17 es lánckerékkel is.
Mekkora kerekd van?
Gondolom 16-os.
Annak a kerék kerülete NEM 178 cm:)
A mérés menete:
Bejelölöd a gumit krétával egy helyen, és húzol a földön is egy csíkot.
RÁÜLSZ A MOTORRA és rollerezel 10 kerékfordulatnyit.
Leszállsz, átjelkölöda földre a gumi jelölését.
Megméred a két jelölés közti távolságot.
elosztod tízzel
Kicsit ballonosabb gumi kerület 170-172 centi.
A mitas m06 80-90-es 168 cm
A simson eredeti gumijára leginkáb hasonlító heidenau sem több 170-172 centinél
persze nem vitatom az alaptételt, miszerint egy 50-es 3,6 le-s gép nem megy sehogysem 80-at, ez igaz kell legyen a tapasztalat szerint, csupán rámutattam számításod hibáira. .
valakinek nincs véletlen 1 70es hengerfej átalakítási terve? nagyon nagyon megköszönném ha megajándékozna vele, 1 hét múlva esedékes szülinapom alkalmából
Ebben a sorrendben ellenőrizz.
A simsonomnak nagyon kicsi a szikrája és nem indul csak néha és akkór is kicsi ideig.Aki tudna segiten az kérem írjon.
Segítségeteket elörre is köszönöm!
Általában robogósokkal szokott lenni a vita, hogy az én órám a szar, mert az 65-öt mér, az övé meg 90-et és az sr márpedig tudja a 90-et. :) Szigeti is volt egyszer így, Sós Anti féle hengerrel, neki akkor talán 90-et karcolgatta. SR meg meg ment Simson óra szerint 65-öt és még az sem volt érv, hogy akkor az Anti féle utcai 60/4 a "hiteles" Sr óra szerint mégis mennyit menne, 120at? :) :)
Másik nagyon "hiteles" dolog az útszéli mérő. Van amelyik a kocsimra (ami 5-10%-ot csal felfele) 50-nél 55-öt mutat. De a legtöbbje annyit, amennyit a kocsim órája (tehát csal).
Aztán a gixeróra, ami "280-300"-at megy, elmérték a gyárban nem is 120Le főtengelyen, mert ehhez a plussz 30-40-hez még vagy 50 Le hiányzik :) A megfúrtfuvókás ladák, amik 180-190-et mennek, de 140-nél lehagyom, de mivel nem mér 180-at ezért ezt már a "hiteles" fordulatszámmérőből számolták. :)
De akár a 210-220km/h-t tudó 100Le-s alsóközepesek is ott vannak ,bizonyára maszekban otthon szélcsatornával hangolták az aerot, hogy a gyári adatot ennyivel túlszárnyalják.
Ezekkel nap mint nap találkozni :)
172 vel 8 ezres fordulat jön ki 80 km/h hoz, 17es lánckeróval.
Ehhez, hogy ennyit forogjon, iylen hosszú áttétellel, több loerő kellene, mint amennyi a gyári 70ccm es motornak van:)
Inkább csendben tanulok a tapasztaltabbtól.
VAn egy remek excel táblázat, váltóáttételezés, fordulatszám és végsebesség összefüggéseinek a megfigyelésére.
(van egy olyan progi is, ami a teljesítménydiagram függvényében tudja ugyan ezt, ezt most hanyagolom)
Az első két képen 15 ös és 17 es kislánckerékkel a fiktív 7000-es fordulatzon eléghető maximális sebesség.
Hogy miért pont 7 ezer?
Azért, mert a teljesítméyngörbéből adódóan, az 50ccm es motor nemigen forog 15 lánckeróval 7 ezer fölé, mert ott már erősen esik a teljesítménye.
Az első ábrából szépen látszik, hogy a motor pontosan azt hozza, amit tudniaKELL a gyári adatok szerint...
(17essel nyilván még eddig sem forog, ezért ez fiktív)
A második két képen, meg az volna, hogy MEKKORA FORDUALTSZÁM KELLENE a 80km/h eléréséhez.
Látható, hogy 15 ös klóislánckeróval ez 9000 :):):)
Ennyit hétszentség hogy nem forog, még szakadékban hátszéllel sem.
17essel meg 8000 de nyilvánvaló, hogy ennyit sem foroghat, mivel a teljesítmény görbe alapján, a teljesítmény itt már csak a MAXIMÁLIS kétharmada.
Magyarul teljes képtelenség az állítás.
persze tök mindegy mi jön ki, a motorom nem lehet 50-es mert a 17-es lánckerót simán viszi
mert ezek a moped 91es dugók igen ócskák....
haver akarna egy simson generált
főtengelyen kívül érdemes drágább csapágyakat tenni bele?
főtengelyre mindenképp c3as fag-ot gondoltunk
Gondolom 16-os.
Annak a kerék kerülete NEM 178 cm:)
A mérés menete:
Bejelölöd a gumit krétával egy helyen, és húzol a földön is egy csíkot.
RÁÜLSZ A MOTORRA és rollerezel 10 kerékfordulatnyit.
Leszállsz, átjelkölöda földre a gumi jelölését.
Megméred a két jelölés közti távolságot.
elosztod tízzel
Ennyia valós kerékkerület.
Állványra állyított motorral, ventivel mérve, tök hamis eredményt kapsz.
Kicsit ballonosabb gumi kerület 170-172 centi.
A mitas m06 80-90-es 168 cm
A simson eredeti gumijára leginkáb hasonlító heidenau sem több 170-172 centinél
3 külön mérőszalaggal mértem meg, kettő szerint 175,5cm, a harmadik szerint 178cm. de persze a 175,5 sem 170.
Tudnom nem adok veszek,de hátha több simsonon olvassa a fórumot mint az adok-veszeket.
Nincsen valakinek eladó 4-es VÁLTÓDOBJA?