elektronikát értem valamennyire
ha nagyobb teljesítményü tekercset akarsz beletenni akkor vastagabb huzallak kell tekercselni de nem fog elférni annyi menet hogy meg legyen a 12v
vagy elveszel a vasmagbol vagy szélesebb csévetestet csinálsz
ha elveszel a vasbol akkor csökken a mágneses tér
ugyhogy ezt akár hogyan nézzük mindehogyan zsákutca
de próbálkozhatsz vele hátha mégis sikerül egy kicsit javíttani rajta
valaki nem tuggya hogy a simson 12v-os világíttás tekercse mijen vastag huzalbol van?
egy Simson S51-esért ki mit ajánl kp-s ára 50e...
van hozzá egy 60-as henger dugóval gyűrűvel 2 felni 1 gumi és egy bak ha ezekkel együtt kel akkor 60 de értelmes dolog is érdekelhet...
Értem amit mondasz! Igazad is van, de nekem annyira megtetszett ez a teljesen akkumulátoros üzem, én anno a gyári megszakítósat alakítottam így át, minden tekercs helyére került egy töltő 12 V 21 W-os tekercs és így lett egy kb. 60 Wattos generátorom egyenirányítva (szabályozva nem volt sajnos, de nem ölte meg az akkut.. következőben mindenképp teszek..)
És gyönyörűen elvitte az egész komplett rendszert indexel, 35/35W os első fényszóróval, féklámpával, mindennel és gyújtással együtt is.
Én egyszerűen ezt már úgy megszerettem ,hogy valahogy igénylem:) a 3000 km + amit mentem vele nagyon jó volt, erősebb is volt mint tekercsesen, bár ez most lényegtelen.
Ha a Babetta tekercseket meg tudnám csináltatni egyenként 25 Watt 12V-ra akkor az 100 W és az elég töltő áram lenne ,hogy azt amit a rendszer kivesz vissza is tudja pótolni úgy ,hogy még az akkut is töltse.
Igazából a kérdésem nem erre irányult főként csak rosszul fogalmaztam, főként arra voltam kíváncsi ,hogy maga a menetteljesítmény a kisebb inercia miatt hogyan változik?
Mennyire érezhető ez? és ,hogy ez igazból közúton mennyire használható.
Mihu azt mondta ,hogy nem nehezebb elindulni vele mint egy gyárival de úgy nagyon részleteset nem tudtam meg senkitől se:/
Értelmetlen dolgot akarsz csinálni.
Az a kis teljesítményt, ami a simsonon van, nem érdemes tovább terhelni azzal, hogy mindent egyenáramról működtess benne.
Egyszerűen nem célszerű.
Azt még értem, hogy a gyújtást akkumulátorosra alakítanád(erre kiválóan alkalmas a lada szamara elektronikája) de a világítást egyszerűen értelmetlen.
Az egész túl bonyolult, és a nyeresége sem egyértelmű.
A világítást hagynám váltóáramúra ahogy van.
Utcai motorra szerintem a gyujtást sem célszerű akkumulátorosra alakítani, mert fogyaszt vagy 3ampert minimum, és ez a világítás lehetséges teljesítményéből jön le.
Sima áttekert gerjesztőt és jeladót használnék egy virbó elektronikával.
Megbazható tekercseket, elektronikákat gyártogatnak már páran.
A világítást is meghagynám váltóáramúra, s egy robihoz való szabályozóvl üzemeltetném.
Mi a véleményetek a babevő gyújtásról? hallottam róla sok jót és rosszat is, kíváncsi vagyok ti szaki-k véleményeitekre
persze átalakítva, elektronikával mindennel. Utcára mennyire használható? egyáltalán ,hogy viselkedik közúton mennyire más mint egy gyári gyújtás?
Ill. még egy kérdés az mennyire megoldható ,hogy ha azt szeretném ,hogy abszolút akku-ról menjen a egész elektronika?
A babi 4 tekercsét 12 v-osítani és graetz-ekkel egyenirányítani és végül-is azt elérni vele ,hogy csak töltést szolgáljon.
így alacsony fordulaton is erősebb lenne valamivel mert állandó a gyújtófeszültség.
Henger faragást sajna egyáltalán nem vállalok, és azt valószínűleg a záróvizsgám után sem fogok, mert nem lesz rá időm, csak a sajátomra. Kipufogó, vagy komplett tuning tervezést valószínűleg újra fogok vállalni.
nézzél vaterán van rengeteg 1-2 dugattyús úszó féknyereg azok simán jók. esztergályossal csináltatsz 1 távtartót ami a nyerget összefogja a villával, azt aluheggesztőssel rávaratod és tádám megvan oldva.
Sziasztok!
Tárcsásításhoz lenne egy Sachs első villám ami simsonban könnyedén beépíthető a villán rajt van a féknyereg felfogató így ezzel nem kell kinlódni.
Hali Mindenkinek.
Az a nagy helyzet , hogy tárcsaféket akarok elsőféknek, de úgy hogy megmaradjon a Simson gyári teleszkópjai. Az ETZ munkahenger túl nagy és sajnos nem fér el, beleér a kerékbe.
Valaki tudna-e nekem segíteni abban, hogy miként lehetne ezt megoldani ?
Én arra is gondoltam, hogy valami másik motor fékmunkahengerjét is fel lehetne rakni, de maradna az ETZ tárcsája.
ha nagyobb teljesítményü tekercset akarsz beletenni akkor vastagabb huzallak kell tekercselni de nem fog elférni annyi menet hogy meg legyen a 12v
vagy elveszel a vasmagbol vagy szélesebb csévetestet csinálsz
ha elveszel a vasbol akkor csökken a mágneses tér
ugyhogy ezt akár hogyan nézzük mindehogyan zsákutca
de próbálkozhatsz vele hátha mégis sikerül egy kicsit javíttani rajta
valaki nem tuggya hogy a simson 12v-os világíttás tekercse mijen vastag huzalbol van?
van hozzá egy 60-as henger dugóval gyűrűvel 2 felni 1 gumi és egy bak ha ezekkel együtt kel akkor 60 de értelmes dolog is érdekelhet...
És gyönyörűen elvitte az egész komplett rendszert indexel, 35/35W os első fényszóróval, féklámpával, mindennel és gyújtással együtt is.
Én egyszerűen ezt már úgy megszerettem ,hogy valahogy igénylem:) a 3000 km + amit mentem vele nagyon jó volt, erősebb is volt mint tekercsesen, bár ez most lényegtelen.
Ha a Babetta tekercseket meg tudnám csináltatni egyenként 25 Watt 12V-ra akkor az 100 W és az elég töltő áram lenne ,hogy azt amit a rendszer kivesz vissza is tudja pótolni úgy ,hogy még az akkut is töltse.
Igazából a kérdésem nem erre irányult főként csak rosszul fogalmaztam, főként arra voltam kíváncsi ,hogy maga a menetteljesítmény a kisebb inercia miatt hogyan változik?
Mennyire érezhető ez? és ,hogy ez igazból közúton mennyire használható.
Mihu azt mondta ,hogy nem nehezebb elindulni vele mint egy gyárival de úgy nagyon részleteset nem tudtam meg senkitől se:/
Békéscsabai , igen mindent megtud.
Az a kis teljesítményt, ami a simsonon van, nem érdemes tovább terhelni azzal, hogy mindent egyenáramról működtess benne.
Egyszerűen nem célszerű.
Azt még értem, hogy a gyújtást akkumulátorosra alakítanád(erre kiválóan alkalmas a lada szamara elektronikája) de a világítást egyszerűen értelmetlen.
Az egész túl bonyolult, és a nyeresége sem egyértelmű.
A világítást hagynám váltóáramúra ahogy van.
Utcai motorra szerintem a gyujtást sem célszerű akkumulátorosra alakítani, mert fogyaszt vagy 3ampert minimum, és ez a világítás lehetséges teljesítményéből jön le.
Sima áttekert gerjesztőt és jeladót használnék egy virbó elektronikával.
Megbazható tekercseket, elektronikákat gyártogatnak már páran.
A világítást is meghagynám váltóáramúra, s egy robihoz való szabályozóvl üzemeltetném.
Ha nem akkor egy gyárit fogtál ki,akkor nagy mázlid van
Mi a véleményetek a babevő gyújtásról? hallottam róla sok jót és rosszat is, kíváncsi vagyok ti szaki-k véleményeitekre
persze átalakítva, elektronikával mindennel. Utcára mennyire használható? egyáltalán ,hogy viselkedik közúton mennyire más mint egy gyári gyújtás?
Ill. még egy kérdés az mennyire megoldható ,hogy ha azt szeretném ,hogy abszolút akku-ról menjen a egész elektronika?
A babi 4 tekercsét 12 v-osítani és graetz-ekkel egyenirányítani és végül-is azt elérni vele ,hogy csak töltést szolgáljon.
így alacsony fordulaton is erősebb lenne valamivel mert állandó a gyújtófeszültség.
Előre is köszönöm!
Henger faragást sajna egyáltalán nem vállalok, és azt valószínűleg a záróvizsgám után sem fogok, mert nem lesz rá időm, csak a sajátomra. Kipufogó, vagy komplett tuning tervezést valószínűleg újra fogok vállalni.
Nekem is ő csinálta a hengerem.
lenne hozzád 1 kérdésem!
faragsz mostanába hengereket?
van 1 70/2f almot hengerem azzal kéne kezdeni valamit.
szerintem 4f jó lenne bele, megnyitni 1 kicsit, karterigazítás meg még egyéb jódolgok.
ha gondolod telón is megbeszélhetjük ha elválalod, adsz 1 mailt többit rendezzük ott.
féknyereg2
féknyereg 3
tessék!
további szép napot
Tárcsásításhoz lenne egy Sachs első villám ami simsonban könnyedén beépíthető a villán rajt van a féknyereg felfogató így ezzel nem kell kinlódni.
Az a nagy helyzet , hogy tárcsaféket akarok elsőféknek, de úgy hogy megmaradjon a Simson gyári teleszkópjai. Az ETZ munkahenger túl nagy és sajnos nem fér el, beleér a kerékbe.
Valaki tudna-e nekem segíteni abban, hogy miként lehetne ezt megoldani ?
Én arra is gondoltam, hogy valami másik motor fékmunkahengerjét is fel lehetne rakni, de maradna az ETZ tárcsája.