Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

használd a válasz erre gombot.
de van az Nes kapcs rajz, és az ENDURO é és azokon is más hogy van! EZt tényleg nem értem
NA most ez két külömbözö elektronika!
DE az egyiken 15 a test és 1es a kondi
a másikon visszont 1es a test és 15ös a kondi
nincs gebasz, a tiris trafóját "fordítva" kell bekötni
be kellene állítanod a gyujtást a megfelelő időpontra, vélhetően nagyon kicsire állítottad.
de akk it van a gebasz a bekötési rajzon!
Teljesen jó a magyarázatod, de engedd meg, hogy hozzáfűzzek valamit.

"egyre sűrűbb eset és ez szívatott meg engem is tegnap, hogy a lendkerék mágnese elgyengül."

Ez előfordul, ha alendkereket előzőleg barbár módon kezelték, vGY HOSSZASA súrolta a tekercseket(pl lógó ftengőcsapágy miatt)
erre megoldás a borsmagnet nevű cég, újramágnesezik a cuccot(persze ha porrá vannak törve a szegmensek, akkor nincxs segítség)

Szóvalk eddi rendben, de ez:
"ez nem mindig úgy értendő hogy alap helyzetben gyenge, hanem teljesítményt nemtud produkálni vagy melegedésre gyengül el."

Ez tévedés, ilyen nincs.

A ferritmágnes vagy alapból szar(gyenge) vagy nem, de melegítés hatására NEM változtatja a tulajdonságát!(jelentősen)
(kivéve ha a curie pontig hevítik, de akkor a lehűlés után is gyenge marad)

Ami viszont nagyon is megváltozik melegítés hatására, az az oxidos alaplap és motorház átmeneti ellenállása péddául, valamint a halódó tekercsek induktivitása.(ismrt jelenség, a hidegen teljesen jónak mért tekercs felmelegítés után rossznak mérhtő, ellenőrzéskor hideg és meleg ellenállást is kel mérni)

Nem szájkarate, csak kiegészítés
Kösszönöm válaszod most már mindent értek!
Sziasztok, a egy pár napja írtam hogy nem ttudom bekötni a babeta gyújtást.Tegnap sikerült ,de van még egy kis gond vele.Van úgy nehezebben indul nem egyből,vagy van olyan hogy beindul és hátrafele megy a motor,de nem mindig kb10-ből 1 inditásnál. ,és még 1 van olyan is hogy beindul és olyan mint amikor megszívja magát és kopp gázon is épp hogy magasab a fordulat mint alapjáraton,remélem értitek,csak mohog kopp gázon de a fordulat nem emelkedik,de ez se mindig.
A legtöbb inditásnál jó,sőt első körömnél 1-esbe nyél gázt adtam és kikapta magát 1 keróra erőssen.
Szóval ha van valami ötlet tipp szivesen meghalgatom őket.
60/4f vrezo babetta gyula,még a gyári 16n1-es karbi.
Nemnagyon értelmezhető a kérdésed.

Mit forrasztotál, és hova?
kérdések merülnek fel:
1:új a gyújtó tekercs is?
2: 6V vagy 12V?
nemmindegy mert akkor a trafó is olyan legyen mint a tekercs(6V vagy 12V)
tekercseknél álltalában jó a testelés

bekötés:

-gyújtótekercs kimenő szála ami alul van ugye az megy a megszakítóra.
-a megszakító megy a kondira.
-kondiról a trafó 15-ös pontjára.
-trafó 1-es pontot én a blokkra szoktam kötni(így a tuti)
-trafó 4es kivezetése gyertyára(gyertyakábel-el)
:)

ez a bekötés minden megszakítós gyújtásra igaz

egyre sűrűbb eset és ez szívatott meg engem is tegnap, hogy a lendkerék mágnese elgyengül.
ez nem mindig úgy értendő hogy alap helyzetben gyenge, hanem teljesítményt nemtud produkálni vagy melegedésre gyengül el.

ha elakadtál vagy valami nem érthető nyugodtan kérdezz!
HEllo van atz a kérdésem hogy mért van az hogy gyenge a szikra? na most ki cseréltem az alaplapot, kondit, megszakítót, trafót, kábeleket, és most az a gond hogy a gyujtás tekercsröl le jön a tekercs testre menö része hiábba forasztom nem jó, na most menyi az esélye hogy valami rosszul van bekötve? ha mindent a gyári rajz szerint kötötem be! meg létezik hogy magátol le jön?
kösszi a választ elöre is!
persze!
Meg van véve, mondtam.
Kösz.
akkor kell a gyula?
mailbe írtam
Ahogy Dani mondja, én nem veszek el tőled semit, ezt nem én találtam ki, ez egyszerűen így van.

Egy bizonyos áramlási sebesség alatt, a polírozott felület nemhogy előnyös, de kifejezetten hátrányos.

Az áramlási ellenállásra alapvető hatással van a határréteg milyensége.
Akkora áramlási sebességnél, ami a felömlőben, és a beömlőben van, előnyösebb, ha a határrétegben az áramlás nem lamináris, hanem turbulens, így kisebb az össz ellenállása.

(határrétegnek nevezik az áramlásnak kitett test közvetlen felülete környezetében kialakuló réteget, ez mindössze néhánytizted miliméter, még is, a test ellenállására alapvető befolyással bír)

A szavórendszerben a síma de kissé érdes felület adja a legkisebb áramlási ellenállást, nem a polírzott.
(persze, ettől neked még jogod van polírozni:)
én meg erre próbáltam válaszolni, hogy a fizika az nem eldöntendő kérdés
Én is értem... Csak mondta, hogy se papné, se pap. Erre céloztam a kérdéssel
Nem a döntési jogról van szó, csupán emzoli a fizikára alapozza az érveit, és ha valami a fizika szerint zajlik, arról nemtudunk dönteni, ha a világ a feje tetejére áll, az akkor is ugyan úgy fog működni:)
Szóval már elveszed a döntési jogokat is az embertől?
Ez nem izlés kérdése, nem kivánságműsor, nem pap, vagy papné, hanem szintiszta fizika.

Tulajdonképpen nem velem vitatkozol, hanem a fizikával.:)
"Kinek a pap, kinek a papné!"

Kinek meg a paplan!
Hello

Lécci segítsetek az alábbi kérdésben:

Van egy Simson motorom ami tökéletesen indul, de miután bemelegszik folyton lefullad, majd csak betolásra indul el újra.
Miért lehet ez és hogy lehet orvosolni?
Segítségetek előre is köszönöm.
Régebben políroztak, pár évzizede már tudják hogy nem előnyös.

A golflabda sem véletlenül rücskös(így messzebb repül) é s a delfin és a cápa bőre sem véletlenül érdes.(gyorsabban tudnak haladni mint ha tökk sima-polírozott- lenne)

Ennek az a nagyon egyszerű magyarázata, hogy a fel és beömlőben ha KISSÉ érdes, a falakon a lé megtapad egy vékony rétegben, és sokkal könnyebben csúszik a benzin önmagán, mintha a políroszott falu beömlő flán kellene csúsznia.
A kipufogó könyök, hosszan belógott a pufóba, és ez fojtotta a masinát.

Más:
A polírozás előnye: Nem örvénylik a benzin, és sokkal szebben, tisztábban jár a motor. Sok teljesítmény növekedést nem hoz, talán semennyit, de észre lehet venni rajta.

Venni kell Polír szettet, amit fúrógéppel lehet használni. Egy ilyen szettben van sok fajta polír fej, durvától az egész finomig. Innentől szerintem kitalálod, hogy hogyan is kell :)

emzoli: Szerintem is kár vitázni. Én is nagyon jól tudom, hogy sokkal jobban értesz hozzá mint én. Csak a saját álláspontomat mondtam el!

További szép estét.