Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A kompresszió viszony (másképpen: sűrítési arány) a lökettérfogat + sűrítési térfogat és a sűrítési térfogat hányadosa. Szokásos értéke négyütemű Otto-motornál korábban ritkán volt magasabb, mint 10,0 mára ez egyes típusoknál eléri a 11,5 körüli értéket. A kompresszió viszony a motor teljes élettartama alatt, a futásteljesítménytől, a motor kopottságától függetlenül változatlan marad, amennyiben nem vesznek le a hengerfejből, vagy nem építenek be a gyáritól eltérő vastagságú hengerfej tömítést, stb.
A végnyomás csökken, nem a kompresszió (mint ahogy Zoli írta). Akkor nem lesz, ha akkora lukat reszelsz rá, hogy nem lesz mit összenyomni a hengerben.
Nagyon régen volt wartburgom, kicsivel nagyobb ccm, de 8-nál nagyobb kompressziót sohsem lehetett mérni, pedig krómgyűrű meg minden apámf..sza bejátszott...

a 10-14 kompr. viszont egy 4-ütemű becsületére válik...
Igazad van , bilincs: 330 ft, hangtompító: 350 ft
Volna pár simson holmi eladó akit érdekel irjon!

2db oldaldekli
2db nem használt fék betét
kormány (kicsit kopott)
lábtartó vas, merevítő vas, sima merevítő hátra,
simson váltó felöli oldal dekli,
fék karok,
teleszkóp alkatrészek,

van kis romet is blokk nélkül!
babeta blokk!
stb.....

akinek kell valami vegyen fel msnen!
nem értem miért kell ez
ebbe mi értelme volt bele kötni?
mindenki tudja hogy miről beszélek!
építő jellegű kritikát elfogadok, de szerintem ez nem volt olyan helyzet ami egetrengető baromságot mondtam volna!
másrészt nem neked írtam!
nincsen sértődés csak értem miért kell ezt!
Ha minden beállítást szisztematikusan ellenőriztél, és rendben találtál, húzd le a hengert, és vizgáld meg a dugót, nem ragasztotad e meg.
tehetnél be képet is az eredményről.
Tévedéseket te hordtál össze, egy hosszu, és értelmetlen hozzászólásban.

Nem fogok olyan írások tárgyi tévedéseinek javítgatására időt pazarolni, amiben ilyen mondatok vannak: nem e lehetne e

Veled ellentétben, én írtam, a felmerült kérdésről egy értelmes választ, aki akarta, értette.
Hát akkor még a rendet is megtöröd nem arcoskodtam csak a stílusodban válaszoltam nem vettem észre a segítő szándékot te nagytúdású inkább csak írtál egy fikázódó baromságot
Főtengely szimering? Elképzelhető h. a forgósabb használat miatt , anyagminősége miatt elkophatott, megkeményedhetett. Ne kövezzetek meg érte, csupán tipp.
Ha eltört volna agyűrű azt észre vettem volna ez nem az szerintem
valami hozzáértőnek meg kéne mutatni... Nekem gyűrűtörés előtt csökkent a kompresszió,érezhetően erőtlenebb volt
Jaj még 1 a reszelést úgy csináltam ahogy robi mondta olyanra és ahoz van a kipuff is tervezve.
Persze robi is elmondta nagyobb karbi ill. egy babetta gyula jó lenne,de mikor összeraktam a motort nem így ment mint most,most erőtlenebb valahogy.
Valami más ötlet?
Se a hengernek se a dugónak nincs semien baja nincs rajta semiféle karc vagy bármién nem oda illő dolog
Hello mindenki !
Igen lett a hengerfejből leszedve fél miliméter
üres adatlapokkal rendserint nmem szoktam társalogni, pláne, ha az arcuk nagyobb mint a tudásuk.
Akkor ha jól értelmezem ,ha kireszelem mondjuk a hengerfejig akkor csökken mert ugye ezt mondtad.Ha felfele reszelek a kipuablakon 5 mm akkor később kezdődik a sűrítés, lehet hogy tévedek ha annyira nem számít a kompresszió akkor minek van
engedelmet, de fojtás, ráadásul, az nem is az, hjanem hangtompító betét:)
jah, és alapból, az ndk sok nem japán módszer szerint, hanem egy szerűen hngergeometriából számolva adták meg a simsonra a 9,5-10 es értéket.

Namost, az előbbi hsz wemből következően, ennek semmi köze ahhoz, hogy nyomásmérővel, egy széria motoron milyen sűrítési csúcsnyomás lehet mérni.(ezért értelmesebb a japán módszer)

Egyébbként emlékeim szerint, a széria simson, valami 6,5 bar körüli nyomást produkál, de mondom, ennek a motor működéséhez, vagí kopottsági álapotához nem sok köze van.
plusz a tartó rész meg a folytás mivel ez nincs ebben:)
Tarka, figy.
endszeresen összekeverik a akompresszióviszonyt, a sűrítési végnxomással, ez az alap probléma.

Ráadásul kompresszióviszonyból is többféle van.
A japán módszer, figyelembeveszi a kipuablak zárását ,tehát, ha reszelik, akkor az CSÖKKEN.
Ezért mondogatom többek között, hogy 2t motoron értelmetlen kompressziót(sűrítési csúcsyomást) mérni, mert szinte semmit nem mondaz érték.
Na akkor várom valami értelmes hozzászolásod,tanácsod vagy valami hasonlót