A kompresszió viszony (másképpen: sűrítési arány) a lökettérfogat + sűrítési térfogat és a sűrítési térfogat hányadosa. Szokásos értéke négyütemű Otto-motornál korábban ritkán volt magasabb, mint 10,0 mára ez egyes típusoknál eléri a 11,5 körüli értéket. A kompresszió viszony a motor teljes élettartama alatt, a futásteljesítménytől, a motor kopottságától függetlenül változatlan marad, amennyiben nem vesznek le a hengerfejből, vagy nem építenek be a gyáritól eltérő vastagságú hengerfej tömítést, stb.
Nagyon régen volt wartburgom, kicsivel nagyobb ccm, de 8-nál nagyobb kompressziót sohsem lehetett mérni, pedig krómgyűrű meg minden apámf..sza bejátszott...
a 10-14 kompr. viszont egy 4-ütemű becsületére válik...
2db oldaldekli
2db nem használt fék betét
kormány (kicsit kopott)
lábtartó vas, merevítő vas, sima merevítő hátra,
simson váltó felöli oldal dekli,
fék karok,
teleszkóp alkatrészek,
van kis romet is blokk nélkül!
babeta blokk!
stb.....
ebbe mi értelme volt bele kötni?
mindenki tudja hogy miről beszélek!
építő jellegű kritikát elfogadok, de szerintem ez nem volt olyan helyzet ami egetrengető baromságot mondtam volna!
másrészt nem neked írtam!
nincsen sértődés csak értem miért kell ezt!
Ha minden beállítást szisztematikusan ellenőriztél, és rendben találtál, húzd le a hengert, és vizgáld meg a dugót, nem ragasztotad e meg.
tehetnél be képet is az eredményről.
Hát akkor még a rendet is megtöröd nem arcoskodtam csak a stílusodban válaszoltam nem vettem észre a segítő szándékot te nagytúdású inkább csak írtál egy fikázódó baromságot
Főtengely szimering? Elképzelhető h. a forgósabb használat miatt , anyagminősége miatt elkophatott, megkeményedhetett. Ne kövezzetek meg érte, csupán tipp.
Jaj még 1 a reszelést úgy csináltam ahogy robi mondta olyanra és ahoz van a kipuff is tervezve.
Persze robi is elmondta nagyobb karbi ill. egy babetta gyula jó lenne,de mikor összeraktam a motort nem így ment mint most,most erőtlenebb valahogy.
Valami más ötlet?
Akkor ha jól értelmezem ,ha kireszelem mondjuk a hengerfejig akkor csökken mert ugye ezt mondtad.Ha felfele reszelek a kipuablakon 5 mm akkor később kezdődik a sűrítés, lehet hogy tévedek ha annyira nem számít a kompresszió akkor minek van
jah, és alapból, az ndk sok nem japán módszer szerint, hanem egy szerűen hngergeometriából számolva adták meg a simsonra a 9,5-10 es értéket.
Namost, az előbbi hsz wemből következően, ennek semmi köze ahhoz, hogy nyomásmérővel, egy széria motoron milyen sűrítési csúcsnyomás lehet mérni.(ezért értelmesebb a japán módszer)
Egyébbként emlékeim szerint, a széria simson, valami 6,5 bar körüli nyomást produkál, de mondom, ennek a motor működéséhez, vagí kopottsági álapotához nem sok köze van.
Tarka, figy.
endszeresen összekeverik a akompresszióviszonyt, a sűrítési végnxomással, ez az alap probléma.
Ráadásul kompresszióviszonyból is többféle van.
A japán módszer, figyelembeveszi a kipuablak zárását ,tehát, ha reszelik, akkor az CSÖKKEN.
Ezért mondogatom többek között, hogy 2t motoron értelmetlen kompressziót(sűrítési csúcsyomást) mérni, mert szinte semmit nem mondaz érték.
a 10-14 kompr. viszont egy 4-ütemű becsületére válik...
2db oldaldekli
2db nem használt fék betét
kormány (kicsit kopott)
lábtartó vas, merevítő vas, sima merevítő hátra,
simson váltó felöli oldal dekli,
fék karok,
teleszkóp alkatrészek,
van kis romet is blokk nélkül!
babeta blokk!
stb.....
akinek kell valami vegyen fel msnen!
mindenki tudja hogy miről beszélek!
építő jellegű kritikát elfogadok, de szerintem ez nem volt olyan helyzet ami egetrengető baromságot mondtam volna!
másrészt nem neked írtam!
nincsen sértődés csak értem miért kell ezt!
tehetnél be képet is az eredményről.
Nem fogok olyan írások tárgyi tévedéseinek javítgatására időt pazarolni, amiben ilyen mondatok vannak: nem e lehetne e
Veled ellentétben, én írtam, a felmerült kérdésről egy értelmes választ, aki akarta, értette.
Persze robi is elmondta nagyobb karbi ill. egy babetta gyula jó lenne,de mikor összeraktam a motort nem így ment mint most,most erőtlenebb valahogy.
Valami más ötlet?
Igen lett a hengerfejből leszedve fél miliméter
Namost, az előbbi hsz wemből következően, ennek semmi köze ahhoz, hogy nyomásmérővel, egy széria motoron milyen sűrítési csúcsnyomás lehet mérni.(ezért értelmesebb a japán módszer)
Egyébbként emlékeim szerint, a széria simson, valami 6,5 bar körüli nyomást produkál, de mondom, ennek a motor működéséhez, vagí kopottsági álapotához nem sok köze van.
endszeresen összekeverik a akompresszióviszonyt, a sűrítési végnxomással, ez az alap probléma.
Ráadásul kompresszióviszonyból is többféle van.
A japán módszer, figyelembeveszi a kipuablak zárását ,tehát, ha reszelik, akkor az CSÖKKEN.
Ezért mondogatom többek között, hogy 2t motoron értelmetlen kompressziót(sűrítési csúcsyomást) mérni, mert szinte semmit nem mondaz érték.