Engem érdekelne a Simson enduró, így hiányosan és nehogy átfesd!
A kutya (amelyik megrágta az ülést) nem kell, mert van már három eb... :o) Írtam mélt, amit a sportmotoros reged-nél találtam.
Hogy ne vsak találgasunk/sak meg feltételezzek.
Előkaptam 3 trafót, két gyárit,egy hatost, és egy 12est, és egy utigyárit ami 12es.
Sajna, a német eredeti reparaturanleitung sem említi mennyinek kellene lenni a primer és szekunder ellenállatnak, a gyári 6oson 2 ohm szek, és 7kohm prim ellenállást mértem, 12-es en pedig 3 ohm szek, 7,5 Kohm prim.
Az utángyártott 12 es 4ohm prim, és 8kohm szek.
Labortáppal(kiherélt adapter:) megküldve a gyári 6v jelzésű 3,5 voltal etetve 202 voltot produkált a szekunderen, a 12es 20 voltal kevesebbet, az utángyártott 12es meg 190et.
Fiygelembevéve, hogy az adaptert a 2-3-4 ohmos terhelés erősen beterheli, az összesen 10% nyi differencia, a gyári 6v és 12v jelzésű trafók között, ki merem jelenteni, hogy jelentős gujtásteljeítmény csökkenés nélkül használható mind a 6v, mind a 12v jelzésű trafó, bármely megszekítós gyujtáshoz.
Már csak azért is, mert a kétféle trafó bemeneti impedanciája, vélhetően a gyujtótekercs kimeneti impedanciájához volt illeszteve, viszont a kereskedelem nem árul csak 1 féle gyujtótekercset, és az eredetieken sem jelzik, hogy melyik volna a való, a 6, ileltve a 12 v jelzésű trafókhoz, ezért-és mivel a különbség nem számottevő- szerintem simán lehet használni bármelyik +szakítós trafót bármelyik gyujtáshoz, azonban kétség kívól, az üsszevaló gyujtótekercs/gyujtótrafó párosítás volna az ideális, csakhogy ember meg nem állapítja, melyik volt a 6v jelzésű trafóhoz való gyulatek.
A késői s50eseknél egyszerűen ledugózták egy gumibasszal, ahol kijött a régebbiekből a gyujtókábel.
A gyujtótrafóra, meg télleg nem értem minek írták rá, hogy 6 illetve 12 volt, mert mindkettőből több 10 volt jön ki, terheletlenül meg mégtöbb.
Ráadásul a bemeneti ellenállásuk közel azonos, szóval nem értem.
Furi, de van ami kifejezetten jobb utángyártottban, mint az eredeti gyári.
A tiris lendkerék a lengyel, az sokkal jobb mint az eredeti.
persze általában azért a gyári jobb.
Azé csak nem mindegy hogy a trafó primer oldalán 6 vagy 12 volt megy be, mert az is meghatározza azt hogy mennyi keletkezik a szekunder oldalon, vagy nem?
Biztos igazad van . Én annyira nem kísértem figyelemmel, mikor mit módosítottak rajta, igaz nem is láttam olyan s50 est aminek külső trafója lenne, de ez részemről nem jelenti hogy nincs.
Teljes lelki nyogalommal használhatod abármelyik megszakítós trafóját, kisebb eltérés van a 6v és a 12 v között, mint a gyári, és az utángyártottak között.
Valóban, amikor az s50 megjelent, akkor először a korábbi madárszériához hasonlóan belsőrtafós volt a gyujtása(az iylenene 6v a trafón a jelzés) később azonban már az s50 esek is külsőtrafós gyujtást kaptak.
Előgyujtás
Gyertya hézag
Üzemanyag szint a karbiban
Fúvóka dugulás
szivató nem müködése.
Ez nem a teljas lista...
R.
adsz egy email cimet?
szikra van!
Engem érdekelne a Simson enduró, így hiányosan és nehogy átfesd!
A kutya (amelyik megrágta az ülést) nem kell, mert van már három eb... :o) Írtam mélt, amit a sportmotoros reged-nél találtam.
Robi
Előkaptam 3 trafót, két gyárit,egy hatost, és egy 12est, és egy utigyárit ami 12es.
Sajna, a német eredeti reparaturanleitung sem említi mennyinek kellene lenni a primer és szekunder ellenállatnak, a gyári 6oson 2 ohm szek, és 7kohm prim ellenállást mértem, 12-es en pedig 3 ohm szek, 7,5 Kohm prim.
Az utángyártott 12 es 4ohm prim, és 8kohm szek.
Labortáppal(kiherélt adapter:) megküldve a gyári 6v jelzésű 3,5 voltal etetve 202 voltot produkált a szekunderen, a 12es 20 voltal kevesebbet, az utángyártott 12es meg 190et.
Fiygelembevéve, hogy az adaptert a 2-3-4 ohmos terhelés erősen beterheli, az összesen 10% nyi differencia, a gyári 6v és 12v jelzésű trafók között, ki merem jelenteni, hogy jelentős gujtásteljeítmény csökkenés nélkül használható mind a 6v, mind a 12v jelzésű trafó, bármely megszekítós gyujtáshoz.
Már csak azért is, mert a kétféle trafó bemeneti impedanciája, vélhetően a gyujtótekercs kimeneti impedanciájához volt illeszteve, viszont a kereskedelem nem árul csak 1 féle gyujtótekercset, és az eredetieken sem jelzik, hogy melyik volna a való, a 6, ileltve a 12 v jelzésű trafókhoz, ezért-és mivel a különbség nem számottevő- szerintem simán lehet használni bármelyik +szakítós trafót bármelyik gyujtáshoz, azonban kétség kívól, az üsszevaló gyujtótekercs/gyujtótrafó párosítás volna az ideális, csakhogy ember meg nem állapítja, melyik volt a 6v jelzésű trafóhoz való gyulatek.
Szóval a gyujtóütekercs több 10 voltot nyomat.
A gyujtótrafóra, meg télleg nem értem minek írták rá, hogy 6 illetve 12 volt, mert mindkettőből több 10 volt jön ki, terheletlenül meg mégtöbb.
Ráadásul a bemeneti ellenállásuk közel azonos, szóval nem értem.
A tiris lendkerék a lengyel, az sokkal jobb mint az eredeti.
persze általában azért a gyári jobb.
Valóban, amikor az s50 megjelent, akkor először a korábbi madárszériához hasonlóan belsőrtafós volt a gyujtása(az iylenene 6v a trafón a jelzés) később azonban már az s50 esek is külsőtrafós gyujtást kaptak.