Majd megpróbálják beszedni a díjat, de mivel nem fizeted ki, fizetéselmaradás miatt megszüntetik a szerződést.
Mivel kismotor, tudtommal bejelentési kötelezettséged nincs.
Nekem csak két Simsonom van. Több mint 10ezer lenne a kettőre egy évre a biztosítás. Márpedig hülye azért nem vagyok! Simson Klubos biztosítást kötök majd rá. Az ha jól tudom csak 600 vagy 2000Ft egy évre. Egyik motorom sincs még 25 éves, ezért csalok egy kicsit Photoshoppal átírom a váztáblát és azt a képet küldöm el a biztosítónak.
Helósztok! Nekem is van egy enduróm, igaz nem gyári állapotait éli már, és 87es, de külsőre eléggé eggyezik a tieitekkel!
Én nem rég cseréltem a gépen kuplungrugót, mert eléggé íve volt és nem emelt ki rendesen, 1500 ft volt az "új" Nézm, h h kéne feltenni, forgatom, aztán olyan fura volt, belenézek...há mondom nem hiszem el, lerakom sík felületre bazz az újnak is volt íve, de végülis feltettem és most jól működik, de nem tökély!
A gyári fogalom kétértelmű, gyárban/cégnél csinálták;; eredeti, jó minőségű alkatrész.
Olyan szó ez, mint az informatikus: szakmunkás végzettséggel is informatikus és Műszaki Egyetemmel is az.
Mégis szignifikáns különbség
Az állítólagos "gyári" karbi - amit felénk lehet kapni - olyan jó, hogy be se lehet vele karburálni a motort. 3 motoron próbáltuk ki, valamiért 1iken se volt tökéles sötöbö... A kuplungkinyomó pálcák meg 1xűen egy vicc.
Én egyszer vettem utángyártott motorblokk alkatrészt, a gyártó nem sajnálta az anyagot, a berugótengely kb 1.5 cm-rel volt hosszabb a gyárinál. Apámmal kétszer szedtük szét, mert azt hittük rosszul raktuk össze.
De a legnagyobb betlim egy női eladó miatt volt.
Végre összeállt a simsonom, komplett teljesen felújított blokk, hajtókarcserélt főtengő, új csapágyak, aztán már csak a henger feltétele volt. Szépen felment, aztán az első főtengő fordulatnál a dugó kibuggyant a hengerből. Azt hittem sírok, vagy nem is csak hittem?
A nő, noha megeskettem, váltig az S50-es hajtókart adta 51 helyett, így az lett beletéve a főtengőmbe.
Még jó, hogy nem tudok gondolattal ölni...
Csősztök, beugatok már énis ide egy kis tapasztalatot.
Amikor simsonom volt pénz híján csak szabados féle főtengót raktam a gépbe de 1.5év alatt 4-et csaréltem mert mindig eltört valahol, vagy szétpergett a tűgörgő pedig nem volt egy erőgép. sima 60as henger 4es váltó és mégis csak pergett szét sőt olyxan is volt hogy az utángyártott csőtengelybe nem mentek bele a golyók vagy a zeeger gyűrű nem ment be met keskeny volt a vájat neki
Kitalálom, Szabados-féle magyar hajtókar volt? Azt az ember... ááá, inkább nem mondok rá semmit...
Azért azt nem mondanám, hogy minden utángyártott blokkalkatrész szemét. Én Németországból rendeltem 5 sebességes váltót a 70-esemhez. Semmi baja, a simson.hu fórumán se panaszkodott még rá senki. Ez a helyzet a drágább MZA-s főtengellyel is. Valószínű, hogy nem bírnak annyit, mint a gyári cuccok, de azért én nyugodtan bele szerelném a blokkba, ha kevés pénzből kéne összerakni. Persze gyártási hiba előfordulhat, de ennek nem nagy esélye van. Ezek állítólag tajwani cuccok, köztük is van szemét, de a drágábbak azért nem olyan rosszak, Németországban állítólag minőségellenőrzésen mennek keresztül. Sajnos ezeket nem lehet bárhol megvenni. Én is németből rendeltem.
Ami viszont nagyon kiakasztott azok a hazai gyártású alkatrészek. Nem is engedném forgalmazni őket. Szinte mind SZEMÉT. Öcsém át szerette volna alakítani 4 sebisre a motorját. Sajnos használt gyári 4 sebességest nem talált, nem igen árulnak ilyet. 0km-es gyárit meg szinte lehetetlen találni. Ezért úgy döntött, hogy megveszi a 4sebisre átalakító szettet potom 8ezerért. Szakszerűen szerelte össze a blokkot, majd kiderült, hogy szinte meg se lehet mozdítani a lánckeréktengelyt. Elvittük esztergályoshoz, hogy szedjen le belőle egy kicsit, de hiába, nem lett jobb.
Aztán említhetném még a karbi alkatrészeket, vagy a tirisztoros gyújtótekercseket, amik csak néhány km-t bírnak ki. 100 km alatt már 4 ilyet "fogyasztott el" a 70-esem.
A legdurvábbak azonban a magyar kuplungkinyomó pálcák. Én szerencsére még nem találkoztam velük, de hallottam, hogy fokozatosan "elfogy" a kuplung, de utána NEM lehet őket kivenni. Szét kell húzni a blokkot.
Megnézem neked, a németeknél rengeteg Swalbe van, de tényleg rengeteg, meg Swalbéból kialakított duó.
A babelfish nem tud magyarul, de ha tudsz angolul vagy németül, akkor nyertél. Az a jó, hogy mondatokat fordít, nem szószintű.
Milyen állapotú kerekekről van szó? Alu vagy fém? Sérülések a felnin? Küllők állapota? Ja igen, a lényeg: merre vannak a cuccok?
R.
Tuji
Mivel kismotor, tudtommal bejelentési kötelezettséged nincs.
R.
Én nem rég cseréltem a gépen kuplungrugót, mert eléggé íve volt és nem emelt ki rendesen, 1500 ft volt az "új" Nézm, h h kéne feltenni, forgatom, aztán olyan fura volt, belenézek...há mondom nem hiszem el, lerakom sík felületre bazz az újnak is volt íve, de végülis feltettem és most jól működik, de nem tökély!
Olyan szó ez, mint az informatikus: szakmunkás végzettséggel is informatikus és Műszaki Egyetemmel is az.
Mégis szignifikáns különbség
azt nem mondom normális vagy de becsületes
nem tudnál pár képet küldeni a p10ről emailomra hogy ne offoljuk itt szét a simo topicot
Ja meg autóm is van.
Normális vagyok?
De a legnagyobb betlim egy női eladó miatt volt.
Végre összeállt a simsonom, komplett teljesen felújított blokk, hajtókarcserélt főtengő, új csapágyak, aztán már csak a henger feltétele volt. Szépen felment, aztán az első főtengő fordulatnál a dugó kibuggyant a hengerből. Azt hittem sírok, vagy nem is csak hittem?
A nő, noha megeskettem, váltig az S50-es hajtókart adta 51 helyett, így az lett beletéve a főtengőmbe.
Még jó, hogy nem tudok gondolattal ölni...
Amikor simsonom volt pénz híján csak szabados féle főtengót raktam a gépbe de 1.5év alatt 4-et csaréltem mert mindig eltört valahol, vagy szétpergett a tűgörgő pedig nem volt egy erőgép. sima 60as henger 4es váltó és mégis csak pergett szét sőt olyxan is volt hogy az utángyártott csőtengelybe nem mentek bele a golyók vagy a zeeger gyűrű nem ment be met keskeny volt a vájat neki
Azért azt nem mondanám, hogy minden utángyártott blokkalkatrész szemét. Én Németországból rendeltem 5 sebességes váltót a 70-esemhez. Semmi baja, a simson.hu fórumán se panaszkodott még rá senki. Ez a helyzet a drágább MZA-s főtengellyel is. Valószínű, hogy nem bírnak annyit, mint a gyári cuccok, de azért én nyugodtan bele szerelném a blokkba, ha kevés pénzből kéne összerakni. Persze gyártási hiba előfordulhat, de ennek nem nagy esélye van. Ezek állítólag tajwani cuccok, köztük is van szemét, de a drágábbak azért nem olyan rosszak, Németországban állítólag minőségellenőrzésen mennek keresztül. Sajnos ezeket nem lehet bárhol megvenni. Én is németből rendeltem.
Ami viszont nagyon kiakasztott azok a hazai gyártású alkatrészek. Nem is engedném forgalmazni őket. Szinte mind SZEMÉT. Öcsém át szerette volna alakítani 4 sebisre a motorját. Sajnos használt gyári 4 sebességest nem talált, nem igen árulnak ilyet. 0km-es gyárit meg szinte lehetetlen találni. Ezért úgy döntött, hogy megveszi a 4sebisre átalakító szettet potom 8ezerért. Szakszerűen szerelte össze a blokkot, majd kiderült, hogy szinte meg se lehet mozdítani a lánckeréktengelyt. Elvittük esztergályoshoz, hogy szedjen le belőle egy kicsit, de hiába, nem lett jobb.
Aztán említhetném még a karbi alkatrészeket, vagy a tirisztoros gyújtótekercseket, amik csak néhány km-t bírnak ki. 100 km alatt már 4 ilyet "fogyasztott el" a 70-esem.
A legdurvábbak azonban a magyar kuplungkinyomó pálcák. Én szerencsére még nem találkoztam velük, de hallottam, hogy fokozatosan "elfogy" a kuplung, de utána NEM lehet őket kivenni. Szét kell húzni a blokkot.
eredeti DDR főtengő:
http://cgi.ebay.de/Kurbelwelle...|66%3A2|65%
3A12|39%3A1|240%3A1318
most látom veteránozol is? nekem egy p10esem van, most csinálom a blokját szakdogának nincs véletlen ahhoz alkatrészed?
Megnézem neked, a németeknél rengeteg Swalbe van, de tényleg rengeteg, meg Swalbéból kialakított duó.
A babelfish nem tud magyarul, de ha tudsz angolul vagy németül, akkor nyertél. Az a jó, hogy mondatokat fordít, nem szószintű.