Mert egyébként nem lehet kuplung nélkül váltani mi? jawa fél"autómata" kuplungjában le is föl is lehet váltani, és még egyeshez se kell ha gyakorolsz egy kicsit, de az meg csak trükk... mert a váltókar müködteti a kuplungot is, tehát váltáskor kuplungol magától...
Egyszer olvastam egy cikket a félautomata kuplungról legalábbis valami hasonlóról. Úgy emlékszek hogy 1-eshez kell kuplung utána felfele váltásnál szabadonfutó van tehát leesik a fordulat és válthatsz, lefele váltásnál kell kuplung. Megpróbálom előkeríteni a cikket, bár elég régen olvastam...
Helló Zoli!
Sikerült vmit megtudni a 80/4-ről?
Más: felmerült itt egy ritka szerkezet ez a félautómata kuplung, ebben te mennyire vagy tájékozott? Nincs véletlen róla vmi irományod, h milyen mechanizmus révén működik!?
SEGITSÉGET kérnék töletek..van egy simom és mindig lenyomja az éket a főtengely végéröl...vagyis ki van kopva a nút...
Mit lehetne tenni? beragasztani..vagy pedig fötengelycsere?
Hali! koreai főtengelyfelújító készlettel és egy normális esztergályossal aki ki tudja centírozni, meg persze legalább koyo csapágyakkal ha összerakod menni fog és nem kell ujat venni! 14 évig simsonoztam és még mindig a gyári főtengely van benne!
Rendszerint a simson tulajdonosok valamilyen okból oylan alacsonra szokták általában beállítni az alapjáratot, hogy a motor éppen csak életben marad, pedig ez teljesen heyltelen gyakorlat.
A reparaturanleitung is 1500 as alapjáratot ír elő, itt már simán fut a motor ide kell állítani.
(kb 1000-1100 amit be szöktak állítani, és azzal csak döcög)
Olyan alapjáratot állíts be, ami nem a lehető leg alacsonyabb, hanem amivel már szép simán, döcögés nélkűl jár a motor.
Természetesen üzemmelegen
HA alapjáraton egyesbe teszed, és lefullad, akkor a kuplungod nem elmel i valaiylen okból, mondjuk azért, mert túl sűrű az olaj a váltóban.
Tudom, hogy a gyár 80w90 es hajtóműolajat ír elő, de ezzel a motor egyesben kúszik, főleg télen.
Ha ez a baja, akkor vékonyabb olaj segyít.
Megtisztelő, hogy rám gondoltál, de kicsit nem tudom mitévő legyek.
Szögeket ablakméreteket természetesen szépen hyelre lehet állítani, a gond ott van, hogy a felömlőkhöz nemigen lehet hozzáférni,(az ablaknál) a hüvelyt kivenni sem lehet, mivel ráöntött cucc(a lengyel)
Ha az megnyugtató megoldás a számodra, akkor amit csak lehet kitisztázhatok belőle.
Egyébként az eredeti német hengerek is eléggé pontatlanok, a javkönyvben megadott vezérlések csak papíron léteztek, pl a kipu szög, annál mindíg nagyobb volt, és a felömlők ablakai is kellemesen aszimmetrikusak gyárilag, mivel a 7mmes maró, másképpen szedi ki a jobbos ablakot, mint a balosat, mivel mindkét esetben ugyan arra forog.
Nincs ez másként a lengyel henger esetében sem, és ez az amivel én alig alig tudok valamit kezdeni sajna(lengyel hengernél)
A kluboldalon, ha bárki nevére ráviszed a kurzort, akkor bal oldalon lent megjelenik a mail címe.
Az enyém: mzoli@simson.hu
Lenne egy olyan problémám hogy 1-esben behúzott kuplung melett is lefullad a gép álló helyzetben, nemrég álítottam be az alapjáratot
mert úgy vettem hogy az nem volt, viszont most nem tudom hogy a kuplung rossz, esetleg a váltó vagy valami nincs rendesen beállítva a karbin.
helló Zoli
azért itt írok neked, mert nem akarom bonyolítani a klub fórumos életét. tehát:
becenevén vb001 kollega -akinek nem akarom reklámozni a nevét- ő ajánlott téged a tuning topikba, hogy ha vennék egy 60 as hengert akkor te azt egy kicsit rendbe tudnád nekem szedni? gondolok itt olyanra hogy a csatornákat kijavítani, meg a vezérlést kicsit finomítgatni, mert a lengyel gyártósoron előszeretettel elnagyolják a dolgokat... nem kell nekem 4F meg ilyesmi, csak ezek az "apróságok".
ha tudsz nekem ilyenben segíteni akkor kérlek adj meg valami elérhetőségedet, és akkor megkeresnélek
köszi
Tamás
Fel fogom újítani a (most még bontatlan) blokkomat. Szerintetek vegyek új főtengelyt ilyet vagy újíttassam fel a mostanit Rocket hajtókarral és INA ezüstözött tűgörgővel?
Sikerült vmit megtudni a 80/4-ről?
Más: felmerült itt egy ritka szerkezet ez a félautómata kuplung, ebben te mennyire vagy tájékozott? Nincs véletlen róla vmi irományod, h milyen mechanizmus révén működik!?
ha valamikor mail közelbe jársz akkor légyszi írj vissza, mert amit írtál arra válaszoltam
Vagy becsiszolod csiszolopasztával forgatva a főtengelyen a lendkereket, vagy ftengelycsere.
Mit lehetne tenni? beragasztani..vagy pedig fötengelycsere?
Imered a simson SR50-est
A sajtolt lemez vázas,51-es blokk van benne,stb
kapcsolási rajz
Nekem simson SR50-es(robogó)
Kapcsolási rajz kéne!
Honnan lehet letölteni?
help
Simoson s51 gyújtás felöli dekni kellene!
Szolgálati közlemény van egy eladó s50 blokkom!
A reparaturanleitung is 1500 as alapjáratot ír elő, itt már simán fut a motor ide kell állítani.
(kb 1000-1100 amit be szöktak állítani, és azzal csak döcög)
Olyan alapjáratot állíts be, ami nem a lehető leg alacsonyabb, hanem amivel már szép simán, döcögés nélkűl jár a motor.
Természetesen üzemmelegen
HA alapjáraton egyesbe teszed, és lefullad, akkor a kuplungod nem elmel i valaiylen okból, mondjuk azért, mert túl sűrű az olaj a váltóban.
Tudom, hogy a gyár 80w90 es hajtóműolajat ír elő, de ezzel a motor egyesben kúszik, főleg télen.
Ha ez a baja, akkor vékonyabb olaj segyít.
Megtisztelő, hogy rám gondoltál, de kicsit nem tudom mitévő legyek.
Szögeket ablakméreteket természetesen szépen hyelre lehet állítani, a gond ott van, hogy a felömlőkhöz nemigen lehet hozzáférni,(az ablaknál) a hüvelyt kivenni sem lehet, mivel ráöntött cucc(a lengyel)
Ha az megnyugtató megoldás a számodra, akkor amit csak lehet kitisztázhatok belőle.
Egyébként az eredeti német hengerek is eléggé pontatlanok, a javkönyvben megadott vezérlések csak papíron léteztek, pl a kipu szög, annál mindíg nagyobb volt, és a felömlők ablakai is kellemesen aszimmetrikusak gyárilag, mivel a 7mmes maró, másképpen szedi ki a jobbos ablakot, mint a balosat, mivel mindkét esetben ugyan arra forog.
Nincs ez másként a lengyel henger esetében sem, és ez az amivel én alig alig tudok valamit kezdeni sajna(lengyel hengernél)
A kluboldalon, ha bárki nevére ráviszed a kurzort, akkor bal oldalon lent megjelenik a mail címe.
Az enyém: mzoli@simson.hu
Lenne egy olyan problémám hogy 1-esben behúzott kuplung melett is lefullad a gép álló helyzetben, nemrég álítottam be az alapjáratot
mert úgy vettem hogy az nem volt, viszont most nem tudom hogy a kuplung rossz, esetleg a váltó vagy valami nincs rendesen beállítva a karbin.
azért itt írok neked, mert nem akarom bonyolítani a klub fórumos életét. tehát:
becenevén vb001 kollega -akinek nem akarom reklámozni a nevét- ő ajánlott téged a tuning topikba, hogy ha vennék egy 60 as hengert akkor te azt egy kicsit rendbe tudnád nekem szedni? gondolok itt olyanra hogy a csatornákat kijavítani, meg a vezérlést kicsit finomítgatni, mert a lengyel gyártósoron előszeretettel elnagyolják a dolgokat... nem kell nekem 4F meg ilyesmi, csak ezek az "apróságok".
ha tudsz nekem ilyenben segíteni akkor kérlek adj meg valami elérhetőségedet, és akkor megkeresnélek
köszi
Tamás