Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

szia

szoktam beirni a fazer be mint sok motoros először nekem is simom volt meg mz k,,,
nagyapámtol kaptam egy schwalbet ,ő vette ujonnan, 35 ezer körl van ebbe gyári minden benne
majd valamikor későbbiekben felakarom restaurálni,,, és kéne egy pár eredeti cucc, pl lábtartokat keresek, meg legés csillapitókat , markolat se lenne rossz,
megköszönném ha megnéznéd,nincs nagy tapasztalatom az ebay ezésről,
de ezt a szotárat hol találom? vamait ki googleztam, de ott magyarrol németre nem volt

üdv peti
Szia!

Te véletlenül nem szoktál írni a fazer fórumon is?
Nem néztem eddig kr 51-es telókat, nekem eddig nem kellett, pedig biztosan vannak. Nagyon tuti dolgok vannak, most vettem Samsung LCD-t Svájcból notihoz, Simson cuccokat Németországból, nemrég Suzuki bukócsövet Ausztriából, Fazer hűtőt Olaszországból, Keihin porlasztókat az USA-ból stb. Ha gondolod megkukkantom neked a cuccot, bár te is megnézheted az ebay.de oldalon, szótárnak a babelfish altavista-ját használom. Még japánt is egész jól fordít angolra. :o)

Robi
szia

véletelen nem találkoztál kr 51es schwalbehoz eredeti uj lengéscsillapitokkal?
Bocsi nem olvastam végig a mizériát... Nekem Elektronikom van.
Szia!

Igen, Tábori F.-nél vettem a csapszeget is, de már elég régen, de külön, nem a dugattyúval együtt adta.
A vaterán is biztosan lehet dugattyút venni, még eredetit is, de a méretválaszték sokkal szegényesebb mint Tábori Ferencnél.
A csapágyhelyek miért lennének kopottak? Ha a csapágyban nem forog el, akkor hogyan kopna a főtengely csapja? A szimeringre azt mondom, hosszú évek folyamán előfordulhat, hogy valami kopást okozhat, de a gumi-műanyag kontra edzett acél "összetűzése" egyértelmű eredményt determinál.
Az utángyártott termékek készítői között szétcsapnék, mindenkinek vállalnia kellene a termékét, amelyik sorozatosan silányt állít elő, azt büntetném és eltiltanám! Nevetséges, hogy a hitvány alkatrész miatti károkat a vásárló fizeti meg, pedig pont ő az, akit már a vásárlásnál is becsaptak.
Az egyik barátom pélgája mutatja, hogy szükség lenne minőségbiztosításra, minőségellenőrzésre.
A srác felújította a simsonja blokkját, felújítatta (!) a főtengelyt, vett új hengert, dugattyút, csapszeget, etc, csapágyakat, szimeringeket, aztán összerakta. A cuccok utángyártottak voltak, de közel sem ingyen adták!
Ment vele egy kört, sztenderdre rakta, húzott egy gázfröccsöt és kampó. Elszakadt a gyártásilag hibás zárványos? hajtókar, a hajtókar törött csonkja kiütötte a blokk tetejét, a hengerben elfordult dugattyú eltörte a felömlőkben a dugógyűrűket és azok összekarcolták a hengerfalat. Totál kuka az egész blokk...
Az én motorjaimban is műanyagkosaras görgők vannak. Eddig nem volt velük semmi problémám. Megpróbálok csak gyári alkatrészekkel szerelni a motort, de azért van amiből nem szabad gyárit venni. Pl.: felső tűgörgő, szimmeringek (csak és kizárólag Viton anyagút! örök élet!), ha majd egyszer fel kell újítani a blokkot biztos, hogy műanyagkosaras Koyo csapágyakat fogok beletenni. Sokkal jobb minőségű, tovább bírják mint a gyári DKF DDR csapágyak. A főtengelyt is valószínűleg cserélni fogom, nem újíttatom fel, elsősorban azért, mert a csapágyak és szimmeringek helyei azért már kopottak lesznek egy 20ezer km-t futott főtengely esetén... Lehet kapni nagyon jó minőségű főtengelyeket. Ha 10-15LE-s Simsonokban bírják, akkor biztos nem lesz gond vele. Vagy veszek 0km-es gyárit.
Én 3500-ért láttam a Vaterán DDR-es dugót. Sajnos úgy tűnik, hogy csapszeget nem ad hozzá, de erősen gondolkodom rajta, valószínűleg megveszem. Te Táborinál vetted a csapszeget?
Sok jó cucc van az eBay-en. Jó lenne onnan venni cuccokat. Kár, hogy én nem tudom hogy kell onnan rendelni, meg bankkártyám sincs:( A Vaterán szoktak néha árulni jó cuccokat, eredeti vizes matricákat is. De sajnos ott is többségben vannak az utángyártott szemetek.
Szia!

Végre egy hasonlóan gondolkodó ember! Azt hittem, csak én vagyok "ilyen".

A henger nálam is csak addig lesz nem eredeti, amíg be nem szerzek egy igazi DDR-est.

Gyári dugót tudsz venni keystone árban, én most vettem Tábori Ferenctől, DDR-est, elsó túlméretest, 2 gyűrűvel 4000Ft volt. Van hozzá gyári IFA beütésű csapszegem is. Ehhez passzolom majd az SKF-nél vásárolható műanyagkosaras tűgörgőt, az nagyon király lesz! Már a korábbi gépemnél tapasztaltam.
Nekem nem kell keystone, vagy flintstone, vagy miegyéb, nekem eredeti kell!

Annak idején a régi piszkosfehér simsonomhoz, amit hülye lévén eladtam, ahhoz is Tábori F.-től vettem dugót, gyűrűt (natürlich original DDR-t), 0,02-ra megfurattam. Alig indult be először a járgány, aztán 1 perc, 2 perc, 1 utca, 2 utca, végül VADÁLLAT lett. Pokoli sok türelem, de beérett. aztán én hülye eladtam. Egy fityinget sem engedtem alkudni, pedig próbáltak, mégis azonnal pakolták az utánfutóra. Valahonnan Győr mellől jöttek érte.
Kár volt eladni...

Nagyon sok eredeti DDR-es simson cuccot lehet a német ebay-ről is szerezni, nekem onnan jött most pakkom, meg még jön más is. Eredeti DDR-es kincsek, olcsóbban mint Magyarországon az utángyártott cucc.
pl fordulatszámmérős dekli mindennel nem utángyártott, eredeti indexek, eredeti főtengely, kapcsolók, olajbetöltő piros-fekete kupak, eredeti fékpofák, stb. stb. Ja igen, 1 eurótól...
Szóval igazi kicsesbánya, kár, hogy nem ott lakom.

Robi

u.i.: KÖSZÖNÖM a leírást, majd valahogy összehozom a kötést.
Íme a képek a gyújtáskapcsolóról:
Nem biztos, hogy jó ötlet, ha az enyém alapján kötöd be. Mint már említettem, az előző tulaj kicsit módosított rajta, hogy ne legyen mindig rajta a világítás. Valamit az első lámpaburában is átköthetett valamit, mivel amikor világít a helyzetjelzőm, akkor a km óra háttérvilágításának is világítania kellene. Nálam ez a kis izzó a főizzóra van kötve, tehát annak a visszajelzésére szolgál. Ráadásul amikor felkapcsolom a tompítottat, akkor annak világít az izzója, viszont a háttérvilágítás nem. A másik dolog az, hogy 3-as állásban nem kéne semminek világítania, nálam viszont ekkor világít a helyzetjelző. De ha gondolod, lefényképezem a gyújtáskapcsolót.

A gyújtáskapcsolónak így kellene kapcsolnia:
0-semmi
I-gyújtás, első-hátsófény, duda, féklámpa, index,
II-gyújtás, első-hátsófény, duda, féklámpa, index, első helyzetjelző, km-óra háttérvilágítása
III-semmi
Ha nem jár a motor, akkor:
0-semmi
I- duda, index,
II- első helyzetjelző, km-óra háttérvilágítás, duda, index,
III-semmi

Nálam ez sem teljesen így van. Nem sokat módosítottak rajta, engem nem is zavar, majd ha jobb idő lesz, lehet, hogy megcsinálom.

Ez az \"ohne dauerlicht\" tulajdonképpen azt jelenti, hogy nincs rajta mindig a világítás?

Enyémnek is kissé kopottas a festése, de nem fogom lefesteni. Többet ér így. Haveromnak is méregzöld peregyes '90-es enduroja van. Szerintem a méregzöldek a legszebbek
Én egy gyárisimson neppertől vettem a mocit. Eléggé megkérte az árát, de azért jó vétel volt.
Mint már említettem fúratni kellett az enyémet. 41-esre-re (60ccm) fúrattam mivel nem akartam olcsó hulladék dugót beletenni és Keystoneban ez a legkisebb méret. Most krómgyűrű Keystone dugó van benne, a kapható legjobb, de azért a gyári jobb. A kipu menet az enyémen sem a legjobb, de menetjavítót vettem rá, azóta nincs vele problémám. Emiatt lecserélni a hengert...
Így, hogy 60-as kicsit jobban húz, de hosszútávon 50-nél gyorsabban nem szoktam vele menni (száguldozáshoz ott van a 70-esem ). Azonban alapjáraton nincs olyan szép hangja, valószínűleg a nagyobb ccm miatt. kicsit jobban rezonál. De hát nem is ere tervezték anno ezeket a motorokat. Tervezem, hogy veszek egy alapméretes, kopott gyári hengert és megpróbálok szerezni gyári(!) dugót ha találok (biztos, hogy méregdrágán adják).
Igen, ami kimaradt: szép a motorod, mázlis vétel volt.
Én hónapokig kutattam egy hasonlóért, nem hazudok, ha azt írom, hogy több mint ezer(!) simsont néztem neten, párat élőben is, de nem leltem egy normálisat sem. Azaz a 250.000Ft-ost nem engedhettem meg magamnak, így azokat kilőttem.
Aztán Keszthelyen találtam egyet, ennek is vannak kehéi, gyári, igaz elég kopottas sötétzöld festés, bontatlan blokk, de főtengelycsapágyas, és csomagtartó hiányos és nem gyári hengere van, mert a gyárinak elszúrta a korábbi gazdi a kipu menetét.
Több hónap után ez jött össze...bár az igazi kincsek, "idős bácsi fészerében eredeti állapotú simson", az marad az ismerős ismerősének, meg a falvakat járó neppereknek, meg a nem érdemli meg, de a szerencse VAK hülye gyereknek, aki aztán jól átalakítja. Van kivétel, de elenyésző.
Tépni tudom a hajam, amikor valakinek megadatik, hogy gyári simsonja legyen (nekem sohasem adatott ez meg sajnos, mindig csak használtat kaptam/vettem) és szétbarmolja. Persze, az ő tulajdona, semmi közöm hozzá, de akkor is nagyon sajog a szívem...
Szia Zsoooc!

Én pont azt tapasztaltam, amikor a gyári rajz szerint bekötöttem a vezetékeket a gyújtáskapcsolóba, amit te leírtál. Minek a 3. állás, amikor már azonnal a gyújtással bejön a világítás? Miért nincs hátul is helyzetjelző? Továbbá én kétféle kötésrajzot találtam a mi típusunkhoz, az egyik "sima" (~S51/1 C1 S51/1E S70/1E), a másik "ohne Dauerlicht"-es (~S51/1 C1 S51/1 E S70/1E ohne Dauerlicht) és van különbség a kettő között:

*- az EWR vagy ESB-1 (egyik rajzon EWR, a másikon ESB-1) 8107.10 31a-ról nálam ge (sárga) vezeték jön és megy gykapcs. sárga 56-ra -ahogy a \"sima\" rajz mutatja; míg az \"ohne Dauerlicht\" kötésrajznál 31a-ról barna és megy a gyújtáskapcs mellé a váztestre.

**- Sima rajznál: gyk =gyújtáskapcs. 59-re barna (br) a váztestről;;ohne Dauerlich-nél 59-re vörös-fehér (rtws) a tekercsről
***- Sima rajznál: gyk 3-as együttes sarura: vörös-fehér (rtws) tekercsről + szürke (gr) a hátsó helyzetjelzőtől + kettős fehér-fekete (wssw) és fehér (ws) 8107.10 59-es lábára és a kombinált kormány kapcsoló 56-os lábára.

***-ohne Dauerlichnél: gyk 3-as együttes sarura: kettős fehér (ws) a gyk 56-ról és a 8107.10 59-os lábáról. szürke (gr) a hátsó helyzetjelzőtől, egy saru üresen marad.

Nekem szerintem a "sima" rajzot kell használnom, mert a másik egyáltalán nincs jelölt sárga vezeték, pedig a motoromon van.

De talán még jobb lenne, ha megtennél nekem egy szívességet és leírnád, hogy a te gyújtáskapcsolódra milyen színű vezetékek melyik lábra mennek. Nagyon hálás lennék érte!

Ezzel megoldódna a többnapos szívássorozatom és kiderülne végre, hogy működik-e az akkutöltőm, vagy nem. Az index megy, de amikor -igaz akksi nélkül- rámértünk a 30-ra, ami az akksihoz megy, akkor nudli 2 voltos feszültség jelentkezett.

Robi
A rajzról is megállapítható, hogy ezeken a típusokon nincs akksiról üzemelő hátsó helyzetjelző. Az első helyzetjelző mellett a km-óra háttérvilágítása is ég a gyújtáskapcsoló 3. állásában. Egy hibát fedeztem fel a rajzon.: aAz enyémen nincs index-visszajelző, a rajzon viszont van. Helyette távolsági-visszajelző van az enyémen.
A kapcsolási rajz lemaradt: katt ide
BUÉK minden simsonosnak!

Szia!

Az enyém gyárinak mondható, csupán a henger lett fúrva. '90-es évjáratú S51/1E1-H. A képeken az enyém látható. Festése természetesen gyári. Most 12ezer km van benne. Remélem, hogy legalább 20ezer km-ig bírni fogja a blokk (gyárilag 20-25ezret km-t írnak elő blokkgenerálhoz). Amikor megvettem kicsit csörgött,ezért fúrattam meg. Egyébként motorikusan teljesen gyári a szimmeringek kivételével. Az üléshuzat sajnos nem gyári, és a tükör sem. De hát ez legyen a legnagyobb baja Ha van valakinek gyári tükre, szóljon, megveszem. Jó pénzt adok érte...

A gyújtáskapcsoló állása nálam (gyári vezetékelés, egy kicsi módosítással):
0. Alapállás-Semmi
1.Gyújtás,indexek, duda (akksiról mennek), féklámpa. Gyárilag világítás is van ebben ekkor.
2.Nem tudom mi a különbség ez és az 1-es állás között...
3.helyzetjelző elöl (4W)

A helyzetjelzőnek (elől 4W) nem kéne égnie a főizzóval (35/35W halogén) együtt. Hátul nem tudom, hogy van-e ebben a típusban. Ha igen, akkor az gondolom ugyanaz mint a hátsó izzó (5W). Erre szeretnék én is választ kapni valakitől akinek pont ugyanilyen, lehetőleg gyári motorja van.
Csatoltam egy kapcs. rajzot. Szerintem ez a legátláthatóbb. Pontosan ehhez a típushoz való.

Üdv, Zsolt
Pl ezt találtam...
Bocs az előbb Zsoooc nevéből egy o-t elspóroltam...
Szia!
Először is:
Szeretnék sikeres, balesetmentes, boldog új évet kívánni a Simson fórumosoknak!

Másodszor:
végigböngésztem a simson.hu galériáját, agyongoogliztam magam, de elég ritkának tűnik az eredeti állapotú S51/1E1-H Simson. A többi típusból is a legtöbbet már átalakították...sajnos...de ez az én egyéni véleményem.

Zsoocnak:
én pont azt kérdeztem, hogy mik tartoznak a különböző gyújtáskulcs pozíciókhoz, tehát nem tudom, hogy eredetileg hogy is volt. A vezetékek megvannak, csak a gyújtáskapcsoló kötése tűnik illogikusnak, ha követem a rajzot.
Nekem úgy jött le,
- hogy már gyújtásnál van világítás, nemcsak a 3. állásban -0-t is beleszámoltam az állásokba-
- hogy helyzetjelző csak elöl van a 4. állásban.

A helyzetjelzőnek kell égnie a főégővel együtt mint a kocsiknál?
Valaki le tudná nekem írni, hogy pontosan minek kell égnie/működnie a (0)-1-2-3-4 állásokban? Azt meg pláne megköszönném, ha lejegyezné, hogy melyik számú lábra milyen színű vezeték megy.
Én találtam rajzokat, de...

Üdv, Robi
Az enyémnek jó az akksija. Tied is "peregyes" változat? Milyen évjárat?
Nekem ilyet akkor csinált amikor az akksiba kevés volt a nafta.
Csak egy tipp:

Célszerű a világítást nem a gyujtáskapcsolón kerszetül vezetni, mert főleg 6 voltos rendszernél kontakthibásak lesznek idővekl az érintkezők.
Én egy ideje simán direktbe kötöm a világítást a kapcsoló 3 lábu átkötő csatlakozásán
Szia!

Nekem is peregyes Endurom van. Valóban úgy vannak a gyújtáskulcs pozíciók, ahogy leírtad. A tieden van hátul helyzetjelző? Enyémen csak elöl van.
Bár az évnek még nincs vége, lehet, hogy négykézláb érek a végére, ezért, amíg stabilan állok, BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!:):):)
Szia!

Szerintem az S51/1E1-H-nál nem úgy vannak a gyújtáskulcs pozíciók, ahogy leírtad, legalábbis a rajz alapján nem.
Itt már azonnal, a gyújtás bekapcsolásával van világítás, magyarán direktbe kötött például...

Robi