Felháborító az, hogy már 6 napja nincsen Simson.hu oldal. Nem vagyok fanatikus annyia :), de nem hiszem el azt, hogy nem lehet megcsinálni 6 nap alatt, jó 1 nap ünnep ok, akkor 5 nap alatt egy oldalt....
BRC motorjain is üvegszálas tankok vannak. Asszem nemzeközi versenyeken követelnek meg valami speckó habot, vagy tököm tudja mit, aminek benne kell lennie (de az nem elektromosság miatt).
Én csak sima fizikát tanultam és nem tudom, h ez műanyag tank esetében is így van-e, de ha a faraday-kalitka elvét nézzük, akkor a töltések a tank külső felén "ülnek" (gyűlnek össze) majd!?
Már nagyon sok motor tankja volt 15 évvel ez előtt is műanyagból, némelyik halál közönséges fröccsöntött darab, a kroszmotoroké enbdugoké meg egynesen puha.
Ha fel is töltődik, belül nemigen keletkezik szikra, kívül meg kit érdekel?(de ott sem keletkezik)
Őszintén szólva a statikus feltöltődés az amitől egyedül félek én is. Üveg helyett a karbon mondjuk annyival jobb, hogy az azonnal levezeti. Nemtom hogy a poliészter gyanta hogy viselkedik ilyen szempontból. De még idom sosem csípett meg :)
Légyszi a gyenge lesz, szétesik, lekell dobni teli vízzel 100-nál a vonatról, hogy leteszteljem, meg a simson úgysem megy 100-at és vegyek helyette sr50-et hozzászólásokkal kímélők ne kommentálják az üvegszövet+műgyanta kombinációból készülő üzemanyagtartályomat :)
Jeti:
A mostani gépet én abbahagytam. Még lehet vizes sem kap, mert eléggé biztatóak a jelek. Majd meglátom. Remélem ma lesz időm próbálni és azt is, hogy úgy fog szaladni mint múlt vasárnap :) Kamerát elfelejtettem elhozni, de majd megpróbáljuk felvenni fényképezővel.
Szóval most építés szempontjábó az utcai modell és azok hengereire, blokkjaira fogok koncentrálni. Eleve az is vizes lesz, meg sok apróság kerül hozzá. A racsnigépet már csak átkell gumizni, kap hátsó kereket, matricázást, aztán jócakkát.
Teljesen kimerültem anyagilag és fizikailag is benne, őszintén szólva már kicsit unom, hogy munkából hazaesek és ha nincs egyéb meló, ami elég ritka, akkor este 10-ig minden áldott nap, valamikor késöbb is szerelem a gépeket :)
Maximum jövő nyáron vágnék bele egy újabb extragigabrutál projectbe. Persze mindig alapkitétel, hogy az egyes modellek 'kicsivel' erősebbek legyenek a korábbiaknál. :)
Gratulálok a motorgyüjtemény újabb tagjához. Mentem egyszer egy hasonlóval, kellemesen rotyogó hangja van elég jól megy. Ami szokatlan volt ( lehet rosszul volt beállítva), hogy motorfék üzemre kifejezetten nagyot tolt a motor már már legyőzve a fékek hatását.
Helósztok! Nemtudja valaki , hogy hogykell beállítani a babetta gyújtást? (simsonon van) Tényleg úgykell hogy felmérem az 1.5 milit a felső holtponttol , aztán a jeladót 1 síkba állítom a lendkeréken lévő függőleges mágnessel?
De téged utol lehet érni, meg tudom hol laksz
Yeti