Hello! Mivel a simson.hu-s fórum tényleg nem üzemel,ezért itt teszem fel a kérdéseimet: adott egy tirisztoros gyújtás, nincs szikra nemvolt hozzá tirisztor és gyújtástekercs ezért vettem,azok újak. Kapcsrajz szerint bekötöttem, több trafóval is próbáltam, de semmi. Mondjuk multiméterrel milyen értékeket kell mérnem és hol, és hova állítsam a multimétert? Válaszokat előre is köszönöm!
Kaptam csere bowdent. Persze tök jó, hogy az embert alapra hülyének nézik, mert meg akarta magyarázni, hogy rossz lukon akartam bedugni. Aztán előkapott egy schubert, abba nem volt vastag. Mondtam, hogy látom, de az enyémbe VASTAG ez a bowden. Akkor adott egy vékonyabbat, este beraktam és hopp, jó lett. egyelőre a váltó is abbahagyta a "nem kapcsolok 3-at" programot, lehet, h ragadt a gáz...
Hmmm
Gondolom 51es.
HA elgörbül a váltódob bizgető basz, vagy ha el van repedve, akkor tud olyat, hogy kiakad, és nem huzigálja a váltódobban a pöcköket.
Legelőször egy fél-negyed fordulatot állítanék a váltóállító csavaron, ha ugyan az, akkor a léptető mehanizmus lesz szar.
Perzse léteznek egyéb perverz hibák, csak innen nem tudom megmondani melyik lehet.
Reteszelőgolyó törésnél, pl vagy nem veszi az adott fokozatot, vagy nem jön onnan ki az istennek sem, az addig tökéletesn működő váltó.
Szerintem hét végén túrd le a kuplungdeklit, ha a váltódob bizgető mechanika végigléptetve a sebességeket jónak bizonyul, akkor onnan folytassuk, akkor jön a golyóellenörzés.(természetesen a váltóban:)
yes, ebédszünetben benézek hozzá. Adtam nagyobb holtjátékot a bowdennek, így egész használható.
Van egy kis váltógondom: 1-est puhán beveszi. 2-est szintén. Utána 20-ból egy 1-szer olyat csinál, hogy kettőben csak lötyög a kar felfelé, ekkor kétszer kuplung, +gázfröccs+ anyázás, akkor beveszi. A furcsa az, hogy ha 3-ból kettőbe visszateszem, és onnan vissza 3-ba, akkor sosem lejentkezik...A váltó fogaskerekei teljesen petentek, a többit nem tudom megítélni. Szerinted?
Tábori?
Már nekem is panaszkodott a bowdenkészítőjére, azt mondja megőrült, de nem tud máshonnan venni mert kínait elvből nem tart.
azt mesélte, hogy vett 100 valahány bowdent, és mind szar volt,amikor reklamált a muksónál, akitől évtizedek óta vásárol, az megsértődőtt, hogy a bowden jó, hiszen ugyan ilyet gyárt mindenkinek...
Magyar kisiparos ÚR...
Ma kedvenc tuningmesterünknél sikerült egy olyan szinten méretpontatlan gázbowdent vennem, hogy másfél óra alatt sem sikerült betenni. Nem elég, hogy rövidebb 2 centivel, és csiszolni kellett a végén a tudkót, mert az kétszer(!) akkora volt, mint a luk, de maga a bowden annyival vastagabb a benne levőnél, hogy a tolattyúban nem lehet áthúzni a "biztonsági lukba". Remélem kicseréli. Úgy elkapott az ideg, hogy azon gondolokozom, megtudom ki gyártja és feljelentem a fogyasztóvédelemnél
Az, hogy én felejtettem el gázbowdent cserélni kizárt. A szőröset másfél perc alatt visszatettem.
velem ez történt: haverral szereltük a szimót azt kimentük kiprobálni. haver elvitte egy próbakörre és úgy jött vissza hogy annyira csuszik a kuplung hogy alig lehet vele menni. bowdenfeszítő csavar maxra kiteker, tolnám be de semmi nézem kuplungot kiengedte, motor 1esbe de semmi . már kezdtem beszarni hogy valami csúnyán szétment a motorba amikor ránéztem a bowdenfeszítőre és beugrott hogy ha feszítek rajta akkor behúzza a kuplungot ha lazítok akkor meg kiengedi kb 10 perc gondolkodás meg szentségelés után kb 5mp alatt sikerült kijavítani a hibát
iylenem egy éve volt nekem is. Megvettem a motorot, másnap megyek vele gumit venni, pakolom neki vissza, 2., húzom a gázt áll meg. Mondom ne csináld a szivem megáll. Nem volt nálam semmi szerszám, 20ftossal levettem a deklit, és nagyon örültem a hibának h nem kelett kerepesről csömörig tolni 30fokba:)
hát akkor a csaj abba a 10percben lefőtt,mi?:D nekem egyszer volt ilyen hülye"gondolkodtató hibám". Nemindult a simsonom. Pedig felvolt ujítva ,jóvolt a benzinszint,kapott kaját jó volt a gyujtás is,toltam rugtam seemi:D(persze annyi eszem nemvolt hogy kivegyem a gyertyát és megnézzem valóban van e szikra) aztán tolom tolom egyszer csak meglátom hogy kijött a trafóból a gyujtókábel,lefőttem annyit toltam,és utánna 10percet elgondolkoztam magamba hogy hogy lehetek ilyen hülye,de ezeke szerint nem csak velem fordult elő ilyen:D
Olyan 6 éve jöttem haza éjszaka motorral egy kocsmából (józanul)
Látom, hogy egy jó alakú csaj,a boráros téren a lámpánál köszörüli az 1000 es cbr-t de nem ugrik be, csak köhög.
Zöldre váltott, még sem indultam, gondoltam segítek, legalább felrakni, ha kihívja a trélert.
Mivel néha meg meg oöccent a motor, üzemanyag ellátási gondra tippeltem, ezért a lehető leg udvariasabban megkérdeztem, hogy van e benzin a motorjában.
Erre a csaj mondja, hogy "ok, hogy nő vagyok, de azért nem hülye" (mellesleg jó is csirke volt, valami táncosnő vagy mi a szösz valahol)
Persze, azért már mosolyogva, de megjegyezte, hogy ugyan nem hülye, de már megnézte, hogy van e benzine, és van.
Mondtam neki, hogy nehogy azt higgye, nekem még nem sikerült a határ szar kellős közepén kifogyasztani a benzint, bár kivel előfordul.
Ezen jót nevettünk.
Mondtam neki, hogy én akkor is benzinhiányra gondolok, ha még karbis a gép, akkor tegye rá a szivatót, hátha azzal megindul.
Rátette, ment is a motor pár mp ig és ismét leállt.
Mondom neki, látod, még is benzingond,mert szivatóval kicsit jobban ment, én nem ismerem a cbr-t lehet, hogy elromlott a vákuumos benzincsap, és nem ereszt át rendesen.
Erre monja a csaj, hogy nem lehet vákumos csap hiba, mert mechanikus csapja van, és ezzel a mondattal odanyúlt a csaphoz, és lefagyott.
El volt zárva:)
Pár percig nevetgéltünk ezen, és örülve a "hiba" sikeres elháratásának továbbmentünk, ki-ki a maga útjára.
akkor az én tegnapi bakim figyeljétek :D
RS-el már tartalék állásba jártam dolgozni aztán tegnap mondom van egy kicsi pénzem megtankolom. jól van... megyek megyek lelassít ... "mi a fasz most tankoltalak meg ..." átnyomtam tartalékba menetközbe :D és akkor zártam el :D utána szentségelés mi a faszért nem indulsz ... oda nézek na bassza meg nem jól fordítgattam :D
mert pont úgy csináltam mint anno a hondánál kellett ... megszokásból
Amikor életem első simsonját megvettem olyan 14évesen kb, haverommal kimentünk vele csapatni egyet, és mivel nem volt gyujtáskapcsoló gyertyapipát húztam mindig le. Leálltunk, mondom cimbinek toljon be, kb 20percet szenvedtünk vele és csak utána vettem észre, hogy mi is a gond:) Volt röhögés meg szentségelés:D
Azért jó azt olvasni, hogy nem csak én vagyok ilyen nagytudású:)
Nade akkor mesélek még egy jó kis bénázást:
Eccer pár éve elindultam itthonról, és észrevettem, hogy egy bizonyos fordulaton belül, valami ronda rezonálás jön a motorból. Próbálgattam, nem értettem, mivel korábban enm volt semmi baja.
Elgondolkoztam a kuplung és a kisfogas lelazulásán, de elvetettem, mert motorfék, és toló üzemben is ugyan akkor jött a hang, a lendkerék lelazulást is elvetettem, mert ugye rendesen járt a motor, csak éppen randa hangja volt egy biz fordulaton.
Fejben már mindent végigzongoráztam, levert a víz, hogy nem értem mi van, amikor megálltam, hogy msotmár kiderítem, mi a bré van, levetteme a bukót, odahajoltam a motorhoz, és akkor hallom, hogy nem is a blokkból jön, hanem a tank felől.
Némi kis gázhuzigálás után, látom, hogy egy biz fordulaton táncotjár a tanksapka, amit nem húztam meg, csak rátettem, amikor otthon a lannnából tankoltam:)
Elháratottam a "hibát" és mentem tovább:)
Hallod Zoli, eszembe jutottál tegnap. Megálltam hazafelé 5 percre, aztán onnan folyamatosan rángatott a motor, eltűnt az alapjárat, csak fél gáz fölött volt hajlandó muzsikálni. Mielőtt nekiestem volna otthon, megnéztem a szivatót. Félig rajta volt
Nem tom hogy vagytok vele, de amíg döglött a simson.hu addig ide írogathatnánk.
:)
Gondolom 51es.
HA elgörbül a váltódob bizgető basz, vagy ha el van repedve, akkor tud olyat, hogy kiakad, és nem huzigálja a váltódobban a pöcköket.
Legelőször egy fél-negyed fordulatot állítanék a váltóállító csavaron, ha ugyan az, akkor a léptető mehanizmus lesz szar.
Perzse léteznek egyéb perverz hibák, csak innen nem tudom megmondani melyik lehet.
Reteszelőgolyó törésnél, pl vagy nem veszi az adott fokozatot, vagy nem jön onnan ki az istennek sem, az addig tökéletesn működő váltó.
Szerintem hét végén túrd le a kuplungdeklit, ha a váltódob bizgető mechanika végigléptetve a sebességeket jónak bizonyul, akkor onnan folytassuk, akkor jön a golyóellenörzés.(természetesen a váltóban:)
Van egy kis váltógondom: 1-est puhán beveszi. 2-est szintén. Utána 20-ból egy 1-szer olyat csinál, hogy kettőben csak lötyög a kar felfelé, ekkor kétszer kuplung, +gázfröccs+ anyázás, akkor beveszi. A furcsa az, hogy ha 3-ból kettőbe visszateszem, és onnan vissza 3-ba, akkor sosem lejentkezik...A váltó fogaskerekei teljesen petentek, a többit nem tudom megítélni. Szerinted?
Már nekem is panaszkodott a bowdenkészítőjére, azt mondja megőrült, de nem tud máshonnan venni mert kínait elvből nem tart.
azt mesélte, hogy vett 100 valahány bowdent, és mind szar volt,amikor reklamált a muksónál, akitől évtizedek óta vásárol, az megsértődőtt, hogy a bowden jó, hiszen ugyan ilyet gyárt mindenkinek...
Magyar kisiparos ÚR...
Az, hogy én felejtettem el gázbowdent cserélni kizárt. A szőröset másfél perc alatt visszatettem.
Látom, hogy egy jó alakú csaj,a boráros téren a lámpánál köszörüli az 1000 es cbr-t de nem ugrik be, csak köhög.
Zöldre váltott, még sem indultam, gondoltam segítek, legalább felrakni, ha kihívja a trélert.
Mivel néha meg meg oöccent a motor, üzemanyag ellátási gondra tippeltem, ezért a lehető leg udvariasabban megkérdeztem, hogy van e benzin a motorjában.
Erre a csaj mondja, hogy "ok, hogy nő vagyok, de azért nem hülye" (mellesleg jó is csirke volt, valami táncosnő vagy mi a szösz valahol)
Persze, azért már mosolyogva, de megjegyezte, hogy ugyan nem hülye, de már megnézte, hogy van e benzine, és van.
Mondtam neki, hogy nehogy azt higgye, nekem még nem sikerült a határ szar kellős közepén kifogyasztani a benzint, bár kivel előfordul.
Ezen jót nevettünk.
Mondtam neki, hogy én akkor is benzinhiányra gondolok, ha még karbis a gép, akkor tegye rá a szivatót, hátha azzal megindul.
Rátette, ment is a motor pár mp ig és ismét leállt.
Mondom neki, látod, még is benzingond,mert szivatóval kicsit jobban ment, én nem ismerem a cbr-t lehet, hogy elromlott a vákuumos benzincsap, és nem ereszt át rendesen.
Erre monja a csaj, hogy nem lehet vákumos csap hiba, mert mechanikus csapja van, és ezzel a mondattal odanyúlt a csaphoz, és lefagyott.
El volt zárva:)
Pár percig nevetgéltünk ezen, és örülve a "hiba" sikeres elháratásának továbbmentünk, ki-ki a maga útjára.
RS-el már tartalék állásba jártam dolgozni aztán tegnap mondom van egy kicsi pénzem megtankolom. jól van... megyek megyek lelassít ... "mi a fasz most tankoltalak meg ..." átnyomtam tartalékba menetközbe :D és akkor zártam el :D utána szentségelés mi a faszért nem indulsz ... oda nézek na bassza meg nem jól fordítgattam :D
mert pont úgy csináltam mint anno a hondánál kellett ... megszokásból
Nade akkor mesélek még egy jó kis bénázást:
Eccer pár éve elindultam itthonról, és észrevettem, hogy egy bizonyos fordulaton belül, valami ronda rezonálás jön a motorból. Próbálgattam, nem értettem, mivel korábban enm volt semmi baja.
Elgondolkoztam a kuplung és a kisfogas lelazulásán, de elvetettem, mert motorfék, és toló üzemben is ugyan akkor jött a hang, a lendkerék lelazulást is elvetettem, mert ugye rendesen járt a motor, csak éppen randa hangja volt egy biz fordulaton.
Fejben már mindent végigzongoráztam, levert a víz, hogy nem értem mi van, amikor megálltam, hogy msotmár kiderítem, mi a bré van, levetteme a bukót, odahajoltam a motorhoz, és akkor hallom, hogy nem is a blokkból jön, hanem a tank felől.
Némi kis gázhuzigálás után, látom, hogy egy biz fordulaton táncotjár a tanksapka, amit nem húztam meg, csak rátettem, amikor otthon a lannnából tankoltam:)
Elháratottam a "hibát" és mentem tovább:)
http://www.expressz.hu/auto/mo...