orbán Tomi,a simsonbolt.hu tulajdonosa NEM mondja németnek azt ami nem német.
Ha az ember egy kicsit jobban rákérdez, azonnal kiderül, hogy szinte semmit sem németországban csinálnak, a kipukat részint itt Táborfalván, a motorikus klatrészeket pedig zömmel a távolkeleten.
Csakhogy!
Amit a német piacra szánnak, az BE VAN FEJEZVE , és sokkal szigorúbb minésőgi ellenőrzésen megy keresztül, int amit pl ide küldenek magyarországra.
Tehát Tomi a német piacra szánt termékeket hozza be, zömmel azt árulja, kb annyiért, mint amennyibe a nagykerben kerül.
Példa:
Az 5 sebis váltó a cakkum púder 45 rugó több nagykerben is(r-mayer stb) Tomi meg annyiért adja.
A dugattyútémához:
A simson gyári alkatrészeinek egy része, minimum egyenértékű a nyugati hasonló kismotorok alkatrészeivel.
A gyári főtengő, konkrétan jobb, keményebb, pontosabb mint a kis hondák,yamahák főtengelye.
A gyári dugattyú hasonlóképpen,legalább is egyenértékű.
Namost, amit simsonhoz kapni lehet cuccok, azok MEG SEM KÖZELÍTIK a gyári a alkatrészek minőségét, sem anyagban, sem pontosságban.
Kb olyan ez, mint a gyári honda dugó,ami 15 rugó, meg a tajvani, ami 5 rugó.
A tajvanit is lehet használni VALAMEDDIG, de az a motor,már nagyon nem ugyan az.
Jellemzően amit simsonhz lehet kapni főtengelyt, ami a gyárival kb egyenértékű az 45 ezer forint.
lehet kapni 6 ezerért is, az olyan is.
Szóvalszarból nem lehet várat építeni, a simsonhoz is drágák a gyárival megegyező minőségű alkatrészek,és nem véletlenül, 1000 forintból nemlehet normális dugót csinálni.
hali
a simsonom (s51n ,4 sebeséges)mostanában kicsit nehezebben vette az 1 es 2 est .ma beinditottam ,be akartam rakni 1 esbe nem vette be,másodszorra kicsit erösebben csináltam és a válto kar teljesen lement, a föld felé mutatott és nem vette az 1 est ,azota töksimán lehet forgatni a váltot minden irányba. és nem csak a válto kar csavarja lazult meg . nem tudjátok megmondani mi adhatta meg magát , vagy több dolog is lehet
köszi
DE ácsi! Nem elfelejteni azt sem, hogy nekem ez normál állapotúra kell, azaz járogatni vele ide-oda.. Nem érdekell a sebsség, semmi, ezért is lesz minden egyszerű benn!
Ebben a gyűrű dologban végülis igazad lehet, bár a magyarázatot kicsit kevésnek érzerm, de tény, hogy még a perselyezett motorok (pl rs, mito) is jól bírják krómos gyűrűvel... Azért az olajozásra is visszavezetném ezt a kis kopást...
Más: megmondom őszintén, ezeket az összehasonlításokat, amiket sok lelkes felhasználó itt emleget, ugyancsak szkeptikusan fogadom! Az ok: van nekem is egy haverom, ért is valamelyest a motorokhoz.. DE sajnos mikor valamit nem tud megoldani, jön hozzám, és nem ezser előfordult már, hogy bizonygatta, hogy 3* ellenőrizte ezt/azt, kipucolta, ennek ellenére nem volt rendesen megcsinálva.. Legutóbbi példa, szombaton az S50-es simsonját szedtük szét, a tünet, összerakás után nincs 1-es fokozat, vagyis kidobja! Persze állította, hogy midnen rendben van benn, érthetetlen szerinte, 3* szedte szét, nem találta a hibát!.. Szétszedve a blokkot kiderült, hogy az egyes fokozat fogaskereke, amelybe beakadnak a körmök, és amelyik ugye nem szimmetrikus, fordítva volt beszerelve a körmök kb 2 mm-en értek bele, és 3 -on nem, így folyton kicsúsztak! Rendesen beszerelve a hiba megoldódott!
Szóval az ilyenek miatt vagyok én szkeptikus azokkal, akinek pár 100 km után gallyra megy egy utángyártott simson dugó! Valljuk be, azért itt a terhelés nem olyan egetverő, így kicsit silányabb minőség is tudja a gyári teljesítményt, kisebb élettartammal... Namost ha nem megakad bejáratáskor, ami ugye nem csupán a dugó hibája lehet, szóval ha nem akad, hanem kikoptat, ott azért más probléma is előfordulhatott! Ráadásul a másik aggályom, ezek a magánemberek, akik német, gyári alkatrészeket hirdetnek, szóval ugye ahogy modnani szokták, "aztat bárki mondhassa" mert én azt látom, sok esetben csupán átverésről van szó!
Másik dolog... Attól tartok, sokszor nem is anyag problémáik vannak... Szóval én belevágok, akit érdekell, a tapasztalataim szívesen megosztom, de persze ez idő kérdése, szerintem tavasz elött nem válik olyan kritikussá a motor indítása, és teljesítménye, hogy javítsam! DE előre bocsájtom, hogy senki ne várjon tőlem lehúzó véleményt, én a tényeket írom le, a használat pedig átlagos!
Nekem közel 3évig csak nyélen ment normális dogó-gyűrűvel, a régebbibe a gagyik voltak és fúrás után pár hónapra a hengernek igen tekintélyes válla volt
Krómgyűrű kontra vashenger, mindíg előjőn,és látom te is azoknak a táborába tartozol, akik szerint a krómygyűrű megeszi a vashengert....
Pedig ez tévedés.
vegyük alapul a vashengerben vasgyűrűt esetet.
Mi kopik jobban? a Gyűrű, mivel a keménysége közel azonos a hengerével, viszont a felülete, az a henger töredéke!
Ezért aztán hót nyugodtan lehet a hengernél sokkal keményebb anyagú gyűrűt alkalmazni,az a hengert nem fogja megenni.
Ha megnézed a vasnehgeres régebbi robeszokat, mindnek krómozott gyűrűje van, mint ahogy a régebbi kis ccm es 2t motorkáknak is(dt ,mb, mbx)
Elmondom a kínom: vettem egy utángyártott dobot(feketét), de repedfazék hangja van Namost, gyári hangot szándékozom varázsolni. Tehát, a csúnyakrómos kipufogódból kéne a hangtompító+ a vég, ha nincs kiherélve.
Háát.. Nem egy 100 Ft-os dugót raktam már nem egy simson motorba, és sosem volt baj vele... Tudom tudom megköveztek, mert nem osztom a véleményeteket, de nem érdekell... Más... Egy króm gyűrű, ami meglehetősen kemény egy vas hengerbe? Hümm Szerintem sokkal inkább a gyűrűnek illik puhábbnak lenni, az kopjon, ne a henger! Nem véletlenül jellemző, hogy króm gyűrűt nicasilos hengerekbe tesznek általában!
én kétlem h az utángyártott beta dugó a 100ftos gyűrűvel a legjobb választűás lenne... Valami tutkerály dugó meg krómgyűrű és szerintem többet várhatsz mint 30e ha nem küldöd
Ezt olvastam egy csomószor, mégsem igazán vagyok elájulva, és szkeptikus vagyok! PLáne, hogy nekem széri simsonon van (SR50) és úgy is marad! Hamarosan felújítás lesz, mivel vállas már a hengere (37 e km, mivel apa újonan vette, tényleg) és eddig gyári, nem volt fúrva, most majd új hengert kap, dugóval, gyűrűvel, apróságokkal, de nem játszom, simán veszek a bótba egy szettet... (hajtókar is marad valószínű, főtengelycsapágyak mennek, mert kicsit lógnak, meg persze felső tűgörgő, ha már csere....) Aztán újabb 25-30 e km-t várok az utángyártottól! (a gyári henger meg megy a polcra ínségesebb időkre!
Őőőő igazából ez olyan félig komoly volt... Mert ha csak szabadulni akarnál tőle, pár ezer FT-ért, akkor elgondolkodom, hogy jólesz valamire, mivel azért egy simson motor kb magába megy, azaz gyújtás, karbi minden rajt van...
Egyébként havernak kéne blokkfél S 50 hez, meg generátor oldali dekli, de az igazság az, hogy arra a szar hondájára nincs az a pénz, amit ne teremtene elő, a simsonba meg 1-2 e FT-os is sajnál... DE ha van valakinek alkatrésze (blokkfelek, meg lánc oldali dekli, és mond rá egy árat, továbbítom felé, hátha....
a keystone dugó anyaga sokkal jobb mint bár mi másé, amit kapni lehet simsonba.
Ellenpélda az ambika, aki oylan mint a takony.
keystone ból a gyártó csinál kúposabbat is, forgósabb motorba az való.
A gyártó Sajtos Szűcs János tel:20/938-37-69 2500 ért ad egy dugót...
A nagyobb oktánszámnak csak akkor van jelentősége, ha olyan mértékű a sűrítés, hogy különben kopogásos égés fordulna elő! Különben akár teljesítmény csökkenést is okozhat! De amennyiben nincs magas sűrítés, nem használja ki a motor! És ez nem csak hukmuk, kalorikus gépészmérnök vagyok :P Persze volt olyan mérés, ahol az 1,6 -os sport swift motorja 102 -es versenybenzinnel talán 4Nm -el nagyobb nyomatékot adott le.... Mert ugye abba alapból min 98-as kell... Szóval ne költs feleslegesen rá, inkább motorozz többet!
orbán Tomi,a simsonbolt.hu tulajdonosa NEM mondja németnek azt ami nem német.
Ha az ember egy kicsit jobban rákérdez, azonnal kiderül, hogy szinte semmit sem németországban csinálnak, a kipukat részint itt Táborfalván, a motorikus klatrészeket pedig zömmel a távolkeleten.
Csakhogy!
Amit a német piacra szánnak, az BE VAN FEJEZVE , és sokkal szigorúbb minésőgi ellenőrzésen megy keresztül, int amit pl ide küldenek magyarországra.
Tehát Tomi a német piacra szánt termékeket hozza be, zömmel azt árulja, kb annyiért, mint amennyibe a nagykerben kerül.
Példa:
Az 5 sebis váltó a cakkum púder 45 rugó több nagykerben is(r-mayer stb) Tomi meg annyiért adja.
A dugattyútémához:
A simson gyári alkatrészeinek egy része, minimum egyenértékű a nyugati hasonló kismotorok alkatrészeivel.
A gyári főtengő, konkrétan jobb, keményebb, pontosabb mint a kis hondák,yamahák főtengelye.
A gyári dugattyú hasonlóképpen,legalább is egyenértékű.
Namost, amit simsonhoz kapni lehet cuccok, azok MEG SEM KÖZELÍTIK a gyári a alkatrészek minőségét, sem anyagban, sem pontosságban.
Kb olyan ez, mint a gyári honda dugó,ami 15 rugó, meg a tajvani, ami 5 rugó.
A tajvanit is lehet használni VALAMEDDIG, de az a motor,már nagyon nem ugyan az.
Jellemzően amit simsonhz lehet kapni főtengelyt, ami a gyárival kb egyenértékű az 45 ezer forint.
lehet kapni 6 ezerért is, az olyan is.
Szóvalszarból nem lehet várat építeni, a simsonhoz is drágák a gyárival megegyező minőségű alkatrészek,és nem véletlenül, 1000 forintból nemlehet normális dugót csinálni.