Van a gyujtótótekercs, amiben a forgó mágnesek áramot indukálnak.
Ez a tekercs, a vele PÁRHUZAMOSAN KÖTÖTT megszakítóval, és kondenzátorral, egy áramimpulzust "lök" a megszakítás pillanatában a a gyujtótrafó felé.
Durva közelítésben így működik.
A kondenzátor szerepe, a trafó "maradék" mágneses terének leszívása, mellesleg ezáltal a megszakító szikrázása is csökken.
Magyarul, a megszakító, a gyujtótekercset zárja rövirde ha zárva van.
Az alapvető különbség, a megszakítós, és a tirisztoros gyujtás között,(most nem a működési módról beszélek) az, hogy a tirisztorosnál egy fordulat alatt, 6 mágnespár gerjeszti a gyujtótekercset, ez töltögeti az elektronikában a kondenzátort, ami a gyujtásimpulzus érkezésekor,a tirisztor a kondiban tárolt energiát rásüti a trafón kersztúl a gyertyára.
Szöges ellentétbena megszakítós gyujtással, ahol mindg csak az egy mégnespár gerjeszti a gyujtótekercset, a tirisnél, amíg körbefprdul minegyik, ettől (is) nagyobb teljesítményű a tiris gyula.
Kapis?
Mind1ikbe ott marad. A megoldás egy kis bal oldalra fektetés, akkor nagyon jól jön ha ár a tartalék is kifogy, 3X elvitt a benzinkútig, pont a kúton állt le. :D
Ismét kérdéssel fordulok hozzátok:)
S51-es gyujtás, nincs szikrám, lehet elszúrtam a bekötését. Úgy van a sorrend, hogy a tekercs meg egy kábellal a megszakítóra, a megszakító a kondira és kondi a trafóra? Mert ha igen akkor begyujtom mostmár:)
Sziasztok
Köszi a bezintank ganézási ötletek sikerült frankón megtisztítani a hétvégén..
...nade...azt vettem észre, h a tank jobb oldalán , ahol nem a bezincsap van,benne marad egy nagycsomó üza, amit csak úgy, h tartalékra állítom , nem tudok kinyerni.A kérdésem az lenne, h ez miért van így, csak nekem ilyen, vagy konstrukciós hiba, vagy valami más oka van? S51-esem van
A válaszokat előre is köszi
Hali! Magam csináltam az egészet! Sajna nemtom mennyiért csinálhatják ezeket az Airbrosh festéseket nekem csak az anyag került 5000huf-ba .A pisztoly amivel festettem az meg a barátomtól kértem kölcsön (kb:10-15 ezer forint darabja de kell belőle vagy három:S
Ha jól emlékszem a dekni oldalán a műanyag kupak eltávolítása után hozzá lehet férni az állítócsavarhoz,ami egy anyával lekontrázott csavarhúzóval állítható.
Köszi a választ. Viszont volna még1 kérdésem. Mitől lehet az hogy a blokk összerakása után nem emel ki a kuplung. Berakom 1-esbe, húzom a kuplungot és menne a motor. Alig birom megfékezni. :) Csak állítani kellene rajta? Azt meg hol, mivel? A kuplung karnál már próbáltam de nem volt elég.
Előre is köszi a válaszokat.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni h ha most én vásárolnék egy simson shul tipúsú 1963 as évjáratú motort h ahhoz vannak e ill. lehet e hozzá vásárolni alkatrészeket? (jó utángyártott is)
Sziasztok. Kellene egy kis segítség. Ezen a képen a váltókar szimeringnél szivárog az olaj, vagyis csak gondolom. Az biztos hogy a váltókaron folyik végig. Azon a szimeringen kívűl nincs ott más tömítés ahol bejelöltem? Mert ha nincs akkor nem értem hogy hogynem folyik ki az üreges tengelynél az olaj.
Választ előre is köszönöm.
Ismerem az oldalt, már régóta tag vagyok, de az Electronik nincs is fent, és a legtöbbről nincs is leírás csak ki van téve, hogy létezik olyan is... Nem baj, még kérdezősködök itt-ott. Egyébként a motornak a "kis tábláján" ahol a motorszám, gyártási év meg ilyenek vannak, ott nem kéne ott lenni a pontos típusnak? Mert nekem csak annyi van, hogy S51...
Hát ha sima váza van nem olyan mint az enduroé akkor sztem elektronik, nekem is az van. Bár lehet gyártottak másfélét is tirisztoros gyújtással elektronikon meg az újabb endurokon kívül, annyira nem ismerem a történetüket...
Mocik festését,matricázását,polírozását vállalom!Az ár a bonyolultságtol függ!Mindenre nyitott vagyok!Elérhetőségek az adatlapomon!Irj bátran és megdumálunk mindent!
Van a gyujtótótekercs, amiben a forgó mágnesek áramot indukálnak.
Ez a tekercs, a vele PÁRHUZAMOSAN KÖTÖTT megszakítóval, és kondenzátorral, egy áramimpulzust "lök" a megszakítás pillanatában a a gyujtótrafó felé.
Durva közelítésben így működik.
A kondenzátor szerepe, a trafó "maradék" mágneses terének leszívása, mellesleg ezáltal a megszakító szikrázása is csökken.
Magyarul, a megszakító, a gyujtótekercset zárja rövirde ha zárva van.
Az alapvető különbség, a megszakítós, és a tirisztoros gyujtás között,(most nem a működési módról beszélek) az, hogy a tirisztorosnál egy fordulat alatt, 6 mágnespár gerjeszti a gyujtótekercset, ez töltögeti az elektronikában a kondenzátort, ami a gyujtásimpulzus érkezésekor,a tirisztor a kondiban tárolt energiát rásüti a trafón kersztúl a gyertyára.
Szöges ellentétbena megszakítós gyujtással, ahol mindg csak az egy mégnespár gerjeszti a gyujtótekercset, a tirisnél, amíg körbefprdul minegyik, ettől (is) nagyobb teljesítményű a tiris gyula.
Kapis?
S51-es gyujtás, nincs szikrám, lehet elszúrtam a bekötését. Úgy van a sorrend, hogy a tekercs meg egy kábellal a megszakítóra, a megszakító a kondira és kondi a trafóra? Mert ha igen akkor begyujtom mostmár:)
Köszi a bezintank ganézási ötletek sikerült frankón megtisztítani a hétvégén..
...nade...azt vettem észre, h a tank jobb oldalán , ahol nem a bezincsap van,benne marad egy nagycsomó üza, amit csak úgy, h tartalékra állítom , nem tudok kinyerni.A kérdésem az lenne, h ez miért van így, csak nekem ilyen, vagy konstrukciós hiba, vagy valami más oka van? S51-esem van
A válaszokat előre is köszi
Előre is köszi a válaszokat.
Választ előre is köszönöm.
Iá: 95.000 huf Persze az ár képlékeny még:D
A kluboldalon keresd Elek Pétert, minden ilyesmit fejből tud.