Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Marad hogy veszel valami márkás kiégészítőket gyártó cégnél kipuffot, meg kormányt, meg amit krómoztak... és akkor fasza lesz, vagy lekrómoztatod a gyárit... vagy nem mész víz meg nedvesség közelébe a mocival...
Tényleg ott az virágfűzér, vagy mi.
Ott egyébként biztosan ezzel járnak még budira is, de a spontán indiai képeken alig alig látni szép krómozású motort. szerintem ott lerohad róluk pár év alatt, és kész. lefestik és járnak vele. elvégre ezért vették.
Indiában ez egy közlekedési eszköz amit csak nyúznak és nyúznak... nem feltétlen hozzértő emberek... és mégis mennek... szerintem ezzel nem lehet baj... max a crómmal amit mondtál...
pont hogy kinn ezzel járnak éjjel nappal.. akkor most hogy van?
sztem meg india. nézdd meg a csávó nyakában a virágizébizét.
Hát a hó és a sár biztosan nem tesz neki jót. Alig múlt 600 Km és a kipufogón már megjelent a vakrozsda. ? Valószínűleg nem a krómozás a6z erőssége. De szerintem ezek a motorok nem is arra valók hogy télen nyáron esőben hóban hajtsuk. Nálunk ez hobbimotor és kuriózum kell legyen, nem tucatmotor. Bízom benne hogy így is marad.
Ez a kép nem tudom hol készülhetett. Gyanítom hogy nem Indiában, de a motorok úgy nézem belpiasosak.
íírdekes amit mondol.. tényleg, kiváncsi voltnék a motorrészek árára.. pl ha kifexik a blokk, mibe fáj egy felújítás(ha egyáltalán). megmondom öszintén még mindig nem hiszem hogy pl eccer csak elfosná magát, mert nem 90-nel használjuk max.. engem mondjuk inkább a pesten motorozott napi 2 óra bírása érdekelne, meg hogy egy nyár-tél eső-hó után hogy nézne ki..
Sziasztok!
Most már ki kell próbáljak egy 500 as "hazai" Bulletet! Nem is értem, miről beszéltek itt? Az én bullet 350 -esem gond nélkül megy 120-szal. De még csak a közelébe se húztam a végsebességnek. Járatáskor 60-80 al kavartam vele. Hidegen szinte magától indul, de melegen ügyesnek kell lennem, hogy a bámászkodóknak egyből indítani tudjam. (?) ( ..mondom melegen!) ...csak melegen szarakszik. Mínusz 5-ben csak megpöccintem és már pöfög.

Arról hogy mi mehet tönkre csak sejtésem lehet. Az én motorom ajándékként került az országba, egyenesen Goa-ból. Ottani kiadás, a kint dolgozó "rokon" vette a boltba. Bölcsen azt mondta az eladónak, hogy az oldaltáskát rakják meg minden olyan alkatrésszel, ami kellhet a magyar rokonoknak a használat során. erre ők beleraktak olajszűrőt, kerékcsapágyat , két tömítésgarnitúrát megszakítót és pár rugót. (szerintem a berugókar és a váltókar visszahúzójai lehetnek.)
Összegezve a kinti szervíznek eszébe se jutott, hogy dugattyút, meg hengert adjon mellé, pedig nem a pénzen múlt, mert a géphez adtak gyári bőrtáskákat, nyeregülést, pótülést.
Lehet hogy az európai piacra szánt motorok gyengébbek?
hát, én a csikibegében a parkolóban köröztem ellectrával, sztem meg lehet állítani ha kell.
Amúgy a tárcsafékesen (electra) legalább van fék?

Diesel témára még nem kaptam választ, bár ha nyitva lesz a szünet alatt valamikor a kereskedés, ott megérdeklődöm
Volt már csupasz motorom ugyanilyen üléspozícióval, 150-ig nem gond a szél, csak fel kell rendesen öltözni.

Amúgy meg a régi versenymotorok pont így néztek ki, biztos vagyok benne, hogy ebből is épült pár a maga idejében. Ha leér valami, azt feljebb kell rakni
Ezt láttam már Én is csodálkoztam azon, hogy egyesek mennyire pátyolgatják a motorjukat, negyedgázon járatják, meg alig merik húzni. A bejáratást is igen nagy ráhagyással szokta számolni a gyár, semmi baja nem lesz, ha néha kicsit meghúzzák a bajszát. Sőt még jót is tesz neki.

Az indiai videón szerintem még az olajzás is teljesen gyári, mégsem esik szét a motor. Nem nagy a fordulatszám, szóval egy félreváltás sem lehet gond. Simán bírnia kell, ha nem bírja, ott valami nagy gond van és előbb-utóbb úgyis előjön.

Amúgy jár itt valaki sportsman szettel az Enfieldjén? Leírhatná, hogy mi változik a motoron.
http://youtube.com/watch?v=sKm... ezután a két videó után sneki ne vakítsa itt a népet, hogy lassú, meg nem bírja, meg ígymegúgy.
http://youtube.com/watch?v=k-g... ez régi kedvencem a motorrol.
Most azonnal lemegyek és kipróbálom a kupplungos tanácsot. Köszi!
A sebességről!
Bár ez a Motor szerintem sem erről szól( Egyenes felsőtest+menetszél ), de egyáltalán nem lassú. A bejáratást kínosan óvatosan csináltam, mert megérdemli, de most 1300 km felett néha terhelem rövid ideig, hogy ezt is ismerje.
5.-ben szinte alapfordulatról gyorsul kb. 100-ig( az óra itt is csal kicsit felfelé) erőlködés nélkül. Még nagyon sok tartalék van Benne ilyenkor, de még óvatosan nevelgetem.
A Gép egyébként stílusa miatt sem a versenypályára való. 110-nél már szélcsendben is kapaszkodni kell és bal kanyarban hamar szikrázik a vas. Ha valaki hosszú időre tervezi az élvezetet, gondoljon arra, hogy 40 éve kevesebb volt a bunkó autós. Ha főúton rövid időre rányomod a 130-at és kijön eléd egy gépesített állat, akkor a tömeg+dobfékek=szép temetés. Mindekiért kár!
Sziasztok!
Nálam a motorral minden rendben, elegendő volt a csatlakozásokat megtisztítani, kicsit szorosabbra összenyomni, fogóval az érintkezőket. Viszont olvasva az általad írt hibáról, úgy tettem mint tv javításkor, amikor elfogynak a gyors ötletek, elővettem a rajzát a motornak. Ezt kéne először tenni./Owner’s manual 52-53 oldal, ill. 63. oldal XIV. pont „motor nem indul”/
Egyébként az interneten a www.enfielder.com alatt megtalálható a komplett szerviz doku., robbantott rajzokkal, beállítási utasításokkal, adatokkal, fájdalom az önindító nélküli Enfield változatokra. A rajzokat tanulmányozva a következőt tapasztaltam. Ha a sebváltó az 1-2 közötti üresben van a motor a kuplung behúzása nélkül is indítható az önindítóval, minden más esetben csak akkor, ha a kuplung be van húzva. Van beépítve egy „0” fokozat kapcsoló amit egyes változatok visszajelzővel ki is jeleznek.
Az enyém nem.
Néha előfordul hogy „0” –ban van a motor, mégis csak akkor indul, ha a kuplungot behúzom. Valószínűleg ilyenkor a kapcsoló nem kapcsol. Be fogok építeni egy visszajelzőt, ha lesz egy kis időm, addig is ha nem indul, be kell a kuplungot húzni. Ki is próbáltam a motoromon a leírtakat, így működik.
Berugáskor ez a kapcsoló nem számít, az csak az önindítóra hat.
Lehet hogy a leírtak számotokra egyértelműek voltak, a dokuban XIV./2. pont alatt le is van írva, de én is csak most olvastam el….” Ha a motoron nincs üresjárat visszajelzés…kuplung kapcsolót benyomni és indítani…….” Szerény angol tudásomért bocsi! /..azaz ha nem üresben va a motor../
Talán tudtam segíteni, bocs ha számotokra evidens dolgokat írtam le.
Ja igen, köszönöm mindenkinek a jókívánságokat!
Imre
Töltsétek le ezt:
http://www.piclens.com/site/ie...
Aztán írjátok be a GOOGLE keresőbe, hogy ROYAL ENFIELD
Jó szórakozást.
Üdv:
Attila
Ha a bejáratás után az enyém (500as standard) is pöfögi a 90-100-as utazót, az már nekem tökéletes túrázásra. Egyenlőre 80 felett már csak "tornázza" a mutatót így nem is forszírozom neki.
A nyáron ha túl vagyok az első 2 olajcserén és megbízhatónak bizonyul, felviszem az Alpokba 3000m körülre, had lássam, hogyan muzsikálhatna a Himalája tövében.
persze hogy megy.. régen is húzták neki..
Szia Suraki!
Az biztos, hogy aki 130 fölött akar menni, az ne vegyen Enfieldet, mert nem arra való . Az én Electrám a 100-110-et még erőlködés nélkül tudja, de mentem már vele 130-cal is .
Egyébként nem olyan hervatag virágszál, mint amilyennek a technika kora miatt esetleg gondolnánk .
De ha túl gyorsan mész vele, nem hagysz időt a csodálóknak, hogy leejtsék az állukat. Olyan ez mint a Harley, csak az Enfieldből királyi elegancia és tradició sugárzik .
Üdv:
Attila
dome74-nek

Szia Döme,
Felkerült a rövid dob és jó a sportlégszűrő is . Éppen befér a fedél alá.
2 kiló feleseleges cuccot "dobáltam ki" a jobb oldali fedél alól.
Ráadásul így látható egy csomó kábel és csatlakozó, ami eddig hozzáférhetetlen volt.
Üdv Attila
U.i.: holnap, ha kisüt a nap , talán tudok pár képet csinálni, amiket majd felteszek ide.
Szia Zoner!

Először jártam Kefalonián! Csak emlékeztem a Puch-ra , ott az udvarban állt egy oldalkocsis 1936-os Velocette!

Üdv: Gergely