Sziasztok!
Már alig vártam, hogy elővehessem a motort. Október 16.-án ékezett meg, Az elfoglaltságom miatt, meg az idő hidegre fordulása miatt tavaly csak 150 km lett beletéve. A meleg garázsban volt "elvermelve", a legszebb fehér lepedővel letakarva.
A télen biztosítótt váltottam így most az eredeti 32eFt ajánlat helyett csak 14 eFt a kötelezőm, feltettem az utólag vett oldaltámaszt, ha nem is naponta, de gyakran megnéztem, megsimogattam az 500-as Enfield-emet.
Most, hogy az idő jórafordult, lepedő le, motor ki az udvarra.
Először is kicseréltem a gyertyát, mert elég nehezen indult az ősszel, és észre vettem hogy a szikra kivett gyertyánál, nem a két elektróda között húz át, hanem a középső kivezetés és a belső hengeres rész között.
Eredeti gyertyát vettem bele,NGK BR 8 ES-t./ 880 Ft volt /. Betéve szinte az első fordulatra, ahogy mondjuk, pöccenésre indult. Azonnal mentem is vele 50 Km-t. Mit mondjak, sokan leírták már milyen vele menni, de ezt érezni kell. Ahogy ez a gép duruzsol, még az is felkapja a fejét, aki motort csak a tv-ben látott.
125-as Csepel, 250-es, 350-es csepptankos Jáwa, után a sebváltót volt nehéz megszokni, sokkal finomabb, nemegyszer sikerült eleinte 1-ből 3-ba, vagy, 3-ból 5-be kapcsolni./ja és persze fordított a sorrend a Jáwához képest/.
Ja és még egy tanulság. Műanyag talpú cipőben ne motorozzon senki, mert a kipufogót utána tisztogathatja, nekem sikerült egy foltot tenni a kipufogóra. /amit viszont le lehetett tisztítani/
Hát ennyi röviden, majd írok a további tapasztalatokról.
Csak az idő legyen jó, fussanak a kilométerek a számlálón, mindenkinek jó utat.
Imre
tudod hogy nem. amúgy kérdeztem az fz6-osnál hogy mennyit megy el, és arra is azt mondták hogy ilyen 150-200ezret el kell menjen felújítás nélkül. de ha már erről megy a duma: volt ilyen régi vs. új összehasonlítás a revüben. xt600, bmw gs, meg rd500 vs r6. jó az r6nál egyértelműen az új volt jobb, az rd csak poén, a másik kettőnél pedig az lett a vége, hogy az újakkal több ideig nincs baj, tehát ha köteleőz szervízre behordod szinte soha nem áll meg, ám ha mégis akkor nagy a baj, a régieknél meg néha kell foglalkozni vele de ezt útközben is meglehet csinálni. ami nem mindegy hogy a nagy BMW-nél a számítógép sok olyan szituban rendelkezik vészprogrammal mikor a régi simán megállna. és tény, hogy nem lehet rossz az érzés, hogy a számítógép miatt mindig midnen időben bombabiztosan indul a gép, lehet rá szímtani, csak ha szerelni kell az piszokdrága, a hagyományosabb motoroknál meg a régi talpon tartása olcsóbb, egyszerűbb.
Márpedig bicska, szigszalag, és egy pár drótdarab mindig legyen az embernél...(nálam mindig van , bár én ezt mindenhova viszem, nem csak motorozáshoz )
Pár nap kihagyás után itt vagyok és látom hogy egy lavinát indítottam el.
Szóval. Először is össazhasonlításként kizárólag motorokban gondolkodjunk. Egy autónak még szép hogy bírni kell pár százezret.
A motorok szeriten átlagosan 10-15 ezer Km-t tesznek meg egy év alatt. (időjárás, stb.) A mai modern motorok agyon vannak elelktronizálva, agyon vannak bonyolítva. Van a tesómnak egy Suzuki TL-1000 je. Na ha az egyszer beszarik, azt szerintem csak varázsló tudja megcsinálni. Ha viszont az én Enfielden adja be az unalmast, akkor szépen végignézzük először a gyújtás, majd a karbit, és ha van az embernél egy darab drót, meg egy svájci bicska, akkor a hibát tekinthetjük elhátrítottnak.
Röviden erre gondoltam, amikor a megbízhatóságról, ill. a hosszú élettartamról beszéltem.
Ezen fölöslegesen vitatkoztok...
Én ne, bízom a mai autókban, motorokban...
Nekem nem tetszik egy gixer, nem kéne :P de a royalt meg azért elfogadnám... azért tetszik, mert akár a puszta közepén és meg tudnám javítani...
Minden, ahogy elöttem mondták már, ha jól rémlik, szerencsére nem vagyunk egyformák...
Igen, hivatalosan nem ajánlott a vázjavítás, ennek ellenére a hagyományos vázakat sokszor helyre tudják tenni. Egy megroppant alumínium szerkezettel nem tudom lehet-e kezdeni valamit, de gyanítom nem sokat. És persze olyan menetteljesítménynél bolond is aki próbálkozik.
Ami a futásteljesítményt illeti: az a CB nem egy túlpörgetett izomgép, elhiszem, hogy elment annyit. Még a CX-ekről lehetett ilyeneket hallani, az is egy masszív szerkezet volt.
De szerintem az Enfieldek is elfutják persze javításokkal, cserékkel.
Erről mindig az egyszeri favágó jut az eszembe, aki azt mondta: ez az ükapám fejszéje, csak a nyelét 10szer, az élét 3szor cseréltük
A vázas pálda nem csak a mai motoroknaál van úgy ahogy mondod hanem a régieknél is.... A Mergával csak példáloztam ezekszerint rosszul...olvasd pár hozzászólással lejjeb a Toyotánkról mit írtam abba nem lehet belekötni Nicasilozáshoz csak annyit ha az nem lenne akkor 3ad annyit sem menne el a motor olyan teljesitménnyel viszont az ellenpélda...2007es motorrevüben honda Cb 500(megvan nekem csak most lusta vagyok kikeresni ) A honda azt ígérte1993ban hogy kibír a motor háromszázezer kilométert...A motorrevü vett egyet anno93ban és elkezdték nyúzni...háromszázharmincezret mentek vele kb és a táv felénél kapott uj dúgót meg szelepeket(így rémlik) Egyszer kellett belenyúlni de utána vígan elpöfögött...mondjuk ahogy emlékszem 2szer lerohadt a pufó meg kicsit kilágyult a felfüggesztés de egyéb problema nem volt pedig volt sivatagba hóba...stbnagyjából most 2007ben szedték szét a motorját és új dugokkal vígan pöfékelne tovább bár azt nemtom hogy összerakták-e mindenesetre érdekes...
Nicasilos hengert olyan vékony hengerfallal, amilyen egy ilyen sportmotornak van, te nem újítasz föl, ha vége a nicasil rétegnek, vége az egész blokknak. Aztán kapja el egy kocsi oldalról, ember nincs, aki azt a vázat rendesen helyrehúzza. Két-három évesen biztosítva még megérheti a vázcsere, de utána...
Ami az S mergát illeti, olvasol népítéletet? Az előző generáció szimplán rohad és egyébként is sok vele a baj. A bálnákat nem éri meg fönntartani, túl drága a javítás, inkább szétbontják. Hidd el, ezeket is úgy csinálják, hogy cseréld le minél előbb.
Alukarosszériás A8-at nem is csinálnak már, az is csak addig jó, amíg nem sérül, az csak egy presztizsmodell volt, hogy mi ilyet is tudunk.
Akkor ujabb hihetetlen adalék 206Hdi...igaz ez saját volt nem céges...2400000 km és ugy adtam el hogy egy hátsó hídat kellett benne csrélni( kézifkezés közben nem ritmusra tekertem a kormányt ) Pedig mindenki riogatott hogy így a magyar gázolaj meg úgy a szar francia..... Jó hát az igaz hogy belül az ültetés miatt minden rezgett de a motorhoz nem köllött nyúlni
Ez megint csak balgaság szerintem! Zotyesz ujitottál már fel R6ot? ? ? Nincs benne anyag? ? ? Arra azért kiváncsi lennék ha a motorblokkjába nincs anyag akkor 130 lóerőt hogy tud elviselni mondjuk 100000 km-erig? ? Nem vitázok csak elmélkedem... másik az A8 meg az Smerga téma...Hogy maguktól széthullanak...nem nyitok vitát igen én se csípem a velük járó felvágos embereket ennek ellenére van is a körünkben ilyen és meg kell mondjam hogy azért nem rossz az persze gazda nélkül minden tönkremegy...! Jani! Hogy a mai autókat 5évre tervezik és utána dobhatod el? ? ? Ez is érdekes felállás....Nos céges Hiace 2002es minimum 5 de inkább 7 gazdával (vagyis senkinek nem a sajátja) Több mint háromszázezer kilométer és az eddigi kopon kívül csak az első két telót cseréltük...A blokk EGYETLENEGY deci olajat nem fogyaszt pedig ez az első szériás D4Dturbó diesel) motor ami a Hiaceokba került tehát elvileg akár gyermekbeteg is lehetne ....Szerintem mindenki inkább nosztalgiázni szeret az emlékeiben illetve a valóságban és erre gyárt ideológiákat hogy abba van anyag azt az örökkévalóságnak csinálták ....stb...Nem baj az én is ezt teszem mikor az 1984es Lada Nivámra gondolok(lásd videóim közt ) hogy annál nincs jobb terepjáró....A nagy átlag tényleg nem jobb nála pl pick upok meg a díszterepjárokpl Ml vagy X5...De egy karbantartott Suzuki Jimmy úgy megveri mint a szart...és olcsóbb(rendszám nélkül persze) is meg japán is...igaz az alkatrész nem kicsit drágább de 3szor addig tart mint a ruszkin....A G Merciről nem is beszélve de az más árkat..
Már alig vártam, hogy elővehessem a motort. Október 16.-án ékezett meg, Az elfoglaltságom miatt, meg az idő hidegre fordulása miatt tavaly csak 150 km lett beletéve. A meleg garázsban volt "elvermelve", a legszebb fehér lepedővel letakarva.
A télen biztosítótt váltottam így most az eredeti 32eFt ajánlat helyett csak 14 eFt a kötelezőm, feltettem az utólag vett oldaltámaszt, ha nem is naponta, de gyakran megnéztem, megsimogattam az 500-as Enfield-emet.
Most, hogy az idő jórafordult, lepedő le, motor ki az udvarra.
Először is kicseréltem a gyertyát, mert elég nehezen indult az ősszel, és észre vettem hogy a szikra kivett gyertyánál, nem a két elektróda között húz át, hanem a középső kivezetés és a belső hengeres rész között.
Eredeti gyertyát vettem bele,NGK BR 8 ES-t./ 880 Ft volt /. Betéve szinte az első fordulatra, ahogy mondjuk, pöccenésre indult. Azonnal mentem is vele 50 Km-t. Mit mondjak, sokan leírták már milyen vele menni, de ezt érezni kell. Ahogy ez a gép duruzsol, még az is felkapja a fejét, aki motort csak a tv-ben látott.
125-as Csepel, 250-es, 350-es csepptankos Jáwa, után a sebváltót volt nehéz megszokni, sokkal finomabb, nemegyszer sikerült eleinte 1-ből 3-ba, vagy, 3-ból 5-be kapcsolni./ja és persze fordított a sorrend a Jáwához képest/.
Ja és még egy tanulság. Műanyag talpú cipőben ne motorozzon senki, mert a kipufogót utána tisztogathatja, nekem sikerült egy foltot tenni a kipufogóra. /amit viszont le lehetett tisztítani/
Hát ennyi röviden, majd írok a további tapasztalatokról.
Csak az idő legyen jó, fussanak a kilométerek a számlálón, mindenkinek jó utat.
Imre
Szóval. Először is össazhasonlításként kizárólag motorokban gondolkodjunk. Egy autónak még szép hogy bírni kell pár százezret.
A motorok szeriten átlagosan 10-15 ezer Km-t tesznek meg egy év alatt. (időjárás, stb.) A mai modern motorok agyon vannak elelktronizálva, agyon vannak bonyolítva. Van a tesómnak egy Suzuki TL-1000 je. Na ha az egyszer beszarik, azt szerintem csak varázsló tudja megcsinálni. Ha viszont az én Enfielden adja be az unalmast, akkor szépen végignézzük először a gyújtás, majd a karbit, és ha van az embernél egy darab drót, meg egy svájci bicska, akkor a hibát tekinthetjük elhátrítottnak.
Röviden erre gondoltam, amikor a megbízhatóságról, ill. a hosszú élettartamról beszéltem.
Üdv.mindenkinek!
Én ne, bízom a mai autókban, motorokban...
Nekem nem tetszik egy gixer, nem kéne :P de a royalt meg azért elfogadnám... azért tetszik, mert akár a puszta közepén és meg tudnám javítani...
Minden, ahogy elöttem mondták már, ha jól rémlik, szerencsére nem vagyunk egyformák...
Ami a futásteljesítményt illeti: az a CB nem egy túlpörgetett izomgép, elhiszem, hogy elment annyit. Még a CX-ekről lehetett ilyeneket hallani, az is egy masszív szerkezet volt.
De szerintem az Enfieldek is elfutják persze javításokkal, cserékkel.
Erről mindig az egyszeri favágó jut az eszembe, aki azt mondta: ez az ükapám fejszéje, csak a nyelét 10szer, az élét 3szor cseréltük
Ami az S mergát illeti, olvasol népítéletet? Az előző generáció szimplán rohad és egyébként is sok vele a baj. A bálnákat nem éri meg fönntartani, túl drága a javítás, inkább szétbontják. Hidd el, ezeket is úgy csinálják, hogy cseréld le minél előbb.
Alukarosszériás A8-at nem is csinálnak már, az is csak addig jó, amíg nem sérül, az csak egy presztizsmodell volt, hogy mi ilyet is tudunk.
Ja, és enyém lett az 1000!