Gratulálok tamasbattya!
Azért úgy érzem soraidból, hogy a kis bosszantó dolgok ellenére a gép jól megy! Az enyém közeledik a 4500 km-hez, de még semmi csöpögés, semmi hiba.(Gyorsan lekopogtam ). Csak megy és megy láthatóan erőlködés nélkül.
Azért remélem Döme idönként olvassa a rövid csavarokat, stb.
Kedves Márkatársak!
Örvendetes esemény történt meg, a 3000km-es olajcserén vagyunk túl.
Nem szeretnék reklámszagú ömlengésbe, de a szegedi szervíz lassan lassan kicseréli azokat a bosszantó apróságokat amelyek eddig zavarták a gondtalan hétköznapokat. A néhány hete kicserélt behúzórelé után az olajleeresztő csavar érett meg erre, miután nem tudtunk másként gátat vetni a folyamatos olaj csepegésnek. Kapott az Enfield egy rendes nyomásálló leeresztő csavart aminek még normális tömítése is van (nem réz). Ez azért nem volt ilyen egyszerű mert kellet még hozzá egy új menetet szerkeszteni mert a gyári csavar szerintem 5-6mm-nél mélyebbre nem volt becsavarva a helyére(pedig lett volna hozzá hely) az új kicsit jobban kapaszkodik.
Köszönöm Andrásnak aki jól rászánta a napját, és még szerintem fog néhányat mire fejlett indiai technikát feljavítja működő európaivá.
Kellemes hétvégét!
Üdv:Tamasbattya
hát, ha elmegyek egy körre az ha csak egy suli/meló/asszony utáni gyors esztergom is akár, az egy száazs beztos. de ah vennék, én is egy nap belezavarnám.
Az látszik, mert olyankor az emelők nem emelnek. Könnyű, érzéssel megtalálni a szelepváltás pontját.
Nehéz leírni, de rögtön látszik, ha leveszed kis deklit és próbálgatod, hol van az az állás.
Vigyázz, ne legyen rajta a gyújtás!
Kösz attip!
A múltkor elmentettem az üzenetedet, ez a rész OK. Amit nem tudok, hogy hol álljon épp a dugattyú, mert nem mindegy, hogy mikor nem mozog a rúd!
Szia, idézem korábbi hozzászólásomat szelepállítás ügyben.
Azóta kitapasztaltam, hogy a "hideg" ne legyen hidegebb, mint 40-50 fok, azaz amikor a kezed még éppen elbírja, ha hozzányúlsz. Ez fontos.
"A motor legyen hideg. A nyomórudaknak szabad állapotukban, tehát amikor a bütykös tengely nem nyomja, szabadon kell forogniuk, függőleges játék nélkül.
Csak akkor szabad hozzányúlni, ha le-föl mozgathatók, vagy ha szorulnak és nem lehet őket könnyen elfordítani."
Irígylem az ilyen motorosokat. Nem semmi, másnap már menni az első kötelezőre. A véleményem, hogy ilyen embereknek érdemes igazán motort venni. Én már fél éve vettem, de még mindíg csak 600 Km-t raktam bele. Egyszerűen nincs időm motorozni. Munka, feleség, két gyerek és egy kertesház. Soroljam még? Egyébként jó az a motornak, ha a bejáratás rögtön egy 500 km-es úttal kezdődik?
Mit lehet mostanában tudni az új típusokról? Mikortól lehet őket kapni; jól látom, hogy tulajdonképpen az egész EU-ban beszerezhetetlen? Lemondtak volna az EU piacról?
Mindig rákeresek a Google-n, de sosem találok újdonságot...
Kedves Adamfriz!
Stimmel. Május 5.-én voltam az 500 -as szervízen, most jun. 16. van, és 1800 van a motorba.
Hallottam egy márkatársunkról aki átvette a motort, és másnap vitte az 500-as szervízre, csaknem te voltál?
Imre
Kedves Hozzáértők!
A szelep ellenőrzésről már többször volt szó, csak arra nem emlékszem, hogy a felső holtponton, vagy a gyújtási helyzetben van akkor a dugattyú? A gépkönyv egy rövidítést alkalmaz, de nem értem!
Aki profi, kérem segítsen!
Sziasztok!
Kellett a multkor emlegetnem a Suzuki autómat, megint elrepedt az egyik dugattyú szoknyája, olyan a hangja mint egy öreg Diesel autónak. Amíg a szerelőnél van, a motor lett az "első" közlekedési eszközünk. 1800 km-nél járok, egyre jobb, semmi gond vele. Csak az idő lehetne jobb. A múltkor jól megáztunk vele az asszonnyal, de nem ment el a kedve tőle.
Jó utat mindenkinek!
Imre
szerelgettuk, eppen a primerlanc feszitesen voltunk rajta az kesz lett, es elmnetem motorozni. eccercsak durva hang jott elo a valtasoknal hirtelen es gonoszul. na az mar az volt.
nem is firtattam vele a motorozast, 15 km-t mehettet vagy 20at, amig a szerelohoz kerult.
marmegjott a potalkatresz, nem voltam otthon azota, ugyhogy majd vmi lesz.
Hello baowah!
Most,hogy egy kis idő eltelt a sajnálatos eset óta, néhány szóban leírnád hogyan történt, mire ügyeljünk!
Hirtelen halál volt útközben, vagy egyre sürüsödtek a jelek? Amióta azokat a képeket láttam, néha arról álmodok.
Esetleg sokan okulnánk belőle.
Üdv: papa54
hát... nemtom... nem biztos, hogy az életemet egy magyar gépműhely munkájára bíznám, bár lehet, hogy az utóbbi években változott a helyzet.
Ez egy készlet, csak be kell építeni, nem igazán kell fúrni-faragni, a hajtókart kösörülni, stb, arra kell csak vigyázni, hogy a főtengelyt rendesen egyenesbe állítsák.
Ezeket egy amerikai oldalról szedtem tegnap este, azért adtam dollárban az árukat. Mivel az az alsó csapágy angol készítmény, valószínűleg nem túl nehéz beszerezni, de nem hiszem, hogy olcsóbban adnák, mint az amerikaiak.
Amúgy szerintem az olajpumpa fontosabb, a siklócsapágy jó kenéssel a világból kimegy. És annak legalább az ára sem vészes, tán egy tizesből meg is lehetne úszni.
Az amerikai oldal itt található.
De alapvetően... Ha ilyenen gondolkozol, szeritnem érdemes keresni egy jó gépműhelyt...
Léteznek minőségi csapágyakból olyan tűgörgősek, amelyek tartalmazzák a külső-belső gyűrűt, így garantált a megfelelő keménységű futófelület, és amennyiben ilyen csavarosan szerelhető a csap, mint ezen a képen, vagy szilárd illesztéssel, ahogy általában az egyhengeres motorok főtengelye, és lépcsős a csap (ez fontos, mert különben nem lehet rászerelni a csapágyat, hiszen a futófelület vastagságát le kell munkálni belőle) akkor valami megfelelő keménységű csapot gyártva, és a hajtókart a külső gyűrű méretéhez igazítva felfúrni, és máris kész pl egy INA görgős hajtókar...
Persze meg kell nézni, honnan kapja az olajat, mert ugye a siklócsapágyak általában a főtengelyen keresztül vannak olajozva, ekkor ki kell alakítani olajzócsatornákat.. De megmondom őszintén, kétlem, hogy így kapná.... Egyhengeresnél nem jellemző...
Baowah: tudsz erről valamit?
Isten, ahogy kinéz!