Sziasztok Motorostársak!
Lenne egy kérdésem hozzáértőbb emberekhez: Már több képen láttam Royalt nyitott levegőszűrővel, itthon van már ezzel tapasztalata valakinek?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szia Attip!
nem probbléma az olyajfolyás mert minimális. Csak a betonon hagyott kis nyomokat , az meg elbírja. A szilikonpasztára meg már gondoltam , de már csak 1000km van a 3000 olajcseréig nem kenem össze majd csak utánna ha nem oldódik meg a probléma. Légy jó!
Szia Attip!
Kösz a gyertya tippet. Az olaj cseppekkel kapcsolatban említeném az én tapasztalatomat, az enyém az olajleeresztő csavarnál enged egy kicsit, nem nagyon de látszik.
Nagyon szép ez a bordó Woodsman. Egy jó dolgot máris lemásoltam róla: én is levettem azt az ordenáré terelőlemezt a hengerfejről. Ha csak ettől a lemeztől nem melegszik túl a gyertya környéke, az már régen rossz. Vszínűleg teljesen felesleges és csak nehezíti a gyertyához való hozzáférést.
Először is köszönet a jókíváságokért.
A gyertyát a dorogiaknál vettem, úgy bevált, ahogy ígérték. Típusa: DENSO W24ESR-U 4033
Én is észrevettem, hogy sok apró különbség van az Enfieldek között. Nyilván több külső beszállítótól vesznek azonos funkciójú alkatrészeket.
Az a kis tartály, amit említettem, arra szolgál, hogy az olajat, amit a karterből "fölbüfizik", visszavezesse az olajszűrő elé, továbbá ide jön egy harmadik cső is a blokkból, az valószínűleg csak szuszogó, azaz a belső nyomáskiegyenlítés csöve. Szóval tegnap hátradőltem, miután több órai munka után minden cső, meg a tartály is szépen letömítve a helyére került. Aztán ma délután megint csak olajcseppecskék a kövezeten . Újra le ülés, akkufedél, akku ki, tartály ki. Hát a tartály alja olyan lyukas akár a szita. Fény felé tartva átlátni rajta. Ezt aztán hiába tömítettem a csatlakozásoknál.
Üdv. mindenkinek.
Attila
Nekem egy Bullet 350 -em van. Eddíg azt hittem, az enfiedek nagyjából egyformák, de úgy látom tévedtem. Nekem újdonság az üres jelző, és csöveket sem látok az akksi mogott. Az olaj tágulási tartály végképp feladta a leckét. Végül is egy dologról még mindíg nem tudom mi lehet. A hengerfejnél egy csővel kihozott relészerű valami. Mi ez?
Üdvözlök mindenkit. Új vagyok itt a fórumon. A 40-es korosztályhoz tartozom, azaz régi motoros vagyok, inkább a veterános, mint a speed kategóriában. Ma az Electrámmal, beceneve "Lordom" túlléptem a bejáratáshoz szükséges 1000 km-t. Egyetértek minden előttem szólóval ami az élvezetet illeti, mikor alattunk szüttyög, szuszog, dohog a gép és azzal is, hogy bizony foglakozni kell vele, mert ez még egy ilyen technika. Egy gyors leltár az elmúlt egy hónap tevékenységeiről, nagyjából időrendi sorrendben: csavarok meghúzása, rendrakás a lámpafejben a működőképesség és a kormány elfordíthatósága érdekében, kormány beállítása, hogy ne karcolja össze a tankot a végállásokban, rendrakás a tank és az ülés alatt, valamint az akkudobozban, minőségi gyertya berakása (csodát tesz), olaj tágulási tartály és a csövek hézagmentes összerakása (innen van az olajfolyás, nem a szimmeringekből). Az akkurögzítő imbuszcsavarja átlyukasztja a mögötte menő olajcsövet, rövidebb csavar, vagy két alátét és egy anya a csavarra megoldja a kérdést. Ha nem világít a nulla visszajelző lámpa, semmi gond. Az akku mögött, az ülés alatt totálisan hozzáférhetetlen helyen van egy csatlakozó, ami szétcsúszott. Na azt kell összedugni. Ezek nem panaszok, nehogy félreértsétek. Egy igazi veterán motorhoz képest ezek tényleg semmiségek. Aki szereti a motor technikáját, annak nemcsak a nyeregben eltöltött idő okoz örömet.
Mivel vannak ezek a motorok gyárilag feltöltve? A minap lecseréltem a gyári olajat belőle (540 Km után) és ami kijött, még hidegen is olyan híg volt, majdnem mint a víz? A szervízfüzet 20W 50 -es olajat ír, ami koránt sem ilyen híg!
Egyetértek Imrebával! Ezekkel a motorokkal foglalkozni kell. Nem csoda, hogy az egyhenger miatt néha fellazul valami. Szerintem aki ilyen motort vesz, az úgy számoljon vele, mintha egy totál restauráláson átesett veterán motorja lenne. Vigyázni kell rá, gyakran kell átnézegetni, szervizelni, és akkor nincs vele gond. Ha mégis valami előjön, azt nagy valószínűséggel az út szélén is meg lehet javítani. Jaaa, és aki csak vezetni tudja a motort, de fogalma sincs arról hogy hogyan működik, az inkább vegyen szép csillogós japán robogót.
És hogy mi is történt itt? Hát pont az romlott el, amit már "fejlesztésként" raktak rá. Önindító! Minek az? Én imádom berugni az enyémet. Szússzan egy nagyot, azután szépen duruzsol.
Sziasztok!
Még mielött félreértenétek…
Egy motornál, a mi útjainkon, előfordul, hogy meglazul egy-egy csavar. Nem ezért írtam, hátha valakinek előjön ilyen hiba, nem kell kétségbe esni.
18 éves koromban, egy helyi „véresen komoly” Dunabogdány-Visegrád focimeccsen játszottam. Visegrádról a 125-ös D Csepelemmel mentem le a meccsre. Indultam volna haza, de a motor, az nem akart menni. Haza kellett tólni…../kb 10 km/.
Otthon apám kicserélte a gyertyát és már ment is. Utána mindig vittem magammal szerszámot, így nem jártam többet, pedig elég sokat motoroztam.
De valami vidámabb….
Vasárnap jött az anyósom látogatóba. Gondoltam, megviccelem, a gyerekek autóval, én a motorral mentünk érte, a nagymarosi rév állomáshoz. A kocsival félreálltak, én meg vártam a motorral. Azt a sípítozást, ha hallottátok volna, még az is odajött megnézni a motort, aki addig nem nézte meg.
Mondjuk én lettem volna a nagy bajban ha a mázsán felüli súlyával szó nélkül felül rá.
De akkor a gyerekek előjöttek a kocsival, és én csak a díszkiséretet adtam.
Folyt köv…
Imre
jo volt ma latni az urakat Dorogon!
Lenne egy kérdésem hozzáértőbb emberekhez: Már több képen láttam Royalt nyitott levegőszűrővel, itthon van már ezzel tapasztalata valakinek?
Válaszokat előre is köszönöm!
nem probbléma az olyajfolyás mert minimális. Csak a betonon hagyott kis nyomokat , az meg elbírja. A szilikonpasztára meg már gondoltam , de már csak 1000km van a 3000 olajcseréig nem kenem össze majd csak utánna ha nem oldódik meg a probléma. Légy jó!
Az nem gond. Ha mégis zavar a csöpögés, egy kis Gumiám (szilikonpaszta) a csavarmenetre megoldja a problémát a következő olajcseréig.
Üdv:
Attila
Kösz a gyertya tippet. Az olaj cseppekkel kapcsolatban említeném az én tapasztalatomat, az enyém az olajleeresztő csavarnál enged egy kicsit, nem nagyon de látszik.
Üdv:
Attila
Először is köszönet a jókíváságokért.
A gyertyát a dorogiaknál vettem, úgy bevált, ahogy ígérték. Típusa: DENSO W24ESR-U 4033
Én is észrevettem, hogy sok apró különbség van az Enfieldek között. Nyilván több külső beszállítótól vesznek azonos funkciójú alkatrészeket.
Az a kis tartály, amit említettem, arra szolgál, hogy az olajat, amit a karterből "fölbüfizik", visszavezesse az olajszűrő elé, továbbá ide jön egy harmadik cső is a blokkból, az valószínűleg csak szuszogó, azaz a belső nyomáskiegyenlítés csöve. Szóval tegnap hátradőltem, miután több órai munka után minden cső, meg a tartály is szépen letömítve a helyére került. Aztán ma délután megint csak olajcseppecskék a kövezeten . Újra le ülés, akkufedél, akku ki, tartály ki. Hát a tartály alja olyan lyukas akár a szita. Fény felé tartva átlátni rajta. Ezt aztán hiába tömítettem a csatlakozásoknál.
Üdv. mindenkinek.
Attila
Olvasom, hogy neked is egy Electrád van, kérdezném, hogy milyen gyertyát raktál bele? Én még csak a csavarok meghuzásáig jutottam. :-)
Szép a kicsike! Gratulációm hozzá!
Az 15W540 es és mindenhova az megy. . .
Nekem egy Bullet 350 -em van. Eddíg azt hittem, az enfiedek nagyjából egyformák, de úgy látom tévedtem. Nekem újdonság az üres jelző, és csöveket sem látok az akksi mogott. Az olaj tágulási tartály végképp feladta a leckét. Végül is egy dologról még mindíg nem tudom mi lehet. A hengerfejnél egy csővel kihozott relészerű valami. Mi ez?
Üdv mindenkinek.
Üdvözlök mindenkit. Új vagyok itt a fórumon. A 40-es korosztályhoz tartozom, azaz régi motoros vagyok, inkább a veterános, mint a speed kategóriában. Ma az Electrámmal, beceneve "Lordom" túlléptem a bejáratáshoz szükséges 1000 km-t. Egyetértek minden előttem szólóval ami az élvezetet illeti, mikor alattunk szüttyög, szuszog, dohog a gép és azzal is, hogy bizony foglakozni kell vele, mert ez még egy ilyen technika. Egy gyors leltár az elmúlt egy hónap tevékenységeiről, nagyjából időrendi sorrendben: csavarok meghúzása, rendrakás a lámpafejben a működőképesség és a kormány elfordíthatósága érdekében, kormány beállítása, hogy ne karcolja össze a tankot a végállásokban, rendrakás a tank és az ülés alatt, valamint az akkudobozban, minőségi gyertya berakása (csodát tesz), olaj tágulási tartály és a csövek hézagmentes összerakása (innen van az olajfolyás, nem a szimmeringekből). Az akkurögzítő imbuszcsavarja átlyukasztja a mögötte menő olajcsövet, rövidebb csavar, vagy két alátét és egy anya a csavarra megoldja a kérdést. Ha nem világít a nulla visszajelző lámpa, semmi gond. Az akku mögött, az ülés alatt totálisan hozzáférhetetlen helyen van egy csatlakozó, ami szétcsúszott. Na azt kell összedugni. Ezek nem panaszok, nehogy félreértsétek. Egy igazi veterán motorhoz képest ezek tényleg semmiségek. Aki szereti a motor technikáját, annak nemcsak a nyeregben eltöltött idő okoz örömet.
Attila
Mivel vannak ezek a motorok gyárilag feltöltve? A minap lecseréltem a gyári olajat belőle (540 Km után) és ami kijött, még hidegen is olyan híg volt, majdnem mint a víz? A szervízfüzet 20W 50 -es olajat ír, ami koránt sem ilyen híg!
Üdv: F
Egyetértek Imrebával! Ezekkel a motorokkal foglalkozni kell. Nem csoda, hogy az egyhenger miatt néha fellazul valami. Szerintem aki ilyen motort vesz, az úgy számoljon vele, mintha egy totál restauráláson átesett veterán motorja lenne. Vigyázni kell rá, gyakran kell átnézegetni, szervizelni, és akkor nincs vele gond. Ha mégis valami előjön, azt nagy valószínűséggel az út szélén is meg lehet javítani. Jaaa, és aki csak vezetni tudja a motort, de fogalma sincs arról hogy hogyan működik, az inkább vegyen szép csillogós japán robogót.
És hogy mi is történt itt? Hát pont az romlott el, amit már "fejlesztésként" raktak rá. Önindító! Minek az? Én imádom berugni az enyémet. Szússzan egy nagyot, azután szépen duruzsol.
Üdv: F
Még mielött félreértenétek…
Egy motornál, a mi útjainkon, előfordul, hogy meglazul egy-egy csavar. Nem ezért írtam, hátha valakinek előjön ilyen hiba, nem kell kétségbe esni.
18 éves koromban, egy helyi „véresen komoly” Dunabogdány-Visegrád focimeccsen játszottam. Visegrádról a 125-ös D Csepelemmel mentem le a meccsre. Indultam volna haza, de a motor, az nem akart menni. Haza kellett tólni…../kb 10 km/.
Otthon apám kicserélte a gyertyát és már ment is. Utána mindig vittem magammal szerszámot, így nem jártam többet, pedig elég sokat motoroztam.
De valami vidámabb….
Vasárnap jött az anyósom látogatóba. Gondoltam, megviccelem, a gyerekek autóval, én a motorral mentünk érte, a nagymarosi rév állomáshoz. A kocsival félreálltak, én meg vártam a motorral. Azt a sípítozást, ha hallottátok volna, még az is odajött megnézni a motort, aki addig nem nézte meg.
Mondjuk én lettem volna a nagy bajban ha a mázsán felüli súlyával szó nélkül felül rá.
De akkor a gyerekek előjöttek a kocsival, és én csak a díszkiséretet adtam.
Folyt köv…
Imre
a heten egy pasi szerdahelyrol lehet, h megall nalatok es ram hivatkozik :) elore is elnezest :)