ja.. sztem nem lehet drága a belső a royalhoz.. de nemtom.. főleg ehy új motornál sztem ha olaj van benne, és meleg, akkor egy 70-80 százalékos terhelés nem árthat neki..
Cáfoljatok meg, de ha egy kb fél évszázados konstrukciót a végsebesség alatt 10-20%-kal hajtunk tartósan, akkor az nem lesz hosszú életű...szerintem, ami ugye sokminden csak nem biztos.
Persze az alkatrész olcsó, fogyasztói társadalmunkban meg úgyis az a lényeg, hogy vásároljunk.
Ha azt várod el tőle menetdinamikában amit a mai korszerű gépek nyújtanak, csalódni fogsz.
Azonban ha mint egy kifogástalanul restaurált 60 éves veteránra gondolsz amivel meg kell küzdeni, akkor egy álom a gép.
Igen, de amikor ráültem, beleért a kormányba a térdem :) és a keréken ültem. Az enduro változatnak meg magasabb a kormánya, csak az meg nem gyere be. (szerintem ronda) A csatolt képen az ezüst Enfield meg gyönyörű...
Azt hiszem ha jó idő lesz, meglátogatom a kereskedést Dorogon, hátha meg tudnak győzni.
Aki ment már ilyen öreg konstrukcióval, megérti, miért nem adja vissza ugyanazt az érzést egy modern sportmotor, ami szinte magától befordul a kanyarban.
basszus.. nem is tudom melyik kéne.. mert a royal üt nagyon, de ugye kisebb, meg gynegébb. triumph nagyobb, erősebb, hétköznap valszeg hazsnálhatóbb, és valoszínű hogy megontás nélkül többet megy el. viszont ha bármi van a royal olcsóbb. nemtom komoly gondban lennék ha elémtennék a kettőt. a royallon mostanában azér is elgondolkodtam, mert én ugye télen-nyáron-hóban-esőben motorral járok, és nem tehetem meg, hogy néha nem indul vagy bármi nem ok. bár neke mberúgni a motort nem gond, szal ha CSAK ez van, akkor lehet hogy tuningolva a royal.
Triumph sokkal erősebb, sokkal komolyabb szerkezet...
Azt direkt cafe racernek találták ki...
Amikor a royal enfield megszületett még nem létezett cafe racer...
Köszönöm a gyors választ. Stílusra mindenképpen valami hasonló kell, de az a 80-90 nagyon kevés, netes írásokban többet szoktak emlegetni. Akkor már inkább cafe raceresítem a simsont :) A Sportsman pedig egy szett, legalábbis én úgy vettem ki a promócióból. Nagyon tetszik benne, hogy egy csomó mod kapható hozzá. A Thruxton kicsit komolyabbnak tűnik és a motor árát rá lehet költeni még egyszer kiegészítőkre, de azért még pár évet spórolni kellene, vagy eladni a nagy vasat, amit nem akarok :)
Találtam a 2 kiszemeltről ugyanolyan képet, muszály csatolnom.
nekem bullett 500, de gond nelkul adja a 110 utazot. Amugy minden megveheto-rendelheto hozza, hogy gyorsabb-erosebb legyen, csak akkor a karakterbol vesztene cseppet.
Dorogon az importőr mindent szépen elmondott a berugókaros indításról amikor átvettem a motort.
Melegen gyerekjáték, hidegen kicsit több rutint igényel.
Kevés gyakorlással BÁRKI képes beindítani! (a youtubeon keresgélve olyan videókat is találsz, ahol kézzel(!) indítják be)
Újdonsült (standard) tulajként az alábbi válaszokat tudom adni:
130km/h? Lejtőnek hátszéllel. Óra szerinti 80-90 a max utazó, de 70-80 között érzi igazán elemében magát a blokk (csak saccolom, de valahol itt lehet a nyomatéki csúcsa). Ez a gyengébb Standardra értendő, az újabb electráknál sem hiszem, hogy sokkal többel számolhatsz.
Dönthetőség? A középkonzolt imádom a praktikussága miatt, de ez pillanatok alatt leér, így ezzel a gyök2-es kanyarsebesség a jellemző. Egyébként ha ezt leszednéd, akkor jönne a lábtartó, ha azt sportosra cseréled, akkor jön a kipuff...Sportsmanon lehet nincs ilyen gond, mert ott már alapból át vannak építve mindezek és tényleg ki lehet motorozni a gumiban/motorban bujkáló lehetőségeket.
Engem a Standardon kifejezetten idegesítenek ezek a dolgok, mert a motor nagyon kezes és sokkal többre lenne képes mint amit alapból nyújt.
Ha beválik az Std, akkor könnyen lehet, hogy mellé állítok idővel egy sportsmant én is.
...azért a supermotot akkor sem fogom eladni.
Szia Papa54!
Maximálisan egyet értek veled, melegen nem kell talán fél lökés sem a berugókaron, de hidegen tornáztam már vele. Egyébb iránt nem vagyok kis gyerek (115kg) és beöltözve egy kicsit megizzadtam egy barátom aki látott küzdeni azt mondta, hogy jó ez fogyókúrának is.
Lenne pár kérdésem Enfieldesektől. Nagyon tetszik a Sportsman, elhatároztam, hogy idén ezért fogok dolgozni. Jó az Aprilia, de kéne egy ilyen is
205 cm magas vagyok, a másik motor, amit néztem az a Triumph Thruxton, de az nagyon kicsi, úgy nézek ki rajta, mint majom a köszörűn. Ha Dorogra ellátogatok, vajon felülhetek-e egy Enfieldre úgy, hogy nem akarom még megvenni? Nem menni akarok vele, csak megnézni magam rajta. Hallottam már járni ilyet, gyönyörű hangja van, azt is fel szeretném idézni. Gondolom ehhez bizonyos időre kell mennem. Vagy nem?
Átlagsebességre amúgy tudja a 130-at? Milyen a dönthetősége? Mi ér le először? Úgy tudom, az alkatrészellátása nagyon jó és olcsó. Ez arra is vonatkozik, hogy ha pl dugattyú/henger kell bele? Vagy komplett karburátor? Dieselt nem látok az árlistában, amúgy be lehet szerezni?
Alex!
Én 69 Kg. vagyok és nem gond az indítás. Megtanultam a teknikáját még amikor az XT 600-as yamahát rugdostam (meg néha ő engem),dekompresszor nélkül.
Szépen lassan lenyomod a berugókart, amíg érzed, hogy sűríteni kezd. Utána még mindíg gyújtás nélkül holtpontra rakod, vagy éppen utána és adj neki egy nagyot.(persze már gyuszival) Nincs akkora egyhengeres szériamotor, amelyiket így be ne indítanád.
Persze az alkatrész olcsó, fogyasztói társadalmunkban meg úgyis az a lényeg, hogy vásároljunk.
Azonban ha mint egy kifogástalanul restaurált 60 éves veteránra gondolsz amivel meg kell küzdeni, akkor egy álom a gép.
Amúgy mennyi a vége?
Azt hiszem ha jó idő lesz, meglátogatom a kereskedést Dorogon, hátha meg tudnak győzni.
Aki ment már ilyen öreg konstrukcióval, megérti, miért nem adja vissza ugyanazt az érzést egy modern sportmotor, ami szinte magától befordul a kanyarban.
Azt direkt cafe racernek találták ki...
Amikor a royal enfield megszületett még nem létezett cafe racer...
Találtam a 2 kiszemeltről ugyanolyan képet, muszály csatolnom.
Érdeklődni szeretnék, hogy a kép a Puch-al Kefalonián Argostoliban készült?
Üdv Gergely /sirkoves/
Melegen gyerekjáték, hidegen kicsit több rutint igényel.
Kevés gyakorlással BÁRKI képes beindítani! (a youtubeon keresgélve olyan videókat is találsz, ahol kézzel(!) indítják be)
130km/h? Lejtőnek hátszéllel. Óra szerinti 80-90 a max utazó, de 70-80 között érzi igazán elemében magát a blokk (csak saccolom, de valahol itt lehet a nyomatéki csúcsa). Ez a gyengébb Standardra értendő, az újabb electráknál sem hiszem, hogy sokkal többel számolhatsz.
Dönthetőség? A középkonzolt imádom a praktikussága miatt, de ez pillanatok alatt leér, így ezzel a gyök2-es kanyarsebesség a jellemző. Egyébként ha ezt leszednéd, akkor jönne a lábtartó, ha azt sportosra cseréled, akkor jön a kipuff...Sportsmanon lehet nincs ilyen gond, mert ott már alapból át vannak építve mindezek és tényleg ki lehet motorozni a gumiban/motorban bujkáló lehetőségeket.
Engem a Standardon kifejezetten idegesítenek ezek a dolgok, mert a motor nagyon kezes és sokkal többre lenne képes mint amit alapból nyújt.
Ha beválik az Std, akkor könnyen lehet, hogy mellé állítok idővel egy sportsmant én is.
...azért a supermotot akkor sem fogom eladni.
Farkas Barbit ismered?
Mind1, barátnőm anyának a bátyjával van majdnem szembe, azt tudom
Maximálisan egyet értek veled, melegen nem kell talán fél lökés sem a berugókaron, de hidegen tornáztam már vele. Egyébb iránt nem vagyok kis gyerek (115kg) és beöltözve egy kicsit megizzadtam egy barátom aki látott küzdeni azt mondta, hogy jó ez fogyókúrának is.
Lenne pár kérdésem Enfieldesektől. Nagyon tetszik a Sportsman, elhatároztam, hogy idén ezért fogok dolgozni. Jó az Aprilia, de kéne egy ilyen is
205 cm magas vagyok, a másik motor, amit néztem az a Triumph Thruxton, de az nagyon kicsi, úgy nézek ki rajta, mint majom a köszörűn. Ha Dorogra ellátogatok, vajon felülhetek-e egy Enfieldre úgy, hogy nem akarom még megvenni? Nem menni akarok vele, csak megnézni magam rajta. Hallottam már járni ilyet, gyönyörű hangja van, azt is fel szeretném idézni. Gondolom ehhez bizonyos időre kell mennem. Vagy nem?
Átlagsebességre amúgy tudja a 130-at? Milyen a dönthetősége? Mi ér le először? Úgy tudom, az alkatrészellátása nagyon jó és olcsó. Ez arra is vonatkozik, hogy ha pl dugattyú/henger kell bele? Vagy komplett karburátor? Dieselt nem látok az árlistában, amúgy be lehet szerezni?
Motorbeszámítás egyébként lehetséges?
Én 69 Kg. vagyok és nem gond az indítás. Megtanultam a teknikáját még amikor az XT 600-as yamahát rugdostam (meg néha ő engem),dekompresszor nélkül.
Szépen lassan lenyomod a berugókart, amíg érzed, hogy sűríteni kezd. Utána még mindíg gyújtás nélkül holtpontra rakod, vagy éppen utána és adj neki egy nagyot.(persze már gyuszival) Nincs akkora egyhengeres szériamotor, amelyiket így be ne indítanád.