A mai motorokat, autókat úgy tervezik, hogy használt kb. 5 évig aztán cseréld le! A régi autókkal, motorokkal pedig arra tervezték, hogy az ember járjon vele munkába és építse a hazát!
Az Én II-es Golf-om 85-ös gyártású 1.6 benzines. 14 hónapot állt a garázsban és múlthéten indítottam be azóta először és harmadik indításra beindult a beplunyadt benzin ellenére! Egy mai technika már letiltott volna, hogy szar a benya stb. stb.......
Ezekben a régi motorokban az a szép, hogy Én is meg tudom javítani bármilyen gond is legyen vele! Míg egy mai technikánál rákényszerítenek, hogy vigyem el a szervízbe mert túl van bonyolítva!
A lényeg, hogy költs és minél többet!
valahogy akármilyen gyönyörű és technikailag akármilyen csodálatosak is a mai motorok, akkor sem tudom elképzelni Őket lelki szemeimmel, hogy 20 vagy 30 év múlva is működőképesek legyenek! Persze mint mindig itt is vannak extrém kivételek, olyan gazdák akik csak simogatják, de nem ez a döntő többség!
És még egy észrevétel, sok embertől hallottam már, hogy azt mondják egy Royal-ra, hogy olyan mint egy Pannonia!
Minden tiszteletem a hazai nagy motorgyártás előtt, de ne feledjük, hogy ez pont fordítva van, hisz a Royal sok-sok évvel előbb létezett!
Itt inkább azt mondanám, hogy a Pannonia hasonlít a Royal-hoz, vagy egy Horex-hez, egy Ariel vagy BSA-hoz! Ezek a márkák voltak akkoriban a stílus meghatározó képviselői és az akkori motorkerékpárgyártás divatjának a megalkotói!
hát, nekem a 250esre is azt mondta hozzértő, hogy ha olaj van benne, akkor 100.000et megfut ha nem basszák szét... mondjuk nekem az én motorkám is egy kihalt fajta még élő képviselője. ezen is látszik, hogy ha akarnának tudnának építeni fasza motort. a harley-t említette valaki itt, hát régebben mi is ellenszenveztünk vele, de mióta ültem rajta van pár isminek az se szar.. vannak jó motorok, csak kevés.
jánossjánossjánoss! a "és ezt a mai motoroknál már nem lehet érezni, azok már gépek, túl tökéletesek!"-kijelentésedet hamar megcáfolnád ha valamelyik előző "modern" motoromat megkapnád egy szezonra.. de értem mit mondasz, csak poén.
Én nem becsülöm le a mai technikát, tudja, amit tud. Biztos elmegy az az R6 150 ezret és valószínű, hogy az Enfield felújítás nélkül nem megy el annyit, És a felújításon van a lényeg, mert egy R6-ot nem újítasz föl, hanem eldobod. Nem is lehet felújítani, mert nincs benne annyi anyag és nem is érné meg, mert annyira drága. A mai technikával az a baj, hogy bele van építve az avulás. Tervezett élettartamnak hívják.
Azonkívül belekényszerít abba, hogy mindenképpen szervízbe vidd, hiszen jóformán még egy izzót sem lehet otthon kicserélni.
Hát nem tudom, ez a "hanyagolni kéne azt, hogy "stb... Szerintem mindenki azt ír és gondol, amit akar.
Én teljesen egyetértek szikszaif-fel. Ő így érzi és így gondolja, és Ő ÉRZI az Enfieldeknél azt a bizonyos különlegességet stb.
Ez tök jó ! ! ! !
Nagy hülyeség amit mondassz hogy nem mennek el 100000kmert....Én nem egy lc4 (ami ugye egyhengeres) ről tudok ami 80000et elment és nem kellett cserélni semmit csak 80000nél hajtókart meg csapágyat....De hogy ne a saját házamba beszéljek tartósteszeten volt a motorrevübe egy R6os Magyaroknál utána a Lengyeleknél de lehet hogy forditva nem is aza lényeg 500000 km-nél szédszedték és azt mondták olyan a belseje hogy még 100000et elfut.... 16 vagy 8 ezret forog és újságírok használták, és tudjuk ha valaki motoroja nem a sajátja az nem kiméli....Nem kellene lebecsülni a mai technikát...Azért mert egyformán néznek ki..Mért 50évvel ezelőtt vagy 40nel ezek a Royalok is úgy néztek ki hogy szemből össze lehetett téveszteni egy Pannoniával vagy egy korabeli motorral..MA ugyanez a helyzet egy sablonra mennek ami persze nem rossz de ezt a lelkitémát hanyagolni kellene hogy "azokba még van érzés meg hogy egyedi" Persze hogy egyedi hisza mai nap már nem sok rohangál belőlük...De ha 1950be visszavinnénk egy Gsxr 600at ott meg az lenne egyedi.. Persze a Royalok nekem is nagyon teccenek és ha lenne itthon dízel nem sajnálnám rá a pénzt..De ezt a túlbecsülést meg magasztalást nem értem....Ha autosportálokat nézem ott ugyanez megy: " Hol lesz a mai S-Merci vagy A 8 vagy a Lexus húsz év múlva?" Kérdezgetik meg mondogatják sokan...Én meg csak azt mondom ha egy Ford-T Makulátlanul át tud vészelni 100évet akkor egy Alukasznis A8akár 300at is...Minden a gazdától függ...Meg a nagyszerű lakatosoktól Vagy ott van az 1200es lada...Most vettem egyet 70000ért...És a gyertyát alig tudtuk kicsavarni a szerelő szerint még gyári..... Bontatlan blokk eredeti dísztárcsa egy gazdától most 70 éves nyugdíjas... 85000km ...Szóval ha egy Mergának is ilyen gazdája lenne az is elmegy 30 évet akár 60-70et is... bocs a hosszér
Ha közeledni hallok egy motort, azonnal felkapom a fejem. Olyan sokféle létezik, hogy néha magam sem tudom, mi húzott el mellettem.
Na az Enfield az nem ilyen. Ha az jön, azt meghallom, megérzem. Olyan ez, mint amikor egy veterán BMW, vagy amikor egy Harley jön. Azok mások mint a többi "tucatmotor".
Hogy nem megbízható? Ez relatív! A nagyképű tv-s "motorszakértők" szerint talán nem az. De ők az új apriliara is azt mondták.
Az enfieldeket több mint fél évszázada rendszeresen használja az indiai hadsereg és rendőrség. ...meg a posta, meg az orvos, és még sorolhatnám. Az enyémhez megvan az eredeti indiai szervízkönyv is. Abban még a százezredik kilóméternél is instrukciókat ad az olajcseréhez, meg a többihez. 100,000! Ennyit a mai, gyárilag agyontuningolt motorok sosem fogank menni.
Még egy mondat!.. ... Enfieldet olyan ember vesz, aki szereti a szép hangú, kellemes járású motort. 80Km/óránál van idő gyönyörködni a tájban a motorod zenéjére. Ez az Enfield!
Higgyétel el, 40 felett vágyik az ember egy ilyenre!
Üdv. mindenkinek!
Hugom tegnap egy pályázatra csinált egy képet, és vele beszéltem arról hogy nem szeretem ha valami túl tökéletes, bennem a mai motorok olyan érzést keltenek, hogy nincs bennük élet, mintha csak úgy egybe fröccsentenék őket , szóval kb annyira tetszik mint egy colásflakon , de nem megsértődni
Pont erről beszélek, egy Royal-t meglát az ember és hiába tudja, hogy technikailag egy nagy rakás f..... a mai motorokhoz, de mégis valami mindenkit megfog vele kapcsolatosan!
Lelke és kisugárzása van és ezt a mai motoroknál már nem lehet érezni, azok már gépek, túl tökéletesek! Ami előtt természetesen Én is fejet hajtok, hisz mégis csak a mai technikai fejlődésnek köszönhetem azt amit el tudtam érni!
De egy Royal az mégis más, ránéz az ember és mosolyog! A mosoly pedig sokat ér! Nagyon sokat!
Tudod sokszor pont azok az emberek a legnagyobb hangú motorosok akik fényevekre vannak a motorkerékpár fogalmától!
A legfontosabb egy választáshoz, hogy úgy válassz motort, hogy a saját álmaid valósítsd meg! Ki fog a motorral majd motorozni? Szerintem mindenféleképp Te akarsz majd! Ezért válassz Te!
Hogy milyen egy Royal?
Ő egy fogalom! Már akkor egy ősi többszörös világbajnok cég volt amikor a japán gyártók még csak szövőszékeket csináltak!
Annyira egyszerű és kifinomult technikáról beszélünk amely technikát a mai új gyártású motorkerékpároknál már nem vagy csak hébe-hóba lehet megtalálni!
Egy Royal-nak kézzel festik a tankját! Jó tudom, a Pannóniának is, de a Royal csíkját szabad kézzel húzza egy olyan mester akinek már a nagyapja is ezt csinálta! És nem vezetővel húzzák ki!
A Royal-nak lelke, történelme, egyedisége, értéke van amit sajnos és nagyon hangsúlyozom, hogy sajnos mára már kevés motorkerékpárnál lehet érezni!
Egy apró adat külföldről és itthonról!
A nyugati fejlődő világban ahol felfogják mit is jelent a motor értéke és fogalma, ott megbecsülik és szeretik a technikát ami a birtokukban van! Több ezer, több tízezer Royal fut az utakon világszerte! Csak nézd meg mennyit hirdetnek meg eladásra!
Meg fogsz lepődni! Ha egyszer valakit megfertőz a márka ami a mai napig tökéletes hűséggel adja vissza apáink és nagyapáink korának technikai kifinomultságát, akkor az a tulajdonos többé nem fog megvállni az Ő drága Royal Enfield motorjától!
Nézd meg a Royal tulajok arcát, szemét! Nézd meg a családjukat! Öröm nézni, hogy egy gép így tud összehozni családot és embereket!
Javaslom próbáld ki! Hidd el, ha egyszer mész pár métert egy Royal Enfield-el akkor meg fogod rögtön érteni miről beszélek!
Keresd meg Döme barátomat! Itt úgy ismered meg, hogy Dome74, Ő a Royal importőr sógora, vagy menj fel a www.royalenfiled.hu oldalra és ott megtalálod a telafonszámot ahol érdeklődhetsz egy teszt gurulásra!
Magadra halgass, hisz Te fogod a leendő motorodat vezetni, szeretni, ápolni és nem a haver! És ezt most nem azért mondom, hogy Royal-t vegyél, hanem ez mindenkire minden motorra igaz!
Gondolkozom, hogy egy Royal Enfieldet kénne venni, de eddig mindenki a motoros ismerőseim közül
lebeszélt róla. De nem bírom kiverni a fejemből, mert nagyon tetszik a stílusa. Viszont a megbízható
motorokat kedvelem. Ha esetleg írna pár tapasztalatot egy-két tulajdonos a megbihatóságáról. Előre
is köszi. A Pannoniámról egy-két kép.
Sziasztok!
Lecserélném a gépemen lévő új (380 Km van rajta) egyszemélyes nyerget egy szintén új egyszemélyes lengőnyeregre. Akinek van egy ilyen cseredarabja, várom itt a fórumon! Üdv: Feri
U.i. ....vagy eladnám 19 ezerért, mert ennyi a másik ára.
Az Én II-es Golf-om 85-ös gyártású 1.6 benzines. 14 hónapot állt a garázsban és múlthéten indítottam be azóta először és harmadik indításra beindult a beplunyadt benzin ellenére! Egy mai technika már letiltott volna, hogy szar a benya stb. stb.......
Ezekben a régi motorokban az a szép, hogy Én is meg tudom javítani bármilyen gond is legyen vele! Míg egy mai technikánál rákényszerítenek, hogy vigyem el a szervízbe mert túl van bonyolítva!
A lényeg, hogy költs és minél többet!
valahogy akármilyen gyönyörű és technikailag akármilyen csodálatosak is a mai motorok, akkor sem tudom elképzelni Őket lelki szemeimmel, hogy 20 vagy 30 év múlva is működőképesek legyenek! Persze mint mindig itt is vannak extrém kivételek, olyan gazdák akik csak simogatják, de nem ez a döntő többség!
És még egy észrevétel, sok embertől hallottam már, hogy azt mondják egy Royal-ra, hogy olyan mint egy Pannonia!
Minden tiszteletem a hazai nagy motorgyártás előtt, de ne feledjük, hogy ez pont fordítva van, hisz a Royal sok-sok évvel előbb létezett!
Itt inkább azt mondanám, hogy a Pannonia hasonlít a Royal-hoz, vagy egy Horex-hez, egy Ariel vagy BSA-hoz! Ezek a márkák voltak akkoriban a stílus meghatározó képviselői és az akkori motorkerékpárgyártás divatjának a megalkotói!
Persze ezek a saját véleményeim!