Hello kolléga! Szoktam olvasgatni a topikot. de azért megnézném, ahogy egy 60 kg-os sporttárs indít Szóval kb ugy hogy rárugnék egyet Ö meg vissza és ugy Vlagyivosztokig szállnék Szóval biztos megvan annak a technikája de szerintem az Én súlyommal 68 kg elég nehézkes lenne.
Kedves Enfield Hívők!
A berúgás valóban élmény( Az elsők között jöttem rá, hogy béna önindítóval is be lehet rúgni). Melegen elsőre pöccen. Az indító viszont kiszámíthatatlan, egy napon belül többször volt, hogy indúlt, később meg nem. Mivel itt Sopronban 1000-es 4-hengeresek megállnak és odajönnek meghallgatni a hangját( eddig 100% gyönyör), ilyenkor kínos, magyarázkodni kell, miért nem indúl egy új motor, 1300 km-rel. Ha az önindító a gond esetleg, akkor az nem egyenlő egy szivárgó csavarral.
Családi kirándulásnál, légmentesen beöltözve nem vidám dolog berúgni a hideg motort. Ezt is tanulni kell még 5-6000 km-en. Én 100 kg felett vagyok, de azért megnézném, ahogy egy 60 kg-os sporttárs indít.
Bocs, hosszú voltam, de én is itt keresem a közös megoldást, nem a Fogyasztóvédelemnél.
Uraim!
Rendben van, hogy motoron működjön minden, ami gyárilag rajta van. Bár az enyémen nincs önindító, de ha lenne sem biztos hogy használnám. Imádom berúgni a motort! Szépen holtpontra nyomom, azutám zutty, és már pöfög is. Úgy tűnik, ennek a márkának ez a gyenge pontja. Nem véletlenül hiányzott ez a régi, megbízhatóságáról is elhíresült motorokról. Tessék rendberakni az indítómotort, hogy a kíváncsiskodókat el lehessen vakítani, ha rákérdeznek, de szokjunk rá a régi, berugós megbízható módszerhez. Meglátjátok, az Enfield feelinghez hozzátartozik ez is.
u.i.: nekem az önindítózásról mindíg a robogók jutnak az eszembe. ...az Enfieldet még egy napon se említsük velük!
Kedves Tamásbáttya!
Sajnálattal olvastam az újabb önindítós beszámolót. Velem még nem történt ilyen eset, de már figyelek ezekre a hírekre. Sajnos számomra nem egyértelmű, hogy az a bizonyos test rögzítő csavar végülis a lámpafejben, vagy a bal oldali dobozban, a relénél van, de majd kinyomozom és hírül adom, ha valaki meg nem előz . A garanciát illetően ennél a motornál egy kicsit más a helyzet, mint azoknál, amelyekre csak felülni szabad, de nem tudhatod, mi miért van benne. Annyi karbantartási lehetőség (és szükségszerűség) van ebben a régi technikában, hogyha minden apróságot garanciális ügyként kezelnénk, abba az importőr és a motortuljdonosok is belezöldülnének . Egy öntvény repedés, váztörés, szelepszakadás az tényleg garanciális ügy, de amit egy csavarhúzóval és némi hozzáértéssel meg tudunk csinálni, azt tényleg nem érdemes reklamáció szintre vinni. Ha jól használjuk ezt a fórumot, tudjuk egymást segíteni és senkinek nem lesznek emiatt ősz hajszálai .
Éljen az Enfield és minden Enfield tulajdonos!
Tisztelt Uraim!
Gratulálok az újdonsült márkatárs nagypapának az unokához!
Hát eljött tegnap az a nemvárt ( bár előre látható) esemény: az önindítós betegség, ami engem eddig megkímélt ( 2140 km-en keresztül). Az előttem szólóval egyet értve, ha lenne fenn néhány kép esetleg egy leírás könnyebb szívvel kezdenék neki egy kis elektronikai generálnak.
Szerencsére azért sikerült berúgni (a motort) és miután motoroztam vele néhány kilómétert, meglátogattam egy ismerősömet (haver motorszerelő egy nagy amerikai márka szervízében azt mondta és egy kicsit egyet is értek vele, arra oda kellene figyelni, hogy a márkaszervíz mit szól ahhoz hogy mi esetleg otthon mókolunk az elektronikával megbontva ezzel a gyári összhangot esetleg megvonja a garanciát) , kicsi állás után egyből indult önindítóval is. Ma reggel rápróbáltam egy indítás erejéig, egyből indult.
Tisztelettel: Tamásáttya
Kedves Imre!
Tudom,hogy egy unoka (pláne, ha fiú) 24 órás kötöttség, de ha valamikor az Enfield is sorra kerül,lenne egy kérdésem: a bal oldali dobozban az indiai kötőelemet kicseréltem, de belenézve a leszerelt fényszóró mögé lebénultam. A Motor most is hol indul az indítóval, hol nem. Nagy segítség lenne, ha valaki tudná, hogy a lámpafejben melyik műanyag elem a tettes. Estleg leírá, hogy hány vezeték megy bele, milyen színű a kábel. Esetleg egy fénykép?
Mivel a fórumon úgy látom többeket érint, esetleg az importőr is adhatna némi segítséget. Nem mindegy, hogy a mocik gurulnak, vagy álldogálunk mellette!
Gratulálunk az unokához! Ezek csak az igazán nagy dolgok, amihez csak szívből jövő jókívánságot tudok küldeni! Remélem hamar "megfertőződik" a kicsi a motorok szeretetével és egyszer majd nagy becsben fogja tartani a nagyfater (akkor már öreg) Enfieldjét.
Minden jót: szikszaif
Kedves Imre!
Sok gratuláció a fiuunokához! Szerintem még Ő is sokat fogja majd Űzni az Enfieldet!
Előző sorai a kotakthibáról igazak és ismét köszönet érte. Egy kérdésem lenne, mivel én amatőr vagyok, de magyar sarukkal meg szeretném oldani örökre ezt a gondot. A leírásában 3 lemezcsavar szerepel, de kettő látszik a villa tetején. Hol van a harmadik, a nagy anya alatt?
Sziasztok!
Egy kicsit hanyagoltam a motort az elmúlt napokban, mert megszületett az első unokám, Tamás. Kicsit nyugodtabb vagyok, a leányaim után végre fiú is került a családba, aki talán egyszer becsülni fogja a régi rádióimat, Jáwámat., Enfieldet meg a többi műszaki „kacatot”.
Már el kellene mennem az 500 km-es szervízre, de talán a héten lesz rá időm.
Nekem is megjelentek olaj cseppek a motor alatt, laza csavart nem találtam, szerintem nem vészes.
Azt hiszem még nem írtam arról, pont 25 éve Indiában dolgoztam, rádiós rendszert adtunk át az Indiai hadseregnek. Akkoriba Indiában rengeteg, Jawa liszensz alapján gyártott Jezdi nevű motorkerékpárt, Vespa liszensz alapján gyártott robogót láttam. És a seregnél, jópár db Enfieldet. Hogy miket csináltak velük….Himalája, sivatag, sár, ..ez mind igaz.
Akkoriban nem is gondoltam volna, hogy egyszer nekem is lesz egy.
Folyt. Köv.
Imre
finoman felhívám kedves döme úr figyelmét arra, hogy különösen neki lehetne egy galériája enfieldes témából.. pl szívesen látnék oylat, hogy az éppen érkezett motort összeállítjátok, meg használatból is, szervízekről..
10000 köszönet Imrebá-nak. Az önindítós trükköt kb. 8-10 különböző helyen és időben (esős időben is!) megcsinálta a Gépem. Ettől még szerettem, de azért aggódtam. Ekkor olvastam a kontakthibáról és ez volt az ok. Az indiai műanyag kötőelem laza kontaktust ad. Teljesen megbontva az önindító halott, de első rugásra indul. Ajánlom mindenki nézze meg.
A Gép egy álom, 1100 km után hihetetlen erővel reagál a gázra. Annyi vigyorgok rajta, hogy félek, hogy úgy maradok.
A család is fertőzött, nejem és lányom nem engedik kihülni a hátsó ülést.
Na, életemben nem írtam ennyit fórumba, de Imrebá-t aranyba kellene önteni. A Mocit is!
Érdekes! Sajnos még nem láttam másik Enfieldet, a sajátomon kívül. Nálunk (Békés megyében) szerintem nincs is több. Bár évekkel ezelőtt tudom hogy volt egy régi tipus, eléggé lepukkant állapotban. Azóta sem tudom, mi lehet azzal, vagy kié lehet most.
Ha legközelebb Szegeden járok, nem hagyom ki az ottani üzletet és megnézem a hazai mocikat.
de azért megnézném, ahogy egy 60 kg-os sporttárs indít Szóval kb ugy hogy rárugnék egyet Ö meg vissza és ugy Vlagyivosztokig szállnék Szóval biztos megvan annak a technikája de szerintem az Én súlyommal 68 kg elég nehézkes lenne.