Újabb tapasztalatok:
Vasárnap remek volt az idő, motor elő, mentem egy kört Szokolya- Királyrét-Kóspallag-Márianosztra-Szob-Nagymaros-Kismaros útvonalon. Mindenkinek tudom ajánlani, aki a természetet, a szép tájakat szereti.
A motor remekül muzsikált, de ebéd után amikor el akartam indítani egy újabb körre meg se nyikkant. Elkezdtem méregetni, az önindító nem kapott feszültséget.
A baloldalon lévő dobozt kinyitva lehet azt a relét találni, amely a „starter gomb” megnyomására az indítóra kapcsolja a 12V-ot. A relén mindkét csavar le volt lazulva, de nem ez volt a hiba oka. A vezérlő vezetékek közül a fekete, /test/, volt kontakthibás./A „starter” nyomógomb a fekete /test/ vezetéket kapcsolja ./
Lámpafejet le kell venni, 3 db kereszthornyos lemez csavar tartja, és mögötte a csatlakozások jól hozzáférhetők./ A csavarokat érdemes lekezelni. rozsdás volt a menetes végük./
Sarukat megtisztítottam, megszorítottam és láss csodát már is pöfögött a gép.
Mindenesetre ebből tanulva a szerszámkészletnek helyet szorítottam a dobozban, legközelebb
nem lesz ilyen mákom, hogy az udvarban jön elő a hiba.
Mondta is az asszony,/aki „rábeszélt” a motorra/
……..250 km van benne és már szerelni kell….!
Tudod mondtam neki, ez olyan, mint egy asszony, foglalkozni kell vele, szeretgetni,
mert különben elkurvul. Különben is ezt a motort legalább meg lehet szerelni.
Folyt köv...
Üdv mindenkinek: Imre
Barátnőmnek pont nem tetszenek , neki inkább a yamaha mt széri féle mocik tetszenek, szóval az érdekesebb gépek... meg cruiserekből is a vékonyabbak tetszenek neki, szóval szerintem jó izlése van
Persze persze! Mindenkinek igaza van, csak azt felejtettük ki a számításból, hogy itt a fórumon koránt sem vagyunk egykorúak.
Az én korosztályom (40 után) már értékeli a nyugodt, kiforrott stílust. A lányom szívét biztosan nem az ilyen motorra közlekedő hapsik dobogattaják meg.
De pl. Imrebá kifejezetten nyerő lehet az Enfieldjével.
Szóval tapasztalatom szerint a 40-es hivatalnok tipusú csajok nagyon is buknak rá. (...vagy lehet hogy valami másra? )
De ha belegondolok, egy mai, 100 lovas géppel nem is nagyon tudnék már vagánykodni. Elhullanék az első kerekezés prÓbálkozás után, az meg mondanom sem kell, elég égő lenne. Ezt meghagyom a fiataloknak. De azért nosztalgiának van egy tenyérnyi heg a felkaromon, amiről büszkén mesélhetem a gyerekeimnek, hogy anno egykerekezéskor szereztem, még az MZ-vel.
Bakker, így öregszünk?
a csajok a kruzerre buknak tapasztalataim szerint meg a szpidre. de azon mar regen tul vagyok, h motorral csajozzak, nem vagyok en negyvenes kozepvallalkozo :)
Bár naon szeretem az Enfieldeket..de sajnos a lányok nemigazán értékelik legalábbis ezt tapasztaltam az oldszkúúúl és a csoppermotorokkal...viszont ha elengedtem egy egykereket vagy füstöltem a gummát mindd jobban megnéztek....ők nema technikát értékelik (tisztelet a kivétel) hanem a nagy botot és a modern motorokat...
Az Enfieldel lassan kell menni, hogy az emberek alaposan meg tudják nézni. ..meg te is jobban tudsz csajozni, mintha elszáguldanál. Azután ha kiérsz a faluból, húzhatod és megérzed a gépet, az egy henger nyújtotta zenét !
Az Off-Road típust Te magad is összerakhatod odahaza! Megveszel egy Standardot és hozzá lehet több különböző tartalmú Trial vagy Enduro szettet venni és amilyet rendelsz olyanra tudod megépíteni a kicsikédet!
Egy ilyen szett kb. 300.000.- körül mozog és mindent tartalmaz ami ahhoz kell, hogy elérd az áhított átalakítást!
Köszönöm a válaszokat! Ha minden összejön biztos, hogy lesz Enfieldem, remélem még idén meg tudom oldani (anyagi vonzata van a dolognak, na meg a jogsi).
Aztán ha meglesz, megyek találkozókra:)
Igazából a típus sem tisztázott még, mert mindegyik tetszik. Az Off Roadról tudtok valamit?
Nos ha egyszer lesz alkalmad ráülni egy Enfield-re és közben érezni fogod, hogy brummog az a hosszú löketű erőmű alattad.........hááááát bizony onnantól nincs visszaút! He pedig van rá lehetőséged, hogy kipróbáld...........és át tudod érezni azt az élményt amikor 80-90el átrobogsz egy kis csendes alvó falun, miközben érzed az út minden egyeletlenségét és látod amint az emberek kifutnak a házak elé, hogy meglássák minek van ilyen csodás hangja, majd ismeretlenül is integetnek neked és mosolyognak.............nos az az igazi feeling.............
Rengeteg motorkerékpárt kipróbálhattam már az évek alatt de meg kell, hogy mondjam bizony a Royal Enfield volt az a motormárka ahol a motorkerékpár fogalmát igazából át tudtam érezni!
Mintha belecsöppenne az ember egy filmbe.............észvesztő, hatalmas és pótolhatatlan élmény!
A Royal Enfield arra képes amiért a mai ember a legtöbb mindent megadna! Mosolyt csal az ember arcára!
Mososlyog aki látja és mosolyog aki vezeti! És ez az öröm bizony mindennél többet ér!
Én novemberben raktam le a jogsit, és akkor vettem egy DeLuxot! Engem is a feeling vonzott, nem a lóerő, nem a fogyasztás. Tesztem nem olvastam róla, csak meghallgattam a hangját a youtube-on, megnéztem élőben, és három nap alatt fizettem :)
Szóval kedző motorosként! Nem akarnak fellökni, mert elég hangos, és így hallják, ha közlekedsz... bár az enyémen sportkipufogó van... (gyári). Előzékenyek, mert nem egy tucat műanyag szarral járkálsz, hanem díjjazzák, hogy van még szép a világon, ráadásul mindenhol ragad rá a mágnes :)))
A fék tanulni elég, amivel szívni fogsz, az a beindítás. Mert azt bizony gyakorolni kell...szivató rá, beindít, majd szivató vissza, gáz tart, és ennyi... csak a ritmusát kell eltalálni...
Ha átveszed, kérd meg őket, takarítsák ki az indiai benzint, és messzire hajítsák el a gyertyát is. Kérj bele rendeset, és mehet a menet! Én rettentően élvezem, még úgy is,hogy sokan hüjének néznek, hogy egy ilyen gyönyörűséggel miért járok munkába... pedig mindennap ezzel megyek, ha esik, ha fúj... ha Indiában jó a mindennapokra, évtizedekig, akkor itt is...
Ülj rá, menj egy kört és vedd meg! Aztán bandázunk :)
Hello srácok!
Nekünk ezt tojta a nyuszi,lehet nem olyan fényes mint a japán motorok, s nem olyan gyors mint az olaszok,kicsit pöfög, kisit ráz de ettől szeretjük igazán!
Utólag BOLDOG NÉVNAPODAT!