Akkor a Pannóniám benzinjének ezért va mindíg olyan ezeréves avas szaga? A múlkor ráfolyt a kezemre és egész nap baromi büdös voltam. Pedig már a wc-illatosítoval is kezet mostam.
Ha a pancsiba szagolok, egész más mint az enfield. Pedig egyhelyen tankolom őket.
Valószínűleg beleplunyadt a benzin! Volt ilyen tapasztalat! Ki kell agyonra takarítani a karbit, ki kell cserélni a gyertyát, ja és friss benzint kell bele rakni!
Ha sokáig áll egyhelyben akkor a benzin a karbiban bekocsonyásodik és irgalmatlanul bebüdösödik! Innen is megtudhatod, hogy ez e a probléma! Több egyhelyben álló Royal-nal volt már hasonló gond és a takarítás után mind rendbe jött!
Szégyenszemre 40... pedig próbáltam, de ha beindult, akkor leállt, ha bemelegedett, ha meg nem így tette, akkor be sem indult... tegnap előtt vitték el kocsival a csikibegéék és royálék, hogy megnézzék, mi a gond. Valószínűleg karbi... pedig már reszketek egy jó kis motorozásért...
Be lehet hozni Indiából motort és le is lehet vizsgáztatni! Erre élő példa vagyok én! Az én motorom 2006 -ban került be az országba, egyenesen Bombay-ből. A vizsgáztatáshoz kötél idegek és sok pénz kell, de nem lehetetlen. Az én motorommal végig lett járva az út, közel fél milla lett a vége mire minősítést kapott. Kaptam vele egy egész paksamétát, ami a vizsgálatokat dokumentálja, de a végén oda van írva, hogy kizárólag arra a motorra szól (alváz és motorszám, stb.) Hát nem szemetek?
Ha az euból hoztok használt motort, aminek kint volt forgalmija, akkor semmi gond. Kivéve, hogy a jó állapotban lévők ott is nagyon drágák. Akkor már érdemesebb egy újba fektetni a lóvét, itthon.
Ha teljesíti a normákat nicns probléma... addig amíg vizsgálják kicsit lebutítod...
Pl 20 éves ól beállított karbis honda civic telljesíti az euro3as normát...
Sajnos az indiai behozatal nem ilyen egyszerű! Az EU területén nem lehet azokat a motorokat forgalomba helyezni mivel nem felel meg az itteni környezetvédelmi előírásoknak! Ez miatt tervezték át injektorosra is!
Persze ha indiai rendszámmal és forgalmival használja az ember......nos azt nem tudom.......lehet, hogy úgy lehet használni, de új motort ami karburátoros azt biztosan nem lehet forgalomba helyezni, akárhonnan is jön a világból.
Én csak szimpatizáns vagyok, és nagyon nem értem, miért kell injektort rakni egy ilyen gépre.
Kiábrándító. De sebaj, indiából lehet behozni karbist, alkatrész meg végre van Talán ilyen lesz az újragyártott Pannónia, ha nem csak egy ordas kamu...
Nem tudsz mit csinálni, a környezetvédelmi előírások miatt kötelező az injektor az EU-ban.
Én már csak abban bízom, hogy az indiaiak nem teljesen hülyék és nem dobják ki a külön váltós Electra blokkot, hanem arra teszik az injektort, számomra az egy elfogadható kompromisszum lenne. Az új blokknak is meglenne a helye a piacon, kéne ilyen Yamaha SR500 utánzatot csinálni, abba esetleg illene, a klasszikus vonalba semmiképp.
Szerintem az injektorral agyoncsapják az egész motort. Ezekben a motorokban pont az a szép, hogy teljesen mechanikusak olyanok mint egy nagy óramű. Iskolapéldája a négyütemű motoroknak. Ha a gyerek majd az iskolai technikaórán az Otto motorokról tanul, már nem lesz min megmutatni. (lásd, a múltkor gyertyát akartam cserélni a kocsimban, de nem találtam őket a sok műanyag burkolat szarságtól.) Hogy lehet abból megmagyarázni, hogy mi micsoda és hogyan működik.
Így is nagyon pipa vagyok, amiért az indiaiak műanyag porvédőt raktak az első agyhoz. Nagyon illúzióromboló, akárcsak a a gáz és kuplung szekció azokkal a színes gombokal.
nem magaval az injektorral van a baj, mert jo, valoszinuleg ebben is jo, hiszen pl a japanok is indiaban gyartatnak injektorokot kihelyezve, meg a skoda is. ennek a szellemisegebe nem passzol. olyan mintha egy masztodonnak kifested a kormeit.
na, majd megallok nalad, jojjon a tavasz, es akkor enfielddel.
ma megneztem a becsi kiallitason az uj EFI modellt. Az uj motorblokk formaja a kozos valtohazzal es a befecskendezeses forma oszinten szolva kiabrandito. eltunt a varazs szerintem.
Hát igen! Mint azt írtam is, a motort a szomszédom kapta ajándékba az indiai unokatesótól. Állítólag csupán a honosítás több mint fél millába került. Most kaptam hozzá egy szép paksamétát, amiben szegény motor le van fotózva úgy hogy teleaggatták mindenféle műszerrel. (fékerő, fékhatás, lassulásmérés, stb.) Leszarták, hogy az 50-es évek óta több százezer példány fut a világ útjain. Magyarországon nem fog! ...kivéve ha mindenkinek fizetsz! Mikor lesz már ennek vége?
Gratula a szép motorhoz! A KPM-hez szeretnék hozzászólni. Én is megjártam a stációt, a motorom EU-ból lett behozva. A KPM-nél volt előttem egy srác egy gyönyörű 1-2 éves Kawasaki Ninja 250-el, ő műszakit csináltatott.
A lényeg: a műszakiztató mekkmester féktárcsa tisztítóval törölte le a régi műszaki matricát a rendszámról. Eredmény: a rendszám sarkából kitörölte az oda lógó karakterek fekete festékét!
Az idióta barom! És még elnézést se kért, elballagott, mint, aki jól végezte dolgát...
Az tény, hogy nincs mindenkinek szép érzéke, de a kőbunkóparaszt és a művész zseni között van még fokozat.
Bakker! Neked az égés duplán számít, mert tőled azt várja mindenki, hogy minden motort meg tudsz ülni. Egyébként én is néztem már a váltókart, hogy nem hajlott-e meg. Amióta ezt a gépet vezetem, legtöbbször csak az elsővel fékezek. Egyszer még tanyázás lesz, félek.
Tudtál, most már legalább tudom, mi volt a baja... Amúgy kész lett, ma megyek érte, és motoregér!