Akkor ez is egy eltérés lesz a belpiacos és az európai modellek között. Nálam a blokk több darabját (oldaldeknik stb) imbuszok rögzítik (ami számomra szimpatikus megoldás) rézalátéttel. Nekem sincs egyébként egyenlőre sehol olajszivárgás (de lehet ez csak az importőr kezemunkáját dícséri).
Üdv!
Bár nagy mélységekig nem nyúltam bele, csupán egy olajcserét csináltam, de eddíg egyáltalán nem találtam rajta imbuszt, vagy bármi különleges csavart. Kizárólag szabvány (metrikus) csavarokat és egyenes csavarhúzósakat.
Nyoma sincs az angol eredetnek.
Sziasztok!
Lehet csak a külhoni piacra szánt modelleket dobálják össze.
Ha már a csavarok meghúzásánál tartunk: milyen/hányas imbuszkulcso(ka)t kell beszereznem?
Nekem egyenesen Indiából jött a motorom, ajándékként. Gyári szervízfüzet, számlák, alkatrészek stb.
A "manual user"-t elejétől a végéig átolvastam, és a motorba 20W -50 es olajat ír, a kuplunghoz 10W-30 ast, a váltó gyárilag zsírral van feltöltve, 20W - 50-es olajjal kell utántölteni. Ja, és ásványi olaj! Nem szintetikus.
Igaz, még csak 650 Km van a mocimban, de olyan tiszta mindenhol, akár egy japán, vagy német gép. Nem csöpög, nem folyik, nem szivárog.
És csodálkozva olvastam a csavarok áthúzásáról írt történeteket. Próbáltam áthúzogatni őket, de mindegyiki bikára van húzva. Nem lazultak fel. (eddíg még)
Két hét múlva Szegeden lesz motor show. Lesz ott valaki Enfielddel?
Igaz, hogy nem közös az olajtér, de általában ugyanazt töltik mind a három helyre (motor, kuplung, váltó).
Nagy bajt nem okoz, de nekem a híg szintetikus olajjal (amit a Csiki-Begében mindhárom helyre töltöttek), hirtelen gázadásra magas fokozatban megcsúszott a kuplung, illetve az olajfogyasztás is magasabb volt a motorban. A korábban említett ásványi olajra cserélés után megszűnt mind a két probléma.
Tudtommal itt a kuplungnak nincs köze a motorolajhoz, mert az másmilyen olajat kap, ez nem olyan, mint a mai modern motorok, ahol egy közös olaj van a váltóhoz, motorhoz.
Ne keresd. F.BS a neve, magyar termék (Materiál Szövetkezet). -50-től +200C-ig bírja, ajánlják kipufogó és olajteknő tömítésre is (meg akváriumhoz is ).
Ma kicseréltem az olajakat arra, amiket adtál (Repsol 15/50). Tényleg csoda a híg szintetikus után.
Nem csúszik a kuplung és a motor is valahogy szebben jár. Remélem az olajfogyasztás is kisebb lesz.
Gyárilag van a csavaron valami száradt trutyi, talán Hermetik. . .
a rézgyűrű jó, csak óvatosan kell meghúzni. . .
Viszont a gumi jó ötlet, szerintem ki lehetne próbálni!
Majd keresek olajállót!
A tojás rá mindenképpen jó ötlet, mert ha kiszárad, lehet, hogy fog tömíteni.
De komolyra fordítva; két fém egymáson sohasem fog olajtömítést létrehozni, még alualátéttel sem, főleg azokkal a híg olajokkal, amiket ma használunk.
Az ilyen helyekre régen bőrgyűrűt vágtunk ki házilag és tökéletes tömítést adott. Aztán volt (van) a Hermetic és társai, ami szintén olajtömítő, csak az a baj vele, hogy olyan erősen ragaszt, hogy a menet is kijön néha vele. Ezért ajánlottam a Gumiám-ot. Az egy nagyon szelíd anyag. Lágy szilikon, ami levegőn szilárdul de nem kemény, hanem elasztikus gumi lesz belőle. Tökéletesen tömít és nem roncsol. A veterán motoroknál, ahol a menetek és maga a blokköntvény és dekli is sokszor gagyi, bontható, de teljesen olajtömítő illesztések hozhatók létre.
Bocs, ha hosszú voltam.
Szép tavaszi napokat.
Attila
Erre a szervízbe sem tudtak rájönni, szóltam nekik. Az olajcsere után kb 200 km után már megint gyöngyözött a csavaron az olaj. De csak zárójelben jegyezném meg a tényt, hogy annyi olaj van benne a nívó szerint, hogy bőven elég lesz a z következőig.
Sziasztok!
Végre újra tavasz van. 5 hosszú nap után ma kilovagoltam.
Igazi élmény volt. Sajnos egyetlen márkatársat sem láttam a Pilisben.
Üdv mindenkinek:
Attila
Nem, sajnos egyenlőre a versenyeken nem tudok részt venni!
Bár nagy mélységekig nem nyúltam bele, csupán egy olajcserét csináltam, de eddíg egyáltalán nem találtam rajta imbuszt, vagy bármi különleges csavart. Kizárólag szabvány (metrikus) csavarokat és egyenes csavarhúzósakat.
Nyoma sincs az angol eredetnek.
Lehet csak a külhoni piacra szánt modelleket dobálják össze.
Ha már a csavarok meghúzásánál tartunk: milyen/hányas imbuszkulcso(ka)t kell beszereznem?
Nekem egyenesen Indiából jött a motorom, ajándékként. Gyári szervízfüzet, számlák, alkatrészek stb.
A "manual user"-t elejétől a végéig átolvastam, és a motorba 20W -50 es olajat ír, a kuplunghoz 10W-30 ast, a váltó gyárilag zsírral van feltöltve, 20W - 50-es olajjal kell utántölteni. Ja, és ásványi olaj! Nem szintetikus.
Igaz, még csak 650 Km van a mocimban, de olyan tiszta mindenhol, akár egy japán, vagy német gép. Nem csöpög, nem folyik, nem szivárog.
És csodálkozva olvastam a csavarok áthúzásáról írt történeteket. Próbáltam áthúzogatni őket, de mindegyiki bikára van húzva. Nem lazultak fel. (eddíg még)
Két hét múlva Szegeden lesz motor show. Lesz ott valaki Enfielddel?
Voltál most hétvégén százhalombattán a versenyen? NAgyon komolyan nyomták a srácok..
Nagy bajt nem okoz, de nekem a híg szintetikus olajjal (amit a Csiki-Begében mindhárom helyre töltöttek), hirtelen gázadásra magas fokozatban megcsúszott a kuplung, illetve az olajfogyasztás is magasabb volt a motorban. A korábban említett ásványi olajra cserélés után megszűnt mind a két probléma.
Ma kicseréltem az olajakat arra, amiket adtál (Repsol 15/50). Tényleg csoda a híg szintetikus után.
Nem csúszik a kuplung és a motor is valahogy szebben jár. Remélem az olajfogyasztás is kisebb lesz.
Most értem haza egy kis motorozásból,olyan szépen jár a motor,mint egy svájci óra!
a rézgyűrű jó, csak óvatosan kell meghúzni. . .
Viszont a gumi jó ötlet, szerintem ki lehetne próbálni!
Majd keresek olajállót!
Tuti bírja... egy kevéske kell, és fasza lesz... de amíg megszárad addig ne érje olaj...
De komolyra fordítva; két fém egymáson sohasem fog olajtömítést létrehozni, még alualátéttel sem, főleg azokkal a híg olajokkal, amiket ma használunk.
Az ilyen helyekre régen bőrgyűrűt vágtunk ki házilag és tökéletes tömítést adott. Aztán volt (van) a Hermetic és társai, ami szintén olajtömítő, csak az a baj vele, hogy olyan erősen ragaszt, hogy a menet is kijön néha vele. Ezért ajánlottam a Gumiám-ot. Az egy nagyon szelíd anyag. Lágy szilikon, ami levegőn szilárdul de nem kemény, hanem elasztikus gumi lesz belőle. Tökéletesen tömít és nem roncsol. A veterán motoroknál, ahol a menetek és maga a blokköntvény és dekli is sokszor gagyi, bontható, de teljesen olajtömítő illesztések hozhatók létre.
Bocs, ha hosszú voltam.
Szép tavaszi napokat.
Attila
Talán ki lehetne cserélni alura. . .
Esetleg tojni rá. . .
Végre újra tavasz van. 5 hosszú nap után ma kilovagoltam.
Igazi élmény volt. Sajnos egyetlen márkatársat sem láttam a Pilisben.
Üdv mindenkinek:
Attila