Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nalunk most kezdodoik az igazi motoros ido. A monszunnak vege. Bar akkor is motoroztam, mert nincs hideg csak iszonyat mennyisegu eso esik le hirtelen. A ket monszun kozott meg olyan meleg van, hogy rasulok a motorra. A mostani ido remek. 30-31 fok nappal, este meg 28. Szep almokat a nemes szerkezeteknek!
Oké. Én ma készítettem fel Arthurt a téli álomra :-)
Köszönöm, azt hiszem, jövő héten megnézem a mocit és hívlak!
nem lehet röviden leírni, hívj majd fel ha gondolod, és elmondom amit tudok erről.
Köszönöm a sok hasznos tanácsot! Mint régebben írtam is, a berúgókarral történő indítás a nejemnek okoz nehézséget, ezért jó lenne, ha az önindító rendben lenne. Jelenleg biztosan nincs pénzem egy ilyen több, mint 70 ezres kiadásra, úgyhogy marad a kitisztítás. Mivel nem vagyok szerelő, ezért a komolyabb szétszedést nem merek megpróbálni, max. a dekli levételt. Az esetleges törött szabadonfutó itt még nem látszik, ugye? Jó lenne megtudni, hogy mégis mire számítsak (munkában, forintban). A beállítások most jók, egyenletes az alapjárat is, bár amit melegen állítok be, az hidegen kevés, ami hidegen jó, az szerintem magas melegen. A gyújtás, előgyújtás ellenőrzése, beállítása hogy megy?
User manual szerint ugyanez..
hideg motor illetve első indítás..szívatóval majd anélkül legalább 10 alkalommal a motort átforgatni gyújtás nélkül, ezt írja Peter Snidal is, és ezt mondja Brian is a youtube klippjében. Meg ugye minden régebbi (veterán) hideg motort át kell így forgatni, mivel a hideg motornál a benzin a hideg hengerfalra lecsapódik, így nagyobb koncentráció szükséges az első robbanásokhoz.
az alacsony alapjárat full igaz, csak a főtengelyt terheli, nos ott tényleg lökésszerű az igénybevétel, ahogy Ternai Zoltán írta örök érvényű 1950 körül íródott könyvében "legyen inkább kissé erősebb a motor alapjárata"
A pontos, mégegyszer mondom PONTOS előgyújtás elengedhetetlen, ha nagy az előgyújtás visszarúg, és feleslegesen terhelődik a motor, ha kicsi azaz utógyújtása van, a teljesítmény csökken, a motor melegszik, ez sem jó.
A 15 perc állás utáni ismételt szívatóval indítás teljesen jogos, kimondott Enfield "probléma" a német veteránjaim pl nem igényelték.
Nekem egész ritkán rúg vissza a motor, mondjuk 25 indításból egyszer, de pl ha valaki ügyes, kezelheti oly ügyesen a dekompresszor kart (nekem sikerül) hogy kissé megnyitva tartja, így a motor beindul, de ha esetleg nem akkor sem rúg vissza.
Az alábbiakban összegyűjtöttem néhány saját tapasztalaton alapuló jótanácsot a visszarúgás elkerülésére:
- Napi első indításnál ráhúzott szívatóval, 3-5-ször gyújtás nélkül a berúgókarral, dekompresszorral átforgatni a motort.
- 10-15 percnél hosszabb leállás után ráhúzott szívatóval indítani.
- Az indítómotort, indításnál nem csak "pöccinteni", hanem addig forgatni, amíg tényleg hallatszik a motor járása.
- Ne legyen alacsony az alapjárat. Jópofa, hogy meg lehet számolni a robbanásokat, de nagyon terheli a főtengelyt és nagyobb a valószínűsége a visszarúgásos leállásnak is.
Nálam ezek beváltak. Idén nem volt egyetlen visszarúgás sem.
Üdv.
oké
Ritt! Félreértesz, nem te adtál rossz választ. A rossz válasz, a vétlen, azaz a hibát elszenvedő alkatrész kiiktatása, illetve lecserélése egy kezdetlegesebb és a motor alkatrészeit jobban terhelő megoldásra.
Hogy világosabb legyen: a kőműves megbüntetése, mert leszakadt alatta az állvány (amit nem is ő épített).
0.8 mm az előgyújtás ez elállítódik idővel, mert pl beégnek az érintkezők, kopik a fíber, tehát ezt bizony után kell állítani, ha ezt a gyári értékre teszed, a motor hatásfokát nem rontod.
Nos szerintem van amiben igazad van, ettől függetlenül azt mondom a régi motorokat (ezt a konstrukciót is ) rúgták, hisz önindító nem volt, tehát jól beállított motor nem kell hogy visszarúgjon, nekem sem teszi ezt. Én ezt csak időleges megoldásnak írtam nem véglegesnek, de a semminél jobb. Azt hogy valaki rúgja vagy önindítózza szerintem a saját privilégiuma eldönteni. Mint látod többen rúgjuk, és mások meg az önindítóra esküsznek. Én azt mondom, jól beállított motor, kifogástalan porlasztóval igen ritkán rúg vissza. Való igaz a berúgással kopik a váltó és a primer lánc is, de az ütésszerű főtengelyterheléssel nem teljesen tudok egyet érteni, ne haragudj. Én csak segíteni próbáltam nem ROSSZ VÁLASZT adni.
Igaza van Rittnek, hogy túl nagy előgyújtás is okozhat visszarúgást, de erre nem megoldás az előgyújtás visszavétele, mert ezesetben az üzemi menetteljesítmény és a fogyasztás is romlik. Hiába a Standard-ek röpsúlyos előgyújtás szabályzója.
Sziasztok,
Krokis problémájához tennék hozzá pár gondolatot.
Indítómotor vs rugdosás:
- A rugdosással, ütésszerű igénybevétellel végigterheljük az egész blokkon belüli hajtásláncot, ráadásul a főtengely forgatásának a sebessége is elég alacsony, azaz még a jól beállított motor is több forgatással indul.
- Az indítómotor szinte közvetlenül a főtengelyt hajtja, kihagyva a primer hajtást és a váltót. Ráadásul nagy fordulattal pörgeti a főtengelyt ezért a motor szinte azonnal indul, ha az egyéb beállítások rendben vannak.
Tehát az indítómotor kiiktatása szerintem ROSSZ VÁLASZ amennyiben más a hibás a szabadonfutó tönkremeneteléért.
Üdv.
ment a szám
várom és megy a szám, akár ma is felhívhatsz. Azért is van ez a fórum, hogy segítsünk egymáson.
Küldtem emilt, köszi előre is!
Ebben csak az olajleeresztés trükkje van meg, de a többibe szívesen segítek, és igazán nincs mit, csak írj mailt hogy a telószámot küldjem ha segítség kell, úgy egyszerűbb.
Köszi a segítséget, az akkut már kiszedtem és feltöltve tárolom, mert a garázs, ahol a moci van, nem fűtött. Megnézem a videót és fogom kérni a segítségedet a gyújtás ellenőrzéshez, beállításhoz is! Köszi még egyszer! Üdv S.
vonritterkreuzkukacgémél pont kom itt adok tel számot ha kell
Üdv

sajnálom a sztorit, ismerős :-(
Két dolog, szabadonfutó törés nélkül is meghibásodhat a darab (nálam is ez volt) akkor csak teker a gép, de üresen, a motort nem forgatja át. A hiba okát nem tudom, én is rugom a gépet régóta, mondjuk amúgy sem használnék önindítót Ha a bal oldali deklit leveszed, az olajat leereszted, és a dekli belsejét korrektre áttörlöd akkor nagy gond nem lehet, és így ha átforgatod a gépet berúgóval rögtön látod a főtengelyre ékelt és az önindító házban található fogaskerekek fogának állapotát. Sőt ha leveszed az önindítóról a kábelt (csak ne értesd semmihez, legjobb ha az akksi egyik saruját előtte leveszed) a két imbusz fejű csavar kitekerésével az önindítót egyszerűen tengelyirányba ki tudod húzni (csak a két csavar tartja a helyén) és akkor mind a tengelyén lévő, mind a belső indítófogaskereket tudod ellenőrizni. Ha itt nincs törés vagy repedés, illetve fura hangok akkor az első szervízig rugd a gépet.
A visszarúgás alapvető oka a nagy előgyújtás, ez állítható ha gondolod leírom hogy hogyan.
Egy jó video a dekli levételéről segít a tisztán tartásban is, a lényeg a végén

http://youtu.be/htnackt8FD4
Szia! Köszönöm! Akkor úgy tűnik, csak egy dorogi bontás segít :(
Valakinek még hasonló tapasztalat..?
Szia Krokis, sziasztok Royalisták!

Sajnos a visszarúgás az, ami ezeknek az alkatrészeknek a törését okozza. Nekem is volt ilyen, és Sir John előző tulajdonosának is. Nálam a fő ok a karbi volt, eleinte hidegen és félmelegen rendszeresen a leállást próbálgatta. A bal dekli mögötti olaj tisztításával, olajcserével lehet-e motorozni? Nagyon óvatosan válaszolnék, mert egy repedésből is lehet később leváló darab, nomeg ki tudja, hogy minden darabkát sikerül-e eltávolítani. Én igazán akkor nyugodtam meg, amikor a fogaskerekek romjai teljesen el lettek távolítva, a szabadonfutó maradványaival együtt.
Sajnos ezeknek az eltávolításához, ha jól láttam, nem elég csak a bal deklit levenni, kicsit nagyobb bontás kell.

Sok szerencsét!

Sir John & Jocó
Szia! Köszönöm az alapos és elszomorító hozzászólásodat! Csakis dekompresszorral állítottam meg, a karbi, és az akkumulátor is jó állapotban van, viszont nem volt mindig így, emlékszem több visszarúgós indításra is. :(
A bal oldali dekli leszerelésével, kitisztításával, olajcserével elvileg lehet akkor motorozni majd? Indítás berúgókarral ezentúl, ugye? Remélhetőleg mindent beledolgozott az olajba, vagy jöhet még később is hulladék? Köszönöm!
Szia Krokis, sziasztok Royalisták!

Hát ez tényleg nem jó hír.
Szerintem az önindító és a főtengely közötti számos fogaskerékből egy vagy több fog, és/vagy/vagy_nem a szabadonfutó csapágy adta fel. A fogaskerekek darabja csak kár ezer HuF, a szabadonfutó csapágy ára húzósabb. A halál oka pedig a motor visszarúgása lehet leginkább. Az egyhengeres indításkor, leálláskor hajlamos tisztes erővel visszafordulni, amit a szabadonfutó indítási helyzetnek érzékel, és zár. Ekkor a fogaskerekek éppen kapcsolódó fogai tisztes pofont kapnak, bele is törhetnek. A letört darabkák a bal oldali dekliben kötnek ki, az olajban.
Alapvetően cserével, vagy kivárással és életmódváltással korrigálható a dolog. A csere így elhalt cuccok darabszámától függően akár a hetvenezer HuF környékét is elérheti. A kivárás és életmódváltás pedig azt jelenti, hogy akár a maradványokat eltávolítva át lehet térni az önindító helyett a berúgásra.
...én ezt tettem.

Megelőzése a dolognak a csakis dekompresszorral történő leállás, lefulladások és váratlan leállások maximális elkerülése (=a karbi jól viselkedjen alapjáraton!), az akkumulátor pipecz állaotban tartása (egy sikertelen, gyenge önindítózásnak is lehet visszarúgás a vége!).

Az olajból célszerű mielőbb kinyerni a törmeléket, mielőtt azt valami más termeli be vagy aprítja még tovább.
Dorogon biztosan meg tudják oldani a problémát, hozzák-viszik is a motort, és arra is adnak tippet, hogy ílyen állapotban inkább lábon vidd-e be a mocit, vagy inkább vigye valami.

Legyen szép hétvégéje mindannyiotoknak:

Sir John & Jocó
Sziasztok! Egy utolsó, téli eltevés előtti beindítást eszközöltem a gépen, az indítómotor pörgött, de a motort nem indította, nem is hajtotta, csak hallhatóan üresen forgott. Ez nem jó hír, ugye? A berúgó karral kicsit megrúgva aztán elkapta és be is indította. Ezt megismételtem még kétszer, ugyanezzel az eredménnyel, alig volt pont, ahol elkapta. Volt valakinek hasonló? Mi a teendőm? Köszönöm! S.