Két dolog: ha legközelebb összerakjuk a hathengerest (vagy valami hasonló összeröfit csapunk, és eszembe jut, hozok egy fonendoszkópot, és meghallgathatjuk mindenki motorját, összehasonlíthatjuk a zajokat
A másik: Nem lehet, hogy a főtengely ferdülése a fémszivacs beszipuzásának eredménye? Val'sz'eg kellett ahhoz erő, hogy beszipákolja mindazt a szeleprésen át...
Mindenesetre örülök, hogy sikerült megoldanod a problémát!
Tudtam hogy nincs mese szét kell kapnom az egész gépet hengerfejig
Régen foglalkozom motorokkal, de ekkora ökörséget még soha nem csináltam, a nagyküblis ötszázas mint a pinty húzta át a kövér gáznál a karbin keresztül az átkozott szűrőszivacsot.
Na művészkedés indul, a szivacs elérhető darabjait hosszú érfogóval (mert van ám ilyenem is) kitépkedem, de egy darab végérvényesen, kitéphetetlenül a szívószelep tányérja alatt, és ki tudja mennyi a motorba.
Tank le, karbi le, szelepdeknik le, hengerfejcsavarok, kipuff le, olajcsatorna le, hengerfej elemel, a henger üres, csak egy kis pici összeolvadt szűrőszivacs kandikál bele a szívószelep alól. Kiművészkedem, már csak egy kis darab a szeleptérbe, na az is kijön nagynehezen. Hengerfej tömít, ráhúz, szelepdeknik dettó, minden a helyére. Este 18 óra, a motor újra indul, először még gyengusz, aztán egy nagy köhhintés (most ment ki talán egy utolsó mákszemnyi a szelep alól) kompresszió a régi, motor pöccröff, susogás megszűnt.
Hát ennyi a történet, hiába a tapasztalat, tudunk ám tojások lenni nagyon...
Mint múltkor írtam Arthur motorjának működése közben valami súrlódó hangra lettem figyelmes. Nosza hallgatóztam, és rájöttem hogy a súrlódás a bal oldali dekniből, a dinamó forgórésze környékéről jön. Egy kissé aggódtam hogy esetleg főtengely csapágy, de a 90 kg-omat beleadva se bírtam a tengelyen kottyintani. Na le az állórész, ki a gyertya forgatom a motort lassan, hát biza a főtengelynek és a forgórésznek szemmel látható kóválygása van. Ez a primerlánc feszességén is látszott egyszer full laza volt, egyszer feszes. A légrés változása (a forgó és állórész között) adta e szörnyű búgó susogó hangot amit a ház még fel is erősített. Na forgórész le (jó fel volt tekerve csak légkulccsal jött le) tengely ütés mérés indikátorórával. 0.35 mm üt a tengely (az igazi az a maximum 0,02 mm) No akkor kimérés, és tengelyegyengetés, egy délelőttön keresztül püföltem finoman egy tüskével azt meg a kalapáccsal, de a végén jó lett. 0.03 körül vagyok de ennyi belefér egy 50 éves gépnek.
Ezután összerakás indítózás, nincs susogás (az idő 14 óra) király
De egyszer csak a menő motor egyre többet prüszköl, gyújt bele a kipufogóba erőtlenedik, majd kb 2 perc után egy csatt és leáll :-(
Úristen, forgatom át a motort, hát nincs kompresszió, simán lábbal dekompresszor nélkül átfordul. (tudjátok aki rugdossa hogy amúgy ez nem megy) Lelki szemeim előtt, szeleptörés, dugótörés, gyűrűtörés játszódik le, de semmi rossz hangot nem hallok ami erre jellemző, egyszerűen nincs kompresszió.
Leveszem a kávésdoboz légszűrőt (benne a múltkor mékelt két tenyérnyi szűrőszivacs szűrőm, amit Rubens tagtárs rossz véleménye szerint inkább visszaraktam.)
Azaz csak egy van benne ÁÁÁ karbi le, belenyúlok a szeleptérbe minden sejtésem beigazolódik, megvan a szivacs, félig a szívó szelep alá szorulva félig valahol a motortérbe. folyt köv
Rubens-nek!
Más fórumon olvastam, ahol különféle csodaszerekről volt elmélkedés:.........Annyi ilyen volt és van még mindig, hogy az ember esze megáll. Gondoljatok csak a FIMOL nevű adalékra.
Az is csökkentette a súrlódást (lehet, talán), de aztán
lerakódott az olajfuratokba, és eltömte, ezzel aztán
a kiválóan kis súrlódású motor nem kapott olajat..........
Én valamikor néhány kollégámmal a Slick nevű "csodaszert" próbáltam ki , az eredmény, nulla.
Üdv: Imre
Royal Enfield Bullet Standard 500 cc british racing green
3800 km , friss saját szervíz és olajcsé , Trial erősített belsők elől-hátul , rövid kipuff , Honda króm tükrök .
Jár hozzá : 4 index , gyári tükrök és plusz két kipuff ( a gyári és egy iszonyatosan hangos racer )
Karcmentes állapot , vizsga 2014 Júliusáig , alap jogsival vezethető .
Szia!
Van egy esztergomi márkatársunk, aki sok átalakítást csinált már a motoron, többek között ez a csapágy berágódás nála is jelentkezett, ezt is átalakította úgy hogy lehessen szétszedés nélkül kenni. Sajnos nem internetezik, de megvan a telefonszáma, ha érdekel megadom, beszélhettek.
Imre
Sziasztok!
Tanulság mindenkinek...........
Du bementem Vácra a lányomékhoz, a motort a ház elött hagytam egy csendes, de azért nem elhagyatott utcában. Az ablakok az utcára néznek, mégse vettük észre, csak amikor 15 perc múlva kimentem, hogy az oldaltáskák nyitva, az elsősegély csomagot ellopták. Szerencsére az RE szerszákészlet egy olajos rongyba volt csavarva, megmaradt, ugyanígy a láthatósági mellény is. A forgalmi, jogsi, kulcsok amiket eddig szintén ott tartottam, most szerencsére a zsebemben voltak.
Szóval "örülök", hogy megusztam ennyivel, de a zárható oldaldobozok kiürítése és szerszámok tárolására való alkalmazásuk nagyon időszerű lett.
Üdv: Imre
hát 350 es talán egy volt dorogon, de egy csodaszép 500 as most eladó az M3 kivezetőjénél a Honda szalonban. Leinformálható korrekt gép, a gazdája vigyázott rá cca 6000 km van benne. És az ára se túl rossz szerintem. Keresd Márkó 79 tagtársat az övé volt a gép.
Sziasztok!
lenne egy kérdésem szeretnék vásárolni egy Royal Enfield 350 cc motort ,ha valaki segítene abban,hogy mennyibe kerül és lehet e kapni dorogon?
várom a hozzáoszlásokat köszi mityek76
Ha jól értelek azt mondod hogy a mi gépeinkben golyóscsapágy van az öntvényben? Nem tudom odáig még nem szedtem szét. Viszont ha így van akkor az enyém nagyon ki lehet mert mint írtam szemből nézve egész komoly kóválygása van.
Hello,
A csúszócsapágyas megszakító házon van csak zsírzócsap, természetesen. Én ezt a pótalkatrészt megrendeltem ugyan, de azóta is a fiókban van, mivel más a méretezése az ehhez való tengelynek, illetve Dorogon megjavították az eredetit. (Amelynek a menetét sikerült anno s.k. megszakítanom.)
Két dolog: ha legközelebb összerakjuk a hathengerest (vagy valami hasonló összeröfit csapunk, és eszembe jut, hozok egy fonendoszkópot, és meghallgathatjuk mindenki motorját, összehasonlíthatjuk a zajokat
A másik: Nem lehet, hogy a főtengely ferdülése a fémszivacs beszipuzásának eredménye? Val'sz'eg kellett ahhoz erő, hogy beszipákolja mindazt a szeleprésen át...
Mindenesetre örülök, hogy sikerült megoldanod a problémát!
Mindenkinek jó pöfékelést:
Sir John & Jocó