Neked van ilyen zsírzószem a megszakító tengely házán, mert nekem nincs És szerintem ez egy igen botor dolog, lévén hogy forog mint az á... és ohne kenés (sajna az enyémnek már játéka is van, kóvályog ha szemből nézed)
Ha nem törött, érdekelne a szabadonfutó, az enyémben ripityára törött, én kiszereltem. Viszont az enyém Electra, ott kevésbé "stílustörő" az önindító és szeretném ha működne, csak az új alkatrész borzalmasan drága.
Kimentem és mint egy doki végighallgattam a motor minden részét, természetesen egy fonendoszkóppal (olyan mint a sztetoszkóp) nos az indítómotor felől hallható a surrogás. Valószínű valami ott adta meg magát. Azt hiszem megfogadom az amerikai márkatársak tanácsát, úgy sem használok önindítót
Ma olajat cseréltem Arthurba. Az egész azért kezdődött mert nem oly rég egyszer nagyon visszarúgott, és azóta enyhe súrlódó hangot hallok, szerintem az önindító környékéről, de nem tuti.
Ma lebontottam a bal oldali deklit (kupplung) hát szerencsére semmi törmelék nem volt benne, ami érdekes hogy a primer lánc szerintem öregecske, van olyan rész ahol megnyúlt (le föl cca 1,5 cm mozgatható) némely része meg feszes, amilyennek lenni kell. Na mindegy 15W 50 szuper minőségű olaj került bele 4,2 dcl.
Ha már nekiálltam a váltót is leeresztettem (abban sem volt semmi nem odavaló) bár szerintem közel sem volt benne 4.5 dcl. Abba is jó minőségű hajtóműolaj EP 80 w 90 került. Szépen jár de a surrogó hang nem szűnt meg A gyertyakép szép (nem hiszem hogy pl gyűrűtörés) és az olaj nyomóvezetékben is megy az olaj a szelepemelőkhöz... Van ötletetek mi lehet?
Köszi a tippeket, "James" teljesen szivárgás mentes, még nincs benne 2000 km. Amikor - egy hete - megvettem, 1267 km volt benne, a pincémben egy csepp olaj sem volt alatta eddig. Persze benne is alig...
Mindig így néz ki:)))
A kezelési utasítás leírja, hogy mit, hol, hogyan nézzen meg az ember fia. Bal oldalon, a sebváltókar előtt lent van egy csavar, az a primer hajtás olajszint ellenőrzője. Kicsavarod, addig, vagy enyhén a fölött kell lennie az olajnak. A motorhoz jobb oldalt ott a nívópálca. Az ötsebességes váltóhoz a jobb oldalon találod a szintellenőrző csavart. Sajnos az illesztések "nem minden motoron pontosak", ezért egyes helyeken a népi szleng ezeket a gépeket "Royal Oilfield" - nek is nevezi. Igen, valaki szórakozott, de szerintem nem a dorogiak. Lehet, hogy a gyárban nem sikerültek egészen pontosra a síkok, és a tömítések sem überfrankók. Az olaj meg amúgy utálja a bezártságot.
Ugyanez igaz a belső traktusra is, így a motor eheti az olajat".
Sajnos sűrűn kell ellenőrizni, sokszor kell utántölteni, és amit mindenkinek szívből javaslok: gyakran ( akár két-három naponta is!) törölgesse át a gép minden porcikáját, (különösen a legtöbbek által elhanyagolt alját!) mert így első kézből értesül a kisebb olajfolyásokról, lévén ezek a porral szép sötétszürke trutyit képezve szívesen árulkodnak a kenőanyag menekülési útvonalairól.
A szkennelésről: én megtettem, szóljatok, elküldöm.
Neked van ilyen zsírzószem a megszakító tengely házán, mert nekem nincs És szerintem ez egy igen botor dolog, lévén hogy forog mint az á... és ohne kenés (sajna az enyémnek már játéka is van, kóvályog ha szemből nézed)