"Tuttira" elektronikus
Hogy ez jó, vagy nem jó, azt mindenki a saját szemszögéből eldöntheti.
Mivel nálam az elektronikus gyújtás jó és megbízható, időt hagy más értelmes munkákra a motoron.
Ma börzén jártam, és belebotlottam abba a karba amit kerestem, így teljes a Doherty kezelőszervek listája. Előbb utóbb úgyis lecserélem a karbimat, addig pedig a Micarb szivatóját variáltam át kissé.
Nem én raktam fel, hanem Lehotay Mikiék Dorogon. Ráadásul a könyök - Hitchcocktól rendelve - rögzítő füle rossz helyre esett , úgyhogy "meg kellett igazítaniuk". Majd küldök képet holnap.
Üdv Kovend érdekelne a tapasztalat, mennyire volt fifikás felrakni az utángyártott könyököt? Küldenél fényképet a motorról ezzel a könyökkel? Gondolkodom egy ilyenen...
Na végre valahára kezd összeállni a kép. Nincs már surrogás, szivacsmentes a szelepház és a motor is Mivel a kormányon történt átalakítás után, nem tudtam hova tenni a lámpa kapcsolóját, ezért egy LUCAS replika kapcsolót szereztem be, min az eredeti 500 RES-on. Emiatt viszont némineműleg chopperesre kellett csinálnom a gyújtáskapcsolót, szerintem annyira nem lett rossz. A sportlégszűrő helyett majd visszamegy a tea doboz (ezt Rubensnek írtam :-) )
Ami gáz, sajna igazi oilfildek lettünk hengerfejtömítés nélkül. De már jön a komplett szett Chennai-ból.
Igen de eddig nem folyt (bár az sem biztos, mert még nem hagytam ilyen hosszan nyitva a csapot) én is arra gondolok inkább, hogy egy kis fránya szűrő-szivacs darab megakadt benne valahol. Pl a tűszelep alatt. Mindegy holnap lesz időm, megnézem.
Ha nyitva felejtett benzincsap miatt folydogál a benzin, az olyan mint amikor csepeg a WC tartály. Azaz, vagy az úszószelep zár rosszul, vagy túl magasra van állítva az úszó szintje. Én ez utóbbira tippelnék, ha nem kifelé ereszt, hanem a légszűrő felé.
Ha nem nyomja ki az olajat és a hengerbe sem jut belőle, akkor tiszta haszon, mivel pár tized mm-rel alacsonyabb lett a károstér, ami jobb hatásfokú üzemanyag felhasználást, kevesebb fogyasztást és nagyobb teljesítményt jelent.
Jelentem helyretettem Kissé sajnáltam is Arthurt. Ezt nevezik "derékszögelésnek" a motoros szakmában. Ugyanezt szokták a hajtókarral is néha eljátszani
Halihó
Tehát lehet félreérthető voltam. A főtengely vége, ahol a generátor forgórész van hajlott el, valószínű túlfeszített lánc miatt, utána már a forgórész nagy tömege ezt a támolygást gondolom csak nagyobbá tette, és egy idő után hallható lett. A szivacs külön parti, hál isten nem okozott nagyobb bajt, bár a benzincsapom nyitvafelejtettem, és egy nap után nekiállt a karbim ereszteni a légszűrőnél. De ez nem tuti hogy az átrántott szivacstól van (de lehet), de azért hétvégén pucolás lesz.
Sajna igen,NEM VOLT HENGERFEJ TÖMÍTÉS! Csak össze volt pasztázva Nem kommentálnám inkább az esetet.
Szia Imi,
Nincs félreolvasás.
Az bizony a főtengely primer-hajtás felőli tengelye, amelyen a generátor forgórésze és az indítómotor hajtása is rögzítésre került.
Üdv:
Attila
Üdv Mindenkinek!
Fiúk félreolvastátok, nem a főtengely, hanem a generátor tengelye ütött az én olvasatomban! Azt megnézném ahogy a főtengelyt valaki kalapáccsal "helyreteszi".
Üdv: Imre
(szólíts inkább Jocónak)
Persze, lehet, hogy a főtengely volt gyengébb. Visszarúgása sokaknak volt, szivacsa nem, én ezért gondoltam az általam leírt forgatókönyvre. Mindenesetre nekem kevés ahhoz a tapasztalatom, hogy bombabiztosan tudjam mi lehetett, ezért is írtam kérdésként, meg vázoltam a feltételezésemet. Nekem momentán nem jut eszembe jobb magyarázat a fémpöttyre...
Már csak egy kérdés adódik részemről, hogy az égéstérbe kerülő szivacsdarabból hogy vált ki fém pötty? Én gyengébb minőségű főtengelyre gondolok, mert mindannyiunknak volt már visszarúgása de még senki sem jelezte, hogy elhajlott volna a főtengely! Valami olyan erő hatott ami elhúzta a főtengelyt! Lehet ez a primer lánc túlfeszítésének eredménye is! Legalább is szerintem!
...én csak azért gondoltam, mert ha jól értettem Ritt leírását, akkor a szűrőszivacs valamikor részletre vagy egyben elhagyta a légszűrő dobozt, egy része föltorlódott a szívócsatornában, egy része a szelepen, de az olvadt fémpötty szerint be is jutott a robbanótérbe, és ugyan erről nincs információnk, de akár el is hagyhatta egy része azt, és a kipuffban lakozik vagy világot látni ment onnan is. Ha ez üresjáratban volt, akkor talán kisebb a gáz, de ha ez mondjuk négyes fokozatban történt, akkor azért tisztes nyomaték lehetett a tengely másik végén (moci teljes 186 kilójas plusz motoros lendülete), ami átrántotta a szivacsot - no én ezen gondolatmenet mentés vetettem csak fel a lehetőséget...
Persze a visszarúgás is lehet az ok - nemt'om.
Mindenkinek jókedvű, baleset- és meghibásodás-mentes pöfékelést kívánunk:
Kizártnak tartom, hogy a szivacs okozta a főtengely görbületét! Mechanikailag semmilyen olyan erő ezáltal nem keletkezhet ami ilyet csináljon hiszen kompresszió vesztést okozott, kvázi az erő elszállt! Megszorulni sem tudott tőle semmi, csak a szelep maradt nyitva! ritt említett egy visszarúgást a közelmúltban és utána kezdett ciripelni! Ez már lehetett olyan visszaható erő a főtengelyre ami ezen deformálódást okozta főként, ha a főtengely kicsit gyengébbre sikeredett mint kellett volna! Itt az anyag minőségére gondolok! Remélem nem lesz igazam! Hengerfej tömítésnek viszont lenni kell! Nem néztél el valamit? Bár azt elég nehéz elnézni!?
Hogy ez jó, vagy nem jó, azt mindenki a saját szemszögéből eldöntheti.
Mivel nálam az elektronikus gyújtás jó és megbízható, időt hagy más értelmes munkákra a motoron.