Egyetértek. Én is hasonlóan vélekedem erről a témáról. Kb 20 kilónyi felesleges vasat és egyéb cuccot szedtem le a motoromról, de még mindig motorformája van. És milyen jó egy könnyű, mozgékony motorral motorozni. Nemcsak fogyasztásban hálálja meg a gép a könnyűséget. Még tavaly nyáron történt, hogy egy benzinkútnál kifelé jövet egy másik kútállástól kivágódott elém egy autó, úgy, hogy az éppen kétkerekűnyi egyensúlyt adó 2 km/h-ás sebességnél vészfékezni kellett. Nem részletezem, tovább, lényeg, hogy a motor majdnem kidőlt alólam. Szerencsémre az említett okok folytán meg tudtam kézzel tartani a szerkezetet, akár egy súlyemelő, így megúsztam az eldőlésből adódó kárt (meg a szégyenteljes szituációt).
Azt azért nem hiszem,hogy egy héttel azután,hogy megvettem a motort én tudnék nektek újat mutatni......A másik dolog,hogy mint régi veteránosnak-erre most igy utólag jöttem rá -az átalakitás visszaalakitást jelent.Először a szélvédőt vettem le aztán szép lassan mindent.Hiába nekem igy tetszik a gyári állapotba-igy csodaszép.
Szia attip,
a következőt tudom ajánlani: http://www.autokarpitos.hu
Régi motoros barátom, rám hivatkozz, ha keresed.
És köszönöm a meghívást, 30-án találkozunk!
Ma a Hitchcock angol cég egy kedves meglepetése érkezett, egy 260 oldalas 2012 es Royal Enfield katalógus, benne minden mi szem szájnak, Enfieldesnek ingere
Tavaly az ő bontójukból sikerült az eredeti 50 es évek beli kezelőszerveket beszerezni, ezen túl is náluk vásárlok :-)
Köszönöm a tanácsokat -véleményeket mindenkinek.Néhány kiegészitőt leszereltem -a motor külsejét a saját izlésem szerint alakitgatom-ha valakinek szüksége van rá érdeklődhet a következő cimen : jawzsef@freemail.hu.
Kösz Ritt!
Szép lenne pontosan ilyen gép ami tetszik, csak az ülést cserélném arra a szegecselt fajtájúra, mert az kényelmesnek tűnik. Gyönyöráű tényleg, de hitelt soha nem vettem még fel és ahogy elnézem a haverok, kollégák, gondterhelt arcát nem is akarok soha.
Ha lenne hitel esélyem sem lenne motorozni, mert így is csak havi 10 20 amit elpöfögök maximum... szóval itthon nézegethetném,de azért köszi a linket, remélem jó gazdára talál.
Köszönöm az infókat !
Közben pár dologra rákerestem még a fórumban és tényleg úgy gondolom, hogy ez egy szuper gép lenne nekem. De jól végiggondolva és figyelembe véve,hogy egy forintom sincs mióta hivatásos jogsira járok, nem veszek másik motort.. a GS Suzukimat, meg tényleg sajnálnám eladni, mert japán mértékkel az is egy őskövület, léghűtéses két szelepes vasdarab.
A Royal egyszerűen gyönyörű motor, ha néha egy picit kell is állítgatni, bütykölgetni az engem nem zavarna, az önindítót meg évente párszor használtam a Z Kawasakimon is, mert azt is inkább mindig berúgtam. Más típushiba mint az önindító szabadonfutója meg úgy látom nincsen a Royalon.
Ha megnyerem a lottót feltétlenül veszek egyet ! :)
nos négy sebességes blokkal itthon nem nagyon találkozol, ez eleve angolszász, azaz jobbos elrendezésű (nekem most ez az új álmom )elvileg tán Szikszaif-nek van olyan blokkja ez Indiából jött motor, illetve egyet hoztak még be az országba tudomásom szerint, az Döméék (Dorogi forgalmazó) adták el, hogy hova.... passz.
Az öt sebességes volt az eu modell ez bal oldali váltós, igen ennek az áttétele csak olyan tempomatos
Szerelés... hmm már leírták páran ez egy ízig vérig "veterán" annak minden szépségével és nyűgjével együtt. Ámbár nem egy márkatárs van (Jpaulin, Oldsith, Hunone) aki bizony Tátrát járt a gépekkel, Suraki meg Szlovéniai hegyeket. Úgyhogy azt mondanám bírja, megfelelő szervízelések után, és az útra korrektül felkészülve. Persze ha Te is bírod a 90 körüli tempót hosszútávon.
Amúgy ha visszaolvasod a fórumot (amit érdemes) sok mindent megtudhatsz...
Fogyasztás.. 3.5-5 literig, gazdánként, karburátorokként, és szerintem-mert mindegyik Enfinek lelke van - motoronként változik...
Remélem látod, itt szinte mindenki "nevén nevezi" a motorját... sztem ez mutat valamit
Ritt tökéletes válaszát annyiban egészíteném ki, hogy a körbe a Mikuni mellett néven nevezve vonnám be a Mikcarbot is, ami a Bulletek gyári porlasztója, Mikuni tervek alapján, de indiai minőségben. Valószínű, hogy a kettő közötti különbséget (persze egyedi példánytól függően, hisz' a terv ugyanaz!) néha zongorázni lehet. Lehet, hogy ha gyári Mikuni lett volna Sir Johnon (vagy csak jobban eltalált Mikcarb), akkor nem kellett volna porlasztót és előtte néhány fogaskereket és szabadonfutót cserélnem.
Az Elektra porlasztója egy vákuumos rendszerrel beavatkozik, ha kimaradna vagy nem lenne sikeres egy-egy szikra, így a leállást egy gázfröccsel megelőzi. Ezt sem az Amal, sem a Mikuni, sem a Mikcarb nem teszi tudtommal.
Ha van időd, érdemes a Youtube-on megnézni néhány filmecskét a gyártásról. Megdöbbentően ügyes kezű emberek dolgoznak ott, nagyon szépen, viszont a gépesítés akkori alacsony foka bizony nagy helyet hagy annak, hogy rossz napja volt-e a munkásnak...
Mindenkinek szép napot és jó készülődést a melegebb időkre:
ez egy érdekes mese Akinek most mikuni van a gépén, az AMAL-t használt, de nem vállt be neki, ő Attip márkatárs, ellenben a mikunira esküszik, valószínű beállítás és finomság szempontjából a legjobb választás. A másik véglet talán én lennék, a "vissza az ötvenes évekhez", nekem igazán tetszik az AMAL concentric, de ezidáig max 500 km mentem vele, de nekem bejön. Kicsit olyan a két karburátor mint mondjuk egy szuper amerikai Abrams tank kontra T 34, de épp ezért mondom mind kettő jó szerintem. Van itt olyan márkatárs is, aki nem szívesen változtat a gépén, ezt is tisztelni kell. Szerintem menj vele így, és érezni fogod Neked bejön e ez a stílus... ha nem, változtatni fogsz úgyis, és akkor tudni fogod merre indulj
Köszönöm mindenkinek a gyors választ és a segitséget.Úgy tűnik valóban jó társaságba kerültem.A berúgási tanácsokat megfogadom -a baráti körrel már vagy háromszor a motor örömére sikerült.Egyébként Debrecen környéki,derecskei vagyok.Eddig főleg JAWA motorokkal foglalkoztam .Ami még érdekelne,hogy végül is melyik karburátorra mi a jellemző.Az elektáét már irtátok,az amalról ,mikuniról mi a tapasztalat hosszú távon.Még egy utolsó kérdés:mit takar az emelt tejesitményű olajszivattyú-lehet e motorolajnyomást mérni?Üdvözlettel:Jawzsef
Üdv nektek Royalosok !
Nagyon tetszik ez a motortípus és lenne egy két kérdésem:
-mennyit fogyaszt a négy ill 5 sebességes és mi a különbség köztük, hogy pl az 5. sebesség ugyanaz e ,mint a 4 sebességesben a 4., csak a sűrűbb osztásban különböznek,
(én erre tippelek)
vagy a 4. után igazi owerdrive sebességel csak az 5 sebességesek rendelkeznek.
-szeretek túrázni és akkor nem szerelgetek, tehát el lehet e indulni vele 2-3 ezer kilóméteres túrákra, vagy csak amolyan itthoni egynaposok vannak a motor kedvére..
-milyen típushibái vannak (kibír e 50 ezer kilómétert nagygenerál nélkül), mekkora az olajfogyasztása, stb..
egyszóval MINDEN érdekel amit tapasztaltatok és előre is köszönöm ha pár infóval gazdagodhatok a fórumon..
Gondoltam megírom a forgatás élményét, ha lehet azt élménynek nevezni, hogy Sir Bernie kifeküdt az úttesten! Gyakorlatilag egész délelőtt vették a jeleneteket és a motort csak tisztogatták, hisz ez volt a sztory! Aztán el jött a kritikus rész amikor a filmben a motort egy csaj felrúgja! Több kamera állásból vették amint el kezd dőlni és ügyesen fogták a fiúk így ez a része megoldódott! Sajnos azt nem lehetett kikerülni, hogy ne legyen elfeküdve az úton, de erre is remek megoldásokat találtunk ki. Bal oldali lábtartót levettük ill. a váltókart. A blokkot kipárnáztuk hungarocellel ill. a bal "szerszámos" oldalára is tettünk egyet. Szépen lefektettük a tükröket elforgattuk és egy karcolás nélkül sikerült leforgatni ezt a részt is! Még az irányjelzők sem értek le a betonra! 19.-én lesz még egy forgatási nap, de ott már ha minden igaz nem lesz lefektetés! Pontos adást még nem tudok kb. 1 hónapot mondtak! Természetesen ha lesz esetleg konkrét időpont akkor megírom!
Igen, ha visszaolvasod, sokféle szemlélet van rúgni kontra nem rúgni témában.
Én rúgom, önindító kikötve, szabadonfutó kiszedve. Az én eredeti porlasztóm meglehetősen el volt szabva, így alapjáraton sokszor leállt, esetleg eközben visszarúgott. Emiatt félmelegen nem volt szabad leállnom. A gyengébb akku is ronthat a helyzeten. Megtanultam berúgni, nekem nincs ezzel gondom. A gyári porlasztók sokszor egyéniek, nem minden motor viselkedik egyformán. Szerintem Nálad is ki fog alakulni, hogy melyik mellett teszed le a voksot. Hallgass meg mindenkit, de dönts saját tudásod-érzésed-életszemléleted alapján.
Nálam az Elektra porlasztója került fel, és azóta is nagyon jól muzsikál. Kicsit a hibalehetőségek számának csökkentése, kicsit a félveterán felépítéshez tartozó vigyorfaktor tart engem a berúgás mellett. (mint tudjuk, az élet olyan, mint a motor. Be kell rúgni, és aztán már megy.)
Mindenkinek szép hetet:
Sir John & Jocó
(Sit John jelenleg téli álmát alussza)
Valaki ?